Co mi się podoba a co nie w życiu tego portalu?
Parę się znajdzie. Jednak chodzi też o to, by zaczynający przygodę z KC znaleźli wszystko, czego potrzebują.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
-
- Reactions:
- Posty: 1137
- Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Proszę wyluzujcie, nie staram się być złośliwy tylko lekko sarkastyczny Takie tematy nie mają za zadanie pognębić portalu ani ludzi którzy go tworzą, jedynie pozwolić znaleźć słabe słabe strony i starać się je poprawić. Jeśli kogoś uraziłem to przepraszam, nie było to moim zamiarem.
Po prostu suche liczby nie oddają w pełni rzeczywistości i tyle.
Po prostu suche liczby nie oddają w pełni rzeczywistości i tyle.
Ależ nikt się tu nie obraża - widoczna większa ostatnio na tle innych adminów Czegoja i moja aktywność związana jest głównie z konkursem.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
Plusy:
1) Magnetyzm portalu przyciągający ludzi o tych samych zainteresowaniach i pasjach (głównie KC )
2) Niewiarygodne chęci i inicjatywa użytkowników portalu - rzeczy , które popychają do działania.
3) Możliwość uczestniczenia w promowaniu , tworzeniu i dyskutowaniu właśnie na temat Kryształków.
- pewnie znalazłoby się jeszcze parę plusów i oczywiście podpisuję się pod plusami z postów wyżej
Minusy?
cóż w zasadzie to nie dostrzegam minusów w samym portalu (oprócz technicznych) tzn są , oczywiście że są ale takie minusy , pojawiające się i znikające w morzu nowych postów/tematów to nie minusy.
1) Magnetyzm portalu przyciągający ludzi o tych samych zainteresowaniach i pasjach (głównie KC )
2) Niewiarygodne chęci i inicjatywa użytkowników portalu - rzeczy , które popychają do działania.
3) Możliwość uczestniczenia w promowaniu , tworzeniu i dyskutowaniu właśnie na temat Kryształków.
- pewnie znalazłoby się jeszcze parę plusów i oczywiście podpisuję się pod plusami z postów wyżej
Minusy?
cóż w zasadzie to nie dostrzegam minusów w samym portalu (oprócz technicznych) tzn są , oczywiście że są ale takie minusy , pojawiające się i znikające w morzu nowych postów/tematów to nie minusy.
[center]Nie dostaniesz drugiej szansy, by zrobi? dobre pierwsze wra?enie.[/center]
[center][/center]
[center][/center]
Ech Leo, zbyt łagodnie oceniasz portal. Są minusy - mniejsza o wygląd strony, zawsze uważałem za ważniejsze kwestie merytoryczne. Powinniśmy przede wszystkim skupić się na tworzeniu materiałów autorskich uzupełniających luki. Tworzyć je musiałoby grono 3-4 osób wybranych na forum, które same wewnątrz opiniowałyby i semi-autoryzowałyby je. No trzeba ruszyć z miejsca. Nie możemy całych zmian oprzeć na oczekiwaniu. No weźcie to przemyślcie bo nigdy nie zobaczymy końca, zamkniętego systemu.
Wiecie, że powinniśmy wypuszczać kolejne dodatki dla magów, o religiach i inne. Przecież każdy żywy system tak działa.
Ten marazm jest przygnębiający i wszechrozleniwiający. Mi się nic nie chce. Kompletnie. Dopiero silny impuls do działania może coś zmienić. Konkret proszę waszmościów.
Wiecie, że powinniśmy wypuszczać kolejne dodatki dla magów, o religiach i inne. Przecież każdy żywy system tak działa.
Ten marazm jest przygnębiający i wszechrozleniwiający. Mi się nic nie chce. Kompletnie. Dopiero silny impuls do działania może coś zmienić. Konkret proszę waszmościów.
Teoretycznie można by utworzyć wątek z brakami KC, które możemy samodzielnie nadrabiać, jak opisy miast znanych w arch centralnym (i tu lista miast -jak chcesz wybieraj jakieś do opisu), mapek miejsc (szczegółowych np. tras pomiędzy miastami) czy wspomniane opisy bóstw (w materiałach autorski sa przecież zajeb.. opisy bogów). Tylko tu jest jedna rzecz - NIE MOŻNA spoglądać przez ramię czy autor kc to zaakceptuje. Projekt żyjąca orchia jest świetnie wpisującym się w ten kierunek pomysłem. Tak samo jak wątek o marynistyce - w świecie gdzie wszystko jest na wyspach nie wiadomo jak podróżuje się po wodzie!Mrufon napisał/a:
Tworzyć je musiałoby grono 3-4 osób wybranych na forum, które same wewnątrz opiniowałyby i semi-autoryzowałyby je. No trzeba ruszyć z miejsca. Nie możemy całych zmian oprzeć na oczekiwaniu. No weźcie to przemyślcie bo nigdy nie zobaczymy końca, zamkniętego systemu.
Wiecie, że powinniśmy wypuszczać kolejne dodatki dla magów, o religiach i inne. Przecież każdy żywy system tak działa.
Ten marazm jest przygnębiający i wszechrozleniwiający. Mi się nic nie chce. Kompletnie. Dopiero silny impuls do działania może coś zmienić. Konkret proszę waszmościów.
