Kryształy Czasu wg innych portali...

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 11 sierpnia 2011, 10:56

Takich przed laty zaangażowanych było bardzo wielu. Podawałem przed chwilą link na shoucie http://rpg-slask.pl/
Tylko to wszystko z przed 10 lat albo lepiej, więc ciężko powiedzieć, czy te wspomnienia dalej żyją. Nawet jeśli jeszcze, żyją to nie odgrzebywane z każdą chwilą zacierają się. Przykre, ale A.S.y dalej nie odzywają się.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 11 sierpnia 2011, 11:00

A czego się spodziewacie? Na tym portalu garstka zapaleńców wciąż walczy i wskrzesza ten stary kotlet z komunii którym są KC. Ale to jest właśnie ten urok:-))
Ostatnio zmieniony 11 sierpnia 2011, 11:07 przez mordimer00, łącznie zmieniany 1 raz.
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 11 sierpnia 2011, 11:12

Odpowiedzmy sobie - ale ODPOWIEDZMY nie ZLEKCEWAŻMY pytanie jak Venar - dlaczego uciekają? Dlaczego? Uczciwie bez ściemy, nie że powyrastali. Wszyscy tu jesteśmy powyrastani.
Ostatnio zmieniony 11 sierpnia 2011, 11:19 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 11 sierpnia 2011, 11:14

tylko fizycznie
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 11 sierpnia 2011, 11:19

Sugerujesz, że jesteśmy lewi bo gramy w system z taką mechaniką? Częściowo mogę się z tym zgodzić - szukam sposobu by te mechę naprawić. No i świat nieco "odkwadratowić".

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 11 sierpnia 2011, 12:14

Owszem - chcąc wyjść na przeciw "nowej fali" ze starą mechą - nie ma opcji. Ale jednak nie rzucałbym się z zębami na mechę KC, Mruf - jest toporna, ale tak się wtedy grało. KC jest reliktem tamtych czasów i w mojej opinii, bardzo fajnym. Warto jeszcze elementy tej mechy doszlifować delikatnie i wyprostować - ale to powierzchowna zabawa, nic więcej. Ot eksponat muzealny. To co nas też między innymi przy KC trzyma.

Co do rozwoju.
Można w sumie - czemu nie. Byłaby to fajna zabawa. Ale to wymaga podejścia całościowego. Zrobienie nowej mechaniki. Jeśli już. Nie na szybko - na wolno, bo jeśli robić to dobrze i z głową, za pan brat z logiką. Wynotować elementy kluczowe w KC (ale nie jako działania matematyczne, a jako cechy, game features) i z ich uwzględnieniem budować nową mechę, tak aby oddawała część starego ducha. Trudne i pracochłonne. Efekty nie do przewidzenia. Ale zabawa dobra. Ot tylko, czy jest sens podejmować tej ciężkiej i długotrwałej roboty dla reliktu, dla kogoś kto potrafi zarzucić części zebranych w tym portalu, że nie są "prawdziwymi fanami"?

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 11 sierpnia 2011, 12:28

Mrufon, nie zarzucaj mi lekceważenia czegokolwiek lub kogokolwiek.
Ja odpowiedziałem na pytanie czemu ludzie przestają grać lub przestali grać w KC. Bo są leniwi - taka jest prawda. To że system jest niekompletny zwłaszcza w kwestii opisu świata to fakt niepodważalny. Ale sam system jest jak najbardziej grywalny, powtarzam GRYWALNY.
Jeżeli komuś nie chce się przed sesją poświęcić 10-15 minut na wyliczenie wszelkich parametrów to jest jego problem. Kiedy zaczęło się na naszym rynku pojawiać coraz więcej systemów RPG w których parametry i mechanika została ograniczona do minimum a tym samym spłaszczona i mniej realistyczna leniwce odeszły od KC. KC-ty nie potrafiły się obronić przed tymi systemami gdyż MAG nie widział powodu aby pracować dalej nad światem i dodatkami więc ludzie odeszli do systemów łatwiejszych, prostszych i lepiej opracowanych niż KC. Nagle zaczęły się pojawiać głosy, że jedna któraś tam wyliczona z czegoś tam to problem a nawet absurd. Mnogość współczynników jest niepotrzebna itd.
A co jest fajnego w tak popularnych AD czy WFRP? Bezsens w postaci takiej samej szansy trafienia bez względu na to jaką broń weźmiesz? Absurd w postaci takiej że po udanym trafieniu przeciwnik może wykonać unik a jeśli ten mu nie wyjdzie jeszcze parowanie? Można mnożyć takich przykładów ale nikt tego nie kwestionuje. Tak jest i już - bo to proste, szybkie i płynne (sic!).
Prawda jest taka Panowie, że ludzie są coraz bardziej leniwi i wygodni. W każdym aspekcie, nie tylko RPG. Komputeryzacja i ułatwianie sobie życia ma również przełożenie na RPG. I to głównie na takie RPG jak KC-ty gdzie matematyka w głowie i bystrość jest niezbędna.
Dla mnie nie trzeba grzebać w tym systemie za bardzo. Przede wszystkim zrobić dobrze ułożony opis świata, wytłumaczyć dokładnie niuanse mechaniki i zrobić kilka kosmetycznych zmian w systemie.
Mechanika systemu to tylko pewne wytyczne mające na celu w istotnych momentach ułatwić przetestowanie kluczowych czynności jak np walka. To świat w jakim gramy powinien być najbardziej zachęcający do gry.
I tu właśnie upatrywałbym rozwiązania w sukcesie Reedycji.

