Gotowe mechaniki

Hans696
Reactions:
Posty: 210
Rejestracja: 10 stycznia 2009, 11:05

Post autor: Hans696 » 04 grudnia 2011, 14:03

Wysłałem do was co miałem Panowie:) Dajcie znać co sądzicie.
Windswept landscape, desolated mountain plateaus..

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 04 grudnia 2011, 14:25

Mecha DSA jest dość ciekawa, co wnoszę po lekturze dołączonego do gry komputerowej podręcznika. Mrufon - tłumacz tekst na zlot!
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 04 grudnia 2011, 16:09

Hans696 napisał(a):
Wysłałem do was co miałem Panowie:) Dajcie znać co sądzicie.
Ja uważam, że wybrałeś dobrą metodę konwersji, znaczy profesje z KC sa dopasowane do umiejetności z Klanarchii, z zachowaniem cech profesji z KC. Przydałby się przykładowy bohater albo kilku gotowych, z opisem schematu tworzenia jednego. I przykładowa walka w KC przerobiona na mechę Klanarchii, wiem to łatwo się pisze ale trudniej zrobić. Ale spoko da radę tak grac w KC i należy. ja walczę ze soba czy bardziej sie oprzec na Fate, czy na Klanarchii. Pewnie mixa zrobię.
Ostatnio zmieniony 04 grudnia 2011, 19:39 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 04 grudnia 2011, 18:12

Hans przyjrzałem się temu i nie wiem co mam o tym sądzić. Musiałbym dłużej posiedzieć nad Klanarchią, Swoją drogą powinieneś to co zrobiłeś udostępnić szerszemu gronu odbiorców, a może któryś się zainteresuje i pociągnie temat dalej.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 13 grudnia 2011, 10:20

Mam pomysł na mechanikę do KC, na razie przerobiłem mechanikę Earthdawna na własne potrzeby. Oparta jest na kilku systemach w tym Fate, Klanarchii, GW i nieco na Neuroshimie. Może zaprezentuję niedługo jej założenia w miare przystępny sposób, ale to niebezpieczny i trudny temat bo ilu graczy tyle opinii o mechanice jak Ghasta zauważył. Ale jak dopnę szczegóły to zapodam krótki opis, może Ktoś skorzysta. Zaletą jest możliwośc toczenia szybkich walk nawet kilku na kilku, bez użycia kalkulatora i żadnej elektroniki. Oraz ciekawy sposób testowania, w tym tzw. testy lub wyzwania statyczne przeciwko określonemu stopniowi trudności (rzuca tylko gracz) i testy lub wywania dynamiczne - przeciwstawne (wykonuje go i Gracz i MG). Wszystko oparte na sukcesach. Dość proste i narracyjne oraz w miarę realistyczne jak dla mnie ;)
Ostatnio zmieniony 13 grudnia 2011, 14:33 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 20 marca 2012, 17:48

Prawie każdy podkreśla, że bez mechaniki KC nie ruszą z miejsca. Przychylam się do tej opinii z chęcią. Uproszczenie mechaniki jest warunkiem absolutnie nieodzownym, zaporowym, by w ogóle dalej kontynuować rozmowę o przyszłości KC. Taka jest moja opinia. Gotów jest gadać o reedycjach, planach autorskich, zbieraniu do kupy i innych kwestiach, jeśli pojawi się mechaniczny kompromis, choćby wola takowego na początek.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 20 marca 2012, 18:31

Od ostatniego zlotu jest mecha Klanarchii w KC zaadaptowana przez Hansa. Jest niemało propozycji, by oprzeć się na tym, czy innym systemie. W efekcie już niedługo sesja w Kryształy Czasu w ramach kompromisu stanie się czystym storytelling'iem.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 20 marca 2012, 18:38

Znów pomarudzę - za bardzo nawiedzona wydaje mi się mechanika Klanarchii. Naprawdę nie ma lepszej, kostkowej? Ciągle problem z tym dystansem. Gdybyśmy mieszkali bliżej to przy wódeczce któregoś pięknego sobotniego wieczoru powstałyby zręby mechaniki. Jestem tego pewien.

Hans696
Reactions:
Posty: 210
Rejestracja: 10 stycznia 2009, 11:05

Post autor: Hans696 » 20 marca 2012, 18:53

No Panie Mrufon, to będziesz Pan musiał rozwinąć słowo "nawiedzona" bo nie rozumiem co masz konkretnie na myśli:) Kostki są, karty są, walka i magia też. Wszystko jest dokładnie tam gdzie trzeba i to w nowoczesnym stylu.

W mojej opinii to bardzo dobry wybór dla KC, dający bardzo szerokie możliwości. Ale jak wiadomo to moja opinia, a każdy tutaj ma swoją - lepszą;P
Windswept landscape, desolated mountain plateaus..

