PBF - Cedar Creek - techniczny

Awatar użytkownika
Kargan
Reactions:
Posty: 1420
Rejestracja: 22 listopada 2012, 13:44
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Post autor: Kargan » 07 maja 2018, 23:32

Nie wiem co autor chciał osiągnąć tym "pomysłem" na broń palną. Sześć strzałów z Colta żeby zabić ? To już kolbą by go Gura prędzej zatłukł. A wszystko po to by "walka trwała dłużej" ? Jak się uprzecie to mogę strzelać do gościa 6 tur i zmarnować cały zapas amunicji na jednego kolesia. Jeśli im strzelanie pójdzie równie słabo to zaskoczy nas świt w tym silosie a potrawka całkiem wystygnie :o

Ja bym optował za wprowadzeniem "modyfikacji" - macie doświadczenie więc to nie powinno być specjalnie trudne. Sprawienie by broń palna była mniej śmiercionośna (mniej niż broń biała ??) uważam za głupi pomysł. Zajrzałem w podręcznik i to się w ogóle kupy nie trzyma... tulipan z butelki po piwie ma obrażenia K8+K10, nóż do rzucania (lub shuriken) 2K8 + K10 a Thompson... 3K8 czyli shurikenem można zadać większe obrażenia niż Thompsonem ? Magnum 0.44 ma 2K10+K12... naprawdę ? A wolelibyście oberwać w klatkę piersiową chronioną skórzaną kurtką (pancerz 1...lol) shurikenem czy kulkę z Magnum ? :D

Ogólnie wydziwione to i tyle. Nie powinno istnieć coś takiego jak "pancerz niemodyfikowalny". Kamizelka skórzana może się przydać przy próbie zrobienia zastrzyku "w plecy" przez pijanego Toksyka, ale w ogóle nie powinna redukować siły pocisku 9 mm... co innego kamizelka z wkładem balistycznym... ogólnie kicha :) No ale grać i tak będziemy więc myśl Keth co z tym zrobić ;)
]|[ Innocence Proves Nothing ]|[

Medea Trix: WS 28, BS 44, S 32, T 29, AG 41, INT 29, PER 40, WP 32, FEL 33 (12 wounds, 2 fate points)
Erias Kantar (Black Templar Marine): WS 53, BS 37, S 40, T 42, AG 51, INT 45, PER 45, WP 46, FEL 40 (23 wounds,4 fate points)

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 08 maja 2018, 10:38

Jakiś tam zamysł autor miał. Logiki tego zabiegu nie bronię, bo jej nie ma. Jednak choć tego jeszcze nie widać wzmacnianie obrażeń broni palnej sprawi, że pewne stworki z bestiariusza, czy formy jak cargo pośrednio ucierpią. Tylko to zauważam, bo np leczenie też jest tu zbyt łatwe. Można się odważyć i zróżnicować jakość broni i amunicji (Osa zwracała na to uwagę jak jej szukała). I lepszej amunicji zwiększać obrażenia, a słabszej (zwykłej) zostawić jak są. Czy się rozpozna lepszą zależeć mogłoby od jakiegoś testu mieszanego Zewu Wojny i Percepcji. W ten sposób lepszy znawca tematu będzie jeszcze lepszy (jeśli ma dostęp do odpowiedniego sprzętu), a nigdy nie będzie wiadomo, z kim mamy do czynienia. To powinno wykluczyć warhammerowe, krasnoludzkie myślenie w stylu "chu.. mi zrobi tych trzech gości celujących do mnie z kuszy... lecę na nich z kastetami". Pozostanie respekt dla broni palnej i przyjemna niewiadoma.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 08 maja 2018, 10:55

Ja bym te wszystkie poprawki zostawił Kethowi, nie musimy poprawiać mech tak żeby zawsze działała (do każdego potwor, pojazdu etc) wystarczy jak ją podciągniemy pod ten konkretny scenariusz nie przejmując się istotami i rzeczami które w niej nie wystąpią. Taką wiedzę ma tylko MG i to jest jego świat i jego sesja niech decyduje.

