zbroja na zbroji

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 06 maja 2011, 19:01

tak wiem że pod każdą zbroję zakładało się przeszywanicę ( czyli pikowany kaftan wykonany z wielu warstw płótna) tak wiem co to jest przeszywanica ale nie o to mi chodziło. Moim zdaniem autor uprościł trochę schemaciki zbroi i określił je jako komplety już.
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 06 maja 2011, 19:33

Venarze, nie odbieraj istnienia tego topiku osobiście. Sprawa zrodziła się w oparciu o Skelę, ale pytanie pozostaje uniwersalne: w jakim stopniu można ze sobą mieszać różne rodzaje pancerza? Jeśli o PBF idzie, zwaliłem wszelkie zagadnienia mechaniczne na barki Mastuga, on zaś poczuł się tą kombinacją skonsternowany tak dalece, że poprosił mnie o radę. Nie znając gotowej odpowiedzi zasugerowałem mu otwarte konsultacje na forum, ale nie ma to nic wspólnego z czepialstwem, zapewniam, to tylko publiczna klaryfikacja :)

I widzę, że jesteśmy dość daleko od wspólnego stanowiska ;)

Silmeor
Reactions:
Posty: 16
Rejestracja: 11 listopada 2009, 10:51

Post autor: Silmeor » 06 maja 2011, 19:35

Też mi się kojarzy, że gdzieś było powiedziane, że zbroje to kompletne wdzianko i dlatego nie można sumować OB i WYP np. kolczugi i płytówki bo płytówka już w sobie zawiera kolczugę.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 07 maja 2011, 09:10

Keth:
Niestety zmuszony jestem odebrać to osobiście, bo problem zrodził się w stosunku do mojej postaci.

Silmeor:
Nie zgadzam się. Można wszystko, nigdy graczom niczego nie zabraniałem i jeśli pojawiało się pytanie "Czy mogę...?". Zawsze odpowiadam, że tak. Pozostaje tylko kwestia czy to co zamierza gracz mu się uda oraz trzeba wyciągać odpowiednie konsekwencje, czyli w tym wypadku następuje kumulacja ograniczeń.

mastug:
Nakładając więc "płaszcz gruby" na zbroję kurtkową na ubranie podróżne nakładasz tak naprawdę:
Nie zgadzam się. Kontynuując to co napisałem powyżej, nikt nie ma prawa zabronić mi posiadając zbroję, narzucić na niego płaszcz. Zwłaszcza, że ten o którym mówię ma zupełnie inne parametry niż podane w Twoim opisie.

Na początek przyznam, że nie miałem takich informacji jakie przedstawia mastug z Treantem. W takim wypadku należałoby rozpisać na karcie każdą lokalizację wraz z parametrem obrony i wyparowań. Mocno uciążliwe, to chyba sami przyznacie.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 07 maja 2011, 09:52

co do płaszczy też się zgodzę, że można je na wszystko założyć, to jest oczywista oczywistość jak dla mnie
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Silmeor
Reactions:
Posty: 16
Rejestracja: 11 listopada 2009, 10:51

Post autor: Silmeor » 07 maja 2011, 10:32

Venar, ależ ja się jak najbardziej zgadzam z Tobą. Zacytowałem tylko przepis. Też uważam, że rozpisanie lokacji wraz z odpowiadającą im ilością WYP byłoby lepsze. Jedynie OB zostawiłbym tą, która pochodzi z najlepszej zbroi. Tyle tylko, że musielibyśmy tu mocno zaingerować w mechanikę walki: miejsce trafienia, ograniczenia ruchu itd.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 07 maja 2011, 10:52

venar napisał(a):
Nie zgadzam się. Kontynuując to co napisałem powyżej, nikt nie ma prawa zabronić mi posiadając zbroję, narzucić na niego płaszcz.
Ależ nosząc zbroję kurtkowo-metalowaną masz już na grzbiecie płaszcz, gdyż jest on jednym z jej elementów.
Na początek przyznam, że nie miałem takich informacji jakie przedstawia mastug z Treantem.
Po prostu do nich nie dotarłeś.
W takim wypadku należałoby rozpisać na karcie każdą lokalizację wraz z parametrem obrony i wyparowań. Mocno uciążliwe, to chyba sami przyznacie.
Jednakże realistyczne - weźmy taki półpancerz, który ma zupełnie inne walory ochronne na korpusie i kończynach. Oczywiście należałoby też uwzględnić, czy cios nadszedł z przodu czy z tyłu postaci, gdyż np. część hełmów znacznie słabiej chroni twarz niż tył głowy. Smaczku dodają też takie elementy jak nałokietniki i nakolanniki.
Jeśli mówimy o płaszczu z miniprzygody czarnoksiężnika, to jest to w specyficzny sposób skrojona pojedyncza skóra zwierzęca, gdyż parametry mają identyczne.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Arke
Reactions:
Posty: 212
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 22:06

