Serce labiryntu

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6240
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Polajkował: 115 times
Polajkowany: 80 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: 8art » 06 lipca 2020, 21:21

Barbarian wskoczy w szereg!

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1633
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Polajkował: 13 times
Polajkowany: 10 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: mastug » 07 lipca 2020, 02:29


9444/09/39-8:16:1r101m - Eliminal rozpoczyna rzucać czar „Przerażenie”
9444/09/39-8:16:1r91m – Eliminal kończy rzucać czar „Przerażenie” - rzut na UM:24 (udnany) - traci 1PM i 1 punkt wytrzymałości (zmęczenia) , rzut na odporność 2: 74 (nieudany) – uciekająca istota jest oznaczona jako przyciemniona na mapie - Eliminal 4PD
9444/09/39-8:16:1r81m – Eliminal kończy uspokajać umysł.
9444/09/39-8:16:1r60m – odporności nr 4: rzut 71(nieudany) Po krótkiej ucieczce gdy istota orientuje się że nie ma gdzie uciekać gdyż drogę zagradzają jej nadchodzące posiłki traci przytomność.
9444/09/39-8:16:1r0m - Korzystający z chwilowego zamieszania Ghrog i Erdal kończą manewr zamiany pozycji.
Gdy tylko Elf skończył wypowiadać słowa mocy jedna z istot stojących zbliżających się do barykady spojrzała na niego a później z impetem odwróciła się i zaczęła uciekać ślizgając się na kamiennej posadce wymachując chaotycznie łapami. Gdy dobiegła do ściany nadchodzących posiłków początkowo próbowała ich przepchnąć ale nie mając szans roztrącić pobratymców istota osunęła się na ziemię i zastyga w bezruchu. Całe to zamieszanie dało wystarczająco czasu czasu aby zmienić szyk na pierwszej linii. Nadbiegający Ghrog zajął pozycję Pokutnika który teraz z drugiej linii.
mapa9.jpg
Mapa na koniec 1r Jakie deklaracje w następnej rundzie? Zgodnie z deklaracją zakładam, że swoje ataki rozpoczną krasnolud i Entis. Co robi reszta?

Awatar użytkownika
Blaszak
Reactions:
Posty: 96
Rejestracja: 15 czerwca 2020, 09:50
Polajkował: 1 time
Polajkowany: 12 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: Blaszak » 07 lipca 2020, 07:05

Entis bez zmian. W drugim szeregu za krasnoldem.
Używa zdolności "Walka w tłoku" i "Walka w trudnych warunkach". Włócznię trzyma oburącz. Wyprowadza atak kłuty (póki co to kłuto, potem się zobaczy jakie będą tego efekty).

Awatar użytkownika
Shoikan
Reactions:
Posty: 95
Rejestracja: 14 czerwca 2020, 07:53
Lokalizacja: Zielona Góra
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Shoikan
Polajkował: 12 times
Polajkowany: 6 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: Shoikan » 07 lipca 2020, 08:18

Elimanal po tym, gdy jego zaklęcie zadziałało rzuca następne na pierwszą istotę w drugim szeregu potworów jaką zobaczy po czym krzyczy do alchemika.

Pokutniku oblej ich oliwą i spal swoim zaklęciem!

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6240
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Polajkował: 115 times
Polajkowany: 80 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: 8art » 07 lipca 2020, 09:22

W walce używam Natarcia, Walki w Tłoku i w Trudnych Warunkach. Szklanych atakuje za pierwszym razem obuchem, a jeśli celny atak przyniesie mierny efekt to spróbuje kłótymi.
Barbarian bez zmian.

