Pytania techniczne - pomoc
-
- Reactions:
- Posty: 3733
- Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 150 times
W sumie ma to sens. Tyke że pid jatem gry nieco bez sensu. Kazdy może próbować kogoś ogluszyc. Ty czy ja w takiej sytuacji na pewno zamiast zabijania kogokolwiek wpierw byśmy starali się go ogluszyc walac konkretnie po głowie. A tak...
Selektywne jest źle zrobione. Nie przemyślane bo sprawdza sie mechanicznie tylko na pewnym poziomie postaci. Na ekstremach levelow dziala bez sensu.
Selektywne jest źle zrobione. Nie przemyślane bo sprawdza sie mechanicznie tylko na pewnym poziomie postaci. Na ekstremach levelow dziala bez sensu.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein
Wedle Vademecum Walki postać nieprzeszkolona w ogłuszaniu selektywnie rani głowę (która ma 1/2 ŻYW postaci) i gdy zadane obrażenia przekroczą jej żywotność delikwent traci przytomność. Podwójne przekroczenie to śmierć, zaś potrójne to dodatkowo masakra głowy. Wydaje mi się, że jest to dość spójne - potrafiący ogłuszać nie musi uderzać bardzo mocno, a laik czasem nawet i parę razy w celu osiągnięcia podobnego efektu, nie mówiąc o tym, że może też przedobrzyć.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
-
- Reactions:
- Posty: 660
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Pytanie z innej beczki. Chciałbym abyśmy podyskutowali na ten temat jako kolejny. Co z bohaterami którzy przekroczą wiek średni? Np. człowiek jak przekroczy 50 lat, to jaki ma to wpływ na jego staty? Czy jest gdzieś zapis o tym w MiMach?
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071
**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353
--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071
**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353
--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.
-
- Reactions:
- Posty: 660
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
1 punkt to bardzo mało. Może 1% całość każego roku? To miałoby sens. Z każdym rokiem jesteśmy słabsi i nieudolnie probójemy nadgonić tracony wigor. Co do Ograniczeń Zr i Sz - uważam, że potrzebuje to zmiany. Dodatkowo co dzieje się z MD i INT i UM? Powinny rosnąc ... tak mi się wydaje.
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071
**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353
--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071
**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353
--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.
-
- Reactions:
- Posty: 3733
- Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 150 times
Rosnąć raczej nie. Z wiekiem coraz trudniej zapamietac i przyswajac rzeczy. Mądrość moze stać w miejscu ale INT powinna też spadać moim zdaniem. Prezencja też powinna lecieć w dół i to bystro.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein
Ja pamiętam, że obniżają się też INT I UM (w przeciwieństwie do MD i WI w wypadku kleryków). Ale należałoby to sprawdzić dokładnie.mastug napisał(a):
Z pamięci mogę powiedzieć że traci 1 punkt ŻYW, SF, ZR, SZ na każdy rok powyżej średniej oraz ma ograniczenia SZ i ZR do 1/2 .Co roku musi także rzucać czy nie murze ze starości pierwszego roku 1% drugiego 2% trzeciego 3% itd
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
-
- Reactions:
- Posty: 641
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 116 times
Mądrość wzrasta co roku (?dlaczego), nie pamiętam o 2-4, Wiara w wypadku kleryków podobnie, a reszta cech podstawowych maleje o 1-2% (dużo) co roku, w wypadku długowiecznych ras co dwa, cztery, osiem odpowiednio. Nie pamiętam nic o ograniczeniach i to już przesada by była. Ale umrzeć ze starości można. A prezencja? Wszak wiele kobiet lubi dojrzałych mężczyzn, a kiedy dostojnie wyglądamy i mężowie chętnym okiem spoglądają. Może charyzma i prezencja powinny jednak dostawać bonusy z wiekiem?
