zbroja na zbroji
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
tak wiem że pod każdą zbroję zakładało się przeszywanicę ( czyli pikowany kaftan wykonany z wielu warstw płótna) tak wiem co to jest przeszywanica ale nie o to mi chodziło. Moim zdaniem autor uprościł trochę schemaciki zbroi i określił je jako komplety już.
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Venarze, nie odbieraj istnienia tego topiku osobiście. Sprawa zrodziła się w oparciu o Skelę, ale pytanie pozostaje uniwersalne: w jakim stopniu można ze sobą mieszać różne rodzaje pancerza? Jeśli o PBF idzie, zwaliłem wszelkie zagadnienia mechaniczne na barki Mastuga, on zaś poczuł się tą kombinacją skonsternowany tak dalece, że poprosił mnie o radę. Nie znając gotowej odpowiedzi zasugerowałem mu otwarte konsultacje na forum, ale nie ma to nic wspólnego z czepialstwem, zapewniam, to tylko publiczna klaryfikacja
I widzę, że jesteśmy dość daleko od wspólnego stanowiska
I widzę, że jesteśmy dość daleko od wspólnego stanowiska
Keth:
Niestety zmuszony jestem odebrać to osobiście, bo problem zrodził się w stosunku do mojej postaci.
Silmeor:
Nie zgadzam się. Można wszystko, nigdy graczom niczego nie zabraniałem i jeśli pojawiało się pytanie "Czy mogę...?". Zawsze odpowiadam, że tak. Pozostaje tylko kwestia czy to co zamierza gracz mu się uda oraz trzeba wyciągać odpowiednie konsekwencje, czyli w tym wypadku następuje kumulacja ograniczeń.
mastug:
Na początek przyznam, że nie miałem takich informacji jakie przedstawia mastug z Treantem. W takim wypadku należałoby rozpisać na karcie każdą lokalizację wraz z parametrem obrony i wyparowań. Mocno uciążliwe, to chyba sami przyznacie.
Niestety zmuszony jestem odebrać to osobiście, bo problem zrodził się w stosunku do mojej postaci.
Silmeor:
Nie zgadzam się. Można wszystko, nigdy graczom niczego nie zabraniałem i jeśli pojawiało się pytanie "Czy mogę...?". Zawsze odpowiadam, że tak. Pozostaje tylko kwestia czy to co zamierza gracz mu się uda oraz trzeba wyciągać odpowiednie konsekwencje, czyli w tym wypadku następuje kumulacja ograniczeń.
mastug:
Nie zgadzam się. Kontynuując to co napisałem powyżej, nikt nie ma prawa zabronić mi posiadając zbroję, narzucić na niego płaszcz. Zwłaszcza, że ten o którym mówię ma zupełnie inne parametry niż podane w Twoim opisie.Nakładając więc "płaszcz gruby" na zbroję kurtkową na ubranie podróżne nakładasz tak naprawdę:
Na początek przyznam, że nie miałem takich informacji jakie przedstawia mastug z Treantem. W takim wypadku należałoby rozpisać na karcie każdą lokalizację wraz z parametrem obrony i wyparowań. Mocno uciążliwe, to chyba sami przyznacie.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
Venar, ależ ja się jak najbardziej zgadzam z Tobą. Zacytowałem tylko przepis. Też uważam, że rozpisanie lokacji wraz z odpowiadającą im ilością WYP byłoby lepsze. Jedynie OB zostawiłbym tą, która pochodzi z najlepszej zbroi. Tyle tylko, że musielibyśmy tu mocno zaingerować w mechanikę walki: miejsce trafienia, ograniczenia ruchu itd.
Ależ nosząc zbroję kurtkowo-metalowaną masz już na grzbiecie płaszcz, gdyż jest on jednym z jej elementów.venar napisał(a):
Nie zgadzam się. Kontynuując to co napisałem powyżej, nikt nie ma prawa zabronić mi posiadając zbroję, narzucić na niego płaszcz.
Po prostu do nich nie dotarłeś.Na początek przyznam, że nie miałem takich informacji jakie przedstawia mastug z Treantem.
Jednakże realistyczne - weźmy taki półpancerz, który ma zupełnie inne walory ochronne na korpusie i kończynach. Oczywiście należałoby też uwzględnić, czy cios nadszedł z przodu czy z tyłu postaci, gdyż np. część hełmów znacznie słabiej chroni twarz niż tył głowy. Smaczku dodają też takie elementy jak nałokietniki i nakolanniki.W takim wypadku należałoby rozpisać na karcie każdą lokalizację wraz z parametrem obrony i wyparowań. Mocno uciążliwe, to chyba sami przyznacie.
