Legenda Pięciu Kręgów- techniczny

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 11 lutego 2013, 14:41

MG jak masz komplet Postaci mógłbyś je ew. zapodać w poście nr 1 w osobnych różnokolorowych wpisach. Łatwiej będzie potem.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 11 lutego 2013, 15:49

Zapodam tutaj niedługo, lecz zastanawiam sie jeszcze ile chcecie os obie wiedzieć nawzajem i czy przypadkiem nie zamieścić tylko parametrów mechanicznych.

Póki co zapraszam: http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=695

namakemono
Reactions:
Posty: 1552
Rejestracja: 26 października 2012, 07:18

Post autor: namakemono » 11 lutego 2013, 15:56

Cóż, niektórzy nadgorliwi sami już swoje statystyki umieścili, więc tajemnicy przywrócić nie da rady :)

Deshong
Reactions:
Posty: 33
Rejestracja: 04 lutego 2013, 01:49

Post autor: Deshong » 02 marca 2013, 01:13

Co prawda ten pbm już dawno się zaczął, ale mimo to chciałbym tu wrzuci kilka sugestii/przemyśleń podpowiedzi.
Może się to przydać kiedyś:
- jak już ktoś wspomniał wyżej rodzina Hiruma ma dość wyspecjalizowaną szkołę zwiadowców. jednak członkowie tej rodziny dość często wybierają nauki w szkole bushi rodziny Shinjo (należącej do klanu Jednorożca) w której to szkole uczą się również na zwiadowców (w bardziej szerokim, nie tak specjalistycznym znaczeniu). Dla członków rodziny Hiruma jest to traktowane tak jakby uczęszczali do szkoły z ich własnego klanu (przynajmniej w okresie w którym jest ta edycja rpg przetłumaczona na polski).
- w grze można grać osobą spoza rokuganu (nawet o wyglądzie 'europejczyka' wliczając to również imię) o ile należy się do klanu Jednorożca. Klan ten przyjmuje w swe szeregi wielu cudzoziemców o ile udowodnią oni swą lojalność dla klanu. Postacie takie są traktowane jak samurajowie w obrębie klanu (nawet jeśli nie urodzili się samurajami) jednak przez pozostałe klany raczej nie są akceptowane. Dlatego raczej nie nadaja się one do drużyny składającej się z członków innych klanów niż Jednorożec (nawet kraby nie ufają takim postaciom).
- W okresie w którym gracie klan Kraba i Jednorożca łączy sojusz i przyjaźń (mimo kilku 'różnic zdań') czego zwieńczeniem jest ślub syna daymio Jednorożca i córki Hida Kisady (wynika to miedzy innymi z tego że członkowie klanu Kraba szanują jednorożce za ich dokonania w walce z Żyjącą Ciemnością)
- świat L5R jest tak mocno rozbudowany że można grać w niemal każdej konwencji (od high fantasy przez dark fantasy, horror, kryminał, aż po sesje szpiegowskie [ninja!!!] i dyplomatyczne). Nic nie stoi również na przeszkodzie w graniu druzyną wielokulturową, składającą się z przedstawicieli dowolnych klanów i roninów (choć wymaga to troszkę lepszego poznania świata przez graczy i mg)
- proch (i broń na nim oparta) występuje w grze i nie zajmują się nim jednorożce (to jedna z tajemnic innego klanu).
- Rokugan to nie Japonia - w grze wykorzystano wiele mitow i legend innych narodów dalekiego wschodu niż Japonia (w tym Chin czy Korei). W etykecie można się opierć o etykietę średniowiecznej Japonii (jedna z moich drużyn miała na tym punkcie istnego bzika i na każdej sesji coraz bardziej szczegółowo opisywała każdy nieomal ruch postaci pod kątem zgodności etykiety) o ile gracze to akceptują i się dobrze bawią, jednak trzeba pamiętać, ze to mieszanka wielu kultur i do tego podana w wersji strawnej dla ludzi zachodu.

vampire1308
Reactions:
Posty: 435
Rejestracja: 30 listopada 2008, 21:34

Post autor: vampire1308 » 09 września 2013, 16:36

Chyba dołączę do tego zacnego grona Samurajów:)

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 18 grudnia 2013, 14:09

Przyznane nagrody, PDki dla postaci w odpowiednich spoilerach.

