MERP techniczny v2

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 29 stycznia 2014, 14:17

U Dwalina, proponowane zmiany.
Wiedza na 3 ok dopisz w nawiasie rasowa (czyli kopalnie , tatuaże krasnoludów, zwyczaje, itp. Ja przyjmuję, ze wiedza wybrana to także ogólna o świecie, testowana o 1 niżej. Czyli wiedzę okrasnoludach ma na 3 a ogólną (powszechną) na na 2.
Rzemiosło to podstawy kowalstwa, ciesielstwa, podstawowe naprawy i dodatkowo robienie tatuaży jak chce.
Weź przetrwanie zamiast gotowania, w nawiasie napisz dobrze gotuje w warunkach polowych).

Nie do końca cios z główki jest określony. Sztuczka jest do konkretnej umiejętności tu do walki, wali z głowy ale używa broni białej jakby, to taki specjalny cios, wykonywane w walce bronią. Proponuję, że sukces +2 i wyższy w trafieniu może ogłuszyć typowego orka, czy człowieka. Bo jak wróg większy, to albo trudniej go ogłuszyć albo to niemożliwe.

walka 2 broniami powinna dawać +1 do ataku lub Obrony, Gracz musi wybrać jedną z tych premii, ew. może dostać obie biorąc sztuczką tą raz do ataku a drugi raz do obrony.

Postać Denvera ma 2 rany Lekkie, jedną trzeba mu dopisać.

Uwagi ogólne:
Obrona Daleka może zostać jak jest ale dotyczy trudności ataków bronią miotaną. Tylko. Proponuję by Obrona Daleka była też wartością walki wręcz bijatyki bo wynika z wysportowania. Ogólnej sprawności. A umiejka walka wręcz, będzie sztuczką do Wysportowania.
Strzelecka jest inaczej rozpatrywana.
Ostatnio zmieniony 31 stycznia 2014, 14:01 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 31 stycznia 2014, 13:47

Dziękuję, postacie uzupełnione. Zostały jeszcze drobne sprawy, Denver zdecydowałeś już, jaką bronią chcesz się posługiwać?
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 31 stycznia 2014, 14:24

tak jak pisałem, topór mi nie przeszkadza - pałka została wzięta wyłącznie jako zgodność z opisem (niczym maczuga dla barbarzyńcy w KC)

Technicznie rzecz biorąc nie wiem czy jest jakaś różnica, poza nazwą i wyglądem.
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 31 stycznia 2014, 22:00

Denver - Technicznie - nie ma znaczenia, poza nazwą i wyglądem. Choć zastanawiałem się nad bonusami wynikającymi z walki daną bronią, np walka pałkami i buławami powoduje ogłuszenie, topory przebijają łatwiej tarcze itp, ale ostatecznie zrezygnowałem z tego pomysłu.
Określ jeszcze w jakie zwierze chcesz się zmieniać. Standardowo jest to niedźwiedź, ale tutaj trochę naginamy zasady.

Mechanika, na której opiera się PBF Cienie z przeszłości.

Ad. I. walka wręcz, testy umiejętności.

Przy rozstrzyganiu akcji jest następująca procedura:
1. Dobieramy umiejętność postaci adekwatną do jej deklaracji. Przykładowo postać chce się wspiąć na skały i ma umiejętność WSPINACZKA +2.
2. Do poziomu umiejętności WSPINACZKA dodajemy wynik z 4 kości Fate (+ to 1, - to -1, pusty to 0). Z kości uzyskano wynik 2.
3. OPCJONALNIE: używając aspektu dodajemy jeszcze +2. Przykładowo używamy aspektu "Ja nie potrafie tego zrobić?" dodając +2 puli.
4. Otrzymaliśmy wynik 6 punktów, czyli Fantastyczny.
5. Konfrontujemy wynik z poziomem trudności założonym przez MG (4).
6. 6 - 4 = 2, test zdany, postać wspina się na skałę (duży sukces).
7. Gdy postać używa aspektu, ma dodatkowe profity (przewagę)
Aspekty. by użyć Aspektu płacisz 1 punkt Fate. Każdy gracz ma 4 punkty Fate.

