DrecarE: Cienie na Śniegu - techniczny

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 15 sierpnia 2015, 13:08

Ponieważ wątek techniczny do samego systemu rozmył się w tysiącu pytań o system i w dywagacjach osobistych, postanowiłem założyć oddzielny temat, związany z prowadzoną sesją. Proszę pisać tutaj tylko na tematy dotyczące scenariusza, czy postaci do niego.

Chciałbym do końca weekendu otrzymać szkice postaci od wszystkich, którzy zgłosili udział w grze. Koniec miesiąca będzie dla mnie bardzo pracowity, wiec chciałbym dostać wszystko nieco szybciej, aby się przygotować. Zwłaszcza, że tworzenie postaci trochę jednak trwa. Jak na razie mam jedynie kompletną postać TatTvamAsi.

Jak na razie udział zgłosili:
[olist=1]Frater Terry: Wylkołek, Towarzysz: Wilczarz;
TatTvamAsi: Nardlens z Plemienia Kruka, Adept: Czarownica;
Hel: Alfr, Adept: Mag Energii;
Zapałki Chaosu: Nardlens z Plemienia Wilka, Wojownik (jeszcze nie wiadomo jaki);[/olist]
Przypomina, że zaczniemy sesję we wrześniu.
Informuje także, że z uwagi na rezygnację jednego z graczy, wciąż jest wole miejsce na sesji. Zapraszam serdecznie osoby zainteresowane! To najlepsza chwila by poznać DrecarE na własnej skórze! :)
Ostatnio zmieniony 02 września 2015, 16:32 przez Sigil, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 15 sierpnia 2015, 17:29

A co mi tam. Dawaj, dopisuj mnie na listę :)

Wstępnie grałbym jakimś technikiem. Zapoznam się z postaciami to dam ci ostateczną decyzję.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 15 sierpnia 2015, 17:58

Wow... Technikiem? Ambitnie. ;)

Ale cieszę się, że mogę Cię dopisać do ekipy, Dobro. Fajnie mi się gra u Ciebie, mam nadzieję, że Tobie również dobrze się będzie grało u mnie. :D

Jeśli o Techników chodzi to z podanych ras można wybrać jedynie Gnoma (Uczonego lub Alchemika) lub Zimowego Krasnoluda (Kowala Magii albo Uczonego).

Zobacz sobie jakie rasy są dostępne i jeśli zainteresowałaby Cię jakiś inny koncept to daj znać. Technik na poziomie 0 będzie jeszcze mało umiał - no ale to też ma swój urok (wiesz, od zera do bohatera).

Więc napisz mi, czy któryś z wymienionych konceptów Ci się podoba. A jeśli jednak uznasz, że wolałbyś coś innego, to daj znać. Wyślę Ci wtedy na PW możliwe role, które pasują do tej przygody, ok?
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 15 sierpnia 2015, 18:19

Hm.. technicy tylko gnom albo krasnolud. Cóż, nie lubię grać kurduplami, ale zobaczymy, co mi odpowiesz na PW :)

Też myślę, że będzie się epicko grało. Liczyłbym oczywiście na drobną pomoc w kreacji bohaterów.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 15 sierpnia 2015, 18:37

Bez pomocy się nie obejdzie. Na razie przygotuj sobie zestaw 2k10. ;)

Propozycje już wysłałem na PW.

Fajnie by było, gdybyśmy w weekend jakoś mniej więcej ogarnęli ta postać. Frater Terry obiecał, że do niedzieli zrobi wersję karty jako editable pdf i czekam na to. Ale jeśli się nie uda, to chyba będzie trzeba kartę wypełniać w paincie.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 16 sierpnia 2015, 16:14

Proszę wszystkich graczy o to, by zapoznali się (lub przypomnieli sobie) realia Torgeth. W tym celu należy przeczytać ten wątek:
http://krysztalyczasu.pl/forum/viewthre ... ad_id=1127

Ponadto informuję, że nareszcie ustaliliśmy skład drużyny:
[olist=1]Frater Terry: Wylkołek, Towarzysz: Wilczarz;
TatTvamAsi: Nardlens z Plemienia Kruka, Adept: Czarownica;
Hel: Alfr, Adept: Mag Energii;
Zapałki Chaosu: Nardlens z Plemienia Wilka, Wojownik: Einherjer;
Dobro: Nardlens z Plemienia Wilka, Wojownik: Zwiadowca;[/olist]

Bardzo mnie to raduje. W najbliższym czasie chciałbym więc zając się tworzeniem postaci. Bohaterów Zapałek, Fratera Terrego i TatTvamAsi już mam. Postać Dobro jest w trakcie powstawania. Czekam jeszcze na szkic od Hel.
Ostatnio zmieniony 17 sierpnia 2015, 18:49 przez Sigil, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 17 sierpnia 2015, 00:03

OK. Postacie już są gotowe, co mnie niezwykle cieszy. Karty macie już wszyscy u siebie (na razie jako pliki graficzne, ale ważne że wiadomo o co chodzi). Jakby były jakieś pytania to walcie jak w dym.

