PBF - W Mroku Oxanu - techniczny
Zmiana deklaracji w poście 232.
I droga MG - jeśli jeszcze raz założysz co robię, bez konsultacji ze mną, to się bardzo zdenerwuję. Nie znoszę tego, więc mam nadzieję, że taka sytuacja się więcej nie powtórzy.
I droga MG - jeśli jeszcze raz założysz co robię, bez konsultacji ze mną, to się bardzo zdenerwuję. Nie znoszę tego, więc mam nadzieję, że taka sytuacja się więcej nie powtórzy.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]
-
- Reactions:
- Posty: 423
- Rejestracja: 08 sierpnia 2015, 14:54
- Been thanked: 3 times
-
- Reactions:
- Posty: 423
- Rejestracja: 08 sierpnia 2015, 14:54
- Been thanked: 3 times
Od dziś, na prośbę gracza, Zyanya zmieniła swoją klasę postaci z Towarzysza/hieroduli na Kapłankę Bogini Toarais. Wiąże się to z przejęciem postaci od innego gracza, a sama postać nie była więc dostosowana do potrzeb i sposobu działania Voodoochild. Sadzę, że ta zmiana pozwoli Voodoo na głębsze wejście w rolę, da więcej swobody w działaniu, a przede wszystkim da satysfakcję z odgrywania postaci.
Dobrze się więc stało
Dobrze się więc stało
Z uwagi na aktualną sytuację (opętane dziecko) chciałem poinformować graczy, że umiejętność Religia pozwala przeprowadzać ceremonie, takie jak np. egzorcyzm.
Rytuały religijne mogą przeprowadzać jedynie kapłani. Kler niższy (paladyni, żercy, hierodule) może wyjątkowo przeprowadzić rytuał: egzorcyzmu, oczyszczenia lub pogrzebu, gdy w pobliżu nie ma kapłana a sytuacja nie pozwala czekać. Nie ma wszakże uprawnień do przeprowadzania pozostałych ceremonii.
Kapłani przeprowadzając ceremonię testują Aut w przypadku ceremonii społecznych, należą do nich:
ślub, pogrzeb, błogosławienie dziecka, anathema, ordalia
Spełniając posługi o charakterze bardziej magicznym testują SW. Do takich rytuałów należą:
oczyszczenie (miejsca i osób ), konsekracja miejsca (kaplic czy świątyń), egzorcyzm.
Dany rytuał można wykonać tylko raz na dobę. Jeśli chcecie wiedzieć o tym więcej, można założyć temat w dziale do DE.
Rytuały religijne mogą przeprowadzać jedynie kapłani. Kler niższy (paladyni, żercy, hierodule) może wyjątkowo przeprowadzić rytuał: egzorcyzmu, oczyszczenia lub pogrzebu, gdy w pobliżu nie ma kapłana a sytuacja nie pozwala czekać. Nie ma wszakże uprawnień do przeprowadzania pozostałych ceremonii.
Kapłani przeprowadzając ceremonię testują Aut w przypadku ceremonii społecznych, należą do nich:
ślub, pogrzeb, błogosławienie dziecka, anathema, ordalia
Spełniając posługi o charakterze bardziej magicznym testują SW. Do takich rytuałów należą:
oczyszczenie (miejsca i osób ), konsekracja miejsca (kaplic czy świątyń), egzorcyzm.
Dany rytuał można wykonać tylko raz na dobę. Jeśli chcecie wiedzieć o tym więcej, można założyć temat w dziale do DE.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]
-
- Reactions:
- Posty: 423
- Rejestracja: 08 sierpnia 2015, 14:54
- Been thanked: 3 times
Ej, może byśmy tak tu zaplanowali swoje działania? Egzorcyzm trwa 2 godziny i mi się tyle czekać nie chce... Może by te dzieci zostawić w lazarecie i pójść zanieść zwoje Ooroni? Ewentualnie możemy się chyba rozdzielić, nie?
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]
-
- Reactions:
- Posty: 423
- Rejestracja: 08 sierpnia 2015, 14:54
- Been thanked: 3 times
Wraz z zakończeniem pierwszego rozdziału, przyszedł czas na rozdanie punktów doświadczenia i geasu. bazowo dałam każdemu z wam po 15 pdków, oprócz Zyanyi, gdyż w połowie rozdziału zmienił się jej gracz. Sprawa wygląda więc następująco:
Punkty Doświadczenia:
Ah-saa-brax: 15 + 1 (za bogatą fabularyzację w postach i ukazanie historii postaci) + 1 (za dobieranie do postów grafik) + 1 za zabicie kapłana ciemności w błyskotliwy sposób i +1 za walkę z kultystami ciemności. Razem więc 19 PD.
