MERP techniczny v2

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 23 stycznia 2014, 18:13

Witam wszystkich graczy i obserwatorów! Ze względu na zmianę mechaniki postanowiłem założyć drugi wątek techniczny. Teraz będzie się on opierać o mechanikę Fate oraz Małą Wojnę - jeżeli dojdzie do potyczek. Garść Informacji wstępnych:

Planowany start PBF to 01.02.14r. Akcja będzie miała miejsce miesiąc po wydarzeniach ze scenariusza Goblińska Brama.

Póki co obsada wygląda następująco:
- Araven (Dunedain Stażnik)
- Koszal (Krasnolud Wojownik)
- Deliad (nowa postać)
- Denver (nowa postać)
- Svarth (nowa postać)
Jest jeszcze jedno wolne miejsce (chyba, że ktoś z ww. zrezygnuje). Wszystkie postacie zaczynają od 1 poziomu, zaś Araven i Koszal awansują na poziom 2 (szczegóły później).
Dla nowych graczy zasady tworzenia postaci:
Rasy/kultury do wyboru (zakładam, że stoicie po stronie Dobra, więc darowałem sobie opisywanie orków, trolli i ludzi żyjących na wschód od Mordoru)
- elfy (Noldorowie wysokie elfy, Sindarowie szare elfy, Leśne elfy, półelfy)
- hobbici
- Umli (półkrasnoludy)
- krasnoludy
- Ludzie (Beorningowie - olbrzymy, dorwiniończycy, Dunedainowie, Dunlandczycy - Ludzie ze Wzgórz, Easterlingowie - koczownicy, Gondorczycy, Rohimirrowie, Leśni Ludzie)

Każda z ras/kultur różni się od siebie między innymi wyglądem, zwyczajami, cechami charakteru.

Profesje:
- Wojownik
- Strażnik
- Czarodziej
- Zwiadowca
- Zmiennokształtny (tylko dla Beorningów! Potrafi zamieniać się w jedno wybrane przez siebie zwierze)
- Czarownik (lubuje się w podstępach i rzucaniach pomniejszych czarów, co odróżnia go od czarodzieja)
- Animista (kapłan)
- Bard

Opisy poszczególnych kultur znajdziecie tutaj: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Mechanika.
Jak wspomniałem, jest na zasadach Fate. Tworzenie i ustalanie umiejętności dla postaci znajdziecie tutaj http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=820
Konwersja postaci Aravena i Koszala w toku - choć jeżeli macie taką ochotę, możecie ją zrobić od nowa - w sensie przydzielania umiejętności.

Magia:
Są dwie strefy: Esencja i Przepływ. Każda profesja może korzystać z odpowiedniej dla niej szkoły, z tym że czarodzieje mają oczywiście największy wybór czarów, a wojownicy i zwiadowcy bardzo mały. Używanie magii wiąże się z ryzykiem dostrzeżenia używającego magii przez Cień Saurona, co może doprowadzić do dodatkowych komplikacji, np. nasłanie armii Cienia na drużynę. Inne ryzyko to spaczenie umysłu przy rzucaniu czarów typowych dla sił ciemności, przez co dany osobnik może przejść na ciemną stronę.

Póki co, niezbędnym warunkiem do rzucania zaklęć jest posiadanie umiejętności Magia. Samo działanie magii, czary itd są jeszcze na etapie prób i błędów.

Wasze karty postaci, informacje dodatkowe, mapy itp będę zamieszczał na dysku google i dokumentach, które można tam tworzyć. Link zawsze będzie w moim podpisie, by było łatwo i nie trzeba było długo szukać.
Mam jeszcze do was pytanie, drodzy gracze. Czy macie jakieś wymagania, prośby, sugestie odnoszące się do fabuły? Na przykład, czy preferujecie bardziej eksplorowanie Śródziemia z niezbyt skomplikowaną fabułą, uczestnictwo w wojnach i potyczkach, czy może przygodę na określonym terenie?
Ostatnio zmieniony 23 stycznia 2014, 21:03 przez Dobro, łącznie zmieniany 1 raz.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 stycznia 2014, 18:47

Zedytowałem Tworzenie Postaci w Fate, można zacząć je robić.

