PBF - technicznie o ironsach

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 10 lutego 2014, 20:16

Mam pewną kwestię do omówienia - Punkty Heroiki mianowicie. Każdy z Was ma na razie trzy w zapasie, gotowe do wykorzystania w celu przerzutu kostek w nieudanym teście. Chciałbym Was poprosić, żebyście w trakcie opisywania swoich akcji zaznaczali z góry, czy w razie fiaska testu chcecie zużyć któryś ze swoich PH do przerzutu. To znacznie podniesie płynność gry, a zarazem nie spowoduje, że zawalicie jakiś test bez możności "dopalenia" go przerzutem.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 10 lutego 2014, 20:22

Czyli dzięki takiemu punktowi powtarzasz test 2k6 tak? Albo 3k6 jak ma się tyle w danym teście?
Sam punkt heroiki nie dodaje kości?

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 10 lutego 2014, 20:42

Nie, jeśli rzucasz 2k6 lub 3k6 i któryś wynik na wybranej kostce Ci się nie spodobał, możesz każdy taki niechciany wynik przerzucić raz jeszcze za pomocą Punktu Heroiki.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 10 kwietnia 2014, 10:59

W nawiązaniu do aktualnie prowadzonej przygody chciałbym polecić Waszej uwadze wrzucone dzisiaj na portal cztery artykuły ironsowe, przede wszystkim zaś opis Marchii Caspiańskiej, ponieważ ten właśnie obszar geograficzny jest Waszą strefą życiową.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 21 lipca 2014, 00:54

Nathaniel "Trzeci" Stryker

PHY 5, Spd 6, Str 4
AGL 4, Prw 5, Poi 5
INT 3, Arc 0, Per 4
INIT 15, OBR 14, PANC 5+zbroja,

Intelectual: Uncoventional warfare

Duelist/Higwayman

Atuty

Parowanie (nigdy nie jesteś celem ataków okazyjnych)
Riposta (możesz odpowiedzieć kontrą na jeden chybiony atak przeciwnika co turę)
Zasadzka (w pierwszej rundzie walki otrzymujesz podrasowanie do testu ataku i zranienia przeciwko postaci, która nie została jeszcze aktywowana)
Strzał z siodła (brak kary do strzelania z końskiego grzbietu)
Gang (wykonując atak przeciwko celowi związanemu walką z sojuszniczą postacią otrzymujesz +1 do testu ataku i zranienia; jeśli sojusznik również posiada Gang, premia wynosi +2)
Walka oburęczna (walcząc parą broni jednoręcznych bądź pistoletów otrzymujesz dodatkowy atak za drugorzędną broń, chociaż z karą -2 do testu trafienia dla broni drugorzędnej)

Umiejętności żołnierskie

Broń jednoręczna 2, Pistolet 2

Umiejętności ogólne

Życie na ulicy 1, Zastraszanie 2, Skakanie 1, Postępowanie ze zwierzętami 1, Wykrycie 2, Jeździectwo 2

Znaki szczególne

Wybite oko (kara -1 do testów strzeleckich oraz opartych na Percepcji)

Ekwipunek

Rapier, pistolecik kieszonkowy, rewolwer, skórznia, 200 koron w złocie w schowku, 3 czarne perły.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 21 lipca 2014, 08:59

Reynard Bannister

Człowiek Caspianin (22 lat, z Clockers Cove, niegdyś strażnik drogowy na gościńcu do Merciru wywalony ze służby za sobie tylko znane przewinienie). Rodzina w porcie, dwaj szanowani bracia-rzemieślnicy Everett i Finch oraz siostra Meara, zamężna (cała trójka sarka i złości się za każdym razem, kiedy temat rozmów przy stole schodzi na osobę najmłodszego członka rodziny, nicponia i utracjusza niezbyt kwapiącego się do pójścia w ślady ustatkowanego rodzeństwa). Romansuje wszędzie i na okrągło, za punkt honoru stawiając sobie uwiedzenie jakiejkolwiek Iosanki (chociaż jak dotąd żadnej nawet jeszcze nie widział na oczy).

PHY 6 (Spd 7, Str 5), AGL 3 (Prw 5, Poi 4), INT 3 (Arc 0, Per 3)
Bazowa Obrona 13 (Obecnie 14 w półpancerzu i z tarczą chyba). Inicjatywa 15. Pancerz 6 + parametr zbroi czyli 7 razem 13. Siła Woli 9.