Astrologiczny Symbol starości mówi tak na temat starzenia:
I ciekawa rzecz mi przyszła na myśl: wskutek starości niektóre współczynniki mogą się wyzerować. Zabawnie może być w wypadku SZ, bo oznacza to unieruchomienie takiego staruszka.Dla przypomnienia należy zauważyć, że postać, która przekroczy średni wiek dla danej rasy z każdym rokiem (w przypadku ludzi i innych ras krótko żyjących - w przypadku innych ras odpowiednią wielokrotność) ma coraz większą szansę umrzeć naturalną śmiercią (automatyczne nie rzucenie szoku). Dodatkowo na każdy rok przekroczenia wieku średniego (w przypadku ludzi) postać traci ze starości (na stałe) po 2 pkt z każdego ze swoich podstawowych współczynników i z biegłości. Nie dotyczy to jednak MD, a w przypadku kleryków także WI.
Ostatnio zmieniony 10 kwietnia 2017, 23:21 przez Treant, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
-
- Reactions:
- Posty: 1697
- Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 12 times
WIEK [liczone w latach] (starość) - współczynnik pomocniczy
W przypadku postaci, które przeżyją połowę lat życia przynależne ich rasie, uważa się, że od tej chwili znajdują się w wieku starczym. Powoduje to, że traktuje się je jakby posiadały ograniczenie 1/2 SZ i 1/2 ZR (nie kumuluje to się z ich zbroją). Ponadto co roku w wypadku ludzi i orków (co dwa lata dla dwukrotnie dłużej żyjących, 4 lata dla czterokrotnie dłużej żyjących, itd) obniża się im ŻYW, SF, INT i UM o 1 (pkt).
ŚMIERĆ ZE STAROŚCI
Każdego roku po przeżyciu średniego wieku wzrasta szansa na śmierć ze starości. Dla ludzi i półorków na każdy rok przeżyty ponad tą granicę dodaje się 1%. Dla ras dłużej żyjących dodaje się odpowiednio 1% na każde 2, 4 lub 8 przeżytych lat. Każda istota, której wzrośnie szansa na śmierć ze starości musi wykonać procentowy rzut na tą wartość. Jeżeli wyrzucił liczbę większą od szansy śmierci ze starości, to może dalej cieszyć się życiem, zaś jeśli wynik był w granicach tej szansy, oznacza to, że któregoś dnia tego roku jego dusza pęknie ze starości, co oznacza już śmierć definitywną
-
- Reactions:
- Posty: 3733
- Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 150 times
Tak myślałem że Mastug będzie wiedział. No i wszystko jasne, muszę teraz przegrzebać kartę Siwemu w poszukiwaniu ile ma lat. /EVILS/
Na wszelki przypadek, gdyby ktoś nie zrozumiał tekstu Mastuga, przedstawiam poniżej graficzne wyjaśnienie na przykładzie samego Arnolda.
[center][/center]
Historia Siwego:
"...Kiedy półwiecze dopadło go na karku, został ponownie wezwany do armi ..." HA!
Na wszelki przypadek, gdyby ktoś nie zrozumiał tekstu Mastuga, przedstawiam poniżej graficzne wyjaśnienie na przykładzie samego Arnolda.
[center][/center]
Historia Siwego:
"...Kiedy półwiecze dopadło go na karku, został ponownie wezwany do armi ..." HA!
Ostatnio zmieniony 11 kwietnia 2017, 00:18 przez Suriel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein
-
- Reactions:
- Posty: 660
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
WIme, że się czaisz Siwy: WZROST: 179; WAGA: 75; WIEK: 50
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071
**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353
--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071
**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353
--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.
-
- Reactions:
- Posty: 3733
- Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 150 times
Lol choroba jazdego niemal MG. Wszyscy lubią urwać graczowi żeby nie stał się zbyt silny.