Od nas ma jasny komunikat w którą stronę iść, jesteśmy starymi dziadkami stawiającymi bardziej na realizm walki. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że będą pewne uproszczenia i niedociągnięcia.

Dlatego najlepiej by było żeby poprawki zrobił MG choćby z tego względu, żeby w połowie akcji nie utknąć na długi czas w dyskusji nad mechaniką. A jak nie to konwertujemy na pierwszą edycję i jedziemy. Trudno jakoś się jej nauczę. Dla mnie ważne jest by pojechać dalej z fabułą na "cito" by nie padł klimat sceny i sesji.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 08 maja 2018, 11:03

Ze wszystkim oprócz konwersji na mechanikę jedynki się zgadzam. To dwie zupełnie różne gry i za dużo byłoby zachodu z tym, bo tam występują inne parametry postaci.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 08 maja 2018, 11:06

Nie było by konwersji tylko tak naprawdę zrobienie od podstaw. Godzina czasu maks, bez znajomości mechy.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 08 maja 2018, 11:52

No właśnie.
Znalazłem Keth Twój wątek na fb, więc i tam skrobnąłem to co tu.

A najprościej Keth załóż, że dobra amunicja zadaje 2x więcej obrażeń. A Osa taką ma. Jak tamci to nie wiem :)
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 641
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 155 times
Been thanked: 116 times

Post autor: Nanatar » 08 maja 2018, 19:25

Przyznam się, że do tej pory nie liczyłem tych cyferek, zgadzam się, że fabuła rozgrywki jest ważniejsza od mechaniki. Osobiście nie poznałem systemu, który w zadawalający sposób oddawał by rzeczywistość, a szczególnie walkę, czy to sposoby trafienia, czy doznawane obrażenia, jak i powrotu do zdrowia, jest to zawsze lepsza, lub gorsza aproksymacja.
Jeśli Mistrz uważa, że trzeba dokonać jakiejś kosmetyki mechy, to z pewnością zrobi to właściwie. A doświadczenie, które wyniesiemy, może być pomocne dla twórców systemu.

Edycja:
Nie wiem, czy wiedziony sugestiami graczy i niskim poziomem otrzymywanych obrażeń, dokonałeś już Keth zmian w tej materii, prowadząc Cedar Creek by Night. Ostatnimi dniami, pełen oczekiwania na dołączenie do świetnej drużyny, przeżerałem się przez zasady w podręczniku, niczym krew obcego przez pokłady Nostromo.

Dla wyjątkowo odpornych :o :
Spoiler!
Piszę pod kluczykiem, by nie kwestionować oficjalnie decyzji MG. Otóż czytając sceny scenariusza i spojlery walk zauważyłem, że Mistrz sumuje wszystkie rezultaty na kościach obrażeń (2k8+k10 jako 3+6+9, i dopiero odejmuje odporność, vel. wyparowania, dajmy na to 3, więc postać otrzymuje 15 obrażeń). W podręczniku zaś stoi, że od każdego wyniku odejmujemy odporność osobno, następnie jeśli coś przeszło powoduje to jedną ranę, lub więcej jeśli wypadło dużo oczek np. 10. W takim przypadku śmiertelność jest jeszcze mniejsza, a zmiana kostki z k8, na k10, lub k12 powoduje bardzo dużą różnicę w sile broni. Dużą różnicę powoduje też dołożenie dodatkowej kości obrażeń, bo może generować to kolejną ranę.