No i oczywiście czytajcie wątek o Torgeth. Dzięki Kethowi i innym zainteresowanym, pojawiają się tam coraz to nowe informacje, więc warto zaktualizować wiedzę.

Gdybyście mieli jakieś pytanie do realiów świata, także warto zadać je tam, a nie na PW, aby pożytek z odpowiedzi był dla wszystkich.

Zaczniemy przygodę na początku września. Nie wiem jeszcze kiedy, bo chciałbym mieć mapkę Torgeth. To dość istotne. Tak więc spręż się z grafiką, TatTvamAsi.
Ostatnio zmieniony 17 sierpnia 2015, 10:14 przez Sigil, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 18 sierpnia 2015, 21:32

Olaf, młody zwiadowca z plemienia Wilków.
Obrazek
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 20 sierpnia 2015, 18:53

Chociaż zaczynamy dopiero za jakieś dwa tygodnie, już teraz wysłałem wam wstępne informacje odnośnie przygody - czyli to co wiedzą wasze postacie i dlaczego będą chciały zaangażować się w nią. Wolę abyście mogli się z tym wcześniej zapoznać, wtedy będzie też czas na to, by odpowiedzieć na ewentualne pytania.

Większość z Was znajdzie te informacje na PW.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 31 sierpnia 2015, 17:06

Ponieważ niedługo już (jutro lub pojutrze) zaczniemy, chcę tutaj podać zasady do tego, w jaki sposób pisać dane informacje. Jest to ważne, szczególnie dlatego, iż kilka osób w drużynie dopiero rozpoczyna przygodę z PBFami i może jeszcze nie wiedzieć, w jaki sposób należy pisać dane informacje. Ponadto uważam, że dzięki wyjaśnionym tutaj zasadom temu sesja będzie dla wszystkich klarowna i zrozumiała. Więc bardzo proszę przeczytać ten temat, zapamiętać wytyczne i stosować je:

Tekst normalny, opisujący postać i jej działania w ramach świata gry piszemy normalnie. Tak jak tutaj.

- Wypowiedzi postaci piszemy od myślników: podobnie jak się to robi w powieściach i opowiadaniach. Właśnie tak.

Myśli postaci piszemy kursywą, aby było jasne, co postać powiedziała, a co tylko pojawiło się w jej głowie. Generalnie proszę przyjąć zasadę, iż wszystko, co jest pisane kursywą dotyczy myśli.
W niebieskiej ramce piszemy informacje odnośnie działań postaci, które związane są z mechaniką gry. Np: "Używam umiejętności Tropienie, aby znaleźć ślady goblinów." albo "Rozglądam się uważnie po okolicy używając umiejętności Obserwacja" czy też "Wydaję 2 Punkty Energii i rzucam czar Lodowa Aura." Mam nadzieję, że to jasne?
W zielonej ramce piszemy informacje o stanie emocjonalnym i duchowym naszego bohatera. Ja będę pisał tutaj za każdym razem gdy wykonam tajny test Inu. aby przekazać wam jakie macie przeczucia, ale także, jeśli działał będzie na was jakiś urok czy zaklęcie, zmieniające wasze emocje. Proszę wtedy ustosunkować się do treści informacji i starać się odegrać dane odczucia etc.
Ramka żółta - tutaj piszemy uwagi techniczne, nie związane z postaciami lecz bardziej z przebiegiem samej sesji: np. "Dokończę post dziś wieczorem", "Jak właściwie działa Zdolność Magiczna: Myślowa Sonda?" albo "Kiedy dostaniemy jakieś PD?" ;)
Tutaj można także pisać wszelkie pytania zwiazane z realiami świata. Ja także będę umieszczał tutaj informacje, które wasze postaci powinny znać, aby ułatwi9ć wam grę.
W ramce czerwonej MG zamieszcza informacje specjalne - np. "Dostajesz 3 punkty Skażenia", albo "Umierasz". Tak więc pozwolę ją sobie zastrzec. W każdym razie pojawienie się tego koloru, wróży jakieś zmiany w statusie postaci. Nie zawsze oczywiście muszą być negatywne - zawsze może pojawić się tu komunikat "Otrzymujecie punkt Geasu". :)
Spoiler!
W spoilerach (czyli takich tajnych zakładkach, niewidocznych, jeśli się ich nie kliknie) piszemy te wiadomości dla MG, lub innych graczy, które pragniemy pozostawić w sekrecie, przed pozostała częścią drużyny. Należy wtedy nazwać spoiler Dla MG albo Dla Olafa etc. Robi się to tak:

