Progi cech
Ja liczę tak samo jak mastug, nie ma wtedy problemu 199 +6 =200 +5*2 =210.
Wzmianka o progach jest w MiMie 2/93 pod przyrostami z poziomu, nie ma zaś żadnego opisu podczas tworzenia postaci, widać to dopiero w bestiariuszu.
Zawsze tak liczyliśmy w grupie.
Jestem też za tym aby kumulowały się bonusy z zawodów. Taki wojownik spotka mistrza kowalstwa i pozna co to uścisk dłoni, pomimo, że tamten jest tylko kowalem. To zaś, że gracz będzie bardziej przypakowany, mało to stworów które będą dużo silniejsze?
Co do zdolności nadnaturalnych to owszem, max dla danej rasy to max rzut(50/100) z bonusem 20+, do tego zaś dodajemy profesje, nad/niedowagę itd.
Również jestem za uściśleniem tego aby wszystko było jasne. ja jestem za aktywowaniem progów już na etapie tworzenia.
Wzmianka o progach jest w MiMie 2/93 pod przyrostami z poziomu, nie ma zaś żadnego opisu podczas tworzenia postaci, widać to dopiero w bestiariuszu.
Zawsze tak liczyliśmy w grupie.
Jestem też za tym aby kumulowały się bonusy z zawodów. Taki wojownik spotka mistrza kowalstwa i pozna co to uścisk dłoni, pomimo, że tamten jest tylko kowalem. To zaś, że gracz będzie bardziej przypakowany, mało to stworów które będą dużo silniejsze?
Co do zdolności nadnaturalnych to owszem, max dla danej rasy to max rzut(50/100) z bonusem 20+, do tego zaś dodajemy profesje, nad/niedowagę itd.
Również jestem za uściśleniem tego aby wszystko było jasne. ja jestem za aktywowaniem progów już na etapie tworzenia.
Z rozmowy wynika kilka wniosków:
1. większość z nas jest za tym aby uwzględniać progi podczas tworzenia postaci,
2. przekroczenie progu uwzględniane jest zaraz przy sumowaniu tak jak napisał mastug oraz salam, czyli
199 + 10 (próg na 200) = 199 +1 + (9*2) = 218
zamiast
199 +10 => 209 i dopiero od tej chwili uwzględnienie przekroczenia progu
Dzięki czemu nie ma problemu z kombinowaniem co dodać pierwsze jeśli posiadamy kilka bonusów.
3. Raczej większość zgadza się co do tego, aby przyrosty cech uzyskiwane z zawodów były modyfikowane przez stopień tej specjalizacji -> czyli 2x specjalista , 3x mistrz itp.
4. Wartość maks. dla rasy oznacza maksymalny wynik na kościach k50 / k100.
1. większość z nas jest za tym aby uwzględniać progi podczas tworzenia postaci,
2. przekroczenie progu uwzględniane jest zaraz przy sumowaniu tak jak napisał mastug oraz salam, czyli
199 + 10 (próg na 200) = 199 +1 + (9*2) = 218
zamiast
199 +10 => 209 i dopiero od tej chwili uwzględnienie przekroczenia progu
Dzięki czemu nie ma problemu z kombinowaniem co dodać pierwsze jeśli posiadamy kilka bonusów.
3. Raczej większość zgadza się co do tego, aby przyrosty cech uzyskiwane z zawodów były modyfikowane przez stopień tej specjalizacji -> czyli 2x specjalista , 3x mistrz itp.
4. Wartość maks. dla rasy oznacza maksymalny wynik na kościach k50 / k100.
2. Mastug i Salam dobrze powiedzieli, przekroczenie progu jest uwzględnione zaraz przy sumowaniu. Tak zawsze robił mój ojciec. Tak powinno to wyglądać
199 + 10 (próg na 200) = 199 +1 + (9*2) = 218
3. O ile dobrze zrozumiełem, jeśli ktoś wylosuje kowala mistrza to będzie miał bonus do siły 3x (20 +k10) na starcie? A dana specjalizacja nie daje bonusu tylko raz? Może mi się myli z nowymi KC. Nie pamiętam już jak to było rozwiązane w pierwotnej wersji.
