Pytania techniczne - pomoc

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3641
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Polajkował: 42 times
Polajkowany: 61 times

Post autor: Suriel » 14 stycznia 2018, 11:05

Trudne pytanie. Miim zdanuem oślepua wszystkich w sporym zasięgu.
Po pierwsze należało by wpierw określić czy akurat postac się tam patrzyla a dopiero testować odporność. Do tego drugiego testu dodałbym dodatnie modyfikatory za posiadaniehhełmu z zasłoną. Przez gotycki garnek z dziurkami na oczy raczej niewiele przejdzie. Także kaptury zacuagniete na oczy, pozostawiające je w cieniu powinny chronić. Nie wolno jednak tez przesadzać i dawać plusy za cokolwiek np. za gęste krasnoludzkie brwi.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 541
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Polajkował: 50 times
Polajkowany: 32 times

Post autor: Nanatar » 14 stycznia 2018, 13:28

To prawda, wymóg patrzenia akurat w tą stronę trzeba uwzględnić. Modyfikatory z krzaczastych krasnoludzkich brwi są jak najbardziej na miejscu, podobnie jak dla noszących hełmy z zasłonami, nie zmienia to faktu że zaklęcie jest bardziej bitewne niż zmierzał (tak przypuszczam) autor.
Mnie najbardziej przeraża obustronne ostrze tego czaru. Pozostaje chodzić z heroldem.

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 541
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Polajkował: 50 times
Polajkowany: 32 times

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: Nanatar » 16 maja 2019, 21:13

Zrobił się post pod postem, ale dotyczą dwu różnych rzeczy.

Jako, że bohater którego prowadzę na żywo (tz. przy stole) dysponuje czarami już trzech profesji, zacząłem bacznie zwracać uwagę jakich czarów uczy się autorytatywnie. Zaś zaklęć na szczęście przybywa i są coraz ciekawsze, a co za tym idzie zajmują coraz więcej pamięci. Szkoda zaśmiecać ją czarami bojowymi, których użyję kilka razy, bo niedługo odkryje ciekawsze. Posiadając odpowiednio wysokie umiejętności magiczne, przestało być problemem umagicznianie pergaminów i wpisywanie czarów, postanowiłem więc pójść w tą stronę.

Niestety nie odnalazłem w zasadach szczegółowych informacji na temat rzucania czarów z pergaminów, widocznie autor uznał, że będzie to mało używana opcja, podczas gdy dla postaci którą prowadzę będzie to główne źródło czarowania. Napisane jest że czar taki rzuca się o 2sg dłużej, bo trzeba rozwinąć pergamin, i kolejne 2sg za wyjęcie go z tuby, jest to opóźnienie dopuszczalne dla Yagody.

Teraz pytanie 1): Czy po rzuceniu czaru z pergaminu trzeba odpoczywać jak w innych przypadkach? Właściwie zaklęcie zostało rzucone już wcześniej, wtedy też został użyty PM i wtedy nastąpił odpoczynek.
pytanie 2): Czy użycie czaru zapisanego na pergaminie wpływa na limit dostępnych czarów w rundzie? Właściwie z tych samych przyczyn co w punkcie pierwszym. Czar już rzucony, a następuje tylko odczytanie gotowca.

Proszę o sugestie.

Oczywiście najchętniej przyjmę odpowiedzi NIE i NIE, żeby przekonać mojego MG. :mrgreen:

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 181
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Polajkował: 7 times
Polajkowany: 20 times
Kontakt:

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: BAZYL » 17 maja 2019, 07:48

1/ Wyjęcie czaru z tuby - 1 sg, delikatne rozwinięcie czaru - 1 sg, odczytanie formuły czaru - tyle ile wynosi jego opóźnienie. Samo czytanie nie pochłania PM ani nie męczy, więc ja się skłaniam ku brakowi potrzeby odpoczywania. A w związku z tym przechodzimy do punktu

2/ Czar rzucany z pergaminu nie powinien się wliczać do limitów czarów w rundzie, podobnie jak czar rzucany za pomocą różdżki czy innego magiczngo przedmiotu pozwalającego uaktywniać czary.

Żeby nie było ze jestem taki dobry i liberalny, lepiej powiedz jakim cudem możesz mieć dostęp do 3 szkół magii. Wiem że technicznie jest to możliwe, ale... bardzo ciężkie do osiągnięcia.

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 541
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Polajkował: 50 times
Polajkowany: 32 times

Re: Pytania techniczne - pomoc

Post autor: Nanatar » 17 maja 2019, 09:40

Łowca13/Alchemik 13/Półbóg0, człowiek, wysoka wiara 101 Katanita, podstawowe zasady nie pozwalają alchemikowi wyznawać Katana, ale jakoś umknęło na początku i nie było sensu się cofać. Odważny, nieco chełpliwy szlachcic, właśnie przekroczył 200UM.

Mistrz dość łaskawy, ale trzeba było ryzykować. Udało się nawet ustanawiać prawa.

Najlepsze czary alchemika: strefa izolacji, utrwalenie czaru, zaś na kręgu specjalnym analiza czaru, to z kolei pozwoli na naukę wszystkich czarów czarodzieji.

Dzięki za opinię, całkowicie się z nią zgadzam.

ODPOWIEDZ