Jeśli mówimy o płaszczu z miniprzygody czarnoksiężnika, to jest to w specyficzny sposób skrojona pojedyncza skóra zwierzęca, gdyż parametry mają identyczne.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
Niekoniecznie - zmienią się tylko wyparowania w pewnych przypadkach, gdyż podczas krytyków trafiają się ataki selektywne i bardzo selektywne.Arke napisał(a):
Całkowite rozbicie obrony i wyparowań po wszystkich częściach ciała może spowodować iż krytyki stracą jakikolwiek sens...
W zasadzie trzeba by zacząć od podzielenia ciał humanoidów na ileś obszarów, a potem każdy z elementów pancerza skojarzyć z częścią tych stref. Znacznie prostsze byłoby wydzielenie tylko kończyn i głowy, co częściowo zaspokaja różnicowanie wyparowań w przypadku krytyków.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
A sprawdzasz w tabelce jakie trzeba zastosować wyparowania przy krytyku?Całkowite rozbicie obrony i wyparowań po wszystkich częściach ciała może spowodować iż krytyki stracą jakikolwiek sens.
1-10 - bez wyparowań!
11-25 - 10% wyparowań
25-50 - 50% wyparowań
51-99 - normalne
100 - x2
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
widzę, że po raz kolejny chcecie sobie sami utrudnić grę, bez sensu.
Bo zaraz się okaże, że będziecie dzielić WYP na lokacje i w tych lokacjach liczyć OBR z każdej zbroi, (bo ta zbroja w komplecie ma naramienniki a nie ma nagolenników, i jeśli trafi w ręce to liczymy WYP a jeśli w nogi to nie) Jak dla mnie bzdura i to konkretna, jeśli chcecie tak wykorzystywać ten system to trzeba przerobić TR postaci i rozpisać w jakich proporcjach w stosunku do rzutu k100 na TR dana postać w co trafiła. A to po raz kolejny skomplikuje system walki.
Lokacja trafień według mnie:
70% trafień to korpus
15% ręce
10% głowa
5% nogi
Bo zaraz się okaże, że będziecie dzielić WYP na lokacje i w tych lokacjach liczyć OBR z każdej zbroi, (bo ta zbroja w komplecie ma naramienniki a nie ma nagolenników, i jeśli trafi w ręce to liczymy WYP a jeśli w nogi to nie) Jak dla mnie bzdura i to konkretna, jeśli chcecie tak wykorzystywać ten system to trzeba przerobić TR postaci i rozpisać w jakich proporcjach w stosunku do rzutu k100 na TR dana postać w co trafiła. A to po raz kolejny skomplikuje system walki.
Lokacja trafień według mnie:
70% trafień to korpus
15% ręce
10% głowa
5% nogi
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."
-
- Reactions:
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 05:53
Chyba nie o to chodzi venar.
Kiedy rozbijemy wyparowania na poszczególne części ciała, dojdzie do tego, że nie trzeba krytyka by kogoś szybko i skutecznie zabić.
Ubrany w powyższą kombinację zbrój na głowie jest chroniony tylko przez obręcz - wyp 0/10/5 - trafienie w głowę mieczem, dekapituje kolesia.
Kiedy rozbijemy wyparowania na poszczególne części ciała, dojdzie do tego, że nie trzeba krytyka by kogoś szybko i skutecznie zabić.
Ubrany w powyższą kombinację zbrój na głowie jest chroniony tylko przez obręcz - wyp 0/10/5 - trafienie w głowę mieczem, dekapituje kolesia.
Dura lex sed lex
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Opcja zabicia przeciwnika jednym ciosem zadanym w słabo chronioną część ciała brzmi świetnie i wydaje się dodawać grze realizmu. I teraz pojawia się zasadnicze pytanie - czy takiej modyfikacji chcemy? Nie zrozumcie mnie źle, nawet mi się podoba, ale jak wielu graczy zechce korzystać z takiego patcha w swoich sesjach?
Swoją drogą, zawsze jakoś mi brakowało w KC tego przydziału ciosu do określonej lokacji ciała...
Swoją drogą, zawsze jakoś mi brakowało w KC tego przydziału ciosu do określonej lokacji ciała...
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
Selektywny atak jest dostępny dla każdego, z tym że są profesje, które nabywają taką zdolność, dzięki czemu jest go łatwiej wykonać. Polecam lekturę I części Vademecum Walki: http://www.krysztalyczasu.pl/articles.p ... cle_id=214
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35