Walka modyfikacja

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 17 kwietnia 2012, 16:42

c.d modyfikacji walki. Ataki,Obrona i uniki, zebrane razem z pierwszych postów w ramach tego wątku.

Zmiana dla tarcz
Postać używająca tarczy w walce powinna posiadać biegłość w tarczach, nie posiadając biegłości w tarczach biegłość równa jest minimalnej dla danej profesji + modyfikatory profesyjne. Biegłość w tarczach ustalana jest tak samo jak dla broni.

Wprowadzenie do nowej walki
Chce sprowadzić walkę do porównania umiejętności walczących stron nie zaś tego kto ma większą OB zapewnianą przez kombo tarczownika z magicznym pawężem i magicznej zbroi odlewanej. Uniknie się przypadków nietykalności graczy grających zapuszkowanymi bohaterami o niskich umiejętnościach walki, których trafienie graniczy opiera się na trafieniu krytycznym a strzały zmieniają tor lotu na ich widok.

Podstawy
Broniący się może wybrać jeden ze sposobów uniknięcia obrażeń. Nie ma możliwości wyboru kilku sposobów jednocześnie. (jednoczesna zastawa bronią, tarczą, unik jednocześnie tak jak to działa teraz wedle zasad)

Obrona można podzielić na obronę aktywną (OA) lub obronę pasywną (OP) . Do tej pierwszej zaliczamy obroną bronią (porównanie biegłości), obronę tarczą , unik. Obrona pasywna jest zawsze aktywna i jest równa sumie OB noszonej zbroi i magii.

Nomenklatura:
Atakujący (A)-osoba która chce zadać cios
Broniący ( B ) - osoba która chce uniknąć obrażeń
Szansa trafienia (ST) - szansa na cios który dosięgnie ciała broniącego i zada obrażenia
Obrona Aktywna(OA) -obrona wynikająca z biegłości lub szansy uniku
Ominięcie Obrony (OO) - szansa na ominięcie obrony aktywnej
Obrona Pasywna (OP) -obrona wynikająca z posiadanej magii i używanej zbroi. Obrona zbroi powoduje, że po trafieniu cios niegroźnie ześlizguje się po pancerzu ( a co niech będzie jak było ) na skutek odpowiedniego wyprofilowania zaś obrona magiczna powoduje nietrafienie w sylwetkę (np. iluzyjne pancerze), odchylenie ciosu (magiczna tarcza czy magiczna zbroja). W każdym bądź razie obrona pasywna jest współczynnikiem przeszkadzającym w zadaniu obrażeń celowi.
Zasłona (ZA) -przejęcie siły ciosu na przedmiot (np. tarczę lub krzesło)
Unik (U) – zejście z linii ciosu w celu nie otrzymania obrażeń

OA z użyciem broni jest możliwa w przypadku gdy używane bronie są podobnej wielkości, obowiązuje zasada że bronią JL nie da się bronić przed ciosami bronią PT i DW

OA z użyciem broni nie jest możliwa w przypadku walki z przeciwnikiem, który jest 10x silniejszy od broniącego (dochodzi do automatycznego przełamania gardy przy ataku). W przypadku ataku wyprowadzanego z użyciem broni naturalnej (np. olbrzym atakuje hobbita pięścią) zasłona bronią traktowana jest jak cios przy antyszarży( udane trafienie atakującego w broniącego powoduje że atakujący także otrzymują obrażenia równe 2x tym które jest w stanie zadać obrońca)

OA z użyciem tarczy jest możliwa przeciwko każdemu rodzajowi broni, niezależnie od różnicy SF

OA tarcza powoduje że przy każdym ciosie otrzymuje ona uszkodzenia odpowiednie dla typu broni i wsp. uszkodzeń broni

Unik możliwy jest w każdym wypadku, chyba że warunki są niesprzyjające np. unik próbuje zrobić osoba oplątana siecią od stóp do głów lub ktoś stojący po pas w bagnie

Szansa na trafienie
ST równa jest biegłości w używanej broni + 1/10 ZR. + (opcjonalnie) 1/10SF.

Dodanie 1/10 SF do trafienia, czyli ST, zmniejsza OA atakującego o dodaną SF na czas trwania rundy. Jeśli przez to OA spadnie poniżej 0 traktowana jest jak 0.

