zbroja na zbroji

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 05 maja 2011, 23:44

Pytanie o waszą interpretację takiego zagadnienia. Czy jest to prawidłowe że bohater ma jednocześnie na sobie:

- ubranie podróżne (obr 3 wyp 10/15/20)
- zbroję kurtowo metalową (obr 11 wyp 40/80/65)
- płaszcz podróżny (obr 7 wyp 15/30/50)

Wyparowania i obrona stanowią sumę wszystkich 3 elementów (obr 21 wyp 65/125/135) , jednocześnie ograniczenia wynoszą zr -, sz: 1/2 gdyż tylko zbroja kurtkowo metalowa ogranicza szybkość. Czy takie podejście jest prawidłowe?
Ostatnio zmieniony 06 maja 2011, 00:30 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 05 maja 2011, 23:53

Tak się składa, że ubranie podróżne jest jednym z elementów wielu rodzajów zbroi, lżejsze pancerze (np. kolczuga) są składnikami tych cięższych. Jest to podane w opisach zbroi w edycji dyskietkowej. Typowa zbroja kurtkowo-metalowana ogranicza SZ, a nie ZR.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 06 maja 2011, 00:30

tak przepraszam SZ a nie ZR - już poprawiłem

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 06 maja 2011, 00:40

Do całości wyparowań dodał bym ten płaszcz, ale raczej tylko w przypadku ataki na plecy. Jak takie coś lata dookoła postaci podczas ew. starcia to nie chroni całego ciała.


Grubość takiego płaszcza pewnie uniemożliwia zrobienie rękawów, a skórzane, grube rękawy to.. zbroja kurtkowa i 2 takie rękawy jednocześnie na ramieniu zwiększyły by ograniczenia zr oraz sz.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 06 maja 2011, 07:28

Widze że mastug "uczepił" się Skeli...
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Arke
Reactions:
Posty: 212
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 22:06

Post autor: Arke » 06 maja 2011, 07:38

U mnie zawsze sumowało się wyparowania a ograniczenia brało najwyższe wszak wiadomo że odzież dobiera się do zbroi zgodnie z opiniom Treant'a.
W zamyśle mieliśmy zamiar ubogacić kartę postaci o wizerunek z WHFRPG ale idea nie doczekała się realizacji. Zatem opieraliśmy się na pamięci i zdrowym rozsądku; by np uniknąć sytuacji w której typ ma na twarzy wyparowania z kirysu.

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 06 maja 2011, 09:19

Widze że mastug "uczepił" się Skeli...
To prawda zdziwiła mnie taka interpretacja dlatego drążę temat. Nie chcę powiedzieć że jest dobrze/źle bez wcześniejszej dyskusji - przedewszystkim ze względu na to że doceniam Twoją znajomość mechaniki.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2011, 09:27 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 06 maja 2011, 10:29

Proponuję wziąć na tapetę kilka rodzajów zbroi - wieczorem wkleję stosowne fragmenty z edycji dyskietkowej. Słyszałem kiedyś o gościu, który swoją postać odziewał w kolczugę, a potem zakładał płytówkę i sumował OB oraz wyparowania - teraz się dziwię, że zapomniał jeszcze na sam spód włożyć ubranie :D
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Run Habas Ne
Reactions:
Posty: 401
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 05:53

Post autor: Run Habas Ne » 06 maja 2011, 10:49

Moim zdanie powinno się wydziedziczyć część lekki zbrój jako formy ubrania. I tak np ubranie podróżne czy skóry zwierzęce mogą ubierane na wierz, czy też spód innych zbrój (oczywiście nie w kilku egzemplarzach) i stanowić dodatkową lecz nie wielką pomoc w zwiększeniu wyparowań i obrony. Do tej kategorii zaliczył bym również wszelkiego rodzaju płaszcze czy peleryny.

Wszelkie inne zbroje, nakładane jedna na drugą powinny kumulować tak wyparowania jak i ograniczenia. W/w. przykład połączenia płytówki z kolczugą powinien niemiłosiernie ograniczyć tego kolesia. Zatem pod względem wartości bojowych nie jest najlepszym pomysłem tak się ograniczać.
Dura lex sed lex

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 06 maja 2011, 11:04

Jako MG, a tym samym i gracz interpretuję to w ten sposób że"
- dodajemy do siebie bonus do OB z każdej zbroji
- dodajemy do siebie parametry wyparowań
- i oczywiście kumulujemy wszelkie ograniczenia wynikające ze zbroi

W przypadku mojej postaci zakłam, że założenie ubrania typowego pod zbroję jest jak najbardziej uzasadnione. nie daje to dużego bonusu a ma logiczne uzasadnienie. Jakie? Ano chociażby kolczuga, którą nie chciałbym narzucić na gołe ciało. Dlatego też nie zgadzam się z tym wpisem Treanta:
Tak się składa, że ubranie podróżne jest jednym z elementów wielu rodzajów zbroi, lżejsze pancerze (np. kolczuga) są składnikami tych cięższych.
Natomiast popieram to co napisał RHN, dwie narzucone na siebie zbroje muszą kumulować ograniczenia. To coś jak niesławne "okrywanie się" tarczami w innym temacie.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 06 maja 2011, 13:12