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 380
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Polajkował: 49 times
Polajkowany: 51 times
Kontakt:

Re: Serce labiryntu

Post autor: BAZYL » 07 lipca 2020, 09:32

Erdal bacznie obserwuje rozwój wypadków z drugiej linii, czekając aż w zasięgu walczących towarzyszy pojawi się przeciwnik. Wyczekuje aż zacznie on wyprowadzać atak (czyli np. uniesie rękę do ataku) po czym rzuca czar z opóźnieniem 1. Chodzi o magiczną siłę wykorzystywaną defensywnie - będzie starał się osłabić celność i siłę ataku przeciwnika atakującego któregoś z towarzyszy, a jeśli w którymś momencie zobaczy że potwór balansuje (np. podczas wspinania się na barykadę), użyje mocy czaru żeby go pchnąć i przewrócić.
12x4 = 48. O tyle zmniejszona jest siła potwora, zatem o 4,8 zmniejsza to jego TR i o 12 siłę raniącą ataku.

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1633
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Polajkował: 13 times
Polajkowany: 10 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: mastug » 08 lipca 2020, 15:51

9444/09/39-08:16:2r103m Ghrog rozpoczyna atak nadziakiem – obuchowe
9444/09/39-08:16:2r101m Eliminal rozpoczyna rzucanie czaru „Przerażenie"
9444/09/39-08:16:2r091m Erdal czeka w pogotowiu na atak przeciwnika – ma zamiar rzucić czar
9444/09/39-08:16:2r091m Eliminal kończy rzucanie czaru „Przerażenie" - rzut na UM k100=85(udany) - koszt 1PM, 1punkt wytrzymałości(zmęczenie)- przeciwnik odp.2 rzut k100=27(udany) - czar nie przynosi rzadnego efektu
9444/09/39-08:16:2r087m istota z drugiej lini rozpoczyna ruch
9444/09/39-08:16:2r081m Eliminal kończy uspokajać umysł po rzuceniu czaru
9444/09/39-08:16:2r062m Entis rozpoczyna atak włucznią
9444/09/39-08:16:2r059m istota która stoi na barykadzie rozpoczyna atak łapą w Nyressa
9444/09/39-08:16:2r058m Erdal rozpoczyna rzucanie czaru "magiczna siła"
9444/09/39-08:16:2r048m Erdal kończy rzucanie czaru "magiczna siła" - rzut na UM k100=41(udany) - koszt 1PM, 1punk wytrzymałości - przeciwnik ma zmiejszone trafenie i skuteczność ciosu
9444/09/39-08:16:2r047m istoda z drugiej lini kończy ruch stając na przeciwko Ghroga
9444/09/39-08:16:2r044m Nyress rozpoczyna atak toporem
9444/09/39-08:16:2r043m Ghrog kończy atak nadziakiem obuchowe (natarcie+ bonus za 3 atakujących jedną istotę) - rzut na RST K100=70(udany) - koszt 1 punkt wytrzymałości(zmęczenie) - rztu na skutecznośc K100=18 - zadanych obrażeń: 55
9444/09/39-08:16:2r038m Erdal kończy uspokajać umysł po rzuceniu czaru
9444/09/39-08:16:2r022m Entis kończy atak włucznią (bonus za 3 atakujących jedną istotę) - rzut na RST K100=4 (udany) - koszt 1 punkt wytrzymałości(zmęczenia) - rzut na skuteczność K100=44 - zadanych obrażeń: 2
9444/09/39-08:16:2r014m Nyress kończy atak toporem (powstrzymanie + bonus za 3 atakujących jedną istotę) - rzut na RST k100=23(udany) - koszt 1 punkt wytrzymałości(zmęczenia) - rzut na skuteczność K100=27 - zadanych obrażeń: 33
9444/09/39-08:16:2r009m istota która stoi na barykadzie kończy atak łapą w Nyressa (walka na nierównej powierzchni, powstrzymywany magiczną siłą) - rzut na RST K100=54 (nie udany)
Eliminal wypatrzył kolejnego przeciwnika , skierował w jego stronę dłoń a za pośrednictwem słów zaklęcia skierował w jego stronę magiczną energię manipulującą umysłem istoty. Jednak tym razem zaklęcie okazało się bezskuteczne.

