Kontynuacja KC wersji oryginalnej

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 26 września 2012, 15:21

Pomyślałem, że zanalizuje ze swojego punktu widzenia to co Pan przedstawił.
Autor KC napisał(a):
RPG
(..)W porównaniu do starej wersji będą zmiany w otrzymywaniu doświadczenia (ale nie w tabelach; wg mnie bardziej realistyczne)(..)
Większość znanych mi MG ignorowało propozycje przyznawania PD zawarte w pierwotnych zasadach KC. Sam też tak robiłem. Promowanie walki jako głównego sposobu zdobywania PD uważam za rozwiązane warte CRPG lub jakiegoś bitewniaka, a nie rpg papierowego.
Mam nadzieję, że zmiana będzie zauważalna. Na lepsze.
(..) w losowaniu statusu społecznego,zawodach i odpornościach. (..)
Pozostawienie losowego generowania statusu społecznego jest błędem. Jeśli gracz chce zagrać np. rycerzem to MUSI być szlachcicem więc samo losowanie będzie automatycznie bezsensowne.
Ogólnie rzecz biorąc wynika z tego zdania że mechanizm tworzenia postaci będzie dalej w pełni losowy. Jest to całkowitym nieporozumieniem. Znów będą idioci - magowie (ułomność Idiota) oraz karły - wojownicy. Btw.: krasnolud z ułomnością 'karzeł' może mieć na staracie ujemną SZ rasową.

Sprowadza się do jednego, kluczowego dla mnie, argumentu: gracz powinien mieć wpływ na to jakiego bohatera tworzy, a nie zdać się na ślepy los.
Profesje mają poprawiane (ale nie zmieniane) zdolności, tak by były bardziej czytelne. Dodane jest więcej szkoleń i rozszerzeń dla profesji.
Kosmetyka tego elementu nie wpłynie wydatnie na sposób prowadzenia postaci. Mamy nadzieję że zmieni się przynajmniej skokowy przyrost zdolności/poz.
7 nowych profesji jest już przygotowanych i wymaga tylko przetestowania (jest więc po 5 z każdej kasty - jak obiecałem).
Co to za profesje?
Czarów w podstawce będzie mniej, za to będą najbardziej charakterystyczne dla profesji i niepowtarzające się (10 na profesje czyli 3 z 1POZ, 2 z 2, 2 z 3, 1 z 4, 1 z 5 i 1 z 6). Dodatkowo każdy będzie w 4 wersjach od razu (zwykła, która znacie, zakazana, antyczna i antyczna zakazana). W sumie wiec 400... .
Duża ilość czarów wcale nie oznacza, że będą przydatne. I nie do końca rozumiem część dotyczącą niepowtarzalnych czarów.
Zupełnie nietypowa dla RPG (wg mnie nowatorska) będzie tez forma podręcznika... .
Kombinowanie z formą podręcznika może się zemścić. Coś, co jest w Pańskim mniemaniu nowatorskie, może zaowocować zerową czytelnością jego zawartości. Proponuje po prostu wydać go w formacie B5 (to chyba teraz standard) po poddaniu go wcześniej profesjonalnej korekcie i edycji.

I oczywiście co się stanie z mechaniką walki, czarów. Czy pojawi się coś na kształt starć społecznych, gdzie rozwiązujemy problem słowem a nie siłą?

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 26 września 2012, 15:43

Witam
Czekam z niecierpliwością na odświeżony stary kotlet jakim będzie nowe wydanie KC:D
Oczywiście, że kupię system jak i książkę bo jestem fanem KC od pierwszego MiM'a.
Co do reszty opinie Nasze Pan zna, skoro wszyscy tutaj mówimy o zmianie pewnych rzeczy to chyba jest w tym coś.
Powodzenia życzę w wydaniu:-)
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 września 2012, 16:06

A ja zmieniłem zdanie - nawet jako stary fan nie kupię nowego wydania. Niezrozumiała niechęć do naprawy mechaniki sprawia, że nie widzę sensu w kupowaniu knota. Są genialne uniwersalne mechaniki - GURPS, BRP czy Savage Worlds, szkoda czasu na użeranie się z tak rozbudowaną mechą.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 26 września 2012, 16:17