Ok teraz ja przedstawię moje stanowisko:

teoria:

Wyparowania (Wyp.) - informują w jaka skuteczność raniąca danego ataku zatrzymuje się na jej komplecie chroniącym tułów (w przypadku selektywnego ataku np. w głowę należy obliczyć sumę wyparowań części chroniących głowę) -w nawiasie podana jest wartość wyparowań jej głównej części [niestety MiMy i wersja dyskietkowa nie zawierały wyparowań głównego elementu zbroji - dlatego zostały wyliczone jako różnica pomiędzy wyparowaniami z tabelki a pozostałymi elementami chroniącymi korpus]

Optymalny skład kompletu (skł.): informuje jakie poszczególne elementy wchodzą w skład danej zbroi, tak by przy najmniejszych ograniczeniach uzyskać jak najlepszy efekt chroniący


ubranie podróżne składa się z:
- buty skórzane wysokie (obr 1 wyp 5/5/10)
- skórznia (obr 2 wyp 5/10/15)
- ubranie podróżne (obr 1 wyp 5/5/5)
- obręcz (obr 2 wyp 0/10/5)
- peleryna (obr 1 wyp 5/10/10)
Łączna obrona i wyparowania chroniąca korpus to skórznia+ubranie podróżne: obr 3, wyp 10/15/20


Kurtkowa meatlowa typowa składa się z:
- buty skórzane wysokie (obr 1 wyp 5/5/10)
- skórznia (obr 2 wyp 5/10/15)
- kurtka metalowana (obr 9 wyp 35/70/50)
- hełm kurtkowy metalowany (obr 9 wyp 15/30/45)
- misiurka (obr 6 wyp 15/60/15)
- nagolenniki (obr 5 wyp 10/10/10)
- obręcz (obr 2 wyp 0/10/5)
- płaszcz bojowy normalny (obr 2 10/15/15)
Łączna obrona i wyparowania chroniąca korpus to skórznia+kurtka metalowana: obr 11, wyp 40/80/65


ubranie nazwane "płaszcz gruby z mini przygody z MiM'a" prawdopodobnie składa się z:
- buty wysokie(obr 1 wyp 5/5/10)
- skórznia (obr 2 wyp 5/10/15)
- ubranie podróżne grube(obr 5 wyp 10/25/35)
- obręcz (wyp 0/10/5)
- peleryna (wyp 5/10/10)
Łączna obrona i wyparowania chroniąca korpus to skórznia+ubranie podróżne grube: obr 7 wyp 15/35/50


"Płaszcz gruby" to raczej tylko nazawa zestawu(nazwa zbroji) a nie płaszcz gdyż "płaszcz" nie chroni korpusu co widać w przypadku peleryn (ubranie podróżne)


Nakładając więc "płaszcz gruby" na zbroję kurtkową na ubranie podróżne nakładasz tak naprawdę:

kurtka metalowana -> ubranie podróżne grube -> ubranie podrużne -> skórznia -> skórznia -> skórzna
oraz
peleryna->płaszcz bojowy normalny->peleryna

A więc moim zdaniem taka interpretacja jest błędna - kolejne zbroje nie powinny być nakładane na siebie a jeśli już ktoś się uprze i wciśnie skórznie na skórznię to powinny zwiększyć się ograniczenia.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2011, 13:17 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 06 maja 2011, 13:13

EDIT: jednak mastug mnie uprzedził :|

Okazuje się, że mam opis uzbrojenia na pędraku. Podaję zatem 2 komplety wraz ze składnikami:

4. Waga zbroi - punktach SF !!!
Ile waży główna część zbroi można sobie obliczyć odejmując wagę pozostałych składników kompletu.
Uwaga: jest to wartość przybliżona i w wypadku ras wyższych lub niższych MG modyfikuje ten ciężar śr. od +10% (półolbrzymy) do -25% (hobbity).
6.(Obrona zbroi (OBR)
- pokazuje jaki (%) bonus do obrony przed ciosami daje dany komplet zbroi dla tułowia (w przypadku selektywnego ataku np. w głowę należy obliczyć obronę części chroniących głowę), w nawiasie podana jest wartość obronna jej głównej części.
7. Wyparowania (Wyp.)
- informują w jaka skuteczność raniąca danego ataku zatrzymuje się na jej komplecie chroniącym tułów (w przypadku selektywnego ataku np. w głowę należy obliczyć sumę wyparowań części chroniących głowę), w nawiasie podana jest wartość wyparowań jej głównej części.