Pokutnik wyczuł moment ataku kryształowego stwora i gdy tylko zaczął wypowiadać atak skierował w jego stronę moc magicznego potencjału sterowaną umysłem czarownika. Siłą woli i magii skrępował ruchy istoty, znacznie utrudniając jej wyprowadzenie ciosu.

Ghrog zamachnął się półtoraręcznym młotem i ulokował celny cios w korpusie szklanego stwora. Z miejsca uderzenia strzeliły kawałki szła a duży fragment kryształu odłamał się od ciała istoty i rozbił na podłodze.

Chwilę później idealnie wymierzony przez Entisa cios włócznią tylko nieznacznie zarysował szklane ciało istoty.

Powolny w przygotowaniu ataku krasnolud w końcu znalazł nieosłonięte miejsce za gardą stwora. Topór świsnął w powietrzu a chwilę później kawałki szkła posypały się na podłogę. Musiał jednak szybko zasłonić się tarczą gdyż istota nie była mu dłużna. Potężny cios kryształowej łapy ześliznął się po tarczy i zbroi nie czyniąc mu krzywdy. Przerażona Belia krzyknęła

-„Uważaj Panie Krasnoludzie!”
mapa10.jpg
Powyżej mapa na koniec tej rundy. Jakie deklaracje na następną rundę?
Ostatnio zmieniony 08 lipca 2020, 23:36 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Blaszak
Reactions:
Posty: 96
Rejestracja: 15 czerwca 2020, 09:50
Polajkował: 1 time
Polajkowany: 12 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: Blaszak » 08 lipca 2020, 16:05

Spoiler!
??? A od kiedy zadaje się uszkodzenia przy nieskutecznym ataku???
BTW. Krasnolud nie jest zaskoczony, żeby utracić obronę ze ZR. Gdyby tak było to miałby obronę mniejszą o 30. On po prostu nie ma dodatkowej obrony od wysokiej zręczności.

Entis powtórnie atakuje kłuto potwora naprzeciwko.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6240
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Polajkował: 115 times
Polajkowany: 80 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: 8art » 08 lipca 2020, 16:26

Tan Ghrog zostaje przy tluczeniu obuchem. Póki co wygláda na to ze dziala. Troche ich sporo, ale mamy nie najgorsza sytuacje taktyczna, bo teoretycznie musimy stawiac czola jedynie dwom przeciwnikom na raz.. Takze trzymajmy sie waskiego przejscia.

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 380
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Polajkował: 49 times
Polajkowany: 51 times
Kontakt:

Re: Serce labiryntu

Post autor: BAZYL » 08 lipca 2020, 16:29

Pokutnik kontynuuje przeszkadzanie przeciwnikowi w walce, czar trwa przez kolejne rundy (jeszcze 9).

Awatar użytkownika
Shoikan
Reactions:
Posty: 95
Rejestracja: 14 czerwca 2020, 07:53
Lokalizacja: Zielona Góra
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Shoikan
Polajkował: 12 times
Polajkowany: 6 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: Shoikan » 08 lipca 2020, 16:36

Elf po raz kolejny rzuca zaklęcie przerażenia na druga linę stworów.

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1633
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Polajkował: 13 times
Polajkowany: 10 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: mastug » 08 lipca 2020, 16:48

To podstawa mojej interpretacji:

Skuteczność uszkodzeń zbroi (współczynnik uszkodzeń oznaczony symbolem wsp. uszk.) – współczynnik ten (traktuje się go jako mnożnik) określa w pewnym sensie ilość uszkodzeń jaką zadaje dana broń podczas ataku. Ponieważ dokładna ilość uszkodzeń, które się zadaje zależy od siły ataku i równy jest (zaokrąglając w górę) 1/100 siły uderzenia taką bronią (np. przy sile ataku, tzn. skuteczności ranienia 165 wynosi 2), po czym mnożony jest przez ten współczynnik. Podsumowując: ilość uszkodzeń, które odnosi zbroja zależy od całkowitej siły raniącej ataku (1/100 ran, które maksymalnie można zadać) i od współczynnika uszkodzeń broni (ponieważ ta wartość jest przez niego mnożona).
nie ma tu mowy o trafieniu tylo o sile ataku i maksymalnych potencjalnych obrażeniach

