OpenQuest

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 22 września 2014, 18:10

1/10 naszej umiejętności i mniej to wyjątkowy sukces tak? Jak to działa i co powoduje? Bo nie pamiętam.
Jakie są zasady pecha? Na cechy się rzuca 3k6 czy rozdziela pulę punktów?
Są jakieś minima na dane Umiejętności?

Można powtórzyć nieudany rzut w jakichś okolicznościach?

kymil
Reactions:
Posty: 52
Rejestracja: 09 września 2014, 17:54

Post autor: kymil » 22 września 2014, 18:21

Jedna z zasad na pewno to:
- udany rzut na 1/10 naszej Zdolności (Skill) przy walce wręcz/walce orężem/walce dystansowej to tzw. Critical Hit (Krytyczne Trafienie). Pozwala na zadanie maksymalnych obrażeń przeciwnikowi i ominięcie Punktów Pancerza, tj. AP (Armour Points).
- można "uniknąć" Krytycznego Trafienia (Critical Hit) jeśli nasz przeciwnik wyrzuci 1/10 przy Dogde (Unik) albo Parry (Parowanie)

Jest opcjonalna zasada Major Wounds (Poważnych Obrażeń): jeśli postać na raz (np. jednym ciosem) straci połowę swych Punktów Życia (Hit Points) może stracić przytomność.

Przy losowaniu Współczynników postaci są dwie alternatywne zasady:
1. rozdzielanie punktów - jest bodajże 30 do rozdysponowania pomiędzy poszczególne Współczynniki (jest ich siedem)
ALBO
2. rzut na każdy Współczynnik 2k6 + 6. Można je później podmieniać za zgodą MG.

Są minima/maxima na poszczególne Zdolności na starcie, szczególnie gdy chcemy, żeby nasz BG miał zdolności magiczne.
Również niektóre kulty wymagają od swych kapłanów odpowiednich Zdolności.

Hit Points BG ma na starcie ok. 25-30. Dla porównania: Miecz Wielki zadaje 2k8 obrażeń (+bonus z Siły i Rozmiaru BG). Kusza Ciężka zadaje 2k6 obrażeń. Toporomiecz miałby k8, bo zarówno Miecz Długi, jak i Topór powodują k8 obrażeń.
Ostatnio zmieniony 22 września 2014, 18:45 przez kymil, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 22 września 2014, 19:45

Znam w miarę dobrze BRP, a OQ na nim bazuje, upraszczając pewne kwestie.
Dzięki za odpowiedzi.

Żeby ew. walczyć o wdrożenie OQ jako mechaniki dla KC, musielibyście ew. spolszczyć podstawy chociaż. Magia była spolszczona na blogu: "Dom pełen łotrów" przynajmniej Magia kapłanów. Całkiem dobrze to zrobili.
Nie przepadam za mechanikami k100 z racji na chaotyczność, ale OQ jest dużo lepszy od oryginalnej mechaniki KC.
Ostatnio zmieniony 22 września 2014, 19:57 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 22 września 2014, 19:55

Mecha OQ jest do przetłumaczenia. Jak ktoś do mnie dołączy to chętnie. Poproszę o kontakt 3-4 osoby, wyślę pdf i podzielimy się tekstem, bo tego jest niemało.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 22 września 2014, 20:07

Ty się dobrze zastanów, czy warto. To dużo roboty a nie wiadomo ile osób by faktycznie się przesiadło na OQ.
Myślałem o spolszczonym skrócie na początek same podstawy, nazwy umiejętności, losowanie. Opis kilku rund walki, taka pokazówka.
3 do 4 Osób do spolszczania OQ, optymista z Ciebie, jak się zgłosi 1 to sukces.

The Hollow Earth Expedition, to jest fajna mechanika do KC. Link: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... MYZNf-xirA
Ostatnio zmieniony 22 września 2014, 23:05 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

kymil
Reactions:
Posty: 52
Rejestracja: 09 września 2014, 17:54

Post autor: kymil » 22 września 2014, 20:17

Araven, ma rację. Na początku trzeba przedstawić zajawki zasad czy ktoś w ogóle z graczy i MG byłby chętny na te zasady. Ja osobiście nie potrzebuję tłumaczenia polskiego, co nie znaczy, żebym nie skorzystał gdyby była pod nosem :).

Jeśli magia kapłańska jest spolszczona, to fiu, fiu :). Ma ktoś może linka bezpośredniego?

Może sondę założyć po przedstawieniu trailera zasad? Albo inaczej wcześniej sondę kto gra na oryginalnej mechanice KC.

EDIT: Po namyśle można spróbować rozpisać proces kreacji Bohatera. W końcu Gracze i tak się tym zajmują, szczególnie w PBFie a MG odwala mechaniczną resztę.

Gdzie na forum można sobie takie rzeczy przechowywać/tworzyć? Np. KC OQ?
Ostatnio zmieniony 22 września 2014, 20:59 przez kymil, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 22 września 2014, 20:36

To było do Legend, nie do OQ ale na BRP: link do bloga, tam szukaj: http://roguesinthehouse.blogspot.com/20 ... panii.html

Miałem to w PDF, sporo tego było.