Archetyp Skilled (dodatkowy atak w fazie aktywacji)
Nadnaturalna czujność (bonus do testów Inicjatywy oraz automatyczna ochrona przed ciosami w plecy)

Profesje: Man-at-Arms/Highwayman

Atuty

Obronny Szereg (premia +1 do PANC, jeśli walczysz ramię w ramię z innym sojusznikiem; jeśli sojusznik też posiada tę umiejętność, premia wzrasta do +2)
Tarczownik (raz na turę możesz przyjąć na siebie cios wymierzony w stojącego obok towarzysza)
Zasadzka (w pierwszej rundzie walki otrzymujesz podrasowanie do testu ataku i zranienia przeciwko postaci, która nie została jeszcze aktywowana)
Strzał z siodła (brak kary do strzelania z końskiego grzbietu)
Gang (wykonując atak przeciwko celowi związanemu walką z sojuszniczą postacią otrzymujesz +1 do testu ataku i zranienia; jeśli sojusznik również posiada Gang, premia wynosi +2)
Riposta (możesz odpowiedzieć kontrą na jeden chybiony atak przeciwnika co turę)

Umiejętności żołnierskie

Broń jednoręczna 1, Broń dwuręczna 1, Pistolet 2, Tarcza 1.

Umiejętności ogólne

Obchodzenie się ze zwierzętami 1, Zastraszanie 2, Wykrycie 2, Jeździectwo 2, Przywództwo 1.

Ekwipunek
Półpancerz (mod Spd 0, OBR -1, PANC +7). Miecz (bonus do ataku 0, POW 3). Rewolwer (5-strzałowy, bonus do ataku 0, POW 10). 20 naboi i dwa bębenki. Koń z uprzężą. Luneta. .
Dodałem Ripostę i podniosłem to co pogrubione w umiejętnościach: broń jednoręczną, zastraszanie i jeździectwo


Chcę kupić Miecz, rewolwer + 20 naboi i konia z uprzężą oraz jakieś ubranie i lunetę, mam 220 koron po sprzedaniu 3 pereł i kolczugi, ale 50 daję na remont chaty, zostaje mi 170 na zakupy.
Ostatnio zmieniony 26 lipca 2014, 12:29 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 21 lipca 2014, 22:15

Aravenie, jak napomknął Bartek, możesz albo wziąć Ripostę albo +1 do Broni jednoręcznej. Tarcza da Ci +1 do PANC w każdej rundzie gry.

Co do zbroi, zamiast kolczugi generującej karę -2 do OBR możesz za 130 koron kupić stalowy pancerz z elementami zbroi kolczej, dający takie samo +7 do PANC jak kolczuga, ale odrobinę wygodniejszy - kara -1 do OBR, a nie -2 OBR jak w przypadku kolczugi.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 21 lipca 2014, 22:24

Ew. Keth zedytuj mi statystyki po zakupie nowej zbroi, chyba Obrona +1 będzie ?
Coś jeszcze się zmieni?

Herudaio
Reactions:
Posty: 105
Rejestracja: 12 stycznia 2014, 19:59

Post autor: Herudaio » 26 lipca 2014, 12:13

Hawke Longsworth

Human

PHY 5, SPD 8, STR 4
AGL 5, PRW 4, POI 4
INT 3, ARC 3, PER 3

Gifted: Fast Caster (M115)

Thief/Sorcerer

Abilities:
Conniver (M159), Dodger (M161), Gang(M163)

Languages:
Ordic, Cygnaran

Military skills:
Hand weapon 2
Occupational skills:
Detection 2, Sneak 2, Horse Riding 1, Bribery 1, Deception 1, Escape Artist 1, Lock Picking 2, Streetwise 1
Equipment:
Thiefs tool ,Horse ,Custom Battle Armour, 3 Throwing Knives, Rapier, 3x Smoke grenade, 61 GC
Spells:
Razorwind, Storm Tossed, Wind Blast, Tornado


Hawke ma tendencję do przecholowywania, odkryje w sobie umiejętność miniaturowych Tornad ;)

Po przygodzie rozwinie Sneak i Detection do 2.

