: 14 października 2011, 14:18
Może nie jest to wprost o KC ale ma elementy które od ręki można przyłożyć do KC
Artykuł o nowym RPG The Mutant Epoch
http://rpg.polter.pl/The-Mutant-Epoch-c23577
oraz bardzo ważkie słowa, które AS powinien przeczytać wielokrotnie
O ile określenie wartości podstawowych cech daje jeszcze graczom (przynajmniej opcjonalnie) choćby ograniczony wpływ na kształt i możliwości tworzonego bohatera, o tyle dalej nie ma już tak dobrze, a proces kreacji postaci ogranicza się do niekończącego się turlania. Losowo określamy dotychczasową profesję (i tu mogą być największe zgrzyty, jako że niektóre z zawodów są znacznie lepsze od innych, a część daje postaci wyłącznie minusy), losowo przydzielamy posiadane wszczepy i mutacje. Właściwie tylko przy tych ostatnich mógłbym zaakceptować całkowitą przypadkowość, pozostałe elementy konstrukcji bohatera moim zdaniem powinny być pod kontrolą gracza. Zresztą absurdalna wprost losowość wychodzi już na początku tworzenia postaci, gdzie autor proponuje, by rzut kostkami określał nawet typ bohatera, w jakiego będziemy się wcielać.
Hmm skąd my to znamy?
i cytat
. Nie jest to może szczyt finezji, jeśli chodzi o mechanikę walki (a mnie działanie Wartości Obrony niepokojąco kojarzy się z Kryształami czasu),
i jeszcze takie zdanie
Także obraz świata przedstawiony w podręczniku pozostawia wiele do życzenia, przede wszystkim dlatego, że praktycznie nie istnieje. Dostajemy wprawdzie całkiem obszerny bestiariusz (podzielony na dwie części, opisujące odpowiednio żywe stworzenia oraz roboty i androidy), otrzymujemy informacje o rozmaitych zagrożeniach czyhających na bohaterów, ale opisu świata gry jako takiego nie uświadczymy.
A na koniec bomba
Autor gry pisze, że tworzy ją już od dwudziestu lat, (...)niestety dziś wyraźnie widać, że drastycznie odstaje on od bardziej współczesnych produkcji za koszmarną wprost losowość, niespójne rozwiązania mechaniczne i brak opisu świata nie mogę dać mu w dziesięciostopniowej skali więcej niż pięć.
Gdyby zamienić tytuł arta to prawie opis KC.
Artykuł o nowym RPG The Mutant Epoch
http://rpg.polter.pl/The-Mutant-Epoch-c23577
oraz bardzo ważkie słowa, które AS powinien przeczytać wielokrotnie
O ile określenie wartości podstawowych cech daje jeszcze graczom (przynajmniej opcjonalnie) choćby ograniczony wpływ na kształt i możliwości tworzonego bohatera, o tyle dalej nie ma już tak dobrze, a proces kreacji postaci ogranicza się do niekończącego się turlania. Losowo określamy dotychczasową profesję (i tu mogą być największe zgrzyty, jako że niektóre z zawodów są znacznie lepsze od innych, a część daje postaci wyłącznie minusy), losowo przydzielamy posiadane wszczepy i mutacje. Właściwie tylko przy tych ostatnich mógłbym zaakceptować całkowitą przypadkowość, pozostałe elementy konstrukcji bohatera moim zdaniem powinny być pod kontrolą gracza. Zresztą absurdalna wprost losowość wychodzi już na początku tworzenia postaci, gdzie autor proponuje, by rzut kostkami określał nawet typ bohatera, w jakiego będziemy się wcielać.
Hmm skąd my to znamy?
i cytat
. Nie jest to może szczyt finezji, jeśli chodzi o mechanikę walki (a mnie działanie Wartości Obrony niepokojąco kojarzy się z Kryształami czasu),
i jeszcze takie zdanie
Także obraz świata przedstawiony w podręczniku pozostawia wiele do życzenia, przede wszystkim dlatego, że praktycznie nie istnieje. Dostajemy wprawdzie całkiem obszerny bestiariusz (podzielony na dwie części, opisujące odpowiednio żywe stworzenia oraz roboty i androidy), otrzymujemy informacje o rozmaitych zagrożeniach czyhających na bohaterów, ale opisu świata gry jako takiego nie uświadczymy.
A na koniec bomba
Autor gry pisze, że tworzy ją już od dwudziestu lat, (...)niestety dziś wyraźnie widać, że drastycznie odstaje on od bardziej współczesnych produkcji za koszmarną wprost losowość, niespójne rozwiązania mechaniczne i brak opisu świata nie mogę dać mu w dziesięciostopniowej skali więcej niż pięć.
Gdyby zamienić tytuł arta to prawie opis KC.