PBF - Wojna z Cieniem

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 17 listopada 2014, 15:32

Do dzialan sabotazowych przeznacze obowiazkowo gobliny, te orki, które zwerbowaliśmy na początku, ochotnikow druidow. Elfy i krasnale to same ciężkozbrojne jednostki, ale jeśli i pośród nich trafią się traperzy i łowcy, zdolni po przezbrojeniu iść na tyły wroga to prosze bardzo.

Są jeszcze martwiaki, mające ogromny potnecjał do działan dywersyjno - inżynieryjnych (niszczenie dróg, zatruwanie ujęć wody, zwalanie drzew na leśnych duktach itp), ale nie wiem czy mam na tyle biegłego dowódce zaznajomionego z martwiakami aby mógł podołać zadaniu.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 17 listopada 2014, 15:43

Ok, czas zmierzać ku finałowi.
Stosunek sił mamy ostatecznie 2.1 Władcy do 1.0 Wy. Było 2.5, ale się poprawiło po tym jak lord Vader zyskał 2.000 dodatkowych Uruków weteranów. Macie więc nie 2.000 tychże Uruków a 4.000. Wasze siły z bagien, smok i reptilioni są wliczeni.

Dowodzenie lorda Vadera: Taktyka i Strategia Przywództwo 5 Używa Taktyki i strategii do testów Przywództwa + Sztuczka Legendarny jak Tan Sun Tzu, Vader to mistrz strategii. Przeliczenie nza zasady MW to cechy z Fate x2 i bonus +2 za Mistrza strategii, razem 22 Dowodzenie +2 za doświadczenia w walce z Władcami i legendę oraz drużynę Herosów, czyli BG. Ostateczne Dowodzenie lorda Vadera 24 (awatar Boga wojny wręcz).

Dowodzenie generała Władców to 10 + 5k2 razem = 18 + 9 za przewagę liczebną razem 27 kontra 24 Vadera. Bonus za przewagę Władców będzie się zmniejszał stopniowo, o ile będziecie wygrywać. Walczymy do zniszczenia 60% siły bojowej przeciwnika, obie strony są zażarte.
Musicie pokombinować by zyskać kilka punktów bonusów, np. za odpowiednią pozycję, plan, zadbanie o dobre morale wojska i co tam wymyślicie.
Zwiad już uwzględniony macie.
Post Gheloga wskazany.
Zamiast rzutów 3k20 na 3 użyjemy zmodyfikowanych zasad mechaniki karcianej Joker.

Każda strona losuje 5 kart z 52 kartowej talii od 2 w górę + 2 jokery. Za 1 PL można wymienić 1 kartę.
Wartość punktowa kart od 2 do 10 jak cyfra na kartach.
Walet to 2 punkty i pozwala odrzucić z puli kart wroga kartę od 2 do 10.
Dama to 3 punkty i pozwala odrzucić z puli kart wroga kartę od 2 do 10 lub waleta.
Król to 4 punkty i pozwala odrzucić z puli kart wroga kartę od 2 do 10 lub waleta lub damę.
As to 11 punktów i pozwala odrzucić z puli kart wroga kartę od 2 do 10 lub waleta, damę albo króla.
Joker to 12 punktów i pozwala odrzucić z puli kart wroga dowolna kartę poza jokerem.

Jako pierwszy odrzuca z puli wroga posiadacz najwyższej karty, kolory ignorujemy.

Np. Vader losuje 5 kart, asa, dwie 10 7 i 5.
Dowódca Władców losuje 5 waleta, damę 10, 9 i 8.

Vader używa Asa i odrzuca z puli wroga damę, dowódca Władców ma waleta i nim odrzuca z puli Vadera 10.

Obu zostały po 4 karty, Vader ma asa, 10, 7 i 5 razem 33 punkty.
Dowódca Władców ma waleta, 10, 9 i 8 razem 29.

