Gotowe mechaniki

Przemo
Reactions:
Posty: 174
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 18:03

Post autor: Przemo » 06 października 2011, 15:45

Kwestia awansu wygląda następująco:


podniesienie umiejętności kosztuje:

z 4k+1, na 4k+2 płacimy 4PD
z 4k+2 nie podnosimy na 4k+3, ale na 5k (pamiętając, że 3oczka=1k) płacimy 5PD
itd.
Wpisanie na listę umiejętności, wyłącznie za zgodą MG kosztuje tyle, ile cecha główna pod którą jest, zatem: chcę dopisać znajomość ras pod Wiedzą, która jest na 3k+2, płacę 3PD. Potem testując tę nową umiejętność nie dostaje się podwyższonej skali trudności.

Parametr główny można podnieść podobnie jak umiejętność, z tą różnicą, że kosztuje 10-krotnie drożej, za to wszystkie umiejętności pod cechą główną również automatycznie zyskują 1o.

Zatem, Wiedza z 3k+2 na 4k kosztuje 40 PD


Na sesji przyznaje się ok. 10 PD



Walka nie jest mordercza i nie jest za krótka. Podałem przykład, który miał sprawić jej możliwe przyspieszenie. Jeśli przeciwnicy mają porównywalne parametry, broń i pancerze, to dochodzi do rzutów 5k vs 5k, zatem średnio co 2 cios przebija, a dopiero przerzut o 4 zadaje ranę .
Średnio zatem 50% ciosów jest sparowanych, jeśli nie, to i tak zachodzi 50% szansa, że cios nic nie zrobi, a rany śmiertelne na wejście są wielką rzadkością, choć się zdarzają.

Kostka premiowana jest zawsze we wszystkich testach poza obrażeniami i zawsze w ilości 1 sztuki.

Araven, żeby całość przerobić to będzie wymagało sporo czasu, ale pomyślę o tym.


A, i jeszcze jedna uwaga przy umiejętnościach:
możesz wykupić sobie specjalizację.
Np. mając znajomość ras na 4k, możesz wykupić sobie za 2 PD(czyli połowę wartości) specjalizację – wpisujesz wtedy np. gnomy. „Rozwijając gnomy” płacisz już zawsze połowę PD zaokrągloną w górę za jej podniesienie.


Jasne, że PW

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 07 października 2011, 09:10

Spoko. Fajne zasady awansu i rozwoju. Pomyśl na spokojnie Przemo jak zrobić konwersję do KC. Ja to samo zrobię z Earthdawnem. Może przy konwersji wywalę kilka cech. A o tym na jakiej mechanice zagramy to ustalimy sobie podczas spotkania na najbliższej sesji w realu. Albo na kolejnej. Pozdrawiam.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 24 października 2011, 16:55

Jestem orędownikiem zrobienia mechy na silniku Warhammera, mimo wszystko. Parę nowych umiejek i zdolności, ustawić ccechy rasowe i zmodyfikować zasady rządzące magią (tu będzie jedynie problem).
Moja ekipa gra tylko w warha, więc w ten okrutny sposób może naciągnę ich na KC ;)

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 27 października 2011, 08:53

I już po. Przeniosłem KC na mechanikę warhammera. Ekipa zadowolona, nie zauważyłem protestów jak wspominałem, że będę prowadził w świecie KC, na mesze warha. Trochę tam zmieniłem, ale to raczej zmiany kosmetyczne - zwłaszcza w magii. Trochę nowych umiejek i zdolności, profesji, część profesji zniknęła. Ot, teraz przyjemnie się na to patrzy.

I jeszcze jedno: jak ostatnio zastanawiałem się czemu w ogóle nie olać KC i nie skupić się na warhu, to doszedłem do wniosku, że tylko high magic mnie tu trzyma. W warhu nie zniósłbym tak niskiego poziomu magii w osnowie świata. Magicznych przedmiotów prawie brak. To jest miodzik, dlatego KC na silniku warha. Niech to da autorom do myślenia...

Awatar użytkownika
Oggy
Reactions:
Posty: 766
Rejestracja: 13 lipca 2009, 15:05
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Oggy
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Post autor: Oggy » 27 października 2011, 08:58

Wymieniłbyś agawę na kapustę z kaszą? Chyba przestane z Tobą rozmawiać...
(przepraszam za offtop, chory jestem i zły)
astrolog/alchemik 10/10 POZ

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 27 października 2011, 08:59

Hehehehe, świat pozostaje dalej kacetowy - tyko mechanika się zmienia. Nienawidzę tej drewnianej mechy KC, rzygać mi się chce - musiałem coś zrobić. No a grać będziemy dalej na słonecznej i pełnej magii Orchii.