[center]

Kod: Zaznacz cały

[spoiler=Dla MG]Tu wpisujemy tekst tajnej wiadomości[/spoiler]
[/center]
Tutaj również będę pisał tajne informacje do graczy (nazywając spoiler np. Dla Vidgara), a także mechanikę walki, nazywając spoiler: Mechanika Walki. Jeśli spoiler nazwany jest imieniem czyjejś postaci, tylko gracz, który ją prowadzi może tam zajrzeć. Jeśli nie ma na nim imienia, możecie czytać go wszyscy.
Poza tym w posty można i warto wklejać grafikę, czy dodawać muzykę. Za szczególnie udane dodatki będą premiowe PD. :)
Rysunki wrzuca się najlepiej korzystając z poniższego linka:
http://wrzucaj.net/

Mam nadzieję, że wszystko jasne. Jeśli czegoś nie wiecie (np. jak się tworzy ramki etc.) to pytajcie teraz, jest jeszcze trochę czasu przed sesją.
Ostatnio zmieniony 02 września 2015, 12:57 przez Sigil, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 04 września 2015, 14:46

Aby było wam się łatwiej wczuć w klimat, wklejam tutaj zestaw idiomów, które są używane w Torgeth i mogą pomóc wam uczynić wypowiedzi postaci bardziej "swoiskimi".

[center]Idiomy z Torgeth:[/center]
[olist=1]Alfrowe kamyki - diamenty, przenośnie: coś błyszczącego i cennego;
Alfr utonął, a miecz pływa, bo i czasem tak też bywa - sytuacja bez sensu;
Borsuk - obraźliwe określenie mężczyzny z Plemienia Niedźwiedzia. Zwykle odnosi się do czyjegoś lenistwa i zamiłowania do snu.
Dawna Ścieżka - totemizm;
Gdzie koczują Wylkołki - totalny zaścianek, odpowiednik wiochy zabitej dechami;
Jagody zbierać - szykować się do bitwy lub, przenośnie, do ważnego przedsięwzięcia. Powiedzenie wzięło się stąd, iż amulet z jagód ma moc wydłużania o niedługi czas zdolności zmiany formy na zwierzęcą.
Jezza sieci plecie - zbliża się sztorm;
Kawka - plotkarka, a także obraźliwe określenie kobiety z Plemienia Kruka;
Kochanica Alfra - kobieta lekkich obyczajów: określenie pejoratywne, lekceważące, używane tylko w stosunku do ludzi;
Kruk krukowi w kocioł pluje - określenie szkodliwej magii, która miesza komuś szyki i utrudnia działania np. klątwy czy uroku.
Kuzyn (Brat) Wylkołka - dzikus, ktoś kto nie umie się zachować: wyzwisko;
Lis - obraźliwe określenie mężczyzny z Plemienia Wilka, który splamił swój honor;
Mamuci gnat - coś totalnie nieprzydatnego, co zawadza.
Mieć pióra we włosach - zajmować się magią: w stosunku do kobiet określenie neutralne, w stosunku do mężczyzn określenie lekceważące, mające sens: zajmować się czymś niemęskim. Używane tylko w stosunku do ludzi.
Nagroda Ridviny - chwalebna śmierć w boju;
Niedźwiedzi dom - karczma, znana z dobrego miodu;
Niedźwiedzia barwa - szkarłat;
Oddech Aurena - mroźny wiatr;
Odwrócić skórę - zmienić formę na zwierzęcą lub na ludzką;
Pieśń Wilczośpiewca - ponura, przygnębiająca opowieść;
Przyczepić się jak Wylkołek do rzepa - uparcie czepiać się czegoś lub kogoś;
Rozmowa krasnoludów - rozmowa, która się nie klei;
Runami na śniegu pisane - obietnica, która się nie spełni;
Syn O'gdena - potwór morski;
Trolowa skała - coś potwornie ciężkiego;
Wilcza jama - dom, w którym zbierają się wojownicy. Najczęściej karczma lub dom Jarla;
Wilczy trop - zatarta, ledwo widoczna ścieżka;
Wizyta umarłych - pełnia księżyca;
W krasnoludzkie święto - nigdy;
Wpaść w przerębel - umrzeć bezsensowną śmiercią lub z powodu choroby. Określenie slangowe.
Zimowa Droga - los wojownika: zachowanie honoru i samotne stawianie czoła wyzwaniom.
Z lekkością (wyczuciem) Alfra - zrobić coś totalnie na siłę, bez wyczucia;[/olist]