Czy to się uda? Nie wiem, i nie chcę dziś zaprzątać sobie tym głowy. Nie jest to mój problem tylko osób odpowiedzialnych za ewentualne wznowienie KC-tów.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 11 sierpnia 2011, 12:29

Jeśli przyjmiemy bezkrytycznie założenie, że gramy w antyk, wehikuł czasu do młodości (:)), to można zostawić i mechę i świat. Antykami się jeździ tylko mają inną rejestrację. Przy odpowiednim wdrukowaniu w siebie tego imperatywu: "Łapy precz! Nie grzeb!" można się tak bawić. Tylko jak tak dobrze się ukształtować, wasut? :)
Ostatnio zmieniony 11 sierpnia 2011, 12:36 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 11 sierpnia 2011, 16:06

KC są antykiem, są reliktem który ujawnia swoje zalety po dokładnym poznaniu. Fakt świat nie jest może i 100% dopracowany ale to zostawia władzę MG i drużyny nad tymże światem, mogą go dopracowywać wspólnie, mogą bawić się w światotworzenie razem. Z jednej strony jest to wielki plus bo MG jak i gracze (umiejętnie prowadzeni) mają wpływ na świat w którym działają, ale z drugiej strony mogą wystąpić pewne dość poważne komplikacje jeśli MG (czy stały czy też zmieniający się MG) nie będzie się trzymał wcześniejszych wydarzeń w których brała udział drużyna, wtedy pojawią się zgrzyty bo u tego MG było tak a u tego jest inaczej. Ale to już sprawa do wyjaśnienia w obrębie grającej ekipy.
Ale co do mechy w KC to jestem za tym aby zmienić ją.
Jeśli postać potrafi atakować z XXX BGŁ to czemu w OBR nie posiada takich samych pkt BGŁ, OBR ze zbroi, itp, itd mógłbym wiele wymieniać ale chyba wszyscy wiemy jakie zarzuty wiszą na forum do mechy KC więc nie będę się powtarzał. Zaznaczę tylko, że mecha powinna ulec zmianie.
I najważniejszy zarzut dlaczego gracze odeszli od KC-bo autor sam zostawił na pastwę losu swoje dzieło, poza MiMami nic się z KC nie działo, a można było wydać ładny dodatek raz na rok, i skoro autor sam zostawił swój system to i większość graczy od niego odeszła.
Rozumiem postawę Mrufona bo też chciałbym wstrząsnąć podstawami KC i zmienić wiele w tym system (i zmieniłem na swoje potrzeby) tylko czy jest sens? Czy po takich zmianach dalej będą to KC?
My w naszej drużynie zrobiliśmy sobie takie zmiany i powiem szczerze, gra się elegancko, walka trwa szybko, gracze wydają pkt na swoje umiejki ale czy to nadal jest KC? Jest ale już tylko ze względu na klimat świata i jego historię oraz graczy i MG którzy nadal tworzą ten świat, ale mecha już w niczym nie przypomina kalkulatorka KC z jego dodatkami rasowymi:-)) Ale to są nasze zmiany.
I pomimo tego uważam, iż w tych czasach mecha powinna być łatwa i przyjemna (aby przyciągnąć nowych i młodych fanów) bo niestety po bardzo udanych reformach edukacyjnych (25% maturzystów nie zdało matury :D:D po prostu czapki z głów normalnie debilizm ludzki nie zna granic:D:D) to są przecież dzieci neo więc czego się po nich spodziewać? Prawdziwe RPG takie jak MY znamy odchodzi do lamusa, a akurat mieliśmy szczęście dorastać w takich czasach w których na polski rynek zaczęły wchodzić systemy RPG i to była alternatywa dla młodych inteligentnych ludzi (bo zamiast siedzieć na ławce pod blokiem i pić piwsko, czy inne takie, sami podejmowaliśmy słuszną decyzję aby trochę rozwinąć swój umysł, wyobraźnie, różnego rodzaju talenty aktorskie czy plastyczne) i właśnie z tamtych już zamierzchłych czasów pochodzącą najtrwalsze przyjaźnię między nami, prawda "morgliht"?
I tutaj nasuwa się pytanie dla kogo ma być "nowa edycja KC" dla nas-starych wyjadaczy, którzy i tak kupią system (100zł to nie takie duże pieniądze dla kogoś kto pracuje, więcej niektórzy w jeden weekend przehulają:/cyk:D) czy dla młodych gniewnych?
Bo jeśli dla nas to zmiana mechy nic nie zmieni i tak większość kupi z sentymentu i ciekawości czego w Mim nie było (gdyż dostaliśmy tylko 10%), czy dla młodych którzy zrażą się od razu do KC ze względu na proste (dla nas) obliczenia? I to jest pytanie jaka grupa ma być potencjalnym odbiorcą? Czy starzy wyjadacze, czy młode wilczki???
Ostatnio zmieniony 11 sierpnia 2011, 16:35 przez mordimer00, łącznie zmieniany 1 raz.
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 11 sierpnia 2011, 16:10