Awatar użytkownika
deliad
Reactions:
Posty: 3638
Rejestracja: 28 marca 2010, 10:24
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/deliad
Has thanked: 5 times
Been thanked: 52 times

Post autor: deliad » 27 października 2011, 10:37

Wstyd to trochę wyznać, ale im dłużej gram w KC tym bardziej mechanika przestaje mi przeszkadzać. Wyciągam z niej to co najlepsze, maskuje to co słabe i drażniące, a gra się jakoś toczy już od kilkunastu lat. Ja bym nie zmieniał mechaniki. Świat KC i jego mechanika zrosły się w całość. Mechanika warhammera jest jeszcze bardziej wkurzająca, przepakowane elfy, zabójca z 4 atakami na rundę nawet mieczem dwuręcznym, za duża wytrzymałość w porównaniu do punktów pancerza. Można by wymieniać wiele wad. Mechanika earthdowna też mnie nie rajcuje. Świat mroku jakoś mnie odrzuca (trudno tam o sukces częściej zawsze pech występuje).

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 27 października 2011, 11:37

Mrufon, zapożyczanie mechaniki z innych systemów to już prawa autorskie. Już nawet nie wspomnę o przebudowie całkowicie systemu - kupa niepotrzebnej roboty.
Ja jestem zadowolony z tego co jest.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 27 października 2011, 11:40

Mrufon, zapożyczanie mechaniki z innych systemów to już prawa autorskie
A co mnie to obchodzi? Robię to na własny użytek.
kupa niepotrzebnej roboty.
Tu jestem odmiennego zdania. Jak jest beznadziejna mechanika i autor nie chce jej zmienić, trzeba sobie radzić. Każdy sobie radzi tak jak lubi.

Shadowrunner
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27

Post autor: Shadowrunner » 31 października 2011, 00:19

Mrufon, zapożyczanie mechaniki z innych systemów to już prawa autorskie.
Co tobie się taki agresor właczył? Pracujesz w branży ochrony praw intelektualnych? Ciągniesz grubą rentę z ZAISKu? ;)

Czasami ma wrażenie że gdy dochodzi do dyskusji o mechanice to Venara jakby opętał duch hauriene :D
Ekipa zadowolona, nie zauważyłem protestów
Nasze milczenie nie oznaczało zgody, Mrufciu - to było tylko zniecierpliwione pobłażanie B)
I jeszcze jedno: jak ostatnio zastanawiałem się czemu w ogóle nie olać KC i nie skupić się na warhu, to doszedłem do wniosku, że tylko high magic mnie tu trzyma.
Cóż za interesująca volta poglądów. Odkąd pamiętam Mrufon zawsze był zwolennikiem tego aby magię w KC chwycić żelazną pięścią za gardło i wybatożyć żeby przestała się tak panoszyć w obejściu i zagrodzie :) Jak to czas zmienia ludzi. Niedługo Marek powie że biskupom należy się szacunek, a krzyż zostaje ;)
"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch."
[sic!]

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 31 października 2011, 07:36

Odkąd pamiętam Mrufon zawsze był zwolennikiem tego aby magię w KC chwycić żelazną pięścią za gardło i wybatożyć żeby przestała się tak panoszyć w obejściu i zagrodzie
Potega a obecność - to dwie różne kwestie. Bez przedmiotów magicznych i magicznych pułapek gry sobie nie wyobrażam. Tego by mi w warhu brakowało.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 02 grudnia 2011, 18:14

Zapoznałem się z mechaniką Klanarchii i Fate. Obie oparte na sukcesach. Wiele ciekawych rozwiązań. Mechanika Klanarchii ma potencjał.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 02 grudnia 2011, 23:01

Klanarchia rządzi. Grałem na tej meszce na ostatnim zjeździe. Uwierz mi, że robi wrażenie.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 02 grudnia 2011, 23:21

Aż mnie kusi by z pewnymi uproszczeniami i zmianami dostosować ją do KC... Fate jest zbliżony do Klanarchii i na ile rozumiem można użyć tej mechaniki. Ale nie wiem czy taka próba ma sens, znaczy z mechaniką Kanarchii dla KC. Ale sam system i świat to kopalnia pomysłów.
Ostatnio zmieniony 02 grudnia 2011, 23:29 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 02 grudnia 2011, 23:29

Hans już dokonał odpowiednich przeróbek, przynajmniej w części, spróbuj się z nim skontaktować, może ma to w jakieś przystępnej elektronicznej wersji.

ODPOWIEDZ