Gry paragrafowe

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Polajkowany: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 03 grudnia 2017, 23:47

Jak to zwykle bywa - ostatnie 20% projektu zajmuje 80% czasu. I będzie tak w moim przypadku :)

Aktualnie próbuję - z pomocą znalezionego skryptu - wyświetlić rzeczywisty rzut kostką k10 w pełnym 3D na ekranie gry. Idzie powoli ponieważ muszę pogodzić angulara z całkowicie mi nie znanym frameworkiem javyscript do grafiki 3d (nie wiedziałem że takie cudo jest :) ) .

Efekt prac jest obiecujący, ale technologie nie chcą ze sobą w pełni współpracować.

Poniżej zrzuty ekranu. Zaznaczam jedno - widoczne na ekranie kostki k10 posiadają w pełni animowany i zgodny z zasadami fizyki rzut. To nie jest jakiś tam doklejony obrazek. Kostka toczy się, obraca itd. Jeśli na ekranie jest więcej kości - zderzają się ze sobą. Niesamowita sprawa i muszę przyznać, że nie potrafię pisać takich rzeczy :), ale za to mam nadzieję, że potrafię zmusić skrypt aby pracował z moim kodem.:)
Ostatnio zmieniony 04 grudnia 2017, 00:11 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Polajkowany: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 07 grudnia 2017, 16:29

W międzyczasie dorabiam mapę. Poniżej wstępny efekt.

Mapa ma możliwość skalowana, można nią ruszać oraz pokazuje aktualną lokacje zgodną z paragrafem oraz miejscami, które się odwiedziło.
Dla lepszego efektu ma narzucony ruchomy szum co powoduje, że daje to efekt patrzenia w stary, nie do końca dobrze ustawiony, telewizor :)
Oczywiście położenia punktów zostaną poprawione :-)

(obrazek jest pomniejszony)

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Polajkowany: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 19 grudnia 2017, 11:22

Już niemal udało mi się zakończyć pracę (po przeczytaniu tego zdania zdałem sobie sprawę, że przy Sladumie też tak pisałem, a błędy poprawiałem jeszcze z miesiąc)

Z zaplanowanych rzeczy brakuje w pełni działającej mapy, lepszego logowania walki i wersji angielskiej ( heh:/ ). Poniżej raczej ostateczny wygląd paragrafówki, na jednym zrzucie widać menu postaci oraz na drugim zrzucie ekranowym rzut kością.

Niestety nie skończę na święta, ale po nowym roku, kto wie... Tak czy inaczej nie mogę doczekać się momentu w którym powiem sobie dość i trzeba będzie wypuścić grę.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Polajkowany: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 28 grudnia 2017, 02:03

I kolejna rzecz działa :)
Oto mapa oddająca postęp postaci w grze w czytaniu paragrafów
[center]Obrazek[/center]

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Polajkowany: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 17 stycznia 2018, 00:52

Panowie i Panie!
To jest ten dzień. Wersja beta angularowego Wojownika Autostrady dostępna jest pod linkiem:

[center]Wojownik Autostrady (beta)[/center]

Zapraszam do klikania i czytania, a ewentualne błędy i uwagi wrzucajcie tutaj: błedy do Wojownika Autostrady

ps.
Część blokad i zabezpieczeń wyłączyłem. Generalnie - po wejściu do gry zapiszcie postać i nie odświeżajcie ekranu! Nie spowoduje to błędu ale wczytanie domyślnej - testowej - postaci. To rozwiązanie będzie usunięte po ostatecznym uruchomieniu.
Ostatnio zmieniony 17 stycznia 2018, 01:12 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3835
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Polajkował: 5 times
Polajkowany: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 17 stycznia 2018, 10:41

Na razie wygląda to dość dobrze. Znalazłem kilka błędów (połączonych słów w jeden wyraz, ale spokojnie). Dodatkowo temperatura podana jest w stopniach fahrenheita co czasem troszkę myli. Efekt kostki znakomity, fabuła dość liniowa. Zginąłem podczas przebijania się przez barykadę. Na pewno spróbuję powtórnie.

P.S. Powinieneś jak najszybciej sklecić newsa.