Niszczące cięcie – Umiejętność dwukrotnie wolniejszego zadawania ciosów tnących, które szczególnie ciężko uszkadzają zbroje (itp.), ilość uszkodzeń od udanego Trafienia jest dwukrotnie większa + dodatkowo 1 na poziom Rycerza.
z tego co rozumiem przy nie trafieniu zadawane są normalne uszkodzenie - gdy trafi dwukrotnie większe - inaczej nie miało by sensu "dwukrotnie wolniejszy atak"

Podstawy Tarczownika – zastawianie się tarczą kosztem dwukrotnie wolniejszych ataków zwiększające dwukrotnie obronę tarczy (.. aczkolwiek w tym momencie połowę uszkodzeń przyjmuje tarcza [normalnie przyjmuje 1/4 ich])
z tego co rozumiem zasłonięcie tarczą normalnie powoduje że unikamy trafienia ale uszkodzenia mają być naliczane i w tym przypadku 1/2 na tarcze i 1/2 na zbroję - normalnie 3/4 na zbroję a 1/4 na tarczę

Pisałem o aktywnej obronie ze zręczności dlatego, że jeśli istnieje taka obrona to możliwe że broń minęła bohatera właśnie ze względu na obronę ze zręczności. Sprawdził bym wtedy rzutem procentowym która obrona została wykorzystana tarczy+zbroi czy ze zręczności.

Oczywiście jeśli uważacie że to błędna interpretacja to możemy się przełączyć na inną.
UWAGA! Dalsza dyskusja została wydzielona do osobnego tematu.
Widzę że jest większość (3 graczy) którzy wolą metodę MiMową więc będziemy grać wg. zasady że tylko trafiony atak zadaje 1/100 obrażeń uszkodzeń zbroi. Przy czym obrażenia to skuteczność+-K50 przed odjęciem wyparowań.
Ostatnio zmieniony 08 lipca 2020, 23:35 przez mastug, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
deliad
Reactions:
Posty: 3569
Rejestracja: 28 marca 2010, 10:24
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/deliad
Polajkował: 5 times
Polajkowany: 46 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: deliad » 08 lipca 2020, 19:33

Krasnal powtarza atak.

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1633
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Polajkował: 13 times
Polajkowany: 10 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: mastug » 09 lipca 2020, 02:54

9444/09/39-08:16:3r103m Ghrog rozpoczyna atak nadziakiem – obuchowe
9444/09/39-08:16:3r101m Eliminal rozpoczyna rzucanie czaru „Przerażenie"
9444/09/39-08:16:3r091m Erdal kontroluje czar „magiczna siła” - koszt 1 pkt wytrzymałości (zmęczenia)
9444/09/39-08:16:3r091m Eliminal kończy rzucanie czaru „Przerażenie" - rzut na UM K100 = 61(udany) - koszt 1PM, 1pkt wytrzymałości(zmęczenia)- rzut istoty na odp.2 K100=31(udany)
9444/09/39-08:16:3r081m Eliminal kończy uspokajac umysł po rzuceniu czaru
9444/09/39-08:16:3r065m stwór który stoi na przeciwko Ghroga rozpoczyna atak łapą w stojącego naprzeciwko Ghroga
9444/09/39-08:16:3r062m Entis rozpoczyna atak włócznią
9444/09/39-08:16:3r059m stwór który stoi na przeciwko Nyresa rozpoczyna atak łapą w Nyressa
9444/09/39-08:16:3r044m Nyress rozpoczyna atak toporem
9444/09/39-08:16:3r043m Ghrog kończy atak nadziakiem (natarcie+ bonus za 3 atakujących jedną istotę) - rzut na RST K100 = 95(udany) - koszt 1 pkt.zmeczenia - rzut na skutecznośc K100=13 - zadanych obrażeń: 50
9444/09/39-08:16:3r022m Entis konczy atak włócznią (bonus za 3 atakujących jedną istotę) - rzut na RST K100 = 59 (udany) - koszt 1 pkt. zmeczenia - rzut na skuteczność K100=95 - zadanych obrażeń: 53 - istota przewraca się i rozbija na tysiące kawałków
9444/09/39-08:16:3r021m Erdal kończy działanie czaru „magiczna siła”
9444/09/39-08:16:3r015m stwór konczy atak łapą w stojącego naprzeciwko Ghroga - rzut na RST K100 = 51 (udany) - rzut na skuteczność K100=75 - zadanych obrażeń: 143 - uszkodzenia ekwipunku puklerz:1 zbroja:5
9444/09/39-08:16:3r014m Nyress konczy atak toporem - nie ma już tego w kogo wymierzony był atak