Vader wygrał o 4 punkty to starcie, te 4 punkty przewagi dzielimy na 2 co daje 2 punkty z kart dodajemy je do Dowodzenia zwycięzcy i porównujemy z Dowodzeniem przegranego, to decyduje kto wygrał starcie. Tak to działa.
Mechanicznie ja użyję kart, tak by było dla Was najlepiej, ew. Vader zdecyduje czy wymienić jakąś kartę ze swej puli za 1PL.
Dodatkowo za Mistrza strategii Vader wybiera 6 kart nie 5 i odrzuca najsłabszą.
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2014, 16:05 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 17 listopada 2014, 15:59

Wale 3 fate pointy jakie mam. Jeden mi chyba jeszcze zostanie na czarna godzine.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 17 listopada 2014, 16:08

Ok. Ale postarajcie się mnie przekonać za co możecie dostać pewne bonusy, bo obecnie wrogi Dowódca ma 27 Dowodzenia a Vader 24. Czyli jesteście na -3 i będą decydować losowane karty. Musicie to nieco poprawić. Sugestie zawarłem wyżej, czekam na jakiś opis za co możecie dostać te punkty jeszcze, by zwiększyć Dowodzenie Vadera.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 17 listopada 2014, 16:22

Rozumiem, ze bitwa odbedzie sie na przedpolach zamku. Chcialbym wykorzystac zatem machiny bojowe z zamku do ostrzeliwania oddzialow wroga. Czesc urukow, lub jazdy zbunkrowalbym za murami jako odwod strategiczny, poza zasiegiem wroga. Postaralbym sie tez, zeby wladcy musieli wejsc do boju, niejako z marszu, bez odpoczynku. Jesli sie nie da bo np przybeda wieczorem, to oddzialy z infrawizja moglyby ich nekac cala noc. (Elfi lucznicy byliby idealni, druidzi mogli podpalic oboz czarami, potem nekac gradem, smok bombardowac jakims ustrojstwem, niorac za cel namioty dowodztwa, a jesli okolicznosci bylby sprzyjajace to nawet moglibysmy sprobowac zrobic wieksza nocna wycieczke). Grunt to nie dac im odpoczac, zeby byli zmeczeni na czas bitwy.

W zasadzie czemu nie moglibysmy pod przykryciem niewidzialnosci wpasc do obozu i zarznac paru dowodcow? Jest taka opcja?

Wszystkie zrodla wody w poblizu ich obozu maja byc za wczasu zatrute.

To tak na szybko.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 17 listopada 2014, 16:32

Jeśli nie ochronicie miasta Moussilion, to zostanie ono zajęte. A siły Władców ruszą na zamek Emhyra 3 dni marszu od Moussilion, na wzgórzu jest ten zamek, dobra pozycja obronna, wkoło zamku jest mało źródeł wody, można je zatruć. Teren jest jednak nieco podmokły utrudnia ataki ciężkiej jazdy i piechoty. Ale ich nie uniemożliwia.

Druga opcja to walka przy mieście, ale tam nie da rady zatruć wody bo jest rzeka jako jej źródło. Tam teren dobry do użycia jazdy.
Prolog:
Siły Władców prowadzone przez tajemniczego generała zwanego Cieniem, w ich składzie sa w większości Urgale, dzikie goblinoidy (orki, gobliny) oraz ogry. Sporo pająków, nieco samych Władców, kilka latających statków. Samych urgali różne szczepy jest około 20.000, plus 4.000 innych stworów, w tym genetycznie zmodyfikowanych potworów, pająków i samych Władców.
Generał Władców Cień ocenia sytuację z powietrza, podobnie lord Vader, kwestia tylko czy z grzbietu błotnego smoka w jakiego zmienia się druid Radagast, czy z grzbietu czarnego smoka z bagien ?.