Listę będę aktualizował w przypływach natchnienia. ;)
Ostatnio zmieniony 04 września 2015, 17:24 przez Sigil, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 06 września 2015, 14:23

Mam prośbę o umieszczenie w topiku z przygodą szczegółów technicznych, bo na pewno sesję śledzą również osoby zainteresowane mechaniką. Dla przykładu, w jednym z postów Sigil umieścił informację, że NPC zaliczył test Gawędziarstwa z trzema przebiciami. Osobom znającym DrecarE na pewno mówi to wszystko, ja natomiast byłbym wdzięczny za nieco bardziej rozwinięty opis, np. NPC posiada cechę Gawędziarstwo na poziomie x. By sprawdzić test, rzuciłem kostką xkx, uzyskany wynik dodałem do blabla, w sumie dzięki wynikowi xx uzyskałem 3 przebicia, a one oznaczają bleble.

Wiem, że taka forma opisów wymaga większego wysiłku, ale dla mnie byłaby cenną możliwością wglądu w zasady systemu.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 06 września 2015, 14:34

Podpisuję się pod prośbą Ketha. Staram się śledzić przygodę, ale na razie jest tu tylko zalążek fabuły, a dla mnie mechanika jest równie ważna. Także jeśli łaska to również poproszę o mechanikę.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 06 września 2015, 19:57

Mam pozornie banalne pytanie - w jaki sposób wylkołki przenoszą swój dobytek, jeśli przez przeważającą część życia zachowują postać zwierzęcą? Ten BG z sesji na przykład, co on zrobi z tymi dziesięcioma monetami? Wyobraźnia nasuwa mi na myśl wilka w kaftanie z kieszonkami i nawet fajnie to wygląda, ale poproszę o autorską klaryfikację ;)

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 06 września 2015, 20:15

Nie będę pisał dokładnie mechaniki odnośnie BNów, bo nie chcę by gracze znali ich statystyki. ;)

Mogę pisać mechanikę odnośnie graczy (jeśli to Wam nie przeszkadza oczywiście - jeśli przeszkadza, proszę się odezwać).

Ogólny opis mechaniki, dałem już w innym temacie,ale tutaj go powtórzę:
Co do mechaniki umiejętności i walki to jest procentowa.
Umiejętności działają na zasadzie: Współczynnik plus Umiejętność - i na k100 musisz osiągnąć mniej niż ta suma.

Ilość przebić (czyli to o ile dziesiątek przerzuciłeś wynik) informuje o tym, na ile Ci się udało coś zrobić. Np 0 przebić to marginalny sukces, 3 przebicia to pełny a 5 przebić to sukces nadzwyczajny.

Walka działa na zasadzie: PA (Premia Ataku) zadającego cios - PO (Premia Obrony) przeciwnika. Rzut k100 musi być poniżej tej liczby, aby trafić.
Dość proste, prawda?

Oczywiście do tego dochodzą różnego rodzaju modyfikatory za warunki, broń, magię etc. Niemniej z grubsza wszystko się opiera na rzucie K100. Później dochodzi ewentualnie dodatkowy rzut na obrażenia (różnymi kostkami, od K4 do K20 - ale zwykle nie jest ich dużo: jedna lub dwie). I tyle
Tutaj dodam tyle: przebicie, to każda 10 o którą zdaliśmy wynik. Więc jeśli np ktoś ma Charyzmy 38 i Uwodzenia 9, rzuca sobie kostką, na to czy powiedzie mu się podryw (aby zdać wynik na k100 musi być mniejszy bądź równy 47) i wyrzucił 35 to ma jedno przebicie (47-35 = 12 czyli w zaokrągleniu 10).
Czasami modyfikują liczbę przebić która wystarczy do pełnego sukcesu z uwagi na doświadczenie graczy. Więc np na poziomie 0 często wystarczy 1, abym uznał, że się coś komuś udało i nie utrudniał zbytnio. Ale to tylko na początku jestem taki dobry. ;)

Tak więc w przyszłości, jeśli gracze nie będą mieli żadnych zastrzeżeń, będę opisywał ich testy, byście mogli zobaczyć jak to działa.

Odpowiadając zaś na twoje pytanie o Wylkołki, Keth - oczywiście, one noszą na sobie zbroje, odzienie albo np sakiewki etc. Dlatego zresztą wkleiłem obrazem Wylkołka w zbroi, żeby zwrócić uwagę na to.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

ODPOWIEDZ