===

Ubranie podróżne /Ubr./
(1tydz.); cena 3,1; waga 13; ogr. -, -;
OBRONA zbr. -3; Wyp.kł. 10, tn. 15, ob. 20; wytrz. 15;
Składniki: Sk., Pe., Obr., Bu.sk.,

Skórznia (ew. dowolne typowe ubranie) (Sk.; 5dni); cena 0,5; waga 4; ogr. -, -;
OBRONA -2; Wyp.kł. 5, tn. 10, ob. 15; wytrz. 2;

Peleryna (Pe.; 1dzień); cena 0,1; waga 1; ogr. -, -;
OBRONA -1; Wyp.kł. 5, tn. 10, ob. 10; wytrz. 1;

Obręcz-diadem, korona, godło rycerskie (Obr; 1tydz.); cena 1; waga 4; ogr. -, -;
OBRONA -2; Wyp.kł. -, tn. 10, ob. 5; wytrz. 8;

Buty skórzane wysokie (Bu.sk.; 5dni); cena 0,5; waga 4; ogr. -, -;
OBRONA -1; Wyp.kł. 5, tn. 5, ob. 10; wytrz. 2;

===

Kurtkowo-metalowana normalna /zbr.Ku-M.N./
(15dni); cena 14; waga 34; ogr. -, 1/2;
OBRONA zbr. -11; Wyp.kł.40, tn.80, ob.65; wytrz. 19;
Składniki: h.KuM, Ms., Sk., Pł.N., Rę.b., Bu.sk., Obr., Ng;

Kurtkowo-metalowany (h.KuM; 2dni); cena 1; waga 4; ogr. -, 1/2;
OBRONA -9; Wyp.kł. 15, tn. 30, ob. 45; wytrz. 5;

Misiurka (Ms; 2dni); cena 1; waga 3; ogr. -, 1/2;
OBRONA -6; Wyp.kł. 15, tn. 60, ob. 15; wytrz. 6;

Skórznia (ew. dowolne typowe ubranie) (Sk.; 5dni); cena 0,5; waga 4; ogr. -, -;
OBRONA -2; Wyp.kł. 5, tn. 10, ob. 15; wytrz. 2;

Płaszcz bojowy normalny (Pł.N.; 3dni); cena 0,2; waga 3; ogr. -, 1/2;
OBRONA -2; Wyp.kł. 10, tn. 15, ob. 15; wytrz. 2;

Rękawice bojowe (skórzano-metalowane) (Rę.b.; 8dni); cena 0,5; waga 2; ogr. 1/2, -;
OBRONA -2; Wyp.kł. 5, tn. 5, ob. 5; wytrz. 3;

Buty skórzane wysokie (Bu.sk.; 5dni); cena 0,5; waga 4; ogr. -, -;
OBRONA -1; Wyp.kł. 5, tn. 5, ob. 10; wytrz. 2;

Obręcz-diadem, korona, godło rycerskie (Obr; 1tydz.); cena 1; waga 4; ogr. -, -;
OBRONA -2; Wyp.kł. -, tn. 10, ob. 5; wytrz. 8;

Nagolenniki (Ng; 4dni); cena 1,5; waga 4; ogr. -, 1/2;
OBRONA -5; Wyp.kł. 10, tn. 10, ob. 10; wytrz. 8;
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Run Habas Ne
Reactions:
Posty: 401
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 05:53

Post autor: Run Habas Ne » 06 maja 2011, 15:32

Tia .. wchodzimy w szczegółowość.

Dwa źródła i dwa rodzaje wyjścia z tej sytuacji.

Jeśli ktoś chce się upierać przy określaniu obrony i wyparowań dla każdego elementu zbroi i każdej części ciała chronionej przez nią. W takim wypadku trzeba zrobić spis elementów chroniących, ich rodzaje i statystyki, a następnie kilka przykładów zbrój (tu raczej już kompletów) i podsumowanie ich.

Jeśli zaś chcemy zaoszczędzić sobie odrobinę zliczania, myślenia i babrania się z tym, pozostajemy przy ogólnym określeniu zbrój. Czyli to co powyżej.
Dura lex sed lex

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 06 maja 2011, 16:18

RHN bo jak się nie mylę w KC zbroja jest liczona jako komplet czyli pod Płytami jest kolczuga pod kolczugą ubranie. Ja to tak rozumiem czyli jako całościowy komplet ze wszystkimi tego typu akcesoriami czyli ubraniami, karwaszami, nagolennikami, naramiennikami, kolczugami, hełmami itp...
Tutaj aby nie kombinować postać ma zbroję jaką ma a pod spodem całą resztę która jest wliczana już do głównej zbroi czyli do tzw. KOMPLETU.
Ja to tak widzę.
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Run Habas Ne
Reactions:
Posty: 401
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 05:53

Post autor: Run Habas Ne » 06 maja 2011, 17:09

No .. szczególnie jak zakładam zbroję pod tytułem KIRYS.

A jak kirys wygląda każdy wie .. a każdy MG kłóci się że na ręce tych wyparowań nie mam. Dalej idąc - jesli nie mam założonego ubrania to w ogóle nie mam wyparowań na ręce (poza skórą)

Technicznie rzecz biorąc pod płyty zakłada się przeszywanicę (jak się nie mylę nazwa swoistej wyściółki) a nie kolczugę - ale to chyba wygoda.
Dura lex sed lex

ODPOWIEDZ