Strona 8 z 10

: 14 października 2011, 14:18
autor: ghasta
Może nie jest to wprost o KC ale ma elementy które od ręki można przyłożyć do KC :D

Artykuł o nowym RPG The Mutant Epoch
http://rpg.polter.pl/The-Mutant-Epoch-c23577


oraz bardzo ważkie słowa, które AS powinien przeczytać wielokrotnie


O ile określenie wartości podstawowych cech daje jeszcze graczom (przynajmniej opcjonalnie) choćby ograniczony wpływ na kształt i możliwości tworzonego bohatera, o tyle dalej nie ma już tak dobrze, a proces kreacji postaci ogranicza się do niekończącego się turlania. Losowo określamy dotychczasową profesję (i tu mogą być największe zgrzyty, jako że niektóre z zawodów są znacznie lepsze od innych, a część daje postaci wyłącznie minusy), losowo przydzielamy posiadane wszczepy i mutacje. Właściwie tylko przy tych ostatnich mógłbym zaakceptować całkowitą przypadkowość, pozostałe elementy konstrukcji bohatera moim zdaniem powinny być pod kontrolą gracza. Zresztą absurdalna wprost losowość wychodzi już na początku tworzenia postaci, gdzie autor proponuje, by rzut kostkami określał nawet typ bohatera, w jakiego będziemy się wcielać.


Hmm skąd my to znamy?

i cytat

. Nie jest to może szczyt finezji, jeśli chodzi o mechanikę walki (a mnie działanie Wartości Obrony niepokojąco kojarzy się z Kryształami czasu),

i jeszcze takie zdanie

Także obraz świata przedstawiony w podręczniku pozostawia wiele do życzenia, przede wszystkim dlatego, że praktycznie nie istnieje. Dostajemy wprawdzie całkiem obszerny bestiariusz (podzielony na dwie części, opisujące odpowiednio żywe stworzenia oraz roboty i androidy), otrzymujemy informacje o rozmaitych zagrożeniach czyhających na bohaterów, ale opisu świata gry jako takiego nie uświadczymy.

A na koniec bomba :D

Autor gry pisze, że tworzy ją już od dwudziestu lat, (...)niestety dziś wyraźnie widać, że drastycznie odstaje on od bardziej współczesnych produkcji za koszmarną wprost losowość, niespójne rozwiązania mechaniczne i brak opisu świata nie mogę dać mu w dziesięciostopniowej skali więcej niż pięć.


Gdyby zamienić tytuł arta to prawie opis KC.

: 14 października 2011, 15:02
autor: Treant
Może ten system to parodia KC? :D Wyobrażacie sobie losować profesję dla prowadzonego bohatera? Choć i bez tego jest to proces nadmiernie przypadkowy. Mniej losowości to konieczny krok we właściwym kierunku.

: 14 października 2011, 15:03
autor: Mrufon
Zero losowości - wszystko za punkty. Wtedy możesz w ramach puli punktów zrobić postać o każdej charakterystyce. To jest wolność! :)

: 15 października 2011, 17:19
autor: Treant
'Wszystko za punkty' może doprowadzić do innego problemu - klonowania postaci. Na początek proponuję zamienić wszystkie rzuty k50 na dwukrotny rzut k50 i podstawienie go do wzoru: | k50-k50 | + 1. Spowoduje to większą koncentrację rzutów wokół wartości średnich. Podobnie można dobrać się do rzutów k100 (SF, UM u ludzi). Postulowałem zresztą kiedyś zamianę rzutów ustalających biegłości z k100 na 10k10 (ze względu na minimalną biegłość, która jest i tak równa 20). Ale może powinienem rozwijać tę koncepcję w nieco innym miejscu forum...

: 10 listopada 2011, 12:53
autor: venar

: 10 listopada 2011, 12:57
autor: venar
A już nieważne, zbieżność nazw :)

: 10 listopada 2011, 15:47
autor: wasut
Treant napisał(a):
'Wszystko za punkty' może doprowadzić do innego problemu - klonowania postaci.
"wszystko za punkty" ma tendencje to tworzenia buildów które dadzą max efekt z kombinacja rasa/profesja. I jak piszesz - frywolne klonowanie później. Losowość jednak moim zdaniem powinna być, choć nie do końca w pełnym spektrum.
Treant napisał(a):Postulowałem zresztą kiedyś zamianę rzutów ustalających biegłości z k100 na 10k10 (ze względu na minimalną biegłość, która jest i tak równa 20). Ale może powinienem rozwijać tę koncepcję w nieco innym miejscu forum...
Ja też kiedyś proponowałem tutaj zmianę - nieco inną - k100 zamieniłem na k50 a resztę uzupełniłem jakimś superkacetowymi ułamkami z cech odpowiedzialnych za wydolność i koordynację w walce. Przez co zamiast pustych losowań "od zera do bohatera" dostawaliśmy parametr mocno utwierdzony w postaci i tylko częściowo oparty na (ważnym skądinąd w RPG) szczęściu.

: 15 listopada 2011, 13:25
autor: venar

: 15 listopada 2011, 13:30
autor: Mrufon
I tam Cię znają :) Masz fanów i nieletnie fanki ;)

: 18 lutego 2012, 14:34
autor: czegoj
Niby system nie żyje, a ja znów coś odkopałem

http://bialylew.blogspot.com/2012/01/kr ... czasu.html

dodatkowo coś co mnie mocno zdziwiło
https://lh4.googleusercontent.com/-FCRS ... 111472.jpg
Oj fani nie przestaną mnie zadziwiać.

: 30 marca 2012, 15:06
autor: Mrufon
Coś trzeba sobie uzmysłowić - mamy 395 uzerów i w tej chwili 7 na forum, a na moim macierzystym erpg jest ich 2000 a nie pamiętam kiedy były 3 lub 4 osoby...
Tam kiedyś bywało po 10-15 osób, ale to był rok 2008-9. Potem tylko zapaść i trupiarnia.
Wcale nie jest tak źle na forum KC.

: 08 maja 2012, 16:25
autor: ghasta
Mając chwilę wyrzeźbiłem taki oto kawałeczek tabelki broni. O dziwa działa pod Firefoxem ora IE (tak w 99%) więc może zajrzycie.

http://strefazero.blogspot.com/2012/05/ ... ni-kc.html


Ktoś chętny pomóc obrobić tak całą tabelę broni?

: 08 maja 2012, 17:59
autor: czegoj
Nie - bo nie lubimy konkurencji:D

: 09 maja 2012, 10:36
autor: ghasta
czegoj napisał(a):
Nie - bo nie lubimy konkurencji:D
Ty to nie wypowiadaj się za wszystkich :P

Docelowo pewnie i tutaj by trafia, ale ciężko jest zrobić całą tabelę samodzielnie bez błędów.

Ach, ale jako że twierdzisz iż nie lubisz konkurencji (bo wybacz ale administracja to ty) to nie będzie jej tutaj jako ew. news (co też chciałem zrobić :P) i zostanie tylko na moim blogu :)

: 30 lipca 2012, 11:01
autor: ghasta
Jak zniknie z schoruta to już koniec :), a tu mamy przynajmniej odwołanie

http://rpg.polter.pl/Orchia-Upadek-Ichry-w57780

http://rpg.polter.pl/Krysztaly-Czasu-Zy ... hia-w57882