Od początku scenariusza punktowałem Was na bieżąco, oceniając częstotliwość wpisów, pomysłowość, wierność odgrywanej postaci i kilka innych szczegółów. Nie było trudne dokonać rozliczenia.
Spoiler!
38 PD (12 wydałeś wcześniej na podniesienie Kręgu Pustki) + 2 dowolne tatuaże z listy:

http://l5kwm.republika.pl/zasoby/klasmok.htm,

oraz dodatkowy punkt Pustki

Polecam rozwinięcie zdolności Kaze-do, jeśli chcesz bardziej "ubojowić" postać. To styl walki mnichów Ise Zumi, którego wkrótce Cię nauczą.
Spoiler!

53 PD

podnoszę ci też w gratisie o 1 wiedzę o Krainach Cienia (z racji zrozumienia poprzez samoobserwację)

+ zaleta uczeń wielu szkół, pozwala Ci ona przyjmować nauki w szkole bushi Shiba, należącej do Klanu Feniksa. Dzięki tej zalecie wkraczając na 2 rangę (co nastąpi jeśli odpowiednio podniesiesz cechy) zyskasz pierwszą technikę walki tej szkoły. Jest naprawdę wyrąbista:

Ranga 1: Droga Feniksa
Bushi dodaje poziom Pustki do rzutu na trafienie i obrażenia. Może wydać dowolną ilość punktów Pustki na jedną akcję.

Technicznie oznacza to, że możesz jednorazowo dostać bonus do trafienia, pośrednio do obrażeń w liczbie kości k10 równej Twojej całkowitej pustce (ale nie musi być cała). Pustka regeneruje się we śnie. To taki cios z głębi ducha.

Moce, jakimi obdarzył cię cień omówimy w kontynuacji, dopiero tam że tak powiem- zakwitną.
Spoiler!

33 PD

Dorzucam Ci zaletę Trans Śmierci, z uwagi na odwagę i niezachwianą postawę Twojej postaci:
Gdy stajesz w obliczu śmierci, automatycznie zdajesz wszystkie testy strachu.

Podnoszę też w ramach bonusu Siłę woli Twojej postaci o 1.

Oraz pozostawiam ci wolną pewną swobodę wyboru w nauce kolejnych technik:

- kontynuacja technik szkoły Klanu Kraba, znajdzie się nauczyciel:

Ranga 2: Gór Nie Można Poruszyć
Raz dziennie bushi może wydać punkt Pustki, by wykonać test Ziemi z PT 20. Sukces pozwala zignorować wszystkie obrażenia od jednego ciosu.

albo:

Twoja postać stanie się zimnokrwistym, obojętnym zabójcą, w terminologii l5k nazywanym berserkerem (to nie są rozkrzyczeni goście atakujący bez sensu, lecz absolutnie skupieni na swym orężu i walce wojownicy).
W mechanice gry:
Specjalna zasada: berserker może zadeklarować wejście w szał bitewny, co pozwala mu ignorować modyfikatory wynikające z odniesionych ran przez tyle rund, ile wynosi jego Ziemia x2 + Ranga. Określając obrażenia rzuca i zatrzymuje dodatkowo tyle kości, ile wynosi jego Ranga. Niestety, po ustaniu wyczerpany szałem berserker zachowuje się tak, jakby był obalony (może nawet stracić przytomność)

albo:

zaczniesz pobierać nauki w szkole bushi Shiba, należącej do Klanu Feniksa.

Ranga 1: Droga Feniksa
Bushi dodaje poziom Pustki do rzutu na trafienie i obrażenia. Może wydać dowolną ilość punktów Pustki na jedną akcję.

