Legenda Pięciu Kręgów- techniczny
Zapodam tutaj niedługo, lecz zastanawiam sie jeszcze ile chcecie os obie wiedzieć nawzajem i czy przypadkiem nie zamieścić tylko parametrów mechanicznych.
Póki co zapraszam: http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=695
Póki co zapraszam: http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=695
-
- Reactions:
- Posty: 1552
- Rejestracja: 26 października 2012, 07:18
Co prawda ten pbm już dawno się zaczął, ale mimo to chciałbym tu wrzuci kilka sugestii/przemyśleń podpowiedzi.
Może się to przydać kiedyś:
- jak już ktoś wspomniał wyżej rodzina Hiruma ma dość wyspecjalizowaną szkołę zwiadowców. jednak członkowie tej rodziny dość często wybierają nauki w szkole bushi rodziny Shinjo (należącej do klanu Jednorożca) w której to szkole uczą się również na zwiadowców (w bardziej szerokim, nie tak specjalistycznym znaczeniu). Dla członków rodziny Hiruma jest to traktowane tak jakby uczęszczali do szkoły z ich własnego klanu (przynajmniej w okresie w którym jest ta edycja rpg przetłumaczona na polski).
- w grze można grać osobą spoza rokuganu (nawet o wyglądzie 'europejczyka' wliczając to również imię) o ile należy się do klanu Jednorożca. Klan ten przyjmuje w swe szeregi wielu cudzoziemców o ile udowodnią oni swą lojalność dla klanu. Postacie takie są traktowane jak samurajowie w obrębie klanu (nawet jeśli nie urodzili się samurajami) jednak przez pozostałe klany raczej nie są akceptowane. Dlatego raczej nie nadaja się one do drużyny składającej się z członków innych klanów niż Jednorożec (nawet kraby nie ufają takim postaciom).
- W okresie w którym gracie klan Kraba i Jednorożca łączy sojusz i przyjaźń (mimo kilku 'różnic zdań') czego zwieńczeniem jest ślub syna daymio Jednorożca i córki Hida Kisady (wynika to miedzy innymi z tego że członkowie klanu Kraba szanują jednorożce za ich dokonania w walce z Żyjącą Ciemnością)
- świat L5R jest tak mocno rozbudowany że można grać w niemal każdej konwencji (od high fantasy przez dark fantasy, horror, kryminał, aż po sesje szpiegowskie [ninja!!!] i dyplomatyczne). Nic nie stoi również na przeszkodzie w graniu druzyną wielokulturową, składającą się z przedstawicieli dowolnych klanów i roninów (choć wymaga to troszkę lepszego poznania świata przez graczy i mg)
- proch (i broń na nim oparta) występuje w grze i nie zajmują się nim jednorożce (to jedna z tajemnic innego klanu).
- Rokugan to nie Japonia - w grze wykorzystano wiele mitow i legend innych narodów dalekiego wschodu niż Japonia (w tym Chin czy Korei). W etykecie można się opierć o etykietę średniowiecznej Japonii (jedna z moich drużyn miała na tym punkcie istnego bzika i na każdej sesji coraz bardziej szczegółowo opisywała każdy nieomal ruch postaci pod kątem zgodności etykiety) o ile gracze to akceptują i się dobrze bawią, jednak trzeba pamiętać, ze to mieszanka wielu kultur i do tego podana w wersji strawnej dla ludzi zachodu.
Może się to przydać kiedyś:
- jak już ktoś wspomniał wyżej rodzina Hiruma ma dość wyspecjalizowaną szkołę zwiadowców. jednak członkowie tej rodziny dość często wybierają nauki w szkole bushi rodziny Shinjo (należącej do klanu Jednorożca) w której to szkole uczą się również na zwiadowców (w bardziej szerokim, nie tak specjalistycznym znaczeniu). Dla członków rodziny Hiruma jest to traktowane tak jakby uczęszczali do szkoły z ich własnego klanu (przynajmniej w okresie w którym jest ta edycja rpg przetłumaczona na polski).
- w grze można grać osobą spoza rokuganu (nawet o wyglądzie 'europejczyka' wliczając to również imię) o ile należy się do klanu Jednorożca. Klan ten przyjmuje w swe szeregi wielu cudzoziemców o ile udowodnią oni swą lojalność dla klanu. Postacie takie są traktowane jak samurajowie w obrębie klanu (nawet jeśli nie urodzili się samurajami) jednak przez pozostałe klany raczej nie są akceptowane. Dlatego raczej nie nadaja się one do drużyny składającej się z członków innych klanów niż Jednorożec (nawet kraby nie ufają takim postaciom).