4. Dokładnie tak.
199 + 10 (próg na 200) = 199 +1 + (9*2) = 218
3. O ile dobrze zrozumiełem, jeśli ktoś wylosuje kowala mistrza to będzie miał bonus do siły 3x (20 +k10) na starcie? A dana specjalizacja nie daje bonusu tylko raz? Może mi się myli z nowymi KC. Nie pamiętam już jak to było rozwiązane w pierwotnej wersji.
4. Dokładnie tak.
Taką opcję niegdyś tu proponowałem, gdyż i tak minimalna biegłość wynosi 20, jednak nieprzejednani rycerze skierowali w moją stronę szarżę motywując ją tym, że nie będą rzucać kostkami kilkadziesiąt razymastug napisał(a):
Zresztą losowanie biegłości w KC bardzo mi się nie podoba - szansa na wylosowanie 1, 50 i 100 jest identyczna
Jeśli wolisz rozkład normalny a nie jednostajny to zamiast k100 wystarczy użyć 10k10
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
2. Ja ze swoją ekipą zawsze stosowałem zasadę, nawet przy tworzeniu postaci, gdy przekraczasz próg 200 pkt to od razu wszystko razy dwa czyli:
199 + 10 (próg na 200) = 199 +1 + (9*2) = 218
3. Kumulacja tego samego zawodu kumuluje bonusy idące z jego posiadania.
4.Dokładnie wartość maksymalna to max na k50=50 a na k100=100.
Co do fechmistrza czy innych zdolności nadnaturalnych to stosowaliśmy zasadę z pkt.4. i potem dodawanie bonusów wynikających ze zdolności.
199 + 10 (próg na 200) = 199 +1 + (9*2) = 218
3. Kumulacja tego samego zawodu kumuluje bonusy idące z jego posiadania.
4.Dokładnie wartość maksymalna to max na k50=50 a na k100=100.
Co do fechmistrza czy innych zdolności nadnaturalnych to stosowaliśmy zasadę z pkt.4. i potem dodawanie bonusów wynikających ze zdolności.
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
nie za bardzo rozumiem o co Ci Oggy chodzi. Nie wiem jak to jest w wersji podstawowej KC. Czy bonusy się mnożą w nieskończoność, bo ktoś ma mistrza na kowalu. I nie chcę mieszać w tym względzie. Za to wiem jak jest w nowszej wersji. Z resztą jak Czegoj dokopie się do odpowiedniego rozdziału w naszym oryginale to wszystko powinno być już jasne pod tym względem.
Specjalizacja 1 stopnia daje normalne bonusy do parametrów (każdy zawód coś daje) chyba zmniejszyliśmy bonusy z zawódów powszechnie chcianych takich jak kowal lub górnik aby była większa równość i aby nikt nie czuł się gorszy.
Specjalizacja 2 stopnia daje przede wszystkim przychody (jednorazowe na pewno, czy na stałe zależy od zawodu). W niektóre zawody dają unikalne zdolności oraz specjalizacja 2 stopnia dopełnia do pełnej 10 rzut na parametry, które były rzucone na stopniu 1.
Specjalizacja 3 stopnia: Daje duży zastrzyk gotówki z mistrza.
Uznaliśmy, że osoba zajmująca się kowalstwem przez 2 lata będzie miała podobnę siłę do mistrza kowalstwa. Bonus do parametrów doliczany jest raz (po za dopełnieniem do pełnej 10 na 2 stopniu).
Dodatkowo: Zabraliśmy zawody związane z morzem (w zamian są osobne szkolenia), i daliśmy inne.
Na razie to wszystko, co pamiętam.
Specjalizacja 1 stopnia daje normalne bonusy do parametrów (każdy zawód coś daje) chyba zmniejszyliśmy bonusy z zawódów powszechnie chcianych takich jak kowal lub górnik aby była większa równość i aby nikt nie czuł się gorszy.
Specjalizacja 2 stopnia daje przede wszystkim przychody (jednorazowe na pewno, czy na stałe zależy od zawodu). W niektóre zawody dają unikalne zdolności oraz specjalizacja 2 stopnia dopełnia do pełnej 10 rzut na parametry, które były rzucone na stopniu 1.
Specjalizacja 3 stopnia: Daje duży zastrzyk gotówki z mistrza.
Uznaliśmy, że osoba zajmująca się kowalstwem przez 2 lata będzie miała podobnę siłę do mistrza kowalstwa. Bonus do parametrów doliczany jest raz (po za dopełnieniem do pełnej 10 na 2 stopniu).