P.S. Czy rzut 0 oznacza 0 czy 10?
Ostatnio zmieniony 17 stycznia 2018, 11:05 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Polajkowany: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 17 stycznia 2018, 11:16

Rzut 0 = zero, zgodnie z mechaniką nie ma 10, a za fabułę niestety nie odpowiadam.
Teksty rzeczywiście trzeba by doszlifować, ale uwierz, nie miałem na to czasu :).

I taki pro-tip :) - po rozpoczęciu gry kliknij ikonkę buźki postaci i ustaw sobie aktywną broń palną i do walki wręcz na zakładce zawierającej broń, a w pierwszym paragrafie lub w dowolnym paragrafie, który to umożliwia, zapisuj swoją postać (ikonka zębatki przy ikonce mapy -> zapisz postać).

Wtedy przy kolejnym podejściu nie będziesz musiał n-ty raz generować postaci.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3835
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Polajkował: 5 times
Polajkowany: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 17 stycznia 2018, 12:37

Zupełnie wykrzacza się paragraf 109 i nie widzę parametrów broni. Może jakieś dymki albo komentarze?

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Polajkowany: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 17 stycznia 2018, 12:57

Wbrew pozorom nie masz racji i już mi zwrócono na to uwagę.

Paragraf 109 działa prawidłowo :D, trzeba tylko nacisnąć pięść pod statystykami walczących.
czyli ten rysunek : Obrazek

Takie niedorobienie gui z mojej strony,...

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3835
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Polajkował: 5 times
Polajkowany: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 17 stycznia 2018, 13:06

Zauważyłem, że można odświeżyć i zadziałało. A z czym nie mam racji z bronią? Wyświetla się współczynnik tylko podczas walki normalnie nie widać współczynników.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Polajkowany: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 17 stycznia 2018, 13:24

Po odświeżeniu załadowany jest domyślny bohater - ;-) więc już nie grasz na swoich statystykach tylko usera testowego.

Kod blokujący odświeżanie jest wykomentowany.

Broń wyświetli się (przynajmniej powinna) jeśli odpalisz walkę z aktywną bronią wybraną wcześniej w panelu bohatera.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3835
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Polajkował: 5 times
Polajkowany: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 17 stycznia 2018, 15:31

Na fb podali jeszcze adres tej strony:

http://idreszcz.republika.pl/index.html?menu=11

Rozumiem, że korzystałeś bo znaczniki jakby podobne. Tylko tam chyba gorzej chodzi.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Polajkowany: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 17 stycznia 2018, 16:53

czegoj napisał(a):

Na fb podali jeszcze adres tej strony:

http://idreszcz.republika.pl/index.html?menu=11

Rozumiem, że korzystałeś bo znaczniki jakby podobne. Tylko tam chyba gorzej chodzi.
Nie wiem o co ci chodzi....

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3835
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Polajkował: 5 times
Polajkowany: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 17 stycznia 2018, 21:59

Chodziło mi oczywiście o grafiki. Miejscami bardzo podobne. Wiedziałeś wcześniej o tym linku czy nie?

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Polajkowany: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 18 stycznia 2018, 01:26

Tak - znam pokazaną stronę. Zrobiona jest w js + php jakieś 100 lat temu :)

Same grafiki są oryginalne, zostały udostępnione do takiego właśnie użycia. Piszę o tym w ekranie powitalny w części O grze (link do projektu aon). Pochodzą z pierwszego wydania.

Poprawiłem 3 zgłoszone błędy w tym jeden od osoby niewidomej zwracającej uwagę na to iż nie wszystkie obrazki mają cechę alt umożliwiającą rozpoznanie readerom co dane elementy w ogóle robią. Nie powiem - zostałem zaskoczony.
Wersja z drobnymi poprawkami już na serwerze.


Jeszcze ad wspomniany adres. Jej twórca przerobił wszystkie 4 książeczki z serii Wojownika Autostrady, mające średnio 350 paragrafów, na wersje on-line. Chylę czoła, musiało to zająć trochę czasu :D.
Ostatnio zmieniony 18 stycznia 2018, 09:00 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