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Abstrahując nieco od całości topiku rzucę słów kilka na temat kwestii współpracy portalu z autorem KC. Mówiąc szczerze, sytuacja nareszcie się nam wyklarowała i bardzo się z tego cieszę, bo lepsza smutna prawda niż kolejna dekada spędzona w niepewności. Jeszcze pół roku temu byłem przekonany, że Artur Szyndler posiada kompletny zamknięty zbiór materiałów (zarówno związanych z mechaniką jak i opisem świata) i aktywne próby tworzenia w międzyczasie własnych wizji mijają się z celem - nie znając dnia ani godziny wolałem nie inwestować kilku miesięcy czasu w mapowanie Orkusa Świętego po to, by być może po opublikowaniu tej pracy kilka miesięcy później stanąć znienacka twarzą w twarz z dwudziestoletnią wersją oryginalną.
Teraz wyzbyłem się złudzeń, co nie znaczy, że popadłem w rozpacz! Po prostu wiem, że mogę spróbować sił w tworzeniu dodatków autorskich, które najpewniej nigdy nie zostaną skonfrontowane z wersjami Asa, bo tych drugich nigdy nie ujrzymy (szara rzeczywistość wszak jawnie dowodzi tego, że autor nie ma już zbyt wiele czasu dla dzieła swej młodości). Jeśli teraz zrobię mapę Orkusa Świętego na podobieństwo tej przedstawiającej Orkus Wielki, przyjęta z ewentualną aprobatą użytkowników portalu (to oczywisty warunek) posłuży im za pomoc dydaktyczną przez długie lata.
Never zaczął aktywnie kontynuować dzieło rodziciela, ale szybko sam dostrzegł jak wielki ciężar wziął na swe barki, dlatego nie mogę się nie zgodzić z sugestią Mastuga, aby AS Junior skorzystał z pomocy życzliwych mu fanów i pozwolił im zrobić sporą część roboty za siebie ograniczając się wraz z ojcem do kreślenia odgórnych schematów i wzorców, a potem autoryzować/modyfikować/odrzucać szczegółowe materiały pisane przez zespół roboczy. Oczywiście to wyłącznie sugestia, ale myślę, że mogłaby przynieść nam wszystkim wiele korzyści, bo przyśpieszyłaby naprawdę uzupełnianie luk systemu. Prosty przykład dla zilustrowania zalet pomysłu - mapa Orkusa Małego. Ktoś przerzuca linię brzegową wyspy z ogólnej mapy półkuli na wersję mapy w dużym zbliżeniu i wysyła Asom. Autorzy zaznaczają w pliku przybliżone pozycje miast i dokładają w zarysie inne szczególne lokacje. Mapownicy nanoszą na mapę nowe detale dopisując od siebie pomniejsze wioski, szlaki handlowe, układ gór, lasów i bagien, wysyłają plik do autoryzacji. Kilka transferów materiału w te i wewte, ale mapa ma szansę powstać w kilka tygodni (niech będzie, że parę miesięcy), a co więcej, będzie nosić niepodważalny dla hauerinowców stempel "autoryzowano - AS"!
Teraz wyzbyłem się złudzeń, co nie znaczy, że popadłem w rozpacz! Po prostu wiem, że mogę spróbować sił w tworzeniu dodatków autorskich, które najpewniej nigdy nie zostaną skonfrontowane z wersjami Asa, bo tych drugich nigdy nie ujrzymy (szara rzeczywistość wszak jawnie dowodzi tego, że autor nie ma już zbyt wiele czasu dla dzieła swej młodości). Jeśli teraz zrobię mapę Orkusa Świętego na podobieństwo tej przedstawiającej Orkus Wielki, przyjęta z ewentualną aprobatą użytkowników portalu (to oczywisty warunek) posłuży im za pomoc dydaktyczną przez długie lata.
Never zaczął aktywnie kontynuować dzieło rodziciela, ale szybko sam dostrzegł jak wielki ciężar wziął na swe barki, dlatego nie mogę się nie zgodzić z sugestią Mastuga, aby AS Junior skorzystał z pomocy życzliwych mu fanów i pozwolił im zrobić sporą część roboty za siebie ograniczając się wraz z ojcem do kreślenia odgórnych schematów i wzorców, a potem autoryzować/modyfikować/odrzucać szczegółowe materiały pisane przez zespół roboczy. Oczywiście to wyłącznie sugestia, ale myślę, że mogłaby przynieść nam wszystkim wiele korzyści, bo przyśpieszyłaby naprawdę uzupełnianie luk systemu. Prosty przykład dla zilustrowania zalet pomysłu - mapa Orkusa Małego. Ktoś przerzuca linię brzegową wyspy z ogólnej mapy półkuli na wersję mapy w dużym zbliżeniu i wysyła Asom. Autorzy zaznaczają w pliku przybliżone pozycje miast i dokładają w zarysie inne szczególne lokacje. Mapownicy nanoszą na mapę nowe detale dopisując od siebie pomniejsze wioski, szlaki handlowe, układ gór, lasów i bagien, wysyłają plik do autoryzacji. Kilka transferów materiału w te i wewte, ale mapa ma szansę powstać w kilka tygodni (niech będzie, że parę miesięcy), a co więcej, będzie nosić niepodważalny dla hauerinowców stempel "autoryzowano - AS"!
klaskać Keth bardzo dobry pomysł.Keth napisał/a:(..) mapa Orkusa Małego. Ktoś przerzuca linię brzegową wyspy z ogólnej mapy półkuli na wersję mapy w dużym zbliżeniu i wysyła Asom. Autorzy zaznaczają w pliku przybliżone pozycje miast i dokładają w zarysie inne szczególne lokacje. Mapownicy nanoszą na mapę nowe detale dopisując od siebie pomniejsze wioski(..)