Afterbomb Madness - wstęp do systemu

namakemono
Reactions:
Posty: 1552
Rejestracja: 26 października 2012, 07:18

Post autor: namakemono » 07 marca 2013, 12:23

Czyli da się. Jest Twilight2000, mogłyby być też inne w Polsce osadzone systemy.
Mad-Max - dokładnie. Nie potrzeba podziemnych instalacji, żeby stworzyć dobrą postapokalipsę. A jeśli już uprzeć się na takie instalacje, to co z tego, że ich nie ma? A czy na pewno ich nie ma? Może są tylko o tym nie wiemy? Wyobraźnia, moi drodzy, wyobraźnia. Przytoczę jeszcze jeden tytuł książkowy: "Apokalipsa wg Pana Jana".

Koniec spamowania, Maciej78 - przepraszam, że się wciąłem.

maciej
Reactions:
Posty: 1374
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:53

Post autor: maciej » 07 marca 2013, 12:41

Oj tam oj tam,Apokalipse mam,czytalem kilka razy.Rewelacja

namakemono
Reactions:
Posty: 1552
Rejestracja: 26 października 2012, 07:18

Post autor: namakemono » 07 marca 2013, 12:59

Poleć jakieś tytuły postapokaliptyczne, jeśli znasz coś wartego polecenia.
Ja ze swojej strony polecam "Ja, Gelerth", choć troszkę trzeba oko przymrużyć.

maciej
Reactions:
Posty: 1374
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:53

Post autor: maciej » 07 marca 2013, 13:04

Umiejetności mają wartośc od 0 (kompletna improwizacja) do 5 (perfekcja).Wartości kostkowe wygladają nastepująco :
0-k4;1-k6;2-k8;3-k10;4-k12;5-2k8. Samych umiejetności jest 20 :
-Alibi żołnierza-biegłośc w naprawianiu broni i pancerzy a także w wytwarzaniu sprzętu do walki i budowy pułapek
-Biochemia-odpowiada za rzeczy typu pedzenie bimbru,wytwarzanie wszelkich prochów,petard.
-Handel-no to chyba jasne
-Kamuflaż- jw
-Kaskaderstwo-dzieki niemu wyjdziesz cało z upadku,walacego sie budynku itp
-Knowanie-dar kłamania,snucia intryg,wymyślania niestworzonych historii
-Krwawa łaźnia-umiejetnossc posługiwania się bronią białą
-Łatanie-pierwsza pomoc,leczenie
-Łącznośc-przydaje sie do odczytywania znaków dymnych,alfabetu Morse'a i innych sposbów komunikacji.
-Nauka-jak to nauka,wiem wszystko po trochu
-Odrzut-umiejetnośc celneo rzucania granatem,strzelania z granatnika,bazooki,kuszy,łuku,harpuna itp
-Pamiętne blizny-im więcej tego masz tym więcej wiesz o zagrożeniach tego świata,potrafisz ocenic walory bojowe przeciwnika.
-Parkour-jesli tego nie masz,nie potrafisz poruszac sie po trudnym terenie,,odzwiecedla wysportowanie,wspinaczkę itp
-Siewca olowiu-strzelanie z broni palnej
-Skan-spostrzegawczośc,przeszukiwanie,tropienie
-Sprawnośc-odpowiada za walke na pięści,kastetami ,definiuje krzepe,forme fizyczną
-Stapianie-walka za pomocą broni energetycznych
-Sterowanie-prowadzenie pojazdów,jeździectwo
-Surwiwal-znajdywanie wody,jedzenia,umiejetnośc niewłażenia w skażony teren
-Technika-naprawa sprzetu,otwieranie zamków itp.
Ostatnio zmieniony 07 marca 2013, 14:49 przez maciej, łącznie zmieniany 1 raz.

maciej
Reactions:
Posty: 1374
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:53

Post autor: maciej » 07 marca 2013, 13:34

Każda z profesji ma pewna pule umiejętności do której może przydzielic na początku gry 22 punkty.Oprócz tego dochodzą Dary apokalipsy i sprzęt. O tym niedługo

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 07 marca 2013, 14:25

namakemono napisał(a):

Razi mnie jedna rzecz: dlaczego polscy autorzy umiejscawiają akcję gry w USA? Toż to już kolejna polska gra o Stanach. Nie rozumiem tego. Co stany mają atrakcyjniejszego od naszego kraju (a niechby i nawet całej Europy) szczególnie w realiach WW3, gdzie wszystko jest możliwe.
Namakemono- tylko jedną rzecz- drogi- zajebiście klimatyczne, długie.
Klimat postapokaliptyczny bez dróg? Da się, ale ciężko.

