Skype - Śródziemie - W poszukiwaniu Palantira

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 16 września 2016, 13:32

[center]W poszukiwaniu Palantira[/center]
[center]Obrazek
Magali Villeneuve[/center]

Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że jest pełny, mieszany pciowo ;p skład.

Zrobiłem wątek na potrzeby kampanii. Aktualnie zgłosili się:
MG ghasta

1. Deliad - hobbit z Shire(?) - profesja (?)
2. Tomek - człowiek z Gondoru, złodziej / iluzjonista (prawdopodobnie)
3. Ola - elfka z ....., łowca
4. Czegoj - krasnolud z ....- wojownik / kapłan


Co do terminu może tak jak dawniej od 22.00 w środy. Preferowane postaci to ludzie, krasnoludy, hobbit i ew. elf lub półelf.
Profesje zajmujące się magią trzeba będzie omówić przed grą.
Na pewno nie można grać barbarzyńcą/paladynem/czarnym rycerzem/półbogiem/czarnoksiężnikiem.
Generator postaci dostępny jest -- tu --.

Spoiler!
Kopia z tematu o sesjach skype
Jeśli uda się zebrać graczy to i tak najwcześniej uda mi się coś poprowadzić za miesiąc. Mniej-więcej tyle zajmie mi przeczytanie całej kampanii (160 stron i to po angielsku bo nie mam wersji polskiej) i przygotowanie poszczególnych części. W tej chwili jestem gdzieś w 80% drugiej przygody.
Dodatkowy problem to młody ;-), który może trochę przeszkadzać. Za to z plusów to w końcu zdecydowałem się zorganizować sobie 12 Mbps neta, więc przynajmniej z tym nie będzie problemu.

[center]Mam też nadzieję, że pomimo tego iż kampania ma już swoje lata (coś ~20! ) to ewentualni gracze nie grali w nią i nie czytali bo popsują zabawę sobie i innym. [/center]

Z kwestii technicznych - gramy na zasadach KC (;-) precz niedowiarki), dostępne rasy to raczej ludzie / krasnoludy / hobbity ew. jedne elf jak się kto uprze. Zasady walki i doboru broni takie jak zaproponowałem jakiś czas temu w odpowiednim arcie. Nie rozważałem ograniczeń profesji, ale z oczywistych względów półbóg czy palladyn i czarny rycerz odpadają. Podobnie jak barbarzyńca i czarnoksiężnik.
Zastanawiam się jeszcze co zrobić z czarami :], bo nie chce z nich rezygnować ale wizja PM odpada. Chyba szybciej moc tak jak w ujęciu jednego z artów z MiMa, ale to kwestia do dogadania na jakimś technicznym spotkaniu. Może po prostu ktoś będzie miał lepszy pomysł? Właściwie to poza bardzo potężnymi nadnaturalnymi istotami zwykli ludzie nie mieli dostępu do magii - dla nich była czymś podobnym do cudów, o których słyszy się w bajkach. Jak dla wielu widok elfa był zaskoczeniem to maga tym bardziej.

Przydałoby się też wykorzystać stronę typu roll20 gdyż w kampanii jest stosunkowo dużo mapek dostępnych graczom. Niechciałbym 'opisywać' układu pomieszczeń jeśli mogę go po prostu pokazać. I hmm... wstępnie to wszystko. Jakby były jakieś pytania to w ramach tego wątku proszę.
Graczy potrzebuję max 4 ze względu na to iż wiemy wszyscy jak trudno się zgrać w jednej stały termin osobom z różnych lokalizacji.
p.s.
Jeśli uda się nam dograć kampanię lub przynajmniej sensownie rozpocząć przygody w Śródziemiu to trzeba przyznać, że ilość dostępnych materiałów jest przeogromna i nuda w tym świecie nie grozi.
Ostatnio zmieniony 22 września 2016, 13:45 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 16 września 2016, 14:06

Jeśli można już zgłaszać to najchętniej jakiś barczysty brodaty karzeł o profesjach wojowniczo-kapłańskich dobry na krótkich dystansach. Religia będzie KC-towa?