Zyanya: bazowo 7, gdyż Voodoochild dołączyła od połowy przygody i + 1 za zetknięcie się pierwszy raz z kultystami. Razem 8 PD.
Ehecatlem: 15 + 1 za ładne opisy, oraz + 1 za zetknięcie się po raz pierwszy z kultystami ciemności. Łącznie 17 PD.
Khem: 15 + 1 za kreację postaci alchemika, + 1 za ciekawe rozwiązania danej sytuacji (np. zagadanie strażnika przed składem), + 1 za zetknięcie się po raz pierwszy z kultystami ciemności. Razem 18 PD.
Mezxtli: 15 + 1 za bycie na skraju śmierci duszy podczas pobytu w astralu, +1 za ciekawe opisy percepcji maga, +1 za zetknięcie się po raz pierwszy z kultystami ciemności. Razem 18 PD.
Geas:
Stratis: 3 (1 za zabicie kapłana i 1 za zdobycie zwojów, oraz za zaangażowanie w ratunku przyjaciela Ehecatlema).
Zyanya: 2 (za zaangażowanie w ratunek dla Xatatla, oraz pomoc dzieciom).
Mezxtli: 2 (za zaangażowanie w ratunek dla Xatatla, oraz pomoc dzieciom, w tym niebezpieczne wyjście w astral).
Khem: 2 (za zaangażowanie w ratunek więźnia oraz dzieci).
Ehecatlem: 1 (za pomoc Xatatlowi).
Punkty Doświadczenia:
Ah-saa-brax: 15 + 1 (za bogatą fabularyzację w postach i ukazanie historii postaci) + 1 (za dobieranie do postów grafik) + 1 za zabicie kapłana ciemności w błyskotliwy sposób i +1 za walkę z kultystami ciemności. Razem więc 19 PD.
Zyanya: bazowo 7, gdyż Voodoochild dołączyła od połowy przygody i + 1 za zetknięcie się pierwszy raz z kultystami. Razem 8 PD.
Ehecatlem: 15 + 1 za ładne opisy, oraz + 1 za zetknięcie się po raz pierwszy z kultystami ciemności. Łącznie 17 PD.
Khem: 15 + 1 za kreację postaci alchemika, + 1 za ciekawe rozwiązania danej sytuacji (np. zagadanie strażnika przed składem), + 1 za zetknięcie się po raz pierwszy z kultystami ciemności. Razem 18 PD.
Mezxtli: 15 + 1 za bycie na skraju śmierci duszy podczas pobytu w astralu, +1 za ciekawe opisy percepcji maga, +1 za zetknięcie się po raz pierwszy z kultystami ciemności. Razem 18 PD.
Geas:
Stratis: 3 (1 za zabicie kapłana i 1 za zdobycie zwojów, oraz za zaangażowanie w ratunku przyjaciela Ehecatlema).
Zyanya: 2 (za zaangażowanie w ratunek dla Xatatla, oraz pomoc dzieciom).
Mezxtli: 2 (za zaangażowanie w ratunek dla Xatatla, oraz pomoc dzieciom, w tym niebezpieczne wyjście w astral).
Khem: 2 (za zaangażowanie w ratunek więźnia oraz dzieci).
Ehecatlem: 1 (za pomoc Xatatlowi).
Dzięki TTA.
Informacje jak rozwijać postać znajdziecie tu:
Rozwój postaci w DE
Jeśli ktoś jednak potrzebowałby pomocy przy rozwoju postaci, lub miał jakieś pytania odnośnie technikaliów, może się odezwać do mnie.
Informacje jak rozwijać postać znajdziecie tu:
Rozwój postaci w DE
Jeśli ktoś jednak potrzebowałby pomocy przy rozwoju postaci, lub miał jakieś pytania odnośnie technikaliów, może się odezwać do mnie.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]
-
- Reactions:
- Posty: 423
- Rejestracja: 08 sierpnia 2015, 14:54
- Been thanked: 3 times
Ja na PW wysłałem już, co rozwijam.
Ekipo, jeśli chcecie jakieś zaklęcia czarostwa z I poziomu, pamiętajcie, że:
- czary Elementarne są powszechne i proste do nauczenia, istoty często wymieniają się wiedzą na ich temat. Z nauką tych zaklęć nie będziecie mieli więc problemu.