Tu zasady wycięte z podręcznika:
Aby to zweryfikować rzuca się takimi kostkami, jakimi opisana jest Siła użytej broni. Najogólniej rzecz ujmując określa ona poziom stwarzanego przez rynsztunek zagrożenia dla zdrowia i życia ofiary. Jeśli dla przykładu Siła danego sprzętu wynosi 3k10, atakujący, który trafił w cel, rzuca trzema kostkami dziesięciościennymi. Ofiara otrzymuje przynajmniej 1 Ranę za każdy wynik wyższy od Odporności zsumowanej z wartością pancerza i dodatkowej ochrony danej lokacji.
Przykład: Drab postrzelił dzikie zwierzę. Siła użytej broni to 3k10, a Odporność trafionej istoty to 4. Dodatkowa ochrona w wylosowanej lokacji to 1, bo istota ma tam grube futro, a więc aby spowodować Ranę wynik na kostce musi przewyższać wartość 5 (4+1). Gracz rzuca trzy kości dziesięciościenne, bo tyle wynosi Siła broni, i uzyskuje wyniki: 6, 7 oraz 8. Każdy z tych trzech wyników jest wyższy niż Odporność stworzenia w danej lokacji trafienia, więc otrzymuje ono 3 Rany (po jednej za każdy wynik powyżej wartości 5).
Ekstra Rany i Krwawa łaźnia
Czasami pojedyncze trafienie nawet pospolitą bronią może mieć bardzo poważne konsekwencje. Tym bardziej groźne są cięższe rodzaje uzbrojenia. Ofiara otrzymuje nie zaledwie 1 Ranę, lecz 2 Rany, jeżeli podczas obliczania obrażeń na pojedynczej kostce wypadnie wynik z przedziału 9-17. Jeśli natomiast wypadnie wynik z przedziału 18-20, trafiony otrzymuje aż 3 Rany! Niekiedy w wyniku zastosowania tej reguły ofiara otrzyma więcej Ran niż wynosi liczba kostek użytych podczas rzutu na obrażenia. O takiej sytuacji można mówić, że to straszliwa Krwawa łaźnia!
Przykład: Nastąpiło trafienie. Atakujący rzuca 3k10, ponieważ tyle wynosi Siła użytej broni. Odporność ofiary, wliczywszy już pancerz w danej lokacji, wynosi 5. Na kostkach wypada: 9, 8 i 10. Trafiony otrzymuje 2 Rany za wynik 9, 1 Ranę za wynik 8 i jeszcze 2 Rany za wynik 10. W sumie ofiara otrzymuje zatem aż 5 Ran. Krwawa łaźnia! Gdyby przy kolejnym trafieniu wypadło 8, 7, 6, ofiara otrzymałaby 3 Rany, ponieważ żaden z wyników nie mieściłby się w przedziale 9-17 ani wyższym.
Jeśli pomimo trafienia nie pojawiają się Rany to znaczy, że doszło do co najwyżej powierzchownych obrażeń, które nic nie znaczą, są draśnięciem, pozostawią zaledwie siniak, ewentualnie pancerz uchronił trafionego przed urazem albo pocisk przeszedł o włos od korpusu ofiary – przebił fragment odzieży, ale nie ciało. Możliwe też, że trafiony jest twardy jak piłka bejsbolowa i cios nie zrobił na nim wrażenia!
Same auto odporności, ten spadek z młotka, tam zdaje się toughness, potraktowałbym raczej jako szczęście postaci, taka przychylność bogów, czy czego kto chce, niż rzeczywiste "wyparowania" skóry.

Sposób otrzymywania obrażeń przekłada się również na stłuczki samochodowe, liczenie go w aktualny sposób powodować będzie bardzo szybki dekapitacje pojazdów.
Mi z kolei, nie podoba się sposób konstruowania oparty na częściach uniwersalnych, wolałbym opisywać dokładniej co posiadam, mimo że kiepski ze mnie mechanik w realu. Uproszczenie to jednak może okazać się zbawcze w dalszej fazie rozgrywki.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2018, 15:47 przez Nanatar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 15 maja 2018, 19:36