Do ST można dodać wszelkie inne modyfikatory wynikające z użytych umiejętności profesjonalnych (np. Natarcie, Przycelowanie), magii broni, sytuacyjne

Obrona Aktywna
Obrona aktywna równa jest biegłości w używanej broni (lub tarczy) + 1/10 ZR + obrona broni (tarczy)

Do OA można dodać wszelkie inne modyfikatory wynikające z użytych umiejętności profesjonalnych (np. Powstrzymanie, tarczownik)

Do OA nie możemy wliczyć SF postaci

Użycie zastawy tarczą opóźnia atak obrońcy - może on wyprowadzić cios ze zwykłym opóźnieniem dopiero od zakończeniu obrony tarczą

Ominięcie obrony

Postać atakująca do swoje ST dodaje rzut +/- k50. Broniący zaś określa w jaki sposób chce uniknąć trafienia:
Może użyć broni: czyli używa OA z broni +/-50
Może próbować przeciąć cios na tarczę: używa OA dla tarczy +/-50
Może próbować uniknąć ciosu: używa akt. ZR +/-50, w tym wypadku atakujący nie może wliczyć SF do swojej ST (nie przełamuje gardy, przeciwnik schodzi z linii ciosu)

Jeśli suma ST+modyfikatory atakującego > sumy OA + modyfikatory dla broniącego, dochodzi do trafienia skutkującego możliwością zadania obrażeń

Jeśli odpowiednio suma broniący >=atakującego nie dochodzi do trafienia skutkującego możliwością zadania obrażeń.

Po OO atakujący porównuje wynik rzutu na ST z OP przeciwnika. Jeśli ST>OP dochodzi do trafienia (i zadania obrażeń, rozliczane wedle standardowych zasad). Jeśli ST <=OP, cios nie dochodzi do celu pomimo ominięcia OA.

Walka z kilkoma przeciwnikami

W przypadku walki kilkoma przeciwnikami każdy kolejny przeciwnik obniża OP i OA o 10 punktów.

Atak na plecy
Może zostać tylko powstrzymany przez OP. Atak na plecy wykonujemy jako ST+k50 i porównujemy z OP.

Strzelanie
ST dla broni miotającej to : biegłość +1/10 ZR + użyte umiejętności

Do ST broni miotanej nie wliczamy SF

Obrona przed ostrzałem
Można zastosować:
Unik: test 1/10 akt ZR
Zasłona tarczą: OA +/- k50

Atak strzelecki musi przekroczyć OP po ominięciu OA, tak samo jak w przypadku starcia bezpośredniego.

Modyfikatory strzelania
Strzelanie obciążone jest zestawem modyfikatorów do ST w przypadku zaistnienia ich podczas walki
Odległość do celu -10ST / 10m
Cel zasłonięty -10 do -100ST w zależności od stopnia ukrycia celu
Niesprzyjające warunki -10-100ST (od lekkich podmuchów do burzy z deszczem)
Ciemność -100ST

Modyfikatory ST dla strzelania lub miotania są kumulatywne tj. należy zsumować te za odległość + np. za stopień ukrycia celu i taki wynik odjąć od ST

Obrona (OB ) otrzymywana ze sprzętu

Obrona pozostaje dla broni jak i tarczy czy zbroi bez zmian (nie wyrzucamy z tabelek broni/zbro/tarczy kolumny Obrona)

Każdy sprzęt posiadany przez postaci ma stalą wartość obrony, nie zwiększa jej materiał z jakiego jest wykonany przedmiot ani to czy jest magiczny czy też nie (poza specyficznymi przypadkami gdzie sama magia zapewnia OB ). Nie ma podstaw do twierdzenia, że Obrona powinna wzrosnąć dwukrotnie po umagicznieniu pancerza jeśli ten nie zmienia w tym czasie kształtu. Wzrost obrony z powodu jakości wykonania (zbroje krasnoludzkie czy np. elfie) dalej ma miejsce.

Wzrost wytrzymałości i wyparowań zostaje tak jak był (tj. wzrost 2x przy umagicznieniu czy x10 przy zbrojach z mithrylu)

Obrona z czarów dział a tak samo jak w oryginalnych zasadach


p.s.