@Kymil, a najlepiej to w tym temacie. Ew. jak poprowadzisz PBF na OQ, to w dziale PBF, w temacie Technicznym ew. Po namyśle w PBF jako Techniczny byłoby najlepiej.
Ostatnio zmieniony 22 września 2014, 21:50 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 22 września 2014, 22:22

kymil napisał(a):

Gdzie na forum można sobie takie rzeczy przechowywać/tworzyć? Np. KC OQ?
Możesz sobie założyć bloga, możesz sobie założyć wątek na forum. Od ciebie zależy czy chcesz tworzyć to wspólnie, czy rzeźbić samemu.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 września 2014, 09:59

Na początek wystarczyłoby spolszczenie nazw umiejętności i podstawy losowania postaci, + broń i zbroje. Popatrzyłem nawet spoko ten OQ.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 23 września 2014, 10:19

Samo tworzenie postaci nie będzie trudne do przetłumaczenia. Może to wystarczy by zainteresować więcej osób OQ2?

Ciekawe ile by kosztowało profesjonalne tłumaczenie całego poda? Lickę można by pewnie od Newta jakoś załatwić...

Sorry - licencji nie trzeba bo top jest OGL!!!!! :)
Ciekawe ile by kosztował tłumacz??

Połączony z 23.09.2014 10:28:31:
SPRAWDZIŁEM - przetłumaczenie całego podręcznika kosztowałoby około 5-6 tysięcy.
Ostatnio zmieniony 23 września 2014, 10:28 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 23 września 2014, 10:30

Gadaj ze specami od nas. Może to nie będzie literackie tłumaczenie, ale na początek wystarczy praktyczne. Keth całe połacie tekstu z IK tłumaczył.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 września 2014, 10:32

To robienie postaci bez długich opisów same nazwy umiejętności możecie zrobić, może chwyci do KC. Ja słabo znam angielski ale tłumaczenie jak tworzyć postać zrobiłem do Conana na Fate z angielskiej podstawki na bazie AoA (SKEIN), z niewielką pomocą, a tu jest chyba podobna liczba umiejętności. Spoko dasz radę Marek z Kymilem się dogadaj.
Ostatnio zmieniony 23 września 2014, 11:30 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 23 września 2014, 10:51

To by się dało systemem forumowym przetłumaczyć, nie trzeba płacić, tylko trzeba zebrać co najmniej 2 osoby.

Kymil - HP oscylują w granicach 10-15 a nie 25-30.

Połączony z 23.09.2014 11:00:42:
EDIT:

Proponuję tak: ja zaczynam tłumaczyć tworzenie postaci i wstęp do mechaniki. Kymilu jak chcesz dołączyć bierz kolejny dział, co by tam nie było, nie pamiętam. I tłumaczymy z pełnej podstawki, nie z basica. Pełną mogę Ci wysłać jeśli chcesz.
Ostatnio zmieniony 23 września 2014, 11:00 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 września 2014, 11:33

Jak pisałem na początek wg mnie wystarczy Tworzenie postaci samo.
Nazwa umiejętności, maksymalnie 3 do 4 zdań o jej zastosowaniu i starczy. Do KC fajny ten OQ 2 pozbawiony wielu udziwnień i dodatkowych rzeczy z pełnego BRP, jakie były może i realistyczne ale utrudniały sporo. Ale by chwyciło trzeba dać po polsku robienie postaci i może Kymil bachnie jakiś PBF testowy, jak coś to ja zagram. A może i PBF na tym za jakiś czas puszczę, też dla testu.

Ja do końca września nic nie zdziałam, potem siadam do Conana na Fate, bo Dobro sam z tym walczy od dłuższego czasu. Jestem zainteresowany mechaniką OQ2, ale nie dam rady tłumaczyć, w Conanie mam sporo do roboty i tłumaczenia też.
Pytania do OQ:
1. W tej mechanice mamy 1 unik na rundę czy 1 unik na każdy atak? Jak nas atakuje np. 3 NPC-ów? Podobnie parowanie tylko 1 w rundzie i tam są rozmiary broni uwzględniane, rozsądne to jest.

2. Jak awans wygląda, jakoś losowo podnosimy Umiejętność o k5 czy k10 czy jakaś stałą wartość awansu jest?

3. Jak wygląda leczenie naturalne HP ?

4. Czym różni się wersja Deluxe OQ2 od Basic OQ2 ?

5. Pula HP jest ogólna czy każda lokacja ma swoje HP osobne?. Mam nadzieję, ze nie losujemy lokacji trafienia? To mocno spowalnia i komplikuje.
Ostatnio zmieniony 23 września 2014, 20:06 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

kymil
Reactions:
Posty: 52
Rejestracja: 09 września 2014, 17:54

Post autor: kymil » 23 września 2014, 20:12

Araven napisał(a):


1. W tej mechanice mamy 1 unik na rundę czy 1 unik na każdy atak? Jak nas atakuje np. 3 NPC-ów? Podobnie parowanie tylko 1 w rundzie i tam są rozmiary broni uwzględniane, rozsądne to jest.

5. Pula HP jest ogólna czy każda lokacja ma swoje HP osobne?. Mam nadzieję, ze nie losujemy lokacji trafienia? To mocno spowalnia i komplikuje.
Runda ma 5 sekund. Klasyczny BG (taki do 100 % walkę wręcz/walki orężem) ma 1 Akcję (Action) i 1 Reakcję (Reaction). W tej 1 Reakcji ma 1 Unik albo 1 Parowanie. Tak to rozumiem.

2. Pula HP jest ogólna.

Z tłumaczeniem Zdolności (Skills) usiądę. Od jutra będę tłumaczyć minimum jedną na dzień :).

ODPOWIEDZ