W walce mamy testy przeciwstawne, walka przeciwko walce. Obrażenia: pięści, sztylety noże, 0, krótkie miecze 1, długie miecze 2, dw broń 3. Zbroje lekka 1 średnia 2, ciężka 3.

Np. Conan presja fizyczna 1,2,3,4,5,6 zbroja lekka 1.
Konsekwencje Lekka2/lekka2/średnia4/poważna6
Demon zadał 7 obrażeń. Więc 5 przyjmuje na presję, a 2 na Lekka konsekwencję. Czyli postać otrzymała lekką ranę. Presja jest odnawialna. Wystarczy odpoczynek po walce około 15 minut.


Ad. II Magia.

1. Umiejętność Magia pozwala na rzucanie zaklęć. Poziom umiejętności x2 + modyfikatory ze sztuczek oznacza limit na ilość rzucanych zaklęć w ciągu dnia, czyli np. Magia na 1 pz = 2 zaklęcia dzień itp. Odnowienie ilości dziennych możliwości rzucania czarów następuje po odpoczynku (dla ludzi i hobbitów: sen, inne rasy: medytacja)
2. Ustalenie (przez GM) poziomu trudności według piramidy Fate (Od -2 do 10), przy czym -2 to ułatwienie za np rzucenie zaklęcia Światło będąc samemu w ciszy bez "przeszkadzajek" a +6 to rzucanie zaklęcia będąc rannym i unikając ciosów trolla.
3. Rzut 4 kościami Fate i ustalenie wyniku.
4. Sumowanie powyższych rzutów.
5. W zależności od wyniku z 4 punktu ustalenie efektu akcji (porażka, sukces itp).
6. Każda profesja ma własne zaklęcia z listy + zaklęcia z otwartych list czarów.
7. Poziom czarów które może rzucać postać to 2x poziom jego umiejętności magii (nie liczymy tu żadnych modyfikatorów, wartość bezwzględna).
8. Każdy czar ma 10% (rzut kością k100, bierzemy dolny przedział 1-10) szansy, że siły ciemności w promieniu 400 km zauważą rzucającego zaklęcie.
9. Premie za sukcesy wynoszą tu tylko 1/2 zwykłej wartości. Czyli by uzyskać zwykły sukces, trzeba mieć 2 punkt, duży sukces 4, ogromy - 6.

Przykład:
Strażnik Aragorn ma umiejętność magii na poziomie 3. Rzuca czar "Bieg po kamieniu", pozwalający biec po kamiennej powierzchni nachylonej o 75 stopni. Aragorn ucieka przez orkami, więc stopień trudności to 1 (warunki: mag jest atakowany). Rzut kościami fate: -1. czyli 3 - 1 - 1 = 1. Sukces. Rzut k100: 73. Nikt nie zauważył rzucającego.


Ad. III Walka strzelecka.

1. Zasady podobne do ad z różnicami w ustalaniu kar.
2. Kary naliczane są: za zasięg strzału, warunków atmosferycznych, czynników psychologicznych, strzelaniem do częściowo ukrytych postaci.

Ad. IV. Inne czynniki.

1. Inicjatywa określa, kto pierwszy ma ruch w rundzie. Inicjatywa równa się Percepcji czyli zmysłom, czujności. Działamy wg posiadanej inicjatywy. Jeżeli postacie mają równe inicjatywy np 2, to rzucamy, kto ma Inicjatywę + wyższy rzut Fate działa pierwszy.
2. Od współczynnika obrony odejmuje się obrażenia, w zależności od broni, którą je zadano (obrona daleka od broni dystansowej, obrona bliska do walki w zwarciu).