Nyress 8PD
Ghrog 8PD
Entis 8PD
Erdal 4PD
Elf wybrał ofiarę zaklęcia, zacisnął dłoń na amulecie i poprzez słowa zaklęcia ponownie spróbował wywołać strach w umyśle przeciwnika. Niestety była najwyraźniej odporna na to zaklęcie gdyż czar nie wywarł na niej żadnego wrażenia.

Półolbrzym ponownie wymierzył potężny cios w przeciwnika którego poprzednio uszkodził. Szklany przeciwnik szarpany czarem Pokutnika, stojący na prowizorycznej barykadzie i walczący równocześnie z trzema przeciwnikami wydawał się być łatwym celem jednak pozory myliły. Wyprowadzony cios ześlizgnął się po kryształowej skórze istoty i tylko szczęście spowodowało że udeżył ostatecznie w bark stwora. Uderzenie rozbiło fragment ciała stwora na setki ostrych kawałków szkła które z hałasem spadły na podłogę.

Z drugiej linii Człowiek wyprowadził potężny cios. Tak silny, że bał się iż straci równowagę jeśli nie trafi w stwora. Na szczęście włócznia trafiła w miejsce łączące korpus z szyją. Siła ciosu była tak duża że rozbiła szyję istoty na kilka kawałków. Stwór spadł z barykady rozbijając się z na okruchy. Pierwszy przeciwnik padł.

Niestety ta chwila rozluźnienia i radości Ghroga była momentem tryumfu jego przeciwnika. Potężne uderzenie ciężkiej kryształowej łapy było tak silne, że rozerwało zbroję. Ból miażdżonych tkanek i pękających kości był porażający. Półolbrzym ledwo trzymał się a nogach. Był pewien, że drugiego takiego uderzenia nie przetrwa.

Rozpędzony topór krasnoluda tylko przeciął powietrze. Przeciwnik w którego wymierzył cios leżał już na ziemi.
mapa11.jpg
Na mapce stan na koniec 3 rundy. Jakie deklaracje na 4 rundę ?

Awatar użytkownika
Shoikan
Reactions:
Posty: 95
Rejestracja: 14 czerwca 2020, 07:53
Lokalizacja: Zielona Góra
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Shoikan
Polajkował: 12 times
Polajkowany: 6 times

Re: Serce labiryntu

Post autor: Shoikan » 09 lipca 2020, 06:46

Elf zmienia taktykę.

Rzuca czar ciemność na obszar nie obejmujący barykady i pierwszej linii wrogów, tak by zorientować się czy potwory będą w niej widziały - obserwuje je. Po uspokojeniu umysłu krzyczy we wspólnym do walczących.

Atakujcie przeciwnika Ghroga- jak padnie zamienię się z nim miejscami.

ODPOWIEDZ