KC na K12

Never
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:07

Post autor: Never » 20 maja 2015, 12:27

Co sądzicie o pomyśle, aby całe KC oprzeć na jednej kostce K12? Mechanika byłaby bardzo prosta, no bo to jedna kostka k12. Myślę o zastosowaniu systemu sukcesów i porażek.

MrCzui
Reactions:
Posty: 157
Rejestracja: 08 września 2014, 13:17

Post autor: MrCzui » 20 maja 2015, 13:35

Skoro sukcesy i porażki to po co k12?
Jakieś ma to znaczenie?
Czy dlatego, że jeszcze żaden system z sukcesy vs porażki z k12 nie korzystał?
Przynajmniej ja nie znam...

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 20 maja 2015, 13:57

Jak dla mnie to za mało informacji, by się wypowiedzieć. A dlaczego nie na przykład kość k100? Albo k20 lub k4?
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 20 maja 2015, 13:58

Jsk dla mnie może być i oparty na rzucie monetą jeśli to przyspieszy jego wydanie.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Never
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:07

Post autor: Never » 20 maja 2015, 14:39

Kaceto: Tak właśnie myślałem, o wykorzystaniu kostki k12. Nikt jej nie używał na szeroką skalę do tej pory. A ładnie się dzieli, co daje wiele opcji podczas rozgrywki.

Mechanicznie bardzo, by to uprościło liczenie, a z drugiej strony wniosło coś ciekawego do świata RPG.

Nie wiem, na ile to realne. Zastanawiam się, czy nie warto nad tym pomysłem przysiąść i czegoś nie zdziałać.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 20 maja 2015, 15:54

Najważniejszy jest fluff czyli świata opisanie, mechanika jest parą w gwizdek . Z tego co widzę cześć osób gra w KC na innej mechanice ale korzystając z Szyndlerowskiego świata.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 20 maja 2015, 16:21

Popieram Dobro, przedstaw proszę możliwie dokładnie jak miałby działać ten system sukcesów i porażek, bo takich mechanik to mamy sporo. To już k100 i dużo matematyki by miało nie być w KC?
Ostatnio zmieniony 16 czerwca 2015, 08:52 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Never
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:07

Post autor: Never » 20 maja 2015, 16:26

Nie, raczej myślałem o jakiejś książeczce z konwersją mechy na coś prostszego.

Z drugiej strony znam sporo osób, które grają dla świata KC, a mechy to mają własne. Od dawna opracowane i zmodyfikowane do ich potrzeb. Podobnie jak mówił Suriel.

Muszę nad tym pomyśleć. Jak coś będę miał (konkrety) to wstawię. Jestem ciekaw, co z tego wyjdzie.

MrCzui
Reactions:
Posty: 157
Rejestracja: 08 września 2014, 13:17

Post autor: MrCzui » 20 maja 2015, 16:27

Never napisał(a):

Kaceto: Tak właśnie myślałem, o wykorzystaniu kostki k12. Nikt jej nie używał na szeroką skalę do tej pory. A ładnie się dzieli, co daje wiele opcji podczas rozgrywki.

Mechanicznie bardzo, by to uprościło liczenie, a z drugiej strony wniosło coś ciekawego do świata RPG.

Nie wiem, na ile to realne. Zastanawiam się, czy nie warto nad tym pomysłem przysiąść i czegoś nie zdziałać.

A jaka się ładnie nie dzieli? :) co to ma za znaczenie przy sukces/ porażka?

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 08 czerwca 2015, 14:44

Jak ma być proste to najlepiej k6, a jak ma być dla hardcore'ów to 2k6.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 16 czerwca 2015, 00:51

Dla hardcorów to 1k1

A na poważnie - taki link dla zainteresowanych:
Rozkłady prawdopodobieństwa rzutów kością:
Probability and Games: Damage Rolls

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6264
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 120 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 16 czerwca 2015, 09:33

Z hardcora to byłyby 100k1! Spróbuj wygrać jakąś walkę jak Ci tylko krytyki w siebie będą wpadać!

Ale za to wszyscy graliby wypasionymi książętami z majsymalnymi statsami, którzy zabijają się o własne buty.

Never
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:07

Post autor: Never » 16 czerwca 2015, 15:01

Pomijając heheszki podeszłem do tematu całkiem na poważnie. Przerobiłem 3/4 rozdziału o losowaniu postaci na mechę k12 i nie wygląda to źle. Fakt trzeba się nakombinować, aby nie przedobrzyć w którąś ze stron. Mała zmiana idąca o 1 punkt wyżej lub niżej jest bardzo znacząca.

Istnieje na pewno jeden plus takiego rozwiązania. Prostota. A za nią idzie szybkość rozgrywki i łatwość w pojęciu zasad.

Na razie prace przerwałem z powodu poprawy długaśnego tekstu o państwie Czworga. Jak skończę 1 rozdział na pewno go pokażę paru osobom.

Ilość parametrów bez zmian, z tym że dodałem współczynnik szczęścia. Jest to nic innego jak ilość dopuszczalnych przerzutów w trakcie sesji.

System sukcesów i porażek został odrzucony. Nie kleił mi się zbytnio. Więc znalazłem synergiczne rozwiązanie w postaci k12.

W wolnych chwilach obmyślam rozwiązanie problemu z mechaniką walki.
Ostatnio zmieniony 16 czerwca 2015, 15:06 przez Never, łącznie zmieniany 1 raz.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 16 czerwca 2015, 22:21

Never, wrzuć tę mechanikę. Najlepiej małymi strawnymi partiami. Jak wrzucisz za dużo to nikt tego nie bedzie czytał.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 16 czerwca 2015, 23:00

Jak wrzucisz kawałkami to szybciej poprawić niż całość.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

ODPOWIEDZ