Ad. V. Większe potyczki.
1. Oceniam zagrożenie, np. że Orków jest 3 na jednego, chce 1 rzutem każdemu Graczowi zakończyć walkę.
2. Przyjmuje, ze każdy by dostał np. 5 presji średnio.
3. Rzucam każdemu z Graczy Fate rzut x 2. Powiedzmy założyłem 5 presji każdemu, rzucam 2 x Fate. Dało +1 i 0. 5 bazowe +1 +0 daje 6.
Galdor w całej walce nawet minutowej dostał 6 presji. To przekracza mu tor bo ma 5 więc dostał 1 lekka konsekwencję.

Dodatkowe informacje, dotyczące rozgrywki.
1. Wszystkie pliki udostępniam w folderze, link jest podpisie. Zmienię jeszcze ustawienia dostępności tak, by każdy mógł edytować swoją kartę postaci.
2. Forma pisania deklaracji jest dla mnie całkowicie obojętna - możecie pisać w formie opowiadania czy zwięzłych deklaracji.
3. Kwestia opisów walk. Jak się na to zapatrujecie? GM rzuca kościami i podaje wyniki, a gracze opisują co robią ich postacie na podstawie wyników rzutów, czy wolicie jak GM opisze od początku do końca poczynania waszych postaci podczas walki?
4. W przypadku przewidywanej dłuższej nieobecności (więcej niż 4 dni) proszę o deklaracje akcji w PM albo w wątku, chciałbym uniknąć lagów z poprzedniej sesji.

Jeżeli są jakieś zastrzeżenia, obiekcje, pytania to walcie śmiało :)
Ostatnio zmieniony 31 stycznia 2014, 23:36 przez Dobro, łącznie zmieniany 1 raz.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 31 stycznia 2014, 23:46

Zedytowałem P. IV. w p.1
Punkt 2 w IV, to nie wiem o co w nim chodzi. To tak nie działa. Od obrony się nie odejmuje żadnych obrażeń. Punkt 2 w IV do zmiany.
Generalnie to rzut Fate 4 kośćmi może dać wyniki -4,-3,-2,-1, 0, +1,+2,+3,+4.

W walce mamy tak np. Galdor vs Wielki Ork.
Galdor, inicjatywa walka 4, pancerz 2 (tarcza wliczona) zadaje 2 rany vs Ork walka 2, pancerz 2 (średnia zbroja) i zadaje 3 rany, ma inicjatywę 2.
I runda Galdor szybszy atakuje, Walka 4 + rzut Fate dał +1 razem 5 na atak, teraz obrona Orka walka 3 + rzut Fate dał +0 razem ma 3.
Galdor trafia na 5 minus 3 obrony Orka ma więc +2 za ładny cios, doliczamy 2 rany jakie Galdor zadaje mieczem razem 4 minus pancerz orka 2, czyli zadłem 2 presji Orkowi.

Teraz jego kontratak.
Ork walka 3 i rzut Fate -1 czyli ma 2 na atak, obrona Galdora to jego walka + rzut Fate, np. 0 razem 4. Ork ma 2 ataku a Galdor 4 obrony, atak chybia. By trafić trzeba mieć 0 albo lepiej.

Obrona Daleka służy unikaniu broni miotanej. Np. ktoś w nas rzuca nożem to musi wyrzucić na trafienie minimum tyle co macie Obrony Dalekiej.
Link do Ekranu dla MG co prawda dla FAE, czyli uproszczonej wersji Fate Core, ale się przydaje mocno i w Fate Core: http://zuhar.wordpress.com/2014/02/01/f ... -ekran-mg/
Ostatnio zmieniony 03 lutego 2014, 15:36 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 28 lutego 2014, 11:44

Gdyby udało się wyprostować moją kartę postaci, to będę wdzięczny :) Jestem skrzyżowany z hobbitem i ostatecznie mam pałkę w ekwipunku wraz z ostrzałką do topora.....
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 28 lutego 2014, 11:59

Beorning skrzyżowany z hobbitem?
Szczerze to nie bardzo to widzę.
Ale decyduje MG.

Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 28 lutego 2014, 12:44

o karcie pisałem :P
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 28 lutego 2014, 15:38

No tak, wybacz za niedopatrzenie ;) już poprawione.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

ODPOWIEDZ