Z Magią i robieniem Postaci oraz mechaniką pomogę. Fate znam dość dobrze.
Spojrzę na Esencję i Przepływ i pokombinujemy z Magią.

Edit: Mam Brak dostępu do dysku z kulturami.
Ostatnio zmieniony 23 stycznia 2014, 20:46 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 23 stycznia 2014, 21:03

Zedytowałem opcje dzielenia się dokumentami, teraz powinno być ok :)
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 24 stycznia 2014, 04:23

O przeróbkę postaci poproszę. Co do fabuły, powierzam się opiece MG, gdyż styl i klimat ostatnio mi się bardzo podobały.

Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 24 stycznia 2014, 07:44

Dobro - mam Ci przedstawić listę umiejek, itp ? Czy dla danego połączenia postać-profesja są z góry narzucone?
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 24 stycznia 2014, 11:06

Denver nic nie jest narzucone. Umiejki wybierasz z Fate z linku jaki dał MG w poście nr 1. Profesja narzuca Ci ew, czary jakich możesz używać.
Jak robić postać jest opisane w linku. Ja postaram się zrobić strażnika Dunedaina na wzór dzisiaj, będzie Wam łatwiej.
Ostatnio zmieniony 24 stycznia 2014, 12:43 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 24 stycznia 2014, 11:22

Denver: jedyne, co jest obligatoryjne w wyborze postaci, to ścieżka magii (jak się zdecydujesz na magie) oraz... samo odgrywanie ;) Umiejętności są dowolne.

Koszal: ok, spróbuje odwzorować twojego krasnoluda jak tylko będę mógł, do niedzieli będzie postać gotowa ;)
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 24 stycznia 2014, 14:22

Galdor, Dunedain Strażnik Północy.
87 lat. 190 cm, 80 kg wagi.

Aspekt pierwszy: Koncepcja ogólna.
STRAŻNIK z ARNORU, Dunedain.
Członek ludu który stworzył na Północy Królestwo Arnoru zniszczone dawno temu przez Czarnoksiężnika z Angmaru.


Aspekt drugi: Utrapienie (Problem).
CHOROBLIWA NIENAWIŚĆ DO ORKÓW Z GUNDABADU, żyjących na terenach dawnego Arnoru. Często wpędza go w kłopoty.

Aspekt trzeci: Cel postaci.
ZWALCZANIE SŁUG SAURONA.

Aspekt czwarty: Przeszłość.
WYSZKOLONY W RIVENDELL.

ODŚWIEŻANIE PUNKTÓW FATE - 4

SZTUCZKI 4 - wybiorę je po wybraniu umiejętności.

Umiejętności: (wybieramy z Listy: jedna na poziomie 4, 2 na poziomie 3, 3 na poziomie 2 i 4 na poziomie 1). Te jakich nie wybierzecie macie na poziomie 0.
Poziom 4 - Walka broń biała
Poziom 3 - Kondycja, Percepcja
Poziom 2 - Wysportowanie, Wola, Strzelanie
Poziom 1 - Skradanie, Medycyna i Zielarstwo, Magia, Przetrwanie.

Sztuczki to takie specjalizacje do Umiejętności (wybieramy 4):
I Człowiek Dziczy (ogólna daje +1 do wszelkich testów Przetrwania).
II Pewny strzał (ogólna daje +1 do wszelkich testów strzelania).
III Biegły w Magii Strażników (ogólna daje +1 do wszelkich testów Magii dla wszystkich czarów Strażnika.)
IV Czujny i spostrzegawczy (ogólna +1 do wszelkich testów Percepcji).


Współczynniki Pomocnicze, Inicjatywa, Obrony.