OK każdy robi co chce:-) Mnie bardziej interesuję opis tych stron świata których nie znamy:-) I inne takie perełeczki, bo do mechy to już szkoda słów:-)
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 27 września 2012, 19:52

I tak szybko ucichło?
Aj jaka szkoda:-) Szanowny Autorze jeśli nic nie zmienisz w swoim dziele to tak mi przykro ale odniesiesz pełną porażkę na tle wydawniczym:-)
Szkoda bo system zasługuję na więcej niż bezpodstawne upieranie się Autora przy swojej bezsensownej wizji. Przykro mi jest z tego powodu ale chociażbym chciał pomóc przynajmniej przy grafice systemu to w takiej postaci po prostu szkoda mi mojego drogocennego czasu na odświeżony kotlet z komunii z 1993 roku:-)
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 02 października 2012, 12:24

Heh, a jednak dycha.
Ot sprawa ciekawa - wpaść raz na ruski roki mówiąc że się tworzy.
Gdyby Pan propozycję swoją przedstawił wtedy kiedy się tutaj żywy ogień palił, to myślę efekty by były. Ja niestety już się jakiś czas temu zaangażowałem w pewien duży projekt więc nie pomogę. Ale podręcznik z chęcią kupię (mechanikę już znam, ha!) o ile będę o tym pamiętam, a wiek starczy się nieubłagalnie zbliża.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 02 października 2012, 14:53

Że tak powiem w temacie, link specjalnie dla Autora KC do poczytania przed snem:


Tytuł notki znaczący: Jak (nie) tworzyć gier RPG
http://wieza.org/jak-nie-tworzyc-gier-rpg/


Wersja KC odświeżona o kilka ochłapów załapuje się na większość wysuniętych w ramach wpisu tezy. Czyli jak nie tworzyć gier rpg oraz czego unikać.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 02 października 2012, 16:02

Dlatego was wszystkich podziwiam za zapał, że tu jeszcze wchodzicie. Produkt nawet w wersji z 1995 nie jest kompletny.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 02 października 2012, 16:56

Mrufon napisał(a):

Dlatego was wszystkich podziwiam za zapał, że tu jeszcze wchodzicie. Produkt nawet w wersji z 1995 nie jest kompletny.
Ten niedorobiony świat i mechanika trafiła w nasze gusta, dlatego tu jesteśmy :)
Dzięki dziurom można dobudować nowe elementy, co też jest fajną zabawą.

Jednak od autora systemu wymagamy trochę więcej jak np.: zauważania niedoróbek, liczenia się z głosami ostatnich fanów itp. itd. Co będę niszczył klawiaturę (strzępił język) - sam wiesz jak jest :).

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 02 października 2012, 17:19

Ja też kochałem ten system, wiesz to i reszta wie. Niemało tu siedziałem. Jednak uczucie zabiła bierność autora, to o czym piszesz pod koniec.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 03 października 2012, 11:43

Ja też się tu wypowiem, bo nie chcę mi się tworzyć nowego tematu. Jestem już przekonany, że KC już mam na razie dość. Według mnie ten portal istnieje już tylko dzięki Wam i tylko od Was zależy jak długo jeszcze będzie istniał. Ja mam go już dość. Jednocześnie wiadomo już, że jedynym aktywnym adminem pozostanie Keth. Ja oczywiście będę zaglądał, ale już bez specjalnego zaangażowania, bo szkoda czasu (przynajmniej na razie). Nie zamierzam już tracić na portal czasu i pieniędzy, dlatego informuję również, że nie będę się do niego dokładał (a przynajmniej nie w tej formie). Na dziś dzień jeśli dobrze kojarzę to jest coś koło 218 zł i tyle przekażę Ravenowi jak przyjdzie czas zapłaty za server i domenę. Jeśli pozostali admini będą zainteresowani w partycypowaniu w kosztach to dorzucą, no chyba że Wy zdecydujecie się jeszcze coś dorzucić. Łatwo zobaczyć, że w 2012 roku dorzuciło się czterech z Was a i tak uzbierała się dość znaczna suma. Hans696, Keth, Araven, Goldwin jeszcze raz wielkie dzięki. Tyle jeśli chodzi o kondycję finansową.