Się starajcie, bo karty podobnie jak rzuty kośćmi mogą Wam sprzyjać albo i nie w bitwie. Im lepszy plan będzie i inne takie, tym swe szanse zwiększycie, będzie kilka starć, jak jedna ze stron straci ponad 60% wyjściowego WB ucieka i uznajemy, ze przegrała.
Jest opcja wycieczki by załatwić kilku dowódców Urgali, generała Cienia nie da rady zabić przed bitwą, druidzi próbowali już, ma ochronę magiczną. Kto idzie na akcję eliminacji dowódców wroga? Kilku zawodowców raczej. Trudność akcji 5 wg. reguł Fate. Wynik 2 rzutów Fate +1 na plusie podzielony na 2 to ew.bonus waszego dowodzenia, za eliminację oficerów wroga. Jak będzie na minusie nie dostaniecie bonusu.
Druidzi w tandemach z zabójcami lub łowcami namierzą dowódców magią.
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2014, 16:39 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 17 listopada 2014, 16:39

Wycieczka napewno w takim razie. Chce sprowokowac wladcow zeby oboz musieli rozbic tam, gdzie sa zatrute zrodla wody, ale bitwe bedziemy toczyc pod zamkiem. Bedziemy mogli wykorzystac fortyfikacje miejskie i bedziemy mieli przewage wyskosci dobra dla lucznikow i kawalerii.

Czy Avnar wie jak sabotowac te ich latajace paskudztwa?

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 17 listopada 2014, 16:41

Przy okazji misji zabójców Avnar osobnym testem może próbować sabotażu części ich statków. Osobno sprawdzę sabotaż, osobno zabójstwa. maksymalny bonus to jednak 4 za wszystko zabójstwa + sabotaż.
Dobra to mamy tak:
Zabójstwa oficerów test,
Sabotaż Avnara test,
Lepsza pozycja bojowa +1 Dowodzenia macie wzgórza wokół zamku Emhyra i +1 za zatrucie źródeł wody.

Obecnie 27 Cień 24 +1 za wzgórza Vader + 1 zatrute źródła i testy zabójstw i sabotażu.

Czylu mam 27 Dowodzenia generał Cień i 26 lord Vader + ew. bonus za zabójstwa oficerów wroga + ew. bonus za sabotaż.

Vader losuje 6 kart (odrzuca najsłabszą) a wróg 5.
Vader używa 3PL na wymiany kart a Cień 2 Pl, czyli w praktyce sugeruję by w I starciu Vader miał 7 kart odrzucając 2 najgorsze, a Cień będzie maiła zawsze 5 kart w każdym starciu. Vader się zgadza? Czy 7 kart chce mieć w innym starciu niż pierwsze?
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2014, 16:53 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 17 listopada 2014, 17:14

Wykorzystam fate pointy. W razie w zostana jeszcze punkty innych gracz, ktorzy moga wspierac.

Dingo
Reactions:
Posty: 56
Rejestracja: 18 września 2014, 12:36

Post autor: Dingo » 17 listopada 2014, 17:29

Ghelog

Ghelog w skupieniu wysłuchał poleceń Vadera co jakiś czas przytakując gdy wiedział, że należy. Następnie złożył swoją propozycję.
-Proponuję, żeby nasi druidzi przejęli kontrolę nad oddziałami specjalnymi i skupili się na wojnie podjazdowej, ale niech trzymają się z dala od głównych sił Władców. Jeśli zaś chodzi o polowanie na oficerów wroga to zostawcie to mnie. Bez problemu wślizgnę się do obozu Władców i zapoluję na tychże oficerów. Końcowy termin akcji za 20 dni w dniu bitwy na przedpolach miasta...

[center]*****[/center]