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 20 marca 2012, 18:56

:) Ale tam była z tego co pamiętam cała masa jakichś kartoników z trudnymi terminami :D. Bardziej mi to pasuje do różnych wilkołaków czy wampirów niż do fantasowego KC.
Ale jak wiadomo to moja opinia, a każdy tutaj ma swoją - lepszą;P
He, moja lepszość jest najlepciejsza. Wiesz jak jest. Recepcja gotowej mechy poza tym nie jest dobrym rozwiązaniem, bo to daje skojarzenia z systemem. Nie wyobrażam sobie już np. mechy warhammera w KC. Jakoś nie bardzo, choć jest świetna. Tu chyba trzeba by było zmontować coś na bazie KC lub ew. od podstaw.

Hans696
Reactions:
Posty: 210
Rejestracja: 10 stycznia 2009, 11:05

Post autor: Hans696 » 20 marca 2012, 19:05

Uhh ja też sobie nie wyobrażam mechy z WF w KC.

Co do kartoników, to kto co lubi. Dla mnie jest prościej posiadać parę kart gdzie na każdej jest zapisana umiejka gotowa do użycia, niż mieć zapisane 20 w pierwszym i piątym MiM'ie na raty. Zresztą można grać i bez nich, no problem!

Tak czy inaczej, ci co grali ze mną na konie widzieli jak to chodzi. I z tego co pamiętam bawili się dobrze:)

Najlepiej jakby Autor_KC wyszedł naprzeciw i sam narzucił nam nową, rewolucyjną i grywalną mechę. Łyknąłbym jak pelikan w locie.
Ale stary suchar to nie dla mnie...
Windswept landscape, desolated mountain plateaus..

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 20 marca 2012, 19:08

Na tym sucharze młodzież będąca pewnie targetem ASa połamie zęby, ani chybi :D

To gorzej niż krakersy piwne, bo śliną się dało je rozmoczyć. Tutaj nic nie pomoże, nawet wścieklizna i ślinotok ;)



edit:
Wiesz, w zasadzie - wiecie, najlepiej dla nas wszystkich byłoby przerobić istniejącą mechę. Wtedy nikt by nie narzekał, że jego projekt jest odrzucony - pozostałyby KC by AS z retuszem usprawniającym rozgrywkę. To smok syty i dziewica cała.

Hans696
Reactions:
Posty: 210
Rejestracja: 10 stycznia 2009, 11:05

Post autor: Hans696 » 20 marca 2012, 19:51

Myślę, że tu nie ma co ratować. System jest zbyt skostniały, a nasze umysły zbyt przyzwyczajone... Nie doszlibyśmy do kompromisu, przecież ludzie już próbowali.

Zaorać i zasiać na nowo, jak powiadają. Najlepsze nasionka wziąć z Klanarchii, FATE, WOD'u, SW czy tysiąca innych sprawdzonych i bardzo grywalnych systemów.

A kanoniczną mechanikę KC wrzucić jako przedmiot obowiązkowy do podstawówki. Na zaliczenie przedmiotu trzeba rozegrać wszystkie walki z Demonicznej Hordy w klasycznym układzie bohaterów (wojownik, złodziej, mag, kapłan). To by dopiero było, a w kraju od razu przybyłoby inżynierów:)
PS. Mrufon by pewnie wrzucił zamiast religii.
Windswept landscape, desolated mountain plateaus..

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 20 marca 2012, 19:56

PS. Mrufon by pewnie wrzucił zamiast religii.
No ba. Religia by poleciała jako pierwsza.
Zaorać i zasiać na nowo, jak powiadają. Najlepsze nasionka wziąć z Klanarchii, FATE, WOD'u, SW czy tysiąca innych sprawdzonych i bardzo grywalnych systemów.
Tylko przy takich konstruktach jest problem: kto? jak? kiedy? z kim? i kto to zaakceptuje?

Hans696
Reactions:
Posty: 210
Rejestracja: 10 stycznia 2009, 11:05

Post autor: Hans696 » 20 marca 2012, 20:12

To akurat proste pytania zadajesz:)

Kto zaakceptuje? Forumowicze oczywiście, w głosowaniu.

Jak? Każdy kto ma jakiś koncept niech skrobnie o nim parę akapitów i przedstawi jego zalety (tylko bez lania wody, bo tego potem nie chce się tego czytać)

Potem taki tekst przesłać do administracji, my to oprawimy do serii artykułów. Artykuły mają jednak większą moc niż wpis na forum, dlatego taka forma byłaby lepsza.

Kiedy? To chyba najmniejszy problem. Ważne żeby każdy miał czas do zastanowienia się nad swoim wyborem.

To tak na szybko. Pomysł jakiś jest, pytanie czy są zainteresowani?
Windswept landscape, desolated mountain plateaus..

ODPOWIEDZ