Pytania techniczne - pomoc

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 02 marca 2017, 12:39

Niniejszym tworzę wątek na temat wszelkich niejasności w zasadach i ich interpretacji taki rodzaj FAQ d k a mechaniki.

Mam pytanie i liczę na pomoc Mózgów od silnika KC.

Postać jest dwu profesyjna. W jednej ma 6 wolnych biegłości a w drugiej 3. Ile bieglisci ma postać? Suma; najwyższa czy jeszcze inaczej?
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6260
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 120 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 02 marca 2017, 12:56

Wg mnie licza sie bieglosci z tej profesji ktora ma ich wiecej. Skoro bonus do bieglosci liczy sie tylko z jednej profesji, to analogicznie powinno byc z iloscia bieglosci.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 02 marca 2017, 13:13

Tak grałem do tej piry jakprawi 8art. Inne propozycje, abalizy?

2. Co ileś poziomów postać dostaje wolne biegłośc. Na przykład dla woja jest to co 2Poz. Jak je liczymy? Tak 1Poz, 3Poz, 5Poz itd... czy tak. 2Poz; 4Poz; 6Poz itd.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
dretch
Reactions:
Posty: 660
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Post autor: dretch » 02 marca 2017, 13:19

W przypadku przyrostu biegłości do wydania na szkolenia również grałem tak, że brało się wyższą wartość. Studiowałem MIM 2.93 ale niestety jed tylko jeden zapis związany z dwuklasowością: str. 16, nad tabelką biegłości punkt 3.
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071

**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353

--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1683
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Post autor: mastug » 02 marca 2017, 14:10

Moim zdaniem zawsze obowiązuje zasada że wyższy przyrost i większa ilość - ale rozpatrujesz na kazdym poziomie (etapie) narastajaco np.:

Postać zaczynała jako mag :
biegłości startowe: 2
ilość na poz: 1/4 poz
bonus +0:
minimalna: 20
przyrost na poz: 1

Przyjmijmy że rzut na biegłość miał: 30


Miał przygody i awansował w pozimach (na tą chwilę powiedzmy że na 8) :

POZ 0: biegłość: max(30,20) + 0 (bonus) = 30 , ilość biegłości: 2
POZ 1: biegłość: 30 + 1 = 31 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*1] = 2 + 0 = 2
POZ 2: biegłość: 31 + 1 = 32 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*2] = 2 + 0 = 2
POZ 3: biegłość: 32 + 1 = 33 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*3] = 2 + 0 = 2
POZ 4: biegłość: 33 + 1 = 34 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*4] = 2 + 1 = 3
POZ 5: biegłość: 34 + 1 = 35 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*5] = 2 + 1 = 3
POZ 6: biegłość: 35 + 1 = 36 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*6] = 2 + 1 = 3
POZ 7: biegłość: 36 + 1 = 37 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*7] = 2 + 1 = 3
POZ 8: biegłość: 37 + 1 = 38 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*8] = 2 + 2 = 4

Potem przyłączył sobie profesje wojownik:
biegłości startowe: 6
ilość na poz: 1/2 poz
bonus +10:
minimalna: 50
przyrost na poz: 3


Więc jego rozliczenie wygląda tak:
POZ 0/0: biegłość: max(50,30,20) + max(0,10) = 60 , ilość biegłości: max(2,6) = 6
POZ 1/0: biegłość: 60 + 1 = 61 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*1] = 6 + 0 = 6
POZ 2/0: biegłość: 61 + 1 = 62 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*2] = 6 + 0 = 6
POZ 3/0: biegłość: 62 + 1 = 63 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*3] = 6 + 0 = 6
POZ 4/0: biegłość: 63 + 1 = 64 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*4] = 6 + 1 = 7
POZ 5/0: biegłość: 64 + 1 = 65 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*5] = 6 + 1 = 7
POZ 6/0: biegłość: 65 + 1 = 66 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*6] = 6 + 1 = 7
POZ 7/0: biegłość: 66 + 1 = 67 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*7] = 6 + 1 = 7
POZ 8/0: biegłość: 67 + 1 = 68 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*8] = 6 + 2 = 8

Gdyby teraz awansował 5 poziomów w wojowniku:
POZ 0/0: biegłość: max(50,30,20) + max(0,10) = 60 , ilość biegłości: max(2,6) = 6
POZ 1/1: biegłość: 60 + max(1,3) = 63 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*1],zaorkr_w_dol[(1/2)*1]) = 6 + max(0,0) = 6 + 0 = 6
POZ 2/2: biegłość: 63 + max(1,3) = 66 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*2],zaorkr_w_dol[(1/2)*2]) = 6 + max(0,1) = 6 + 1 = 7
POZ 3/3: biegłość: 66 + max(1,3) = 69 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*3],zaorkr_w_dol[(1/2)*3]) = 6 + max(0,1) = 6 + 1 = 7
POZ 4/4: biegłość: 69 + max(1,3) = 72 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*4],zaorkr_w_dol[(1/2)*4]) = 6 + max(1,2) = 6 + 2 = 8
POZ 5/5: biegłość: 72 + max(1,3) = 75 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*5],zaorkr_w_dol[(1/2)*5]) = 6 + max(1,2) = 6 + 2 = 8
POZ 6/5: biegłość: 75 + 1 = 76 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*6],zaorkr_w_dol[(1/2)*5]) = 6 + max(1,2) = 6 + 2 = 8
POZ 7/5: biegłość: 76 + 1 = 77 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*7],zaorkr_w_dol[(1/2)*5]) = 6 + max(1,2) = 6 + 2 = 8
POZ 8/5: biegłość: 77 + 1 = 78 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*8],zaorkr_w_dol[(1/2)*5]) = 6 + max(2,2) = 6 + 2 = 8
Ostatnio zmieniony 02 marca 2017, 14:22 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 02 marca 2017, 15:53

Tak sobie patrzę na ta ścianę tekstu z obliczeniami....
I dochodzę do dwóch wniosków
po pierwsze ją rozumiem, w całości i bez wątpliwości co czytam. A to mnie prowadzi do drugiego wniosku. Ze nie jestem normalny. Nie wiem co z tym zrobić.
Napilbym się, gdyby nie post...
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6260
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 120 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 02 marca 2017, 15:57

Ja bym się postem nr5 nie przejmował wcale i golnął sto gram albo nawet i dwieście!;)

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 02 marca 2017, 20:47

Ja bym dawał wszystko. Czyli biegłości 6+3.

Ewentualnie zastanawiam się nad innym podejściem do dwuklasowości. Mianowicie nad sumowaniem poziomów.

Dla przykładu: Postać na 3 poziomie wojownika i 3 poziomie maga ma łącznie poziom 6. Aby wskoczyć na 4 poz wojownika, lub 4 poz maga musi uzbierać tyle pd, ile potrzebowałaby, by awansować na poz 7. Oczywiście pod względem technicznym (krąg czarów, zdolności profesyjne) jest brany pod uwagę poziom w danej profesji.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6260
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 120 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 02 marca 2017, 21:03

No tak właśnie powinno być wg mnie. Sumujesz poziomy, a nie prowadzisz dwoch klas osobno. To robi ogromna przewage dwuklasowcom.

Awatar użytkownika
dretch
Reactions:
Posty: 660
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Post autor: dretch » 02 marca 2017, 21:34

Popieram, wybiera się korzystniejszy wynik :)
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071

**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353

--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 02 marca 2017, 21:42

Bo to jest olbrzymia przewaga dwuklasowoców. Stąd w SOKU paladyn-bard i insze gady. Grajac w mojej starej drużynie, zrezygnowaliśmy z dwuklaosowości bo zacierało profesje. Jak grasz wojownikiem mageim to czym tak naprawdę jesteś? Takie wszystko na raz. Jednoklasowość daje wyrazistość postaci. Dwukalsowość rzadko.

Edit. Koszal graliśmy tak przez rok. Efekt jest taki że ciężko wyjść za 5-6Poz w profesjach. Odstajesz in minus wzgledem jednprofesyjnych. Kiedy Mag ma czar "życzenie", ty magiem-wojem wcHodzisz na "kulę ognia" dopiero. To działa tak jakbyś grał zerówką przy graczach z 7Poz. Nie równo. Z kolei dwuklasowość to przechył na drugą stronę. Nie znaleźliśmy złotego środka, choć na pewno jest.

3. Opis: W pewnej mojej przygodzie gracze zostali otruci sennym zielem, wszyscy stracili na pewien czas połowę szybkości z powodu braku pozytywnego rzutu na odporność. I tyle. Dziwne to mi się wydaje trochę, ponieważ jak następuje spadek szybkosci powinna spaść i obrona. Dlaczego? Ano dlatego ze jak koleś będzie miał ZR 130 a Sz 5 (bo spadła) to wprawdzie jest jak żółw ale trafić go nadal tak samo trudno.
Pytanie: Jak rozwiązać tego typu nonsensy?
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1683
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Post autor: mastug » 03 marca 2017, 00:18

Ad.3 To pytanie z serii "jak żyć panie premierze?". Myślę, że to rola MG aby wymyślać dodatkowe modyfikatory które urealnią trochę sytuację.

Ja pewnie bym posiłkował bym się analogią w zakresie obrony ZR i SZ akt - tu w szczególności symetrią zapisów:
Uwaga: każda postać poruszająca się z SZ powyżej 50 metrów na rundę ma zwiększoną obronę o b. 1 (%) na każdy 1 metr Szybkości powyżej 50.
Który jest zgodny z:
Jeżeli postać ma aktualną zręczność powyżej wartości 50, to na każdy jej 1 punkt powyżej tej wartości OBRONA przed trafieniem jest zwiększona o tyle samo.


Więc można by przez analogię do:
Jeżeli postać ma aktualną zręczność poniżej wartości 30, to na każdy jej 1punkt poniżej tej wartości jej OBRONA przed
trafieniem jest zmniejszona o tyle samo.
wprowadzić modyfikator : że za każdy punkt poniżej 30 SZ jest 1 pkt karny do obrony.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6260
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 120 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 03 marca 2017, 13:29

Łatwiej zastąpić ZR i SZ jednym współczynnikiem, dajmy na to Zwinnością. Problem z głowy.

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 638
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 154 times
Been thanked: 115 times

Post autor: Nanatar » 04 marca 2017, 20:53

Dwuklasowcy to wyjątkowy urok KC. Dzięki łączeniu profesji otrzymuje się unikatowe postacie i nie trzeba wymyślać i dorabiać żadnych najemników, wiedźminów, i innego pociesznego tałatajstwa. Ja jestem za tym by wszyscy moi gracze byli dwuklasowi. Bonusy liczyć tylko z klasy, która daje wyższy dla danej cechy przyrost. Zawsze. Biegłości dla woja/maga 6+1 na 2p. +1 na 4p. itd.
Koszal, zgadzam się z Surielem, na początku to wyrównuje szanse dla jednoklasowców, ale od 8p. a nie daj Katanie na 10p. utworzy się przepaść nie do przebycia.
Spadek szybkości: to proste jest zasada o poruszaniu podczas walki 2m=2sg przemnożone przez ograniczenia pancerza(czy raczej przez odwrotność ograniczeń). Tak więc łowca/mag poddany czarowi przyspieszenie Sz220 i spowolniony krasnoludzki wojownik Sz30, łowca może obiec wojownika i wyprowadzić zamaszysty atak a krasnal nie powinien się nawet obrócić. Następnie wycofać się poza zasięg broni wojownika.
Swoją droga uważam że ograniczenia pancerzy są za duże. zbroje powinny mieć większe wyparowania, mniejsze ograniczenia i być dużo, dużo droższe.
I wreszcie pytanie: Czy prawo do uniknięcia zamaszystego powinna mieć tylko postać z umiejętnością unik czy każdy kto wykona udany test akt zręczności. Jeśli każdy, to do czego jest unik? Tylko do uniknięcia zamierzonego strzału?
12. Zamaszysty atak - dwukrotnie wolniejszy, nadzwyczaj silny, wymagający dużego zamachu cios lub rzut, celujący w newralgiczne miejsca: jeśli trafiany przeciwnik nie uchyli się (nie wykona udanego rzutu na akt. ZR zmniejszoną o 1 pkt. na POZ łowcy) podwaja zadane przez atak obrażenia; po udanym uchyleniu się trafiany nie odnosi żadnych obrażeń.
11. Unik - uchylenie się przed jednym, spodziewanym, długo sygnalizowanym atakiem (szarża , obalenie , sprawdzane % rzutem na ekt. ZR. W niektórych, zależnych od MG sytuacjach skuteczny unik może zmniejszyć o połowę efekt zionięcia, eksplozji tratowanie), ciosem (przetrącenie, zamaszysty atak i straszliwy atak) lub przed 1 strzałem z daleka: itp.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 04 marca 2017, 21:07

W KC nonsenow jest sporo. Już o nich pozapominalem bo bardzo wyewoluowala nasza drużynowe mechanika że przepadły. Dlugo by opowiadać.

Zamaszyste w klasycznych KC intetpretowalbym tak, że unika każdy a pistac z unkikiem:
1. Ma dwa rzuty na Zr. Raz z tytulu Zamaszystego a dwa z tytulu umiejjki.
2. Ma jeden rzut jak wszyscy ale w odróżnieniu od pozostałych nie dziala na nuego ujemny modyfikator z tytulu poziomu. Tzn. działa ale tylko przy różnicy w poziomach. Nie wiem czy jasno się wyraziłem.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

ODPOWIEDZ