Jak powiedział tak zrobił.
Liczył się czas. Płaszcz Nocy w nadludzkim tempie pokonał odległość dzielącą go od głównego obozowiska sił Władców. Wykorzystując ostatnie promienie słońca przyjrzał się dokładnie obozowi skupiając się na rozmieszczeniu straży. Przy okazji zbadał teren wokół obozu zdając sobie sprawę, że dostanie się do środka będzie względnie łatwe. Ale żeby wydostać się na zewnątrz trzeba będzie pokazać perfekcję w sztuce zwiadu.
Tak też się stało.
Druid bez większych problemów wniknął do obozu Władców, choć wątpił by komuś innemu udało się to równie łatwo. Strażnicy obozu, głównie goblinoidzi, byli niezrównanymi nocnymi wartownikami dzięki swej nocnej wizji. Ale wroga, który mógł siłą woli obniżyć temperaturę ciała by stać się niewidocznym dla infrawizji, nie znali jeszcze.
Ale poznają. Jeszcze jak poznają...
Już w obozie, między burymi, jednokolorowymi namiotami, Ghelog wykonał pierwszy punkt planu. Wniknął do jednego z namiotów, z którego dobiegało go jednostajne chrapanie. Kilka chwil później wyszedł na zewnątrz upewniwszy się, że zerwana z czaszki skóra twarzy gobora dobrze trzyma się jego własnej twarzy i nie utrudnia mu oddychania. Własne odzienie zmienił na cuchnący potem i brudem mundur żołnierza Władców.
Kolejne dni mijały szybko. W dzień Ghelog wczuwał się w rolę posłusznego żołnierza. Nosił wodę, rąbał drwa, czyścił buty oficerów, ciężko pracował i grzecznie się odzywał. Przydała się znajomość licznych orczych dialektów. A w nocy...
W nocy polował śpiąc w sumie po dwie-trzy godziny na dobę. Wybranych za dnia na zwierzynę, oficerów, zabijał w tempie dwóch-trzech na noc. Po czym znikał w "swoim" namiocie. Polował wykorzystując wszystkie swoje umiejętności, także te nadnaturalne.
Po obozowisku Władców zaczęła krążyć plotka o demonie nocy...
Czy jestem szlachta? Jestem. Bo ju? zdarzy?o si? kogo? zaszlachtowa?, SZabl?, SZtachet?, SZtyletem i SZyndleria?skim SZlaparkiem.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 17 listopada 2014, 17:50

Wśród dzikich urgali z z gór Kosu zaczęły krążyć opowieści o wielkim tygrysie, widzianym ponoć tu i tam, rychło go uznano za demona. Dowódcy róznych szczebli umierali w swoich namiotach, albo tuz poza nimi. Kilku ponoć porwano. Cień żelazną ręką ukrócił narastającą panikę, ale nie wróciło to życia wielu jego oficerom. Generał Cień nie tracił jednak ducha, nadal miał duża przewagę w sile bojowej. zamierzał poświęcic tylu urgali ilu będzie trzeba, by zgnieśc siły katańskie pod wodza lorda Vadera.
Dzięki rozpoznaniu sił Władców i działaniom takim jak Gheloga Płaszcza Nocy, stopniowo wybito spora cześć dowódców średniego i czasem wyższego szczebla.

Mechanika:
Dowodzenie Cienia 27 Vader 24 +1 wzgórze + 1 zatruta woda + 1 zabójstwa oficerów + 1 zabójstwa oficerów bonus narracyjny za opis Gheloga + 1 sabotaż, razem Vader 29.
Mamy 27 Dowodzenie Cienia i 29 lorda Vadera to raczej punkt wyjściowy do bitwy. Użycie magii itd. macie wliczone w WB swej armii.

Strzały elfich łuków i bełty z kusz krasnoludów, wspierane czarami bojowymi druidów i wampirów oraz nekromanty Konrada w połączeniu z magią i technika Władców i wojownikami obu stron zetrą się w walnej bitwie. Ponad 40 tysięcy istot będzie walczyło. W tym 4000 doborowych uruków z katańskich sił szybkiego reagowania.
I starcie wkrótce.
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2014, 17:56 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 17 listopada 2014, 18:15

I starcie
Władcy siła 210 (klęska przy 84 i mniej).
Generał Cień Dowodzenie 27 (18 własne + 9 przewaga).
Karty to joker, 9, 7, 5 i 3

Lord Vader siła 100 (klęska 39 i mniej).
Dowodzenie Vadera z modyfikatorami 29.
Karty pięć z siedmiu to: joker, król, 10, 8 i 6.
Cień jokerem likwiduje króla Vadera, a Vader jokerem likwiduje 9 u Cienia.
Mamy więc karty Cienia joker, 7, 5 i 3 razem 27.
Karty Vadera joker, 10, 8 i 6 razem 36.
36 Vader minus 27 Cień daje 9/2 czyli +5 dla lorda Vadera.
Ostatecznie 29 Dowodzenia Vadera + 5 z kart to 34 minus 27 Dowodzenie Cienia daje +8 dla Vadera.
+8 wg. małej Wojny to Wyraźne zwycięstwo, straty zwycięzcy 15% WB a Przegranego 35% WB. Vader ma +2 do Dowodzenia w II starciu.
WB Cienia po I starciu 137 a WB Vadera 85.
Stosunek sił, to 1.61 do 1.0, bonus za przewagę dla Cienia maleje z +9 do + 5 a Vader ma jeszcze +2 za I wygrane starcie.