A zdecydowanie polecam twórczość rodzimą, jeśli idzie o klimaty ponuklearne- Robert J. Szmidt "Apokalipsa według Pana Jana" aż zieje Polskością, a akcja toczy się m.in we Wrocławiu. Czyta się jednym tchem w kilka dni. Wypas.

Swego czasu nawet myślałem z kumplem o napisaniu RPG w świecie Schmidta.

Tyle nawiasem, a teraz co do gry- jestem zdecydowanie chętny (a oprócz komunistów i obcych przydałyby się żywe trupy...)

Maciej78- nie zakumałem:

"Umiejetności mają wartośc od 0 (kompletna improwizacja) do 5 (perfekcja).Wartości kostkowe wygladają nastepująco :
10-k4;1-k6;2-k8;3-k10;4-k12;5-2k8. Samych umiejetności jest 20 :"

Nie rozumiem powiązania między jednym i drugim, jak wybieram umiejętność np na wartoś 2, to jakie mam kości?
Ostatnio zmieniony 07 marca 2013, 14:38 przez koszal, łącznie zmieniany 1 raz.

maciej
Reactions:
Posty: 1374
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:53

Post autor: maciej » 07 marca 2013, 14:36

Dary apokalipsy :
ADWOKAT DIABŁA : broniąc winnego lub siebie samego otrzymuje sie premie w tescie Posłuchu
AFTERPARTY : jesli w walce BG kogos zabil neguje sobie punkt wyczerpania
AKWIZYTOR : potrafisz kazdemu sprzedac wszystko (tu dochodzi sekretny modyfikator MG)
ALIENHEJTER : zwieksza rany zadane Obcym
BEZ TRZYMANKI : prowadząc pojazd nie otrzymuje sie ujemnych modyfikatorów za inne działania
BRUTALNY STRZELEC : zwieksza rany z broni palnej
CICHOCIEMNY : daje bonus do skradania/ukrywania
DOBRY REFLEKS : + do Inicjatywy
DRAPACZ CHMUR : tylko przy ekstremalnie trudnej wspinaczce wykonuje sie test
FLAKI Z OLEJEM : jesli wykonujesz czynnośc która mozna zajmoać sie długo dostajesz bonus
GŁADKIE PRZEŁADOWANIE : mniejszy wydatek PA na zmiane magazynka
GŁĘBOKIE KIESZENIE : bonus przy ukrywaniu czegos przy sobie
JEDNOREKI BANDYTA : zmniejsza karę przy niecelnej broni
KEVLAROWA SKÓRA : naturalny pancerz
KRZEPKI JAK SKRZEP : zapobiega krwotokom
KTÓRĘDY DO PIEKŁA : bedąc w agonii jeszcze można działać
KWAŚNY ŻOŁĄDEK : można jeśc radioaktywne jedzenie i popijać chemiczna breją
LEKKI SEN : podczas snu reagujesz na otoczenie
ŁUT SZCZĘSCIA : wykorzystuje ceche zamiast umijetności na poziomie 0
MAŁY APETYT : wytrzymasz 3 dni bez pozywienia
MILITARYSTA : przerzut zawodnosci broni
MISTRZ DRENAŻU : automatyczny krwotok u trafionego przeciwnika
MŚCIWY DRAB : jesli otrzyma sie ciezka rane dostaje sie mozliwosc ataku odwetowgo
MUTANTHEJTER : adekwatnie do alienhejtera ale odnosnie mutantów
NA BEZDECHU : mozna wsztrzymac oddech na 15 minut
NA CZTERY ŁAPY : przy upadku z 10 m nic ci sie nie stanie
NIE DO ZDARCIA : podwyższa Kondyche o 4
OCZY Z TYŁU GŁOWY : bonus do premi zauważenia zasadzki
OPÓR MATERII : zwiększa poziom odporności na rany
POŁAWIACZ CZERWI : potrafisz znalezc i upolowac pustynne czerwie zeby miec zywnosc
PONURY ŻNIWIARZ : przerzut przy losowaniu znalezisk
RADIOPASYWNY : organizm samoczynie usuwa napromieniowanie
ROBOTICA : bonus przy kontaktach z Autoamtami Wielozadaniowymi
SEGREGATOR ODPADÓW : bez trudu rozpoznajesz przywódcę stada lub grupy ludzi
SZYBKI METABOLIZM : znakomicie goja sie rany
SZYBKIE DOBYCIE : raz na ture bez przeznaczania PA mozna dobyć broni
TOKSYKOHOLIK : wiekszośc trucizn i innych substancji zadajacych obrazenia nie zadaje ich
WŁAMYWACZ : zwiększa szanse na ocalenie wytrychu po nieudanym tescie otwierania
WRODZONY OPÓR : nie obniza sie morale po przegranym tescie spolecznym
ZAPRAWDE POWIADAM WAM : bonus do testów spolecznych jesli odwolujesz sie do Biblii
ZASYSACZ MEDEXÓW : mozna uzywac medexów bez ryzyka napromieniowania
ZARADNY CHIRURG : w 25 % przypadków nie zużywasz medykamentów
ŻELAZNE PIEŚCI : normalnie zadaje się gołą ręka 1k4 ran,ty zadajesz 1k6 +1
Ostatnio zmieniony 07 marca 2013, 14:48 przez maciej, łącznie zmieniany 1 raz.