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 16 września 2016, 14:26

czegoj napisał(a):

Jeśli można już zgłaszać to najchętniej jakiś barczysty brodaty karzeł o profesjach wojowniczo-kapłańskich dobry na krótkich dystansach. Religia będzie KC-towa?
Religia będzie śródziemiowa :-D możesz wierzyć w wielkiego Aulë - stwórce krasnoludów.
Główny ból tyłka to czarowanie...

Btw.
Elfem/półelfem będzie Ola.
Ostatnio zmieniony 16 września 2016, 14:31 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 16 września 2016, 20:41

To niech będzie, krasnolud bez czarowania, zwyczajny wojownik.

Awatar użytkownika
deliad
Reactions:
Posty: 3638
Rejestracja: 28 marca 2010, 10:24
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/deliad
Has thanked: 5 times
Been thanked: 52 times

Post autor: deliad » 17 września 2016, 09:42

To może ja zagram hobbitem... Jeżeli będzie mocna drużyna.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 18 września 2016, 15:08

Na razie jeszcze czekam na decyzję pozostałej dwójki. Zapowiada się typowa drużyna :).

Ad czarowanie w Śródziemiu.
Moim zdaniem całą jego wizję wypaczył MERP RPG, który dopuszcza po prostu istnienie profesji / zawodu czarodziej. W oryginalnym ujęciu czarami zajmowały się nadistoty jak Istari, przepotężne elfy (Galadriera, Kirdana ) i półelfy (Elrond), czy potężni magowie ciemności - Sauron, Czarnoksiężnik z Angmaru czy smoki itp. Wielu czarujących postaci lub czarami zainteresowanych szybciutko dostawało się w obszar zainteresowania sił ciemności. Dodatkowo nie wiadomo skąd brano czary - nie było szkół czarowania - może czarodziejskie zapisku były dostępne w księgach elfów?

Tak czy inaczej - spokojnie jestem w stanie dopuścić granie łowcą, który - w ramach umiejętności - posiada dostęp do niektórych czarów druida czy - tak jak czegoju pytałeś - krasnoluda wojownika - kapłana, który mógłby mieć dostęp do niektórych czarów kapłańskich. Podobnie z magami jako profesją główna. Ogólnie szedłbym w kierunku odfiltrowania czarów które w Śródziemiu nie mają racji bytu jak np. "KONTAKT Z MOCĄ BOSKĄ" ,
"WYKRYCIE/UKRYCIE CHARAKTERU" - generalnie kwestia uznaniowa jakie mogły by zostać.
W Śródziemu cześć magii u istot ciemności pochodzi wprost od Morgotha, który dawał im jakąś cząstkę swojej mocy. Z czasem osłabł.
Samo zaś czarowanie zwracało uwagę istot ciemności - nawet jeśli same nie potrafiły czarować. Czyli powstawały jakieś fale czy inne drgania rzeczywistości wyczuwalne jakimś tajemniczym zmysłem.
Ostatnio zmieniony 19 września 2016, 10:50 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 22 września 2016, 09:27

Czegoj - przed grą zastanów się z jakiego rodu (i dlaczego Durina) jesteś krasnoludem - przeczytaj też coś o krasnalach. Deliad - hobbit to w sumie niezły pomysł, ale chyba będzie potrzeba kogoś, kto będzie mógł spuszczać wpierdol ;-). Tomek chce grać człowiekiem złodziejem/iluzjonistą, ale może jeszcze
z nim to ponegocjuję. Ola nie wie :D, na razie wie że chce być elfką;-). Zaczynamy na poziomach pierwszych.

Edyta
Gracze w większości zdeklarowali się kim chcą grać.


Z innych informacji - miałem mało czasu i dotarłem do końca czwartej przygody kampanii. Krótkie info o tym co się działo będę też umieszczał na blogu.

W załączeniu link do mapy Śródziemia w stosunkowo dużej rozdzielczości. Przyda się na przyszłość do oznaczania położenia drużyny. Miejsce startu oczywiście nie jest tajemnicą - gra rozpocznie się w okolicach Anduiny, kilka mil na wschód od Osgiliath. Kliknięcie powiększa mapę. Klik na mapie w okienu powiększa mapkę jeszcze bardziej.
[center]Obrazek[/center]


A tu też mapka - trochę bardziej kolorowa i po polsku - w prawym górnym rogu macie wymienionych autorów:
[center]Obrazek[/center]
Ostatnio zmieniony 22 września 2016, 13:44 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