Tory Presji i Inicjatywa oraz Obrony:
Fizyczna presja (Ciało) = 3 + 1/2 Umiejętności Kondycja u mnie 5. Zapisujemy to jako Presja fizyczna 1,2,3,4,5.
Psychiczna presja (Umysł) = 3 + 1/2 Umiejętności Wola u mnie 4. Zapisujemy to jako Presja psychiczna 1,2,3,4.

Rany (konsekwencje) każdy ma 1 ranę lekką za 2 (nie powoduje kary), jedną średnią za 4 (kara 1 do testów) i jedną ranę poważną za 6 (kara 1 do testów). Rany są i psychiczne i fizyczne.
Ja mam dwie lekkie konsekwencje fizyczne bo mam kondycję na 3.
Konsekwencje fizyczne - 2 lekka/2 lekka/4 średnia/6 poważna
Konsekwencje psychiczne - 2 lekka/4 średnia/6 poważna

Inicjatywa = Zmysły czyli Percepcja + sztuczki minus zbroja, u mnie 3 za Percepcję +1 za sztuczkę Czujny i spostrzegawczy razem 4.
Obrona Daleka = Wysportowanie u mnie 2
Obrona Fizyczna Bliska (walka bronią białą + sztuczka ew.) u mnie 4, tyle mam walki bronią białą.

Ekwipunek:
Miecz półtoraręczny obrażenia 2 jednorącz, obrażenia 3 oburącz.
Długi Elficki Łuk z Rivendell obrażenia 2 +1 za jakość razem 3.
Zbroja Lekka 1 pancerza brak kar do inicjatywy i Wysportowania.
Tarcza średnia używana daje + 1 pancerza. Zwykle noszę ją na plecach.
Sakwa, ekwipunek wędrowca. Nóż i różne drobiazgi.
Edit: Moja Postać ulegnie pewnym zmianom bo mam 5 punktów na rozwój, ale zmiany zrobię potem. Powyższa Postać jest zrobiona jakbym zaczynała grę i podobnie zróbcie własne.
Ostatnio zmieniony 24 stycznia 2014, 18:10 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Svarth
Reactions:
Posty: 121
Rejestracja: 10 listopada 2012, 19:22

Post autor: Svarth » 24 stycznia 2014, 22:06

Zgłaszam się jako hobbit zwiadowca z kuszą.

Wilbur Brandybuck, Hobbicki Zwiadowca z plemienia Eallohidów.
53 lata, 128 cm, 30 kg

Aspekt 1: Koncepcja Postaci
Hobbicki Zwiadowca. Podróżuje po świecie w poszukiwaniu przygód.

Aspekt 2: Utrapienie
Kompleks Napoleona. Jest chorobliwie wyczulony w temacie wzrostu.

Aspekt 3: Cel
Pogoń za przygodą!

Aspekt 4: Przeszłość
Usłyszał od wędrownego wierszoklety historię o bohaterach i postanowił być taki jak oni, a nawet lepszy.

Odświeżanie PF - 4

Umiejki:
Lv 4: Percepcja
Lv 3: Strzelanie, Wysportowanie
Lv 2: Przetrwanie, Skradanie, Dociekliwość
Lv 1: Kondycja, Broń Biała, Jeździectwo, Podstęp

Sztuczki:
- Mania wielkości (może używać broni które wymagają Krzepy o 2 większej niż posiadana oraz zwykłych ludzkich przedmiotów [siodła, śpiwory itd.])
- Jeden celny strzał (pierwszy strzał w walce jest wykonywany z premią +2)
- Nożownik (+1 do obrażeń nożami i hobbickimi krótkimi mieczami)
- Niepozorny niziołek (nigdy nie zostaje zaatakowany dopóki sam nie zaatakuje, ponadto nigdy nie jest obierany jako pierwszy cel - dotyczy oczywiście tylko istot inteligentnych)