Tak, to kolejny powód - do słabej mechy i nie skończonego świata dochodzi jeszcze pozostawienie systemu w dryfie od lat...

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 11 sierpnia 2011, 17:46

Z tego co pamiętam to nie do końca tak, że autor wziął i olał. Jemu wzięto i olano, na parę ładnych lat - nie ma się co dziwić że serca stracił. Ja dziwię się jeno postawie jaką prezentuje teraz - powiedzmy od roku, dwóch lat, kiedy wie jakie ma zaplecze i że może je uzyć. Być może jest sparzony poprzednim "zapleczem", które go ordynarnie okradło, kto wie.
Tylko jak tak dobrze się ukształtować, wasut?
Rozwiń nieco myśl Mruf, bo ni w ząb nie łapię wątku.

Ja staje na stanowisku iż KC, jako takie jest całością, świat w swoim kształcie i mecha w swoim kształcie. Przeróbki dopuszczam, kosmetyczne (tak jak każdy MG sobie dorabiał zwykle aby mu działało lepiej). To system w który graliśmy wtedy. To system który w takim a nie innym kształcie został wymyślony. Wtedy w oczy nie kolało, grało się i była kupa radochy, niektórym i do dziś.

Gdy kto chce zmieniać wszystko, bo świat zły, bo mecha nie atrakcyjna, nie logiczna i absurd na absurdzie. Nikt nikomu nie broni. Tylko czy to będą KC? Czy powinny być KC? Alternatywa zawsze się przyda - następny pakiet w downloadzie. Używany na tyle często na ile obecnie się gra w KC i na ile wśród tych grających znajdą się chętni.
Może zrobić swój własny? Może.
Ale może dłubać jednak w KC. To ciężka sprawa, bo jak zrobić na nowo aby był stary klimat? Trzeba zacząć od dogłębnej analizy, atutów i cech. Cyferki w tym wszystkim to najprostsza sprawa, zbudować szkielet KaCetowy który w nowym mięsku dalej będzie miał posturę starego systemu, to będzie sztuka nie lada.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 11 sierpnia 2011, 18:16

No jak sobie wmówić, że ta mecha i świat są fajowe, że jedziemy starym cadillakiem ;) I że nie warto się przejmować, że nie ma w nim klimy, bo lachony i tak na taką blachę polecą ;)

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 11 sierpnia 2011, 18:21

Nie wiem. Powiedz po co chcesz sobie coś takiego wmówić?

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 11 sierpnia 2011, 18:23

Ech, wmówić, że mecha i świat są SUPER tak by mieć powód by nie robić tego od nowa. Ktoś pisał wcześniej o tym, by strzelić sobie taką terapię.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 11 sierpnia 2011, 18:51

Oj tam oj tam. Podałem krótki schemat jak się za to można zabrać i dlaczego nie będzie to proste. Zrobienie matematyki dla mechaniki nie jest wyjątkowo trudne - to akurat prostsza rzecz zabawy. Trudny jest spójny i dopracowany świat (choć Orchii do tego także daleko). W tym wypadku trudne będzie zrobienie mechaniki która będzie w dalszym ciągu kojarzona z KC i oddawała jego ducha, czy też ducha starej mechaniki.

Zrobić można zawsze - bo czemu nie, jeśli komu w duchu tak gra. Sam przyklasnę, może nawet coś pomogę i doradzę gdyby ktoś wyraził taką potrzebę. Ale czy ja wiem czy jest sens? Podejścia autora? Robić komuś dobrze za poklepanie po pleckach? Ja tego nie widzę. Zresztą pisałem już o tym lata temu, dlaczego. Po tym co zaprezentowały ASy jedynie się utwierdziłem, że sensu nie ma. Bieganie za mrzonką.

A nawet jeśli się zrobi to jaki będzie efekt? Ile osób sięgnie z powrotem po KC? Nawet z płynniejszą mechaniką? Po świat z którego w pełni można skorzystać może w 2%, w odniesieniu do mapy? Ten system jest reliktem, fajnym właśnie przez to że mamy z nim związane wspomnienia. Ot będzie następny plik w downoadzie "mecha KC deluxe".

ODPOWIEDZ