Post autor: Arke » 07 maja 2011, 15:54

Całkowite rozbicie obrony i wyparowań po wszystkich częściach ciała może spowodować iż krytyki stracą jakikolwiek sens...

chociaż z drugiej strony wprowadza znaczny realizm....
.... kosztem dodatkowej komplikacji

czy ktoś to już testował...

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 07 maja 2011, 16:05

Arke napisał(a):
Całkowite rozbicie obrony i wyparowań po wszystkich częściach ciała może spowodować iż krytyki stracą jakikolwiek sens...
Niekoniecznie - zmienią się tylko wyparowania w pewnych przypadkach, gdyż podczas krytyków trafiają się ataki selektywne i bardzo selektywne.

W zasadzie trzeba by zacząć od podzielenia ciał humanoidów na ileś obszarów, a potem każdy z elementów pancerza skojarzyć z częścią tych stref. Znacznie prostsze byłoby wydzielenie tylko kończyn i głowy, co częściowo zaspokaja różnicowanie wyparowań w przypadku krytyków.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 07 maja 2011, 17:00

Całkowite rozbicie obrony i wyparowań po wszystkich częściach ciała może spowodować iż krytyki stracą jakikolwiek sens.
A sprawdzasz w tabelce jakie trzeba zastosować wyparowania przy krytyku?
1-10 - bez wyparowań!
11-25 - 10% wyparowań
25-50 - 50% wyparowań
51-99 - normalne
100 - x2
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 07 maja 2011, 17:47

widzę, że po raz kolejny chcecie sobie sami utrudnić grę, bez sensu.
Bo zaraz się okaże, że będziecie dzielić WYP na lokacje i w tych lokacjach liczyć OBR z każdej zbroi, (bo ta zbroja w komplecie ma naramienniki a nie ma nagolenników, i jeśli trafi w ręce to liczymy WYP a jeśli w nogi to nie) Jak dla mnie bzdura i to konkretna, jeśli chcecie tak wykorzystywać ten system to trzeba przerobić TR postaci i rozpisać w jakich proporcjach w stosunku do rzutu k100 na TR dana postać w co trafiła. A to po raz kolejny skomplikuje system walki.
Lokacja trafień według mnie:
70% trafień to korpus
15% ręce
10% głowa
5% nogi
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Run Habas Ne
Reactions:
Posty: 401
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 05:53

Post autor: Run Habas Ne » 07 maja 2011, 17:48

Chyba nie o to chodzi venar.
Kiedy rozbijemy wyparowania na poszczególne części ciała, dojdzie do tego, że nie trzeba krytyka by kogoś szybko i skutecznie zabić.

Ubrany w powyższą kombinację zbrój na głowie jest chroniony tylko przez obręcz - wyp 0/10/5 - trafienie w głowę mieczem, dekapituje kolesia.
Dura lex sed lex

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 07 maja 2011, 17:56

Opcja zabicia przeciwnika jednym ciosem zadanym w słabo chronioną część ciała brzmi świetnie i wydaje się dodawać grze realizmu. I teraz pojawia się zasadnicze pytanie - czy takiej modyfikacji chcemy? Nie zrozumcie mnie źle, nawet mi się podoba, ale jak wielu graczy zechce korzystać z takiego patcha w swoich sesjach?

Swoją drogą, zawsze jakoś mi brakowało w KC tego przydziału ciosu do określonej lokacji ciała...

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 07 maja 2011, 17:59

My stosujemy lokacje do trafienie ale całkiem przerobiliśmy system KC, i tak u nas od jednego trafienia może koleś wyciągnąć kopytka:D
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 07 maja 2011, 20:45

Selektywny atak jest dostępny dla każdego, z tym że są profesje, które nabywają taką zdolność, dzięki czemu jest go łatwiej wykonać. Polecam lekturę I części Vademecum Walki: http://www.krysztalyczasu.pl/articles.p ... cle_id=214
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

ODPOWIEDZ