Obecnie stosowany system naliczania obrażeń to właśnie wersja 1.75, mająca podnieść śmiertelność poziomu rozgrywki (jak widać w scenkach z Hedlar, wyszło całkiem nieźle). Zamiast wyjątkowo nierealistycznego systemu 1-2 ran za każdą kostkę wprowadziłem zasadę zliczania oczek z kostek ataku, a od nich faktycznie odejmuję Odporność i wartość pancerza.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 25 maja 2018, 17:37

Chciałem powiedzieć; że gra mi się bardzo przyjemnie. Posty się nie piszą, ale w jakiś magiczny sposób wypływają same z wewnątrz, sa jakieś takie maksymalnie naturralne do bapisania. Może po prostu potrzebowałem takiego odmózdzenia po pracy zawodowej. To jedna z najłatwiejszych (jesli chodzi o pisanie) sesji w jaką grałem odkąd tu jestem . Jeśli nie najłatwiejsza.
Bardzo przyjemnie. Nade wszystko, bardzo wesoło. Dziękuję Wam za sesję z Gury.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 27 maja 2018, 14:43

Cieszę się, że sesja i setting zostały przyjęte tak miło. Mam tylko nadzieję, że w obliczu pewnych scen budzących przerażenie cargo jednak okaże strach, na przykład na widok czekającej na niego ruchałki! ;)

Zdradź mi tylko, za co tak surowo oceniłeś post #161, że dałeś mi notkę "kiepskie"?

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 27 maja 2018, 15:37

Powiem tak.... Z dużym prawdopodobieństwem, graniczącym z pewnością, jeśli jest tam ikonka "kiepskie" to winny jest tylko i wyłącznie mój wielki, niezgrabny paluch. Już to poprawiam i każę go surowo przy pomocy kciuka.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Kargan
Reactions:
Posty: 1420
Rejestracja: 22 listopada 2012, 13:44
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Post autor: Kargan » 28 maja 2018, 10:20

Malowniczy opis Keth (o tym strzelaniu do byków z Browninga), ale niestety mało wiarygodny dla kogoś kto chociaż raz oprawiał zastrzelone zwierze ;)

Im większy kaliber pocisku tym większe zniszczenia mięśnia. Generalnie postrzelony kawałek do niczego się nie nadaje - trzeba wyciąć w całości i wywalić. Dlatego nikt nie strzela z .30-06 do malutkiej sarny ;) zbyt wiele mięsa się marnuje. Oczywiście strzelanie między oczy może mieć sens tylko jak zwierze jest blisko - np. w zagrodzie :)

Rozumiem jednak, że czasy są ciężkie i nikt nie wybrzydza na jakość mięsa :D
Ostatnio zmieniony 28 maja 2018, 13:19 przez Kargan, łącznie zmieniany 1 raz.
]|[ Innocence Proves Nothing ]|[

Medea Trix: WS 28, BS 44, S 32, T 29, AG 41, INT 29, PER 40, WP 32, FEL 33 (12 wounds, 2 fate points)
Erias Kantar (Black Templar Marine): WS 53, BS 37, S 40, T 42, AG 51, INT 45, PER 45, WP 46, FEL 40 (23 wounds,4 fate points)

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 28 maja 2018, 11:31

Kto wie, może zmutowane krowy mają żelazne łby? Mnie się tam podoba i Śmierdziel by się chętnie podpiął- w końcu ileż tam po nich musi być gówna :o

I przy okazji, podobnie jak Surielowi- gra mi się świetnie. Jakoś tak instynktownie swobodnie i naturalnie (jakkolwiek to brzmi dla postaci gównomaniaka kanibala) lecą te posty. No i jest naprawdę przyjemnie, na takim poziomie odreagowania, jakiego od rpg oczekuję.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 28 maja 2018, 15:37

Kargan, spokojnie. Do serii nie dojdzie. Po co marnować ammo jak mają Guru. :)
Weźmie młotek i pojedzie. Tak się ubija bydło...
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 28 maja 2018, 21:44

Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

ODPOWIEDZ