Ekwipunek:
- Kusza typowa (ludzka) (+2 obrażenia)
- Miecz krótki (ludzki, używany jako półtoraręczny) (+2 obrażenia)
- Nóż (hobbicki) (+1 obrażenia)
- Kołczan z 30 bełtami
- Zbroja lekka skórzana (+1 Wyparowania, brak kar)
- Garnek, zestaw przypraw, sztućce
- Fajka i ziele fajkowe (około 10 uncji)
- Koc, derka, manierka

Współczynniki pomocnicze:

Tory presji
- Fizyczna: 4
- Psychiczna: 3

Rany:
- Fizyczne: 2 lekka/4 średnia/6 poważna
- Psychiczne: 2 lekka/4 średnia/6 poważna

Inicjatywa: 4
Obrona daleka: 3
Obrona bliska: 1

Wygląd:
Rude kręcone włosy (jak każdy Brandybuck), brązowe oczy, wysoki jak na hobbita.
Ostatnio zmieniony 25 stycznia 2014, 16:50 przez Svarth, łącznie zmieniany 1 raz.
Post zawiera? lokowanie produktu;)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 24 stycznia 2014, 23:56

Znasz mechanikę Fate Core? ew. zastanów się czy manii wielkości nie zamienić na inną sztuczkę, bo kondycja 1 spokojnie wystarczy do tej broni co masz. A zwykłej kuszy możesz wg mnie używać.
Uzupełnij sobie współczynniki pomocnicze, konsekwencje (rany) i obrony.
Ostatnio zmieniony 25 stycznia 2014, 13:39 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 25 stycznia 2014, 16:30

Ok, parę uwag Svarth: dopisz plemię (nację) hobbitów (znajdziesz je tutaj:
https://drive.google.com/folderview?id= ... =drive_web)

Do tego zmień 4 aspekt, gdyż przygoda zaczyna się rok przed wyruszeniem Bilba z krasnoludami do Samotnej Góry. Do tego jeszcze parę szczegółów, takich jak cechy fizyczne i postać gotowa :)

Araven, dzięki, że mi pomagasz w spawach technicznych, każda pomoc w cenie :)
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Awatar użytkownika
deliad
Reactions:
Posty: 3638
Rejestracja: 28 marca 2010, 10:24
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/deliad
Has thanked: 5 times
Been thanked: 52 times

Post autor: deliad » 26 stycznia 2014, 12:33

Nargototumotomutanituton,(Nargo), Wos (Draugh, Pukael) Zwiadowca
17lat. 130 cm, 60 kg wagi.

Aspekt pierwszy: Koncepcja ogólna.
Pukaelski Zwiadowca. Drough kierowany niezmordowaną ciekawością świata i wszystkimi jego aspektami. Potrafi się zachwycać najprostszym przedmiotem codziennego użytku.


Aspekt drugi: Utrapienie (Problem).
Problemy ze zrozumieniem obyczajów, praw, zachowań i wartości (władza, pieniądze, moc). Problem ze zrozumieniem pojęcia własności i posługiwania się pieniądzem.

Aspekt trzeci: Cel postaci.
Zdobycie wiedzy, mądrości i pokazanie światu, że pukelowie są ludźmi a nie zwierzętami.

Aspekt czwarty: Przeszłość.
Żył na w lasach na południu Ridermarchii, gdzie jego plemię było nękane przez polujących na nich, niczym na zwierzynę, rohańczyków. Od tamtego czasu nienawidzi koni i ich zapachu.