O kondycji portalu jako takiego nie będę wspominał, bo każdy widzi jak jest. Cieszą PBF, bo widać, że tam się ludzie dobrze bawią i choć aktualnie w żadnym nie uczestniczę, to jednak czytam losy dwóch moich bohaterów oraz zaglądam również do innych w miarę możliwości. Tutaj oczywiście trzeba oddać honory naszym najaktywniejszym. Nie będę wymieniał, bo znamy ich dobrze. Jednak muszę przyznać po raz kolejny i do znudzenia, Keth czyta się Ciebie wyśmienicie. Jeśli będę miał kiedyś jeszcze coś wydać drukiem na życzenie to poproszę mastuga o zmakowanie twoich tekstów i wrzucę sobie na półeczkę, będę czytał jak będę miał doła. Oczywiście muszę wspomnieć o 8art, bo zaczyna wyrastać też na bardzo dobrego pisarza PBF. Cieszy również fakt, że cały czas widać weteranów, którzy mimo wszystko się odzywają i nie zniknęli - Mrufon, Treant, wasut. Dla mnie osobiście bardzo ważne. Na deser zostawiłem sobie dwóch chyba najbardziej tematycznych - ghasta i koszal - znów osobiście - najwięcej tworzą i kreują w temacie KC. Oprócz nich jeszcze Keth, ale chyba już i jemu słabnie para.

Jeśli kogoś nie wymieniłem to pewnie ze względu na sklerozę i wiek starczy, bardzo proszę o wybaczenie. Cieszę się, że mogłem Was wszystkich poznać i tak dobrze się z Wami bawić, za równo tutaj jak i w rzeczywistości.

Tytułem końca - nigdzie się nie wybieram i bynajmniej z Wami nie żegnam, jedynie informuję, że moja aktywność spadnie prawie do 0. Sytuacja życiowa zmusza mnie do podjęcia ważnych decyzji, więc przy okazji i tutaj mogę podjąć męską decyzję. W tej formie nie interesują mnie ani KC ani ten portal. Jeśli znajdą się chęci (ale nie deklaracje, tylko czyny), to mogę zaangażować się w projekt reformowania tego miejsca (jeśli pozostałe osoby z redakcji zgodzą się) albo tworzenie jakiegoś innego, ciekawego miejsca w internecie.

W każdym razie do usłyszenia po raz ostatni w tej formie w Imperium Katana.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 03 października 2012, 12:07

Czegoju, to się nazywa jesienna depresja, a brak pracy potrafi to jeszcze uwydatnić.

Zaskakuje mnie, że w Twoich stronach nie ma roboty, bo jawi się jako azyl dla wielu.

U mnie jest robota dla barmana, ale takiego z przekonania, co kocha taką robotę jak ja. Kto inny by się tym męczył, bo jest co robić.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 04 października 2012, 19:13

Daniel nie daj się. 3mam za Ciebie kciuki! Znajdź robotę i wracaj na portal. Mimo iż z Warszafki to porządnyś chuop :)

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 04 października 2012, 21:06

Czegoju jeden, aleś mi numer wykręcił! Samego mnie zostawiasz? Nie wstyd Ci? Jak ja sobie teraz mam poradzić z nimi wszystkimi? );(

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 04 października 2012, 21:43

Dodam jeszcze słówko. Ogólnie RPG powoli odchodzi w niepamięć. Tak naprawdę niewiele się wydaje w naszym kraju, nie ma też tych rzesz ludzi z zapartym tchem czekających na polską edycję tego, czy tamtego systemu. rolpjeki miały swój dumny moment w historii i chyba pojawiły się zbyt późno. Po tak smutnym wstępie czas na pozytyw.
stare z nas pryki- pierwszy pozytyw- ponieważ nie spieszy nam się! Wchodzimy tu wszyscy dla przyjemności (nie wiem jak z Kethem, bo mu truję na skrzynce ;)), tym samym jak masz Czegoju czas i ochotę to świetnie, lecz jeśli czujesz zmęczenie, lub sumienie nakazuje ci zająć się bardziej poważniejszymi sprawami- to zrób sobie tutaj urlop. Poczekamy ;)

ODPOWIEDZ