Jeszcze trzeba zastanowić się co zrobić jeśli bohater ma umiejętność Unik (zwiększałby szanse na unik) oraz jak często można unikać ciosów w rundzie.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 17 kwietnia 2012, 19:02

Ghasta. Praktyczny opis kilku rund walki by się przydał, zobrazował by lepiej Twoje zmiany w mechanice walki.
Ostatnio zmieniony 17 kwietnia 2012, 21:08 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 17 kwietnia 2012, 20:51

Araven napisał(a):
Ghasta. Praktyczny opis kilku rund walki by się przydał, zobrazował by lepiej Twoje zmiany w praktyce.
Postaram się skrobnąć coś takiego jutro, dzisiaj już nie dam rady.


-- wracając do tematu--

Tarczownik
Posiadanie szkolenia Tarczownik lub umiejętnośc Podstawy tarczownictwa umożliwia ciągłe atakowanie przeciwnika bez opóźniania swojego ataku zasłoną tarczą. Postaci nie posiadające tych umiejętności, a zasłaniające się tarczą, mogą wyprowadzić swój cios dopiero po upływie czasu równemu opóźnieniu broni od momentu zasłony tarczą.

Unik
Patrz j.w. przy tarczowniku. Zasada jest identyczna. Brak umiejętności opóźnia wyprowadzenie ataku.


Trafienie krytyczne w przeciwnika

W przypadku gdy różnica pomiędzy ST atakującego plus losowy dorzut jest wyższa o 100 i więcej punktów od OA broniącego + dorzut dochodzi do trafienia krytycznego (rozliczanego standardowo wedle typu obrażeń broni i tabelki krytyków)

Trafienie krytyczne w siebie
W przypadku gdy różnica pomiędzy ST atakującego plus losowy dorzut jest niższa niż -100 i więcej punktów od OA broniącego plus dorzut losowy dochodzi do trafienia krytycznego w siebie.
Ostatnio zmieniony 18 kwietnia 2012, 13:14 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 18 kwietnia 2012, 14:10

Przykład walki wedle proponowanych zasad:
[table][tr][td]
Bohater 1
Valis, człowiek zabójca 4poz,
ŻYW 106; SF 149; ZR 123; SZ 100(50);
BROŃ: miecz krótki, biegłość 130, 2B, op, 3
ZBR: kurtkowa typowa: - ZR, 1/2 SZ. 40/80/65

Wedle przedstawionych w wątku wyliczeń:
ST:142 (157 z SF)
OA:140 (biegłość + OB broni)
OP: 32 (OB zbroi)
Z (zasłona): brak
U (unik): 125 (akt ZR)
Dostępne ataki 2 (biegłość >125)
Kolejność ataków: 3, 6, 9M
[/td][td]
Bohater 2
Dori, wojownik krasnolud 4 POZ
ŻYW 162; SF 191; ZR 86(43); SZ 85(43);
BROŃ*: topór bojowy typowy-Bi.126%; op. 4; OB-10; SP 2B/-;
BROŃ*: tarcza-Bi.110%; tarczownik
ZBR.: Łuskowa typowa - tarcza Drewniana normalna ; OGR. 1/2 , 1/2; WYP. 80 / 130 / 95

Wedle przedstawionych w wątku wyliczeń:
ST: 135 (154 z SF)
OA: 136 (bgł + OB broni)
OP: 54 (zbroja + tarcza)
Z (zasłona): 110 (biegłość tarcza bez OB tarczy), z OB tarczy 140, z OB+tarczownik 170
U (unik): 43
Dostępne ataki: 2 (biegłość >125)
Kolejność ataków: 5M i 9M
[/td][/tr][/table]

Spotykają się w ciemnym zaułku i zaczynają naparzanie, rozliczam całkowicie technicznie bez opisu.

