Planowany start PBF to 01.02.14r. Akcja będzie miała miejsce miesiąc po wydarzeniach ze scenariusza Goblińska Brama.
Póki co obsada wygląda następująco:
- Araven (Dunedain Stażnik)
- Koszal (Krasnolud Wojownik)
- Deliad (nowa postać)
- Denver (nowa postać)
- Svarth (nowa postać)
Jest jeszcze jedno wolne miejsce (chyba, że ktoś z ww. zrezygnuje). Wszystkie postacie zaczynają od 1 poziomu, zaś Araven i Koszal awansują na poziom 2 (szczegóły później).
Rasy/kultury do wyboru (zakładam, że stoicie po stronie Dobra, więc darowałem sobie opisywanie orków, trolli i ludzi żyjących na wschód od Mordoru)
- elfy (Noldorowie wysokie elfy, Sindarowie szare elfy, Leśne elfy, półelfy)
- hobbici
- Umli (półkrasnoludy)
- krasnoludy
- Ludzie (Beorningowie - olbrzymy, dorwiniończycy, Dunedainowie, Dunlandczycy - Ludzie ze Wzgórz, Easterlingowie - koczownicy, Gondorczycy, Rohimirrowie, Leśni Ludzie)
Każda z ras/kultur różni się od siebie między innymi wyglądem, zwyczajami, cechami charakteru.
Profesje:
- Wojownik
- Strażnik
- Czarodziej
- Zwiadowca
- Zmiennokształtny (tylko dla Beorningów! Potrafi zamieniać się w jedno wybrane przez siebie zwierze)
- Czarownik (lubuje się w podstępach i rzucaniach pomniejszych czarów, co odróżnia go od czarodzieja)
- Animista (kapłan)
- Bard
Opisy poszczególnych kultur znajdziecie tutaj: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Jak wspomniałem, jest na zasadach Fate. Tworzenie i ustalanie umiejętności dla postaci znajdziecie tutaj http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=820
Konwersja postaci Aravena i Koszala w toku - choć jeżeli macie taką ochotę, możecie ją zrobić od nowa - w sensie przydzielania umiejętności.
Magia:
Są dwie strefy: Esencja i Przepływ. Każda profesja może korzystać z odpowiedniej dla niej szkoły, z tym że czarodzieje mają oczywiście największy wybór czarów, a wojownicy i zwiadowcy bardzo mały. Używanie magii wiąże się z ryzykiem dostrzeżenia używającego magii przez Cień Saurona, co może doprowadzić do dodatkowych komplikacji, np. nasłanie armii Cienia na drużynę. Inne ryzyko to spaczenie umysłu przy rzucaniu czarów typowych dla sił ciemności, przez co dany osobnik może przejść na ciemną stronę.
Póki co, niezbędnym warunkiem do rzucania zaklęć jest posiadanie umiejętności Magia. Samo działanie magii, czary itd są jeszcze na etapie prób i błędów.