Dodatkowo: Zabraliśmy zawody związane z morzem (w zamian są osobne szkolenia), i daliśmy inne.
Na razie to wszystko, co pamiętam.
Ostatnio zmieniony 02 lipca 2013, 22:23 przez Never, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest jeszcze drobny niuans dotyczący zawodów - w niektórych jest opcja poświęcenia dłuższego niż standardowe 2 lata czasu na jego opanowanie (bez specjalisty czy mistrza), co daje dodatkowe profity.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
Tak powinno być. Są zawody, których nauczenie się oraz przyswojenie sobie zajmuje więcej czasu (dają za to dodatkowe profity). Tak, też jest w nowszej wersji. Co do szybkości uczenia się są zmiany, że krócej żyjące rasy po udanym rzucie na INT uczą się go 2 razy szybciej (np. ludzie, uczą się zawodu kowala rok, a nie dwa po udanym rzucie na INT). Zastanawialiśmy się, czy zrobić adekwatnie rasy, które uczą się wszystkiego 2 razy wolniej, dłużej żyjące lub te o wolniejszych procesach myślowych, ale z tego zrezygnowaliśmy.
Dodatkowo postać, która wylosowała flegmatyka przyswaja sobie wszystko 2 razy wolniej.
Dodatkowo postać, która wylosowała flegmatyka przyswaja sobie wszystko 2 razy wolniej.
Ostatnio zmieniony 03 lipca 2013, 11:14 przez Never, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
-
- Reactions:
- Posty: 743
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
"...to każdy przyrost z poziomu (dotyczy to też przyrostów z Ksiąg Wiedzy i czarów typu Życzenie..."
Ja to zawsze rozumiałem po prostu, tak jak jest napisane. Nie piszę tu o przyrostach z zawodów ani losowania postaci tylko każdy przyrost z poziomu oraz ew. takie wyjątki jak przyrosty z ksiąg wiedzy i czary życzenie. Przy losowaniu postaci nigdy nie liczyłem nic podwójnie po przekroczeniu progów.
W wypadku nadnaturalki dającej maxy na daną cechę przyjmowaliśmy że gracz dostawał maxa z kości (tam gdzie trzeba rzucić) czyli k100=100 a k10=10 bez dorzutów. I to dotyczyło wszystkiego w trakcie losowania postaci (bonusów z zawodów także) ale już nie z przyrostów poziomów (oczywiście w takim przypadku przyrosty były podówójne bo nie zdarzało się żeby z nadnaturalką nie przekroczyć progu).
Ja to zawsze rozumiałem po prostu, tak jak jest napisane. Nie piszę tu o przyrostach z zawodów ani losowania postaci tylko każdy przyrost z poziomu oraz ew. takie wyjątki jak przyrosty z ksiąg wiedzy i czary życzenie. Przy losowaniu postaci nigdy nie liczyłem nic podwójnie po przekroczeniu progów.
W wypadku nadnaturalki dającej maxy na daną cechę przyjmowaliśmy że gracz dostawał maxa z kości (tam gdzie trzeba rzucić) czyli k100=100 a k10=10 bez dorzutów. I to dotyczyło wszystkiego w trakcie losowania postaci (bonusów z zawodów także) ale już nie z przyrostów poziomów (oczywiście w takim przypadku przyrosty były podówójne bo nie zdarzało się żeby z nadnaturalką nie przekroczyć progu).
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
To wcale nie jest głupi koncept, takie zróżnicowanie czasu nauki w oparciu o Inteligencję. Rok nauki w porównaniu z dwoma też jest dość sporym okresem, przynajmniej w przypadku niektórych zawodów - czy taki na przykład drwal musi uczyć się rąbać drzewa DWA lata? Dużej filozofii w tym fachu raczej nie ma, zwłaszcza na Orchii (tak mi się przynajmniej zdaje). W wielu przypadkach pewnie wystarczyłby jeden sezon w takiej robocie, by załapać podstawy. Ewentualnie można by jeszcze przemyśleć temat profitów czerpanych z racji praktykowania zawodu - dla przykładowego drwala zwiększenie SF czy biegłości w siekierach w pełnym wymiarze po dwuletniej nauce, w przypadku jednego roku tylko połowa należnego bonusu...Co do szybkości uczenia się są zmiany, że krócej żyjące rasy po udanym rzucie na INT uczą się go 2 razy szybciej (np. ludzie, uczą się zawodