Pytania techniczne - pomoc

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3716
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Polajkował: 71 times
Polajkowany: 128 times

Post autor: Suriel » 14 stycznia 2018, 11:05

Trudne pytanie. Miim zdanuem oślepua wszystkich w sporym zasięgu.
Po pierwsze należało by wpierw określić czy akurat postac się tam patrzyla a dopiero testować odporność. Do tego drugiego testu dodałbym dodatnie modyfikatory za posiadaniehhełmu z zasłoną. Przez gotycki garnek z dziurkami na oczy raczej niewiele przejdzie. Także kaptury zacuagniete na oczy, pozostawiające je w cieniu powinny chronić. Nie wolno jednak tez przesadzać i dawać plusy za cokolwiek np. za gęste krasnoludzkie brwi.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 608
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Polajkował: 123 times
Polajkowany: 89 times

Post autor: Nanatar » 14 stycznia 2018, 13:28

To prawda, wymóg patrzenia akurat w tą stronę trzeba uwzględnić. Modyfikatory z krzaczastych krasnoludzkich brwi są jak najbardziej na miejscu, podobnie jak dla noszących hełmy z zasłonami, nie zmienia to faktu że zaklęcie jest bardziej bitewne niż zmierzał (tak przypuszczam) autor.
Mnie najbardziej przeraża obustronne ostrze tego czaru. Pozostaje chodzić z heroldem.

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 608
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Polajkował: 123 times
Polajkowany: 89 times

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: Nanatar » 16 maja 2019, 21:13

Zrobił się post pod postem, ale dotyczą dwu różnych rzeczy.

Jako, że bohater którego prowadzę na żywo (tz. przy stole) dysponuje czarami już trzech profesji, zacząłem bacznie zwracać uwagę jakich czarów uczy się autorytatywnie. Zaś zaklęć na szczęście przybywa i są coraz ciekawsze, a co za tym idzie zajmują coraz więcej pamięci. Szkoda zaśmiecać ją czarami bojowymi, których użyję kilka razy, bo niedługo odkryje ciekawsze. Posiadając odpowiednio wysokie umiejętności magiczne, przestało być problemem umagicznianie pergaminów i wpisywanie czarów, postanowiłem więc pójść w tą stronę.

Niestety nie odnalazłem w zasadach szczegółowych informacji na temat rzucania czarów z pergaminów, widocznie autor uznał, że będzie to mało używana opcja, podczas gdy dla postaci którą prowadzę będzie to główne źródło czarowania. Napisane jest że czar taki rzuca się o 2sg dłużej, bo trzeba rozwinąć pergamin, i kolejne 2sg za wyjęcie go z tuby, jest to opóźnienie dopuszczalne dla Yagody.

Teraz pytanie 1): Czy po rzuceniu czaru z pergaminu trzeba odpoczywać jak w innych przypadkach? Właściwie zaklęcie zostało rzucone już wcześniej, wtedy też został użyty PM i wtedy nastąpił odpoczynek.
pytanie 2): Czy użycie czaru zapisanego na pergaminie wpływa na limit dostępnych czarów w rundzie? Właściwie z tych samych przyczyn co w punkcie pierwszym. Czar już rzucony, a następuje tylko odczytanie gotowca.

Proszę o sugestie.

Oczywiście najchętniej przyjmę odpowiedzi NIE i NIE, żeby przekonać mojego MG. :mrgreen:

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 212
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Polajkował: 18 times
Polajkowany: 32 times
Kontakt:

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: BAZYL » 17 maja 2019, 07:48

1/ Wyjęcie czaru z tuby - 1 sg, delikatne rozwinięcie czaru - 1 sg, odczytanie formuły czaru - tyle ile wynosi jego opóźnienie. Samo czytanie nie pochłania PM ani nie męczy, więc ja się skłaniam ku brakowi potrzeby odpoczywania. A w związku z tym przechodzimy do punktu

2/ Czar rzucany z pergaminu nie powinien się wliczać do limitów czarów w rundzie, podobnie jak czar rzucany za pomocą różdżki czy innego magiczngo przedmiotu pozwalającego uaktywniać czary.

Żeby nie było ze jestem taki dobry i liberalny, lepiej powiedz jakim cudem możesz mieć dostęp do 3 szkół magii. Wiem że technicznie jest to możliwe, ale... bardzo ciężkie do osiągnięcia.

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 608
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Polajkował: 123 times
Polajkowany: 89 times

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: Nanatar » 17 maja 2019, 09:40

Łowca13/Alchemik 13/Półbóg0, człowiek, wysoka wiara 101 Katanita, podstawowe zasady nie pozwalają alchemikowi wyznawać Katana, ale jakoś umknęło na początku i nie było sensu się cofać. Odważny, nieco chełpliwy szlachcic, właśnie przekroczył 200UM.

Mistrz dość łaskawy, ale trzeba było ryzykować. Udało się nawet ustanawiać prawa.

Najlepsze czary alchemika: strefa izolacji, utrwalenie czaru, zaś na kręgu specjalnym analiza czaru, to z kolei pozwoli na naukę wszystkich czarów czarodzieji.

Dzięki za opinię, całkowicie się z nią zgadzam.

Rikandur
Reactions:
Posty: 385
Rejestracja: 06 lipca 2013, 21:40
Polajkował: 31 times
Polajkowany: 2 times

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: Rikandur » 30 maja 2019, 21:21

Kurde bele!
Katanitą został Alchemikus? I jeszcze co, Avatarem głównego Prawodawcy Imperium. :shock:
Co jak co, ale szacun, bo postać interesująca. A czemu ma tylko 0 Poziom Pół-Katana?

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 608
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Polajkował: 123 times
Polajkowany: 89 times

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: Nanatar » 30 maja 2019, 22:46

Nie widzę powodu, by bystry bóg zabraniał alchemikom kariery w swoich szeregach. nie było łatwo połączyć czci do natury, prawa i nauki, ale chyba nie wyszło źle. Poziom zerowy wynika z tego, że Mistrzu poprowadził tak błyskawiczną kampanię, że do poziomów 13/13, choć mam nadzieje 14/14 bo mi Mistrzunio jeszcze wisi za finał doszedłem na biegłym we wszystkich broniach, wyszkolenie właśnie następuje w czasie pauzy którą mu opisuję. Dlatego dopiero był czas na ceremonie tysiąca świec, a właściwie dwie by zdobyć dwie cechy oferowane przez Katana (+10 ZW i profesję półboga). Kilka osób które grało tą kampanię powinno przyznać, że to barwna postać. Było wręcz tak błyskawicznie, że na 8/8 używałem wciąż czarów z pierwszego kręgu, bo się nie było czasu wyuczyć.

Mam tylko nadzieje, że się Yagody Katana Uter kult nie przerodzi w herezję, bo mając możliwość używania języków natury obejmuje Katńskim Prawem dzikie zwierzęta. Do tego ten psychol jeszcze gada ze smokami. Prawa które nadał niestety i jemu zabraniają dostępu do zabijania na eliksiry niektórych stworzeń, ale właśnie chyba tak postępują bogowie. Z reszt a to jest zakon od luk w prawie.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3716
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Polajkował: 71 times
Polajkowany: 128 times

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: Suriel » 30 maja 2019, 23:13

U mnie ze światem Orchi zawsze na bakier.

Czemuż to alchemikom nie wolno wyznawać Katana. :shock: Niechże mnie ktoś oświeci.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 608
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Polajkował: 123 times
Polajkowany: 89 times

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: Nanatar » 30 maja 2019, 23:37

Bo tak w zasadach stoi. Te wszelkie zakazy profesji są dla mnie bez sensu. Pólork nie może być palladynem powyżej jakiegoś poziomu, a dlaczego, jak ktoś ma już 15ty poziom to jest władyką i wszystko stoi otworem

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3716
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Polajkował: 71 times
Polajkowany: 128 times

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: Suriel » 31 maja 2019, 08:35

Może dlatego może to dziwi mnie dlatego, że niemal od razu przestalismy na te zasady grać. Tak jak i na świecie Orchi tworzac co jakiś czas coraz to nowy świat. Bylo ich co najmniej ze cztery (ale myślę ze ze dwa czy trzy nieudane więcej), na każdym spędziliśmy po parę lat. Nikt nie myślał o powrocie na Orchię, bo i po co jak ma się coś idealnie pod siebie dopasowanego.
A te wszystkie sztuczne ograniczenia... pffff... :roll:
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 212
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Polajkował: 18 times
Polajkowany: 32 times
Kontakt:

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: BAZYL » 31 maja 2019, 17:32

Te ograniczenia mają pewnie uzasadnienie fabularne, znane tylko Szyndlerowi. W opisach dokopałem się tylko do wytłumaczenia dlaczego elfy nie mogą być astrologami, ale do tego każdy się dokopał. A czemu są ograniczenia co do POZ dla ras? To akurat proste - od 10 POZ każdy musi znaleźć nauczyciela reprezentującego tę samą rasę i profesję, żeby się wyszkolić. Innorasowcy (z różnych względów) takiej postaci nie wyszkolą. A więc jeśli nie ma półorków paladynów powyżej 15, to nie ma szkoleniowca. Czy ma szansę się pojawić - małą, bo szkoleniowca też nikt nie wyszkoli.

Jest jeszcze zasada że postać praktykując daną profesję przez 1 rok na POZ automatycznie wbija ten poziom. Ale dla półorka paladyna oznacza to 16 lat na 16 POZ, 17 lat na 17 POZ itd. W praktyce: niemożliwe.

No i na koniec dowód na to, ze autor sam nie przestrzegał tych ograniczeń - w opisie Ostrogaru w radzie miejskiej jest krasnolud na poziomie 40 zabójcy (ograniczenie do 10). Więc nawet jeśli tylko praktykował profesję to stracił na to, licząc w pamięci, jakieś 765 lat. Trochę dużo, nawet jak na długowieczność krasnoludów.

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 608
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Polajkował: 123 times
Polajkowany: 89 times

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: Nanatar » 31 maja 2019, 18:23

Ładnie policzone. Krasnolud mógł się odmładzać i przeżyć te prawie 800 lat, taki czar nie jest aż tak drogi, można użyć do odmłodzenia ziół, lub często oddawać się rozkoszom z ledwie zakwitłymi elfkami (110 letnimi), nie pisząc już o eliksirach z komórek macierzystych "Złotych Żon".

Jeśli nawet paladyni, czy gwardziści są tak praworządni, że nie wyszkolą kuzyna bo ciotka miała go z półorkiem, to nie wierzę, żeby barbarzyńcy, złodzieje, bardowie, czy Alchemicy byli takimi nieprzekupnymi idiotami, by za odpowiednią kwotę odrzucić podobną ofertę. Różnica między półelfem, a człowiekiem jest niewielka, można by się więc nawet pomylić i wyszkolić mieszańca na rzeczonego alchemika, chyba, że na Orchii każdy musi chodzić z metryką. Dla mnie ta zasada jest do wywalenia, ale to moje prywatne zdanie i nie mam zamiaru nikomu go narzucać.

Ograniczenia owe tym mają mniej sensu, że nie dopuszczają do profesji ras mniej do nich predysponowanych, czyli np. hobbitów, na gwardzistów, czy półolbrzymów na magów. A proszę graj półolbrzymem magiem, nawet przy najlepszych losowaniach nie doskoczysz UM elfa, czy człowieka. Takie umiejętności jak łamanie blokady PM, czy umagicznienie pozostają poza możliwościami bohatera nim ten osiągnie bardzo, ale to bardzo wysoki poziom. Czemu więc tego bronić?

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 212
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Polajkował: 18 times
Polajkowany: 32 times
Kontakt:

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: BAZYL » 31 maja 2019, 18:39

Tu chodzi raczej (również) o predyspozycje fizyczno-psychiczne danej rasy - np. nawet najlepszy przedstawiciel swej profesji elf nie nauczy odpowiedniego balansowania ciałem reptilliona, bo ten posiada ogon. Nawet najlepszy przedstawiciel profesji wśród elfów nie nauczy profesji półolbrzyma, bo ten nie zrozumie jego tłumaczeń.

Przy czym zaznaczę, że faktycznie w większości przypadków to ograniczenie uważam za bardzo sztuczne i zupełnie niepotrzebne.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3716
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Polajkował: 71 times
Polajkowany: 128 times

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: Suriel » 31 maja 2019, 20:31

Ja też je olewam. Te ograniczenia.
Zatem postanowione, następnym razem robię sobie hobbita- barbarzyńcę z dwuręczną pałą. Będę lał wszystkich, wył do księżyca i niszczył magię brutalną hobbicką siłą.
Albo jakiś inszy ciekawy element profesyjno-rasowy.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Rikandur
Reactions:
Posty: 385
Rejestracja: 06 lipca 2013, 21:40
Polajkował: 31 times
Polajkowany: 2 times

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: Rikandur » 31 maja 2019, 22:58

A te ograniczenia. Ja je traktuję jak Piracki Kodeks z tych filmów z Deepem.

Elf Astrologus? No to lepiej się cwaniaczku nie przechwalaj przed elfami. Ostracyzm gotowy.
Hobbit barbarzyńca? Jak nie jest gotowy na bycie wyśmianym za bycie konusem na każdym kroku, lub bycie nazywanym "piętogryzem" to powinnien się jeszcze raz zastanowić.

Biorę ograniczenia mechaniczne I zastanawiam się jak to by grało w Grze, z perspektywy NPCów.

Oczywiście mój Miś Gry protestował jak chciałem zostać "Ostatnia Nadzieja Uruk-Tan" bo mi pasiła kombinacja Łowcy, Zabójcy i Czarnyksiężnika. Najśmieszniejsze?
Wylosowałem dla mojego szczurka Elitę Władzy oraz Nadnaturalną zdolność "Regeneracja" ... i Miś mi prawie zapłakał jak mu zacząłem insynuować że mój bohaterek jest bękartem samego Katan. :P :twisted:

ODPOWIEDZ