Technicznie oznacza to, że możesz jednorazowo dostać bonus do trafienia, pośrednio do obrażeń w liczbie kości k10 równej Twojej całkowitej pustce (ale nie musi być cała). Pustka regeneruje się we śnie. To taki cios z głębi ducha.
Spoiler!
vampire1308

12 PD

Dołączyłeś dość późno i nie dałem ci się za bardzo wykazać. Wszystko zalezy od kontynuacji.
Teraz małe przypomnienie, co ile kosztuje:

Podniesienie Kręgu Pustki o 1 punkt- 12 PD

Wysokość Kręgów Wody, Ognia, Powietrza, Ziemi zależna jest od cech, któe są pod nimi i jest róna niższej z tych cech.

Podniesienie cechy= tyle PD ile wynosi 5 x aktualna wartość cechy. Cechy to dla przypomnienia Zręczność, Inteligencja, Intuicja, Refleks, Spostrzegawczość itd..

Podniesienie umiejętności (kenjutsu, hojojutsu, obrona, śledztwo itd, itp) kosztuje tyle, ile wynosi nowy poziom umiejętności (na tym etapie żadna z Waszych umiejek nie może być wyższa niż 5)

Następnie, gdy podniesiecie cechy i umiejętności przeliczymy prestiż= suma wszystkich kręgów x 10 + suma wszystkich umiejętności.

Od wysokości prestiżu zalezy wysokość Rangi, ranga to coś jak poziom w innych grach. Ma znaczenie przy pewnych technikach, oraz statusie Waszych postaci, okresla też Wasz dostęp do technik. Im wyższa ranga tym lepsze techniki:

Ranga 1- 0-150 pkt prestiżu
Ranga 2- 151- 175 pkt prestiżu
Ranga 3- 176- 200 pkt prestiżu..
Ostatnio zmieniony 18 grudnia 2013, 14:23 przez koszal, łącznie zmieniany 1 raz.

namakemono
Reactions:
Posty: 1552
Rejestracja: 26 października 2012, 07:18

Post autor: namakemono » 19 grudnia 2013, 08:53

Spoiler!
Dzięki za PD i bonusy. Wstępnie wybieram "Gór Nie Można Poruszyć". Może i najsłabsze, ale też najmniej kosztowne. Pozostałe są super, ale koszty użycia mogą być zbyt duże.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 11 stycznia 2014, 07:00

Cześć a PD dla Satoru???
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 11 stycznia 2014, 14:29

Niewiele tego, ale do czasu twojej absencji i to notowałem. Masz 18 PD.

Właśnie wchodzi na ekrany 47 Roninów. Nie wiem jaki jest ten film, ale podejrzewam, że może obudzić chęci do powrotu do Szmaragdowego Cesarstwa. Jakby co jestem gotów do kontynuacji.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 11 stycznia 2014, 18:15

Ja cały czas zwarty i gotowy po tak długiej absencji:-)
Cholera polubiłem tego mojego Satoru:-)
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 11 stycznia 2014, 18:54

Jak się zluzuje trochę z sesji PBF to też chętnie wrócę na łono l5k :)
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 11 stycznia 2014, 18:56

A i jak można uratować moją rodzinę bo coś wspominałeś o tym?
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 17 stycznia 2014, 05:19

To już w samej treści kontynuacji- nie będzie łatwo, jak i zresztą do tej pory nie było

Możliwości jest kilka, lecz każda ma swoją cenę. Zwłaszcza życie ma wysoką cenę.

Czy próćz Kazukiego i Satoru znajdą się inni gotowi ponownie (lub po raz pierwszy) wkroczyć do Rokuganu?

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 17 stycznia 2014, 10:16

Ja bym mógł zagrać Yuzanem dalej. Mam problem ze zrobieniem awansu, muszę to rozgryźć.
Ostatnio zmieniony 17 stycznia 2014, 15:54 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 17 stycznia 2014, 14:43

Zrobię awans Kazukiego przed ruszeniem w bój ;)
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

ODPOWIEDZ