Dorzuci się jak reszta do domostwa. Ładnie musi być! (50)

Poza tym zainwestuje zainwestuje również w normalnego konia. (50+100).
Odkupi rapier i kupi 3 noże do rzucania, którymi chciałby się nauczyć posługiwać, jeden będzie nosić przy sobie jako sztylet (150 + 39).
Postara się zdobyć ponownie 3 granaty dymne, z których korzystał jako złodziej (189 + 15).

Zakupi zestaw eksluzywniejszych ubrań niż zazwyczaj (204 + 50).

Jedną perłę sobie zostawi, a po spieniężnieniu pozostałych dwóch (315 - 254) zostanie mu 61 koron.

Ponieważ Hawke planuje po zmianie odzienia odwiedzić Kirę, postara się jej kupić ładny pasujący naszyjnik i pewnie dojdzie trochę innych wydatków w trakcie (? koron)
Ostatnio zmieniony 28 lipca 2014, 21:23 przez Herudaio, łącznie zmieniany 1 raz.
"I ask only for an enemy worth fighting,
and a cause worth fighting for."
- Spartan prayer

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 28 lipca 2014, 21:30

A jak mechanicznie działa czar Tornado. W sensie na jakim obszarze, jak działa na NPC-ów i ew. przeszkody?

Herudaio
Reactions:
Posty: 105
Rejestracja: 12 stycznia 2014, 19:59

Post autor: Herudaio » 28 lipca 2014, 21:59

Tornado wbrew pozorom nie jest do końca atakiem obszarowym, raczej małym poziomym tornadkiem. Takim ze szklanki ;)

Trafiona postać Tornadem zostaje rzucona do tyłu o d6". Jeśli po drodze znajdzie się postać o takim samym lub większym rozmiarze albo nie-niska przeszkoda to zatrzymuje się na niej, w przeciwnym wypadku przelatuje nad.
Cel otrzymuje trafienie z POW 13 (chyba, piszę z pamięci) + dodatkowa kość w rzucie na obrażenia, jeśli postać się na czymś zatrzymała.
Postacie o takim samym rozmiarze na których zmuszona była zatrzymać się rzucona postać oraz postacie o mniejszym rozmiarze na których rzucona postać wylądował, również są wywrócone oraz otrzymuję obrażenia z POW 13 (rzutu nie można boostować).

Dodatkowa kość - czyli kumulująca się z ew. boostem.

Jedynym minusem jest koszt. Bazowy to 4 czyli bazowy limit ARC Hawke, więc "typowa" wersja zaklęcia zawsze niesie ryzyko rzutu na wyczerpanie.
"I ask only for an enemy worth fighting,
and a cause worth fighting for."
- Spartan prayer

Herudaio
Reactions:
Posty: 105
Rejestracja: 12 stycznia 2014, 19:59

Post autor: Herudaio » 06 sierpnia 2014, 19:19

Technicznie jestem od piątku na urlopie przez tydzień. Powinienem mieć delukatny dostęp do internetu, ale nie polegałbym na nim :)
"I ask only for an enemy worth fighting,
and a cause worth fighting for."
- Spartan prayer

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 18 października 2014, 19:28

Yaros "Clue" Thane

PHY 5 (SPD 6, STR 4), AGL 4 (PRW 4, POI 5), INT 4 (ARC - , PER 3).

Intelectual
- Feat: Unconventional Warfare
- Hyper Perception

Alchemist/Investigator
Abilities:
- Grenadier
- Poison Resistance
- Astute
Language:
- Ordic
- Cygnaran
- Khadoran

Military Skills:
Hand Weapon 1
Thrown Weapon 1
Pistol 1

Occupational Skills:
- Alchemy 1
- Detection 1
- Forensic Science 1
- Interrogation 1
- Law 1
- Medicine 2
- Sneak 1

Inventory:
- alchemist's leather
- gas mask
- traveling alchemist's kit
- five alchemical grenades (Acid Bomb, Cinder Bomb, 2x Knockout Bomb, Rust Bomb)
- grenadiers' bandolier
- trench knife
- 2x Smoke Grenade
- Repeating Pistol + 3x Ammo wheels + 50 bullets
- Ammo Bandolier
- Great Coat

ODPOWIEDZ