ODŚWIEŻANIE PUNKTÓW FATE - 4

Umiejętności: (wybieramy z Listy: jedna na poziomie 4, 2 na poziomie 3, 3 na poziomie 2 i 4 na poziomie 1). Te jakich nie wybierzecie macie na poziomie 0.
Poziom 4 - Strzelanie
Poziom 3 - Skradanie, Percepcja
Poziom 2 - Wysportowanie, Przetrwanie, Walka bronią białą
Poziom 1 - Szamaństwo (magia przepływu - leczenie, wywary halucynogenne, wizje przyszłości i przeszłości, rozmawianie ze zwierzętami, maskowanie), Kondycja, Przetrwanie, Zielarstwo i preparowanie trucizn

Sztuczki to takie specjalizacje do Umiejętności (wybieramy 4):
I Człowiek Dziczy (ogólna daje +1 do wszelkich testów Przetrwania).
II Pewny strzał (ogólna daje +1 do wszelkich testów strzelania).
III Biegły w magii szamańskiej (ogólna daje +1 do wszelkich testów Magii dla wszystkich czarów Szamana.)
IV Czujny i spostrzegawczy (ogólna +1 do wszelkich testów Percepcji).


Współczynniki Pomocnicze, Inicjatywa, Obrony.

Tory Presji i Inicjatywa oraz Obrony:
Fizyczna presja (Ciało) = 3 + 1/2 Umiejętności Kondycja u mnie 4 (zaokrąglone w górę)
Zapisujemy to jako Presja fizyczna 1,2,3,4.
Psychiczna presja (Umysł) = 3 + 1/2 Umiejętności Wola u mnie 3. Zapisujemy to jako Presja psychiczna 1,2,3.

Rany (konsekwencje) każdy ma 1 ranę lekką za 2 (nie powoduje kary), jedną średnią za 4 (kara 1 do testów) i jedną ranę poważną za 6 (kara 1 do testów). Rany są i psychiczne i fizyczne.
Ja mam dwie lekkie konsekwencje fizyczne bo mam kondycję na 3.
Konsekwencje fizyczne - 2 lekka/2 lekka/4 średnia/6 poważna
Konsekwencje psychiczne - 2 lekka/4 średnia/6 poważna

Inicjatywa = Zmysły czyli Percepcja + sztuczki minus zbroja, u mnie 3 za Percepcję +1 za sztuczkę Czujny i spostrzegawczy razem 4.
Obrona Daleka = Wysportowanie u mnie 2
Obrona Fizyczna Bliska (walka bronią białą + sztuczka ew.) u mnie 2, tyle mam walki bronią białą.

Ekwipunek:
Krzemienny toporek obrażenia 1 jednorączny.
Długi łuk z żeber wielkiej jaszczury i cięciwą z ścięgien węża obrażenia 1 +1 za jakość razem 2.
Zbroja Lekka (skóra łosia) 1 pancerza brak kar do inicjatywy i Wysportowania.

Tarcza ze skorupy wielkiego żółwia + 1 pancerza.
Sakwa ze skór, ekwipunek człowieka z dziczy.
Pierwszy raz robiłem postać w tym systemie, zerknijcie czy nie ma błędów.
Ostatnio zmieniony 26 stycznia 2014, 13:30 przez deliad, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 26 stycznia 2014, 13:15

Zmień sztuczkę Biegły w Magii szamańskiej (w nawiasie masz czary strażnika).
Łuk to maksymalnie 2 obrażenia Twój.
Kamienny toporek 1 obrażenie raczej niż 2. Chyba, że to ciężki i duży topór kamienny to ew. 2 obrażenia.

Awatar użytkownika
deliad
Reactions:
Posty: 3638
Rejestracja: 28 marca 2010, 10:24
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/deliad
Has thanked: 5 times
Been thanked: 52 times

Post autor: deliad » 26 stycznia 2014, 13:31

Zmiany wprowadzone :).

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 26 stycznia 2014, 17:26

Jako Wos, widzisz w ciemnościach i masz czuły węch.
Spróbuj wytargować od MG widzenie w ciemności i +1 do Przetrwania jak kogoś tropisz albo szukasz pożywienia, to będziesz miał +2 do Pzretrwania z Człowiekiem z Dziczy. :P
Ostatnio zmieniony 26 stycznia 2014, 19:32 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