Połączony z 13.05.2017 20:25:01:
Witajcie, mam pytanko dotyczące tej umiejętności półboga:
"Umiejętność zapadania w letarg medytacyjny - przez przyjęcie odpowiedniej pozy (dowolnej, ale ściśle określonej np. kwiat lotosu) i medytację półbóg ma możliwość obniżenia do minimum przemiany materii oraz odłączenia się od wszelkich bodźców zewnętrznych (poza bodźcami intensywnymi jak ból, huk, znaczne zimno itp. które są w stanie wytrącić go z letargu). Ten stan może trwać 1 dzień + 1 dzień na POZ. Po jego zakończeniu półbóg musi zapewnić sobie warunki odpowiedniej rekonwalescencji (obfite, zróżnicowane pożywienie i niczym nie zakłócony odpoczynek) przez okres równy okresowi letargu, gdyż nie będzie w tanie drugi raz zapaść w ten stan (aż do spełnienia tego warunku). W trakcie letargu półbóg może wyszkolić się na nowy POZ (jednak nie możliwości zyskania nowych czarów) o ile ma odpowiednią ilość pkt doświadczenia i będzie nieprzerwanie medytował dokładnie tyle dni, ile wymaga szkolenie. Przykład: Jeżeli podczas szkolenia na pierwszy POZ akurat wypadnie czas szkolenia równy 1 dniu (normalnie szkolenie trwa k10 dni) to szkolenie podczas medytacji zakończyło się pomyślnie."
I teraz, moje pytanie. Czy powyższe znaczy, że na wyższych poziomach np 5Poz można się samo kształcić także przy wyniku 1,2,3,4 i 5?
Wygląda na to, że im wyrzszy poziom tym szansa na samodoskonalenie większa a przy 10Poz niemal pewna, ponieważ szkolenie zabierka k10 dni czyli maks 10.
Połączony z 13.05.2017 20:25:01:
Witajcie, mam pytanko dotyczące tej umiejętności półboga:
"Umiejętność zapadania w letarg medytacyjny - przez przyjęcie odpowiedniej pozy (dowolnej, ale ściśle określonej np. kwiat lotosu) i medytację półbóg ma możliwość obniżenia do minimum przemiany materii oraz odłączenia się od wszelkich bodźców zewnętrznych (poza bodźcami intensywnymi jak ból, huk, znaczne zimno itp. które są w stanie wytrącić go z letargu). Ten stan może trwać 1 dzień + 1 dzień na POZ. Po jego zakończeniu półbóg musi zapewnić sobie warunki odpowiedniej rekonwalescencji (obfite, zróżnicowane pożywienie i niczym nie zakłócony odpoczynek) przez okres równy okresowi letargu, gdyż nie będzie w tanie drugi raz zapaść w ten stan (aż do spełnienia tego warunku). W trakcie letargu półbóg może wyszkolić się na nowy POZ (jednak nie możliwości zyskania nowych czarów) o ile ma odpowiednią ilość pkt doświadczenia i będzie nieprzerwanie medytował dokładnie tyle dni, ile wymaga szkolenie. Przykład: Jeżeli podczas szkolenia na pierwszy POZ akurat wypadnie czas szkolenia równy 1 dniu (normalnie szkolenie trwa k10 dni) to szkolenie podczas medytacji zakończyło się pomyślnie."
I teraz, moje pytanie. Czy powyższe znaczy, że na wyższych poziomach np 5Poz można się samo kształcić także przy wyniku 1,2,3,4 i 5?
Wygląda na to, że im wyrzszy poziom tym szansa na samodoskonalenie większa a przy 10Poz niemal pewna, ponieważ szkolenie zabierka k10 dni czyli maks 10.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2017, 20:25 przez Suriel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein
-
- Reactions:
- Posty: 660
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Patrząc na tą umiejętność rozumiem ją tak jak Ty. Szkolenie na 10 poz - wymaga k10 dni. Półbóg 9 poz może przebywać w letargu 1dzień +9 dni (POZ) = 10 dni letargu.
100% szansa
100% szansa
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071
**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353
--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071
**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353
--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.
-
- Reactions:
- Posty: 641
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 116 times
Na początek roku pytanie techniczne; Jak interpretujecie czar oślepiający wybuch Alchemik krąg V?
OŚLEPIAJĄCY WYBUCH (Energia)
KRĄG: V (czar nr 3)
ZUŻYCIE PM: 50
CZAS RZUCANIA: 5 segmentów
ZASIĘG RZUCANIA: średni
CZAS DZIAŁANIA: 0
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 pole centralne + 2 metry wokół, ewentualnie 1 pole (spec.)