Runda 1
Ataki zgodnie z momentami.

atak w: 3M Valis
Pierwszy zaczyna Valis, wyprowadza szybki cios mieczem w 3 Momencie rundy, Dori będzie odbijał cios bronią.
Valis: ST 142+5 (dorzut +/-k50) =147
Dori: OA 136+35 (dorzut +/-k50)=171. Dori bez problemu odbił cios.

atak w 5M Doris
Teraz Dori wyprowadza cios, Valis blokuje cios swoim mieczem
Dori ST 136-25= 109,
Valis OA 140-3=137, także bez problemu wykonał obronę,

Valisa w 6M,
Atak 2 Valisa, kontra obrona Doriego
Valis: ST 142-7=135
Dori: OA 136 -1=135. Dori ledwo się zasłonił przed nadchodącym ciosem!.

9M
Rozpędzony Valis wyprowadza kolejny cios w 9M (ma większą SZ od Doriego więc jest pierwszy w tym Momencie), niemal równocześnie z Dorim.
ST 142 + 12 (dorzut +/-k50) - 30 (cios ponad umiejętności!) razem 124
Valisa kontra 136-34 razem 102 Doriego.

Wybity z rytmu poprzednim ciosem Dori przepuszcza pchnięcie Valisa. OP Doriego jest mniejsza niż ST Valisa, dochodzi do trafienia i zadania obrażeń: 168 + 10(178kł) - 80wyparowania.
Dori dostaje potężny cios, traci 98ZYW. Jednak i on w tym momencie atakował:
ST135+41= 176. Valis widząc nadchodzący cios stara się go zablokować:
140+42= 182
Walczący odskakują od siebie. Dori jest ranny, Valis widzi że zdobywa przewagę nad przeciwnikiem

Runda 2
Valis znowu atakuje w 3M, Dori widząc przewagę jaką zdobył przeciwnik chwilę wcześniej decyduje się na zasłonę tarczą (tarczownik). Nie spowolni to jego ataku, ale da większa szanse na zablokowanie ciosu przeciwnika.
M3 atak Valisa
ST Valisa 142-12=130,
Z(zasłona) 140(OB tarczy, bez tarczownika)+31 (+/-k50) = 171. Cios zablokowała tarcza Doriego.


5M Dori
W tym czasie Dori wyprowadza zamach swoim toporem i chce przełamać obronę Valisa, prawdopodobnie kończąc tym samym walkę jeśli ten dojdzie do celu: Dori
ST154 (atak z użyciem SF) + 2(tak jakoś mi wylosowało) =156, Valis, widząc nadlatujący topór stara się zablokować cios:
OA 140+34 = 174.
Ramie mu się zatrzęsło ale cios nie doszedł do celu.

6M Vali
Valis, widząc, że taktyka Doriego zasłon tarczą jest nadzwyczaj skuteczna zmienia i swoją, używa umiejętności Przycelowanie, jego atak będzie teraz trwał dwukrotnie dłużej (zaatakuje w 9M), ale otrzyma dzięki temu dodatkowo +20 do ST (10+10/3POZ), dodatkowo Dori włożył SF w cios więc będzie miał większą szansę na trafienie.

9M
Valis wyprowadza swój cios (z Przycelowaniem)
ST 142+20 (Przycelowanie) + 11 (dorzut) = 173
Dori ponownie chowa się za tarczą
Z: 140+50(!) - 19 (SF użyta w ataku) = 171.
Dori powinien jednak przemyśleć sprawę wcześniej, odkrycie się przez dodanie SF do ciosu umożliwiło Valisowi ominięcie jego obrony. Drugi cios dochodzi do ciała Dorieo, obrażenia 168+47 (97 na kościach) to razem 215 kł - 80 (wyparowania) = 135 Kł. Sztych miecza Valisa przebija Doriego niemal na wylot (-37ZYW). Krasnolud pada w kałuży własnej krwi na ziemię.


hmm. mam teraz nadzieję że się nigdzie nie pomyliłem w wyliczeniu :D

Wydaje się łatwe w zastosowaniu.
Ostatnio zmieniony 18 kwietnia 2012, 15:10 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 18 kwietnia 2012, 23:43