Dowodzenie na II starcie, przed losowaniem kart to:
Władcy siła 137 z 210 (klęska przy 84).
Generał Cień Dowodzenie 23 (18 własne + 5 przewaga).
Lord Vader siła 85 ze 100 (klęska 39 i mniej).
Dowodzenie Vadera z modyfikatorami 29 + 2 za wygrane I starcie, razem 31.
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2014, 18:19 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 17 listopada 2014, 18:18

No pięknie Wam poszło wyraźne zwycięstwo w I starciu, jakieś heroiczne wyczyny planujecie, nim przejdę do II starcia? Użyłem 1PL Vadera.

Dingo
Reactions:
Posty: 56
Rejestracja: 18 września 2014, 12:36

Post autor: Dingo » 17 listopada 2014, 18:27

Czy to już bitwa? Bez należycie heroicznego i epickiego opisu?:)
Czy jestem szlachta? Jestem. Bo ju? zdarzy?o si? kogo? zaszlachtowa?, SZabl?, SZtachet?, SZtyletem i SZyndleria?skim SZlaparkiem.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 17 listopada 2014, 18:52

To już bitwa, na razie mechanika sama. Fabularny opis dam jutro, znając wynik i przebieg walki.
Dowodzenie na II starcie, po losowaniem kart to:
Władcy siła 137 z 210 (klęska przy 84 ).
Generał Cień Dowodzenie 23 (18 własne + 5 przewaga).
Karty 10, 6, 5, 4 i 2

Lord Vader siła 85 ze 100 (klęska 39 i mniej).
Dowodzenie Vadera z modyfikatorami 29 + 2 za wygrane I starcie, razem 31.
Karty Walet, 10, 8, 6 i 3.
Vader waletem likwiduje 10 u Cienia.

Cień wynik 6, 5, 4 i 2, razem 17.
Vader wynik z kart 29.
29 minus 17 to 11 Vader podzielone na 2 daje +6 z kart.
31 Dowodzenie +6 z kart razem Vader ma 37, a Cień ma 23 Dowodzenia, co daje + 14 dla Vadera czyli Wielkie zwycięstwo straty zwycięzcy 10% a przegranego 45% oraz +3 do Dowodzenia w III starciu jako premia.
Dowodzenie na III starcie, przed losowaniem kart to:
Władcy siła 75 z 210 (klęska przy 84 i mniej). Klęska uciekają.
Generał Cień Dowodzenie 18 własne Dowodzenie.

Lord Vader siła 77 ze 100 (klęska 39 i mniej).
Dowodzenie Vadera z modyfikatorami 29 + 3 za wygrane II starcie, razem 32.
Vader nakazuje ściganie wroga.

Każde starcie trwało około 2 godziny, cała bitwa to jakieś 4 godziny.
Ranni i zabici w armii Vadera to 23% składu armii, w tym ranni to 16% całej armii a sami zabici to 7% składu armii. Czyli zginęło 7 z każdej setki statystycznie, a 16 z każdej setki to są ranni. 1050 zabitych z 15.000 macie, ranni to około 2400 wojowników.
Straty generała Cienia to około 70% składu armii zabici, ranni i ew. pojmani. 30% uszło, część lekko ranna, ale zostaną wybici w najbliższym czasie, chyba że ich nie ścigacie. Uszło 7200 istot, z armii Cienia, zabitych ma 8400, a 8400 to pojmani, i ranni. Dobijacie wrogich rannych i nie bierzecie jeńców?
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2014, 19:00 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