OPIS: Czar ten działa pod każdym względem analogicznie do czaru Wybuch, jednakże dodatkowo towarzyszy mu oślepiający błysk. Wydzielające się światło jest tak intensywne, że uszkadza (na k10 godzin) oczy wszystkich istot, które spojrzały na błysk i nie wykonały udanego % rzutu na odporność nr 5.
Martwiakom wrażliwym na światło czar zadaje dodatkowo 2k10x10 obrażeń, albo nawet automatycznie je zabija, jeśli znalazły się w epicentrum i nie wykonały udanego % rzutu na połowę wartości odporności nr 5.
WYBUCH (Energia)
KRĄG: III (czar nr 10)
ZUŻYCIE PM: 15
CZAS RZUCANIA: 3 segmenty
ZASIĘG RZUCANIA: średni
CZAS DZIAŁANIA: 0
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 pole + 2 metry wokół, ew. 1 pole
OPIS: Na obszarze 1 pola (epicentrum) następuje wybuch energii, niszczący wszystko, co znajduje się w jego zasięgu. Fala cieplna spowodowana tym wybuchem zadaje k10*10 obrażeń + 10 obrażeń/POZ alchemika, ew. połowę, jeżeli ofiara wykona udany % rzut na odp. nr 8. Ciężkie przedmioty i stałe przeszkody otrzymują uszkodzenia o wielkości 1/10 siły wybuchu. Postacie znajdujące się obok epicentrum (1 pole wokół) odnoszą połowę obrażeń. Wszystkie przedmioty i postacie, które są w epicentrum
i mają masę mniejszą od 10 kg (40 SF)/POZ Alchemika są odrzucane na odległość k5 m, odnosząc dodatkowo k10 uszkodzeń lub k100 ran (przy miękkim lądowaniu MG może założyć połowę obrażeń lub ich brak) od wstrząsu przy upadku. W przypadku delikatnych np. szklanych przedmiotów należy sprawdzić (% rzutem na ich wytrzymałość), czy nie uległy zniszczeniu. Istoty (ew. przedmioty) cięższe i poza epicentrum muszą wykonać rzut na akt. ZR (w wypadku przedmiotów o tej wartości decyduje MG), inaczej ulegają przewróceniu (ew. przesunięciu).
Czaru można używać także do niszczenia bardzo ciężkich przedmiotów (np. wozów) lub stałych przeszkód (drzwi, ściany). Zasięg czaru ogranicza się wtedy tylko do epicentrum. W takim przypadku istoty żywe otrzymują k10 obrażeń + 1 obrażenie/POZ alchemika, zaś rzeczy - uszkodzenia dziesięciokrotnie większe.
Mianowicie, jaki jest waszym zadaniem zasięg oślepienia? Napisane jest że każdy kto patrzy, tak więc nie tylko sojusznicy alchemika, ale też on sam może paść ofiarą oślepienia. (Można naturalnie przyjąć że sam czarodziej, wie kiedy zamknąć oczy, ale to dość groteskowe). Dla sojuszników trzeba by jakiś sygnał ustalić. I tak mamy alchemika, który przed rzuceniem zaklęcia informuje o tym herolda, a ten daje na rogu trzy krótkie sygnały i wystawia proporzec...
A druga sprawa z tym związana to, że na dobrą sprawę, można oślepić małą armię. Jeśli przyjmiemy że każdy kto patrzy, więc zasięg wzroku=2n czyli 2Xszybkość, to oślepienie może objąć pole o kształcie koła i promieniu 300m. To z kolei bardzo dużo. Dodając do tego wzmocnienie czaru i to że piątka to raczej niska odporność, mamy bardzo trudny rzut obronny [% 1/2odp.(5) -10]
Może ma ktoś jakąś sugestię, proszę.