Ok. Daje to jakiś obraz. Ale proste stało by się po podzieleniu tego przez 10, i dokonaniu zaokrągleń oraz rzucaniu +/- k5 zamiast k50. Poza tym w KC jest za łatwo o morderczą skuteczność. gosc z biegłością x1.5 nawet na niskim poziomie jest w stanie jednym ciosem zabić człowieka w niezłej zbroji, a przy kilku atakach nawet kilku ludzi. Ogólnie propozycja Ghasty mi sie podoba ale uprosciłbym ją poprzez podzielenie nowych cech do walki przez 10, czyli liczone by wszystko bylo jak proponuje Ghasta, a do walk w sesji używany byłby uproszczony system z +/- k5. Takie jest moje zdanie pozdrawiam. Nieco zamieszania wprowadza ta 1/10 SF bym to wyeliminował, albo trzymał sie reguły, że doliczamy 1/10 Sf ale nie wiecej jak np. 20 pkt, wtedy taki Gigant nie będzie miał masakrycznego trafienia.

Awatar użytkownika
Oggy
Reactions:
Posty: 766
Rejestracja: 13 lipca 2009, 15:05
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Oggy
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Post autor: Oggy » 19 kwietnia 2012, 08:04

ghasta jak to jest możliwe, że obaj atakujący wyprowadzają cios w tym samym momencie, po czym jeden z nich po ataku przystępuje do zasłony? Inna sprawa to czy możliwe jest zablokowanie ciosu toporem przy użyciu miecza? System wydaje się całkiem fajny ale jeszcze trochę dziurawy.
astrolog/alchemik 10/10 POZ

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 19 kwietnia 2012, 10:29

Araven napisał(a):
Ok. Daje to jakiś obraz. Ale proste stało by się po podzieleniu tego przez 10, i dokonaniu zaokrągleń oraz rzucaniu +/- k5 zamiast k50.
Walka wręcz dla zwykłych, pojedynczych przeciwników, powinna być rozliczona dokładnie. Zauważ co pisałem wcześniej - wykorzystuje istniejące elementy w systemie bez zmieniania mechanizmów ich ustalenia. Tylko sposób użycia się zmienia. Zwijanie ich 10x byłoby ok dla walki masowej. W walce jaką prawodzą np. gracze takie uproszczenie mogłoby być niemile widziane, bo 1 pkt na k100 to nie to samo co 1 na k10. Może uratować życie.
Poza tym w KC jest za łatwo o morderczą skuteczność. gosc z biegłością x1.5 nawet na niskim poziomie jest w stanie jednym ciosem zabić człowieka w niezłej zbroji, a przy kilku atakach nawet kilku ludzi.
Mi to nigdy nie przeszkadzało. Wedle tego co tu przedstawiłem jest aktualnie większa szansa na obronę przed takimi osobami. Używasz biegłości, a nie sumy OB broni/zbroi/magii które zwykle były 2-3x mniejsze.

Ja nie lubię efektu z D&D gdzie trafia Cię w gołą klatę pięć mieczy dwuręcznych i trzy bełty z kuszy a ty i tak walczysz dalej, lub warhammera przystosowanego mechanicznie do postaci o Wyt 3.
Takie jest moje zdanie pozdrawiam. Nieco zamieszania wprowadza ta 1/10 SF bym to wyeliminował, albo trzymał sie reguły, że doliczamy 1/10 Sf ale nie wiecej jak np. 20 pkt, wtedy taki Gigant nie będzie miał masakrycznego trafienia.
Ta zasada (dodawanie SF do ataku) wydaje się sensowna przy walce wręcz. Dzięki temu osoba o dużej SF jest tak niebezpieczna, Twoje zasłony ma za nic. Jak sobie wyobrażasz zasłonę przed ciosem przeciwnika, który jest w stanie podnieść wołu. Ja nie wyobrażam sobie wcale. Taki ktoś będzie chciał po prostu przełamać Twoją obronę jeśli stanie mu na drodze (broń, tarcza) Smok zaatakuje na siłę licząc właśnie na nią, a nie na swoje umiejętności. Teraz kosztem tego, że gdy cios cię ominie (np. uda ci się unik) odkryje się i ułatwi trafienie w siebie.
Dodatkowo zauważ co napisałem - unikając ciosu cel ignoruje włożoną w cios siłę. Więc szansa na uskoczenie przed cisem silnej postaci jest większa niż wcześniej (o ile twoja akt. ZR jest wysoka).