maciej
Reactions:
Posty: 1374
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:53

Post autor: maciej » 07 marca 2013, 14:49

Koszal,jesli masz umijetnośc na 2 to rzucasz k8

maciej
Reactions:
Posty: 1374
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:53

Post autor: maciej » 07 marca 2013, 14:51

Na razie tyle o kreacji bohatera.Czekam na pytania itp

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 07 marca 2013, 14:51

ah, kumam, czyli tam przy k4 jest literówka, powinno być: 0- k4 tak? A nie 10-k4?

Póki co koncept
Albinos- misjonarz, albo bękart wojny, się jeszcze zobaczy, obydwa kuszące :D

maciej
Reactions:
Posty: 1374
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:53

Post autor: maciej » 07 marca 2013, 15:01

Generalnie jesli komus bardzo nie pasuje rola bądz typ opisze inne na życzenie

Procjon
Reactions:
Posty: 1090
Rejestracja: 22 lutego 2012, 14:38

Post autor: Procjon » 07 marca 2013, 16:16

Mogę postać Maruder-Tracker? Mam fajną koncepcję.

maciej
Reactions:
Posty: 1374
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:53

Post autor: maciej » 07 marca 2013, 16:45

Mozesz,nie ma zadnych ograniczen w łączeniu typu i formy.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 07 marca 2013, 17:07

Hej hej, jest jeszcze wolne miejsce?! Zagrałbym Maruderem Agentem!

BTW Namakemono, w internetach można znaleźć dodatki zwane Euroshima, rozgrywające się w Europie. I wcale nie trzeba tuneli :) Mieszkam na śląsku, tu jest pełno kopalni... teraz sobie wyobraźcie, że te kopalnie ciągną się kilometrami pod miastami, i jakie rzeczy można z tego wykręcić :) Analogia do "Metro 2033" oczywista. To tak apropo braku instalacji i schronów.

namakemono
Reactions:
Posty: 1552
Rejestracja: 26 października 2012, 07:18

Post autor: namakemono » 07 marca 2013, 17:18

Dokładnie tak. Spokojnie możemy czerpać pomysły z krajobrazu rodzimego. Stocznia w Gdańsku, kopalnie na śląsku, Międzyrzecki Rejon Umocnień - to tak na szybko. Czy to są gorsze klimaty niż w stanach? Borne Sulinowo - toż to już teraz wygląda jak po apokalipsie. I tak dalej, i tak dalej...
Fajnie, że przywołałeś "Metro2033". Czytałem, "Metro2034" także. Polecam też "Samotność Anioła Zagłady", skoro już przywołany został Szmidt. Drapieżnym okiem patrzyłem też w stronę "Alfa Team", ale nie miałem jeszcze okazji czytać.

ODPOWIEDZ