- Do innych ścieżek, np: Run, swobodny dostęp będą mieli tylko Adepci i Technicy. Reszta powinna znaleźć osobę, która zechce ich nauczyć danego czaru.
I Keth, mam poradę dla Ciebie: zostaw sobie ze 3-4 PD na naukę receptur alchemicznych.
Ekipo, jeśli chcecie jakieś zaklęcia czarostwa z I poziomu, pamiętajcie, że:
- czary Elementarne są powszechne i proste do nauczenia, istoty często wymieniają się wiedzą na ich temat. Z nauką tych zaklęć nie będziecie mieli więc problemu.
- Do innych ścieżek, np: Run, swobodny dostęp będą mieli tylko Adepci i Technicy. Reszta powinna znaleźć osobę, która zechce ich nauczyć danego czaru.
I Keth, mam poradę dla Ciebie: zostaw sobie ze 3-4 PD na naukę receptur alchemicznych.
Ostatnio zmieniony 26 marca 2017, 15:46 przez Sigil, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Siedzę nad kartą postaci i myślę, że chyba nie obejdę się bez fachowej pomocy. Ale najpierw inne pytanie, do Mistrzyni. TTA, jak podchodzisz w swoich sesjach do fabularnego aspektu rozwijania postaci? (podnoszenia na wyższy poziom). Ja w wielu przypadkach traktuję takie awanse jako pretekst do miniprzygody samej w sobie albo przynajmniej do odegrania fabularnej scenki. Jeśli jednak mielibyśmy się trzymać tej zasady i jednocześnie pozostać wiernymi idei realistycznego odgrywania roli, Khem nie ma żadnych szans na zdobycie w przerwie między questami nowych zaklęć - bo jest skonany, zmordowany, myśli tylko o położeniu się do łóżka i odreagowaniu na okropieństwa nocy, a niebawem będzie musiał znowu gnać do oroniego. W takiej sytuacji nie wyobrażam go sobie przetrząsającego Calli w poszukiwaniu posiadacza interesującego go zaklęcia.
Tu pojawia się deska ratunku w postaci zasady, że umiejętność, czar etc. zdobywany przez postać w momencie awansu był jej już wcześniej znany, ale z wszystko jedno jakich powodów nie wykorzystała ona tej wiedzy w dotychczasowej przygodzie. Jeśli możemy posłużyć się taką zasadą za zgodą MG, bardzo chętnie zainwestuję większą część puli PD w nowe zaklęcia.
Tu pojawia się deska ratunku w postaci zasady, że umiejętność, czar etc. zdobywany przez postać w momencie awansu był jej już wcześniej znany, ale z wszystko jedno jakich powodów nie wykorzystała ona tej wiedzy w dotychczasowej przygodzie. Jeśli możemy posłużyć się taką zasadą za zgodą MG, bardzo chętnie zainwestuję większą część puli PD w nowe zaklęcia.
Pytanie do TTA, ale pozwolę sobie odpowiedzieć, bo zasady są takie same jeśli o to chodzi u niej i u mnie.
Więc, jeśli idzie o pierwszą przygodę danej postaci, uznajemy, że mogła się uczyć danego zaklęcia/umiejętności już wcześniej. W innym przypadku raczej wymagamy znalezienia kogoś kto posiada interesującą nas zdolność i zaznaczenia tego w przygodzie (np. gdy jest chwila wolnego, można napisać "odwiedzam przyjaciela, który uczy mnie Srebrnego Runu Snów, a ja w zamian uczę go Świetlistego Runu). Ludzie (i inne istoty) często wymieniają się wiedzą tego rodzaju.
Więc, jeśli idzie o pierwszą przygodę danej postaci, uznajemy, że mogła się uczyć danego zaklęcia/umiejętności już wcześniej. W innym przypadku raczej wymagamy znalezienia kogoś kto posiada interesującą nas zdolność i zaznaczenia tego w przygodzie (np. gdy jest chwila wolnego, można napisać "odwiedzam przyjaciela, który uczy mnie Srebrnego Runu Snów, a ja w zamian uczę go Świetlistego Runu). Ludzie (i inne istoty) często wymieniają się wiedzą tego rodzaju.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]
A ja z takim życzeniem technicznym odnośnie następnego rozdziału - dałoby się może trochę więcej walki? 1. Rozdział nie powalał pod tym względem szczerze mówiąc. I troszkę bardziej wymagającej
---
If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to be destroyed... I must simply laugh.
If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to be destroyed... I must simply laugh.