Oggy napisał(a):
ghasta jak to jest możliwe, że obaj atakujący wyprowadzają cios w tym samym momencie, po czym jeden z nich po ataku przystępuje do zasłony?
Pisząc ten przykład (i samo opracowanie) widziałem, że nienajlepiej ten element wychodzi, ale takie rozwiązanie funkcjonuje w każdym systemie RPG. Tak i w oryginalnych KC gdzie mogłeś otrzymać cios w 23 sg rundy, a sam zaatakować w 22 :) Efekt identyczny tylko trochę inaczej przedstawiony.
Można oczywiście pokusić się o wprowadzenie opóźnianie własnego ataku jeśli chcesz się bronić w danej chwili przed ciosem przeciwnika jednak komplikacja tego rozwiązania mogłaby być zabójcza dla walki. Przyjąłem takie rozwiązanie tylko dla uników i użycia tarczy bo tutaj łatwiej jest je zastosować. Wprowadzenie go fechtunku bronią powoduje, że szybkie postacie z bronią o małym opóźnieniu (lub po prostu szybsze od przeciwnika, jak nawet w powyższym przykładzie) tylko by zadawały ciosy zaś osoba wolniejsza nie miałaby szans nigdy wyprowadzić swojego ataku.

Ew. takie rozwiązanie gdy ataki obu stron przypadają w tym samym momencie (M) rundy. Wolniejszy wybiera czy chce się aktywnie bronić (czyli OA) kosztem opóźnienia ataku, czy też zasłona tarczą( Z) lub unik (U) albo nie robisz nic z tych rzeczy, opierasz się tylko na swojej obronie pasywnej (OP) a sam wyprowadzasz atak przypadający na ciebie. Jednak to komplikacja.
Inna sprawa to czy możliwe jest zablokowanie ciosu toporem przy użyciu miecza?
Tak to działa przy zwykłych zasadach gdzie mając łańcuch możesz bronić się przed ciosem miecza dwuręcznego.
Określenie co jest lepsze do atakowania i czy daną bronią możesz się zasłonić przed ciosem innej broni jest praktycznie niemożliwe do określenia.
Nie przeskoczymy pewnej dozy umowności.

Dzięki w każdym bądź razie za uwagi.
Ostatnio zmieniony 19 kwietnia 2012, 10:43 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

Przemo
Reactions:
Posty: 174
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 18:03

Post autor: Przemo » 30 maja 2012, 10:49

Ghasta, przede wszystkim jestem pełen podziwu dla włożonej pracy (nie tylko w tę część forum). Twój system walki mi się podoba, jest bardziej realistyczny, tyle, że mocno skomplikowany. Być może to kwestia grania i nauczenia się obliczania wszystkiego w 15 sekund. Wciąż jednak mam poczucie, że system walki musi być jednak szybszy, nawet kosztem pewnych niuansów.
Ale jeśli postawić wybór: kanoniczny wariant walki i Twój, to ja wybieram Twój.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 30 maja 2012, 14:16

Przemo napisał(a):
(..) Twój system walki mi się podoba, jest bardziej realistyczny, tyle, że mocno skomplikowany. Być może to kwestia grania i nauczenia się obliczania wszystkiego w 15 sekund.
Co do szybkości w czasie gry to rzeczywiście kwestia przygotowania się do prowadzenia, ale i o starym mechanizmie można tak powiedzieć.

Ostatnio, jak przetestowaliśmy powyższą propozycję na sesji, wyszło całkiem zgrabnie. Przynajmniej z mojej strony. Ale tu trzeba by podpytać jeszcze nospe i deliada, którzy w tej próbie uczestniczyli przy walce 2 na 2.
Wciąż jednak mam poczucie, że system walki musi być jednak szybszy, nawet kosztem pewnych niuansów.
Tak jak pisałem: chciałem zachować oryginalne współczynniki. Ułatwienie i przyspieszenie wymagałoby wywalanie kilku z nich (od OB począwszy) i spłaszczenie kilku elementów (np. biegłości czy kolejności ataków).
Ale jeśli postawić wybór: kanoniczny wariant walki i Twój, to ja wybieram Twój.
Dzięki :)

ODPOWIEDZ