- W okresie w którym gracie klan Kraba i Jednorożca łączy sojusz i przyjaźń (mimo kilku 'różnic zdań') czego zwieńczeniem jest ślub syna daymio Jednorożca i córki Hida Kisady (wynika to miedzy innymi z tego że członkowie klanu Kraba szanują jednorożce za ich dokonania w walce z Żyjącą Ciemnością)
- świat L5R jest tak mocno rozbudowany że można grać w niemal każdej konwencji (od high fantasy przez dark fantasy, horror, kryminał, aż po sesje szpiegowskie [ninja!!!] i dyplomatyczne). Nic nie stoi również na przeszkodzie w graniu druzyną wielokulturową, składającą się z przedstawicieli dowolnych klanów i roninów (choć wymaga to troszkę lepszego poznania świata przez graczy i mg)
- proch (i broń na nim oparta) występuje w grze i nie zajmują się nim jednorożce (to jedna z tajemnic innego klanu).
- Rokugan to nie Japonia - w grze wykorzystano wiele mitow i legend innych narodów dalekiego wschodu niż Japonia (w tym Chin czy Korei). W etykecie można się opierć o etykietę średniowiecznej Japonii (jedna z moich drużyn miała na tym punkcie istnego bzika i na każdej sesji coraz bardziej szczegółowo opisywała każdy nieomal ruch postaci pod kątem zgodności etykiety) o ile gracze to akceptują i się dobrze bawią, jednak trzeba pamiętać, ze to mieszanka wielu kultur i do tego podana w wersji strawnej dla ludzi zachodu.
-
- Reactions:
- Posty: 435
- Rejestracja: 30 listopada 2008, 21:34
Przyznane nagrody, PDki dla postaci w odpowiednich spoilerach.
Od początku scenariusza punktowałem Was na bieżąco, oceniając częstotliwość wpisów, pomysłowość, wierność odgrywanej postaci i kilka innych szczegółów. Nie było trudne dokonać rozliczenia.
Podniesienie Kręgu Pustki o 1 punkt- 12 PD
Wysokość Kręgów Wody, Ognia, Powietrza, Ziemi zależna jest od cech, któe są pod nimi i jest róna niższej z tych cech.
Podniesienie cechy= tyle PD ile wynosi 5 x aktualna wartość cechy. Cechy to dla przypomnienia Zręczność, Inteligencja, Intuicja, Refleks, Spostrzegawczość itd..
Podniesienie umiejętności (kenjutsu, hojojutsu, obrona, śledztwo itd, itp) kosztuje tyle, ile wynosi nowy poziom umiejętności (na tym etapie żadna z Waszych umiejek nie może być wyższa niż 5)
Następnie, gdy podniesiecie cechy i umiejętności przeliczymy prestiż= suma wszystkich kręgów x 10 + suma wszystkich umiejętności.
Od wysokości prestiżu zalezy wysokość Rangi, ranga to coś jak poziom w innych grach. Ma znaczenie przy pewnych technikach, oraz statusie Waszych postaci, okresla też Wasz dostęp do technik. Im wyższa ranga tym lepsze techniki:
Ranga 1- 0-150 pkt prestiżu
Ranga 2- 151- 175 pkt prestiżu
Ranga 3- 176- 200 pkt prestiżu..
Od początku scenariusza punktowałem Was na bieżąco, oceniając częstotliwość wpisów, pomysłowość, wierność odgrywanej postaci i kilka innych szczegółów. Nie było trudne dokonać rozliczenia.
Spoiler!
Spoiler!
Spoiler!
Spoiler!
Teraz małe przypomnienie, co ile kosztuje:Podniesienie Kręgu Pustki o 1 punkt- 12 PD
Wysokość Kręgów Wody, Ognia, Powietrza, Ziemi zależna jest od cech, któe są pod nimi i jest róna niższej z tych cech.
Podniesienie cechy= tyle PD ile wynosi 5 x aktualna wartość cechy. Cechy to dla przypomnienia Zręczność, Inteligencja, Intuicja, Refleks, Spostrzegawczość itd..
Podniesienie umiejętności (kenjutsu, hojojutsu, obrona, śledztwo itd, itp) kosztuje tyle, ile wynosi nowy poziom umiejętności (na tym etapie żadna z Waszych umiejek nie może być wyższa niż 5)
Następnie, gdy podniesiecie cechy i umiejętności przeliczymy prestiż= suma wszystkich kręgów x 10 + suma wszystkich umiejętności.
Od wysokości prestiżu zalezy wysokość Rangi, ranga to coś jak poziom w innych grach. Ma znaczenie przy pewnych technikach, oraz statusie Waszych postaci, okresla też Wasz dostęp do technik. Im wyższa ranga tym lepsze techniki:
Ranga 1- 0-150 pkt prestiżu
Ranga 2- 151- 175 pkt prestiżu
Ranga 3- 176- 200 pkt prestiżu..
Ostatnio zmieniony 18 grudnia 2013, 14:23 przez koszal, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
Jak się zluzuje trochę z sesji PBF to też chętnie wrócę na łono l5k
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
Zrobię awans Kazukiego przed ruszeniem w bój
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)