OŚLEPIAJĄCY WYBUCH (Energia)
KRĄG: V (czar nr 3)
ZUŻYCIE PM: 50
CZAS RZUCANIA: 5 segmentów
ZASIĘG RZUCANIA: średni
CZAS DZIAŁANIA: 0
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 pole centralne + 2 metry wokół, ewentualnie 1 pole (spec.)
OPIS: Czar ten działa pod każdym względem analogicznie do czaru Wybuch, jednakże dodatkowo towarzyszy mu oślepiający błysk. Wydzielające się światło jest tak intensywne, że uszkadza (na k10 godzin) oczy wszystkich istot, które spojrzały na błysk i nie wykonały udanego % rzutu na odporność nr 5.
Martwiakom wrażliwym na światło czar zadaje dodatkowo 2k10x10 obrażeń, albo nawet automatycznie je zabija, jeśli znalazły się w epicentrum i nie wykonały udanego % rzutu na połowę wartości odporności nr 5.
WYBUCH (Energia)
KRĄG: III (czar nr 10)
ZUŻYCIE PM: 15
CZAS RZUCANIA: 3 segmenty
ZASIĘG RZUCANIA: średni
CZAS DZIAŁANIA: 0
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 pole + 2 metry wokół, ew. 1 pole
OPIS: Na obszarze 1 pola (epicentrum) następuje wybuch energii, niszczący wszystko, co znajduje się w jego zasięgu. Fala cieplna spowodowana tym wybuchem zadaje k10*10 obrażeń + 10 obrażeń/POZ alchemika, ew. połowę, jeżeli ofiara wykona udany % rzut na odp. nr 8. Ciężkie przedmioty i stałe przeszkody otrzymują uszkodzenia o wielkości 1/10 siły wybuchu. Postacie znajdujące się obok epicentrum (1 pole wokół) odnoszą połowę obrażeń. Wszystkie przedmioty i postacie, które są w epicentrum
i mają masę mniejszą od 10 kg (40 SF)/POZ Alchemika są odrzucane na odległość k5 m, odnosząc dodatkowo k10 uszkodzeń lub k100 ran (przy miękkim lądowaniu MG może założyć połowę obrażeń lub ich brak) od wstrząsu przy upadku. W przypadku delikatnych np. szklanych przedmiotów należy sprawdzić (% rzutem na ich wytrzymałość), czy nie uległy zniszczeniu. Istoty (ew. przedmioty) cięższe i poza epicentrum muszą wykonać rzut na akt. ZR (w wypadku przedmiotów o tej wartości decyduje MG), inaczej ulegają przewróceniu (ew. przesunięciu).
Czaru można używać także do niszczenia bardzo ciężkich przedmiotów (np. wozów) lub stałych przeszkód (drzwi, ściany). Zasięg czaru ogranicza się wtedy tylko do epicentrum. W takim przypadku istoty żywe otrzymują k10 obrażeń + 1 obrażenie/POZ alchemika, zaś rzeczy - uszkodzenia dziesięciokrotnie większe.
Mianowicie, jaki jest waszym zadaniem zasięg oślepienia? Napisane jest że każdy kto patrzy, tak więc nie tylko sojusznicy alchemika, ale też on sam może paść ofiarą oślepienia. (Można naturalnie przyjąć że sam czarodziej, wie kiedy zamknąć oczy, ale to dość groteskowe). Dla sojuszników trzeba by jakiś sygnał ustalić. I tak mamy alchemika, który przed rzuceniem zaklęcia informuje o tym herolda, a ten daje na rogu trzy krótkie sygnały i wystawia proporzec...
A druga sprawa z tym związana to, że na dobrą sprawę, można oślepić małą armię. Jeśli przyjmiemy że każdy kto patrzy, więc zasięg wzroku=2n czyli 2Xszybkość, to oślepienie może objąć pole o kształcie koła i promieniu 300m. To z kolei bardzo dużo. Dodając do tego wzmocnienie czaru i to że piątka to raczej niska odporność, mamy bardzo trudny rzut obronny [% 1/2odp.(5) -10]
Może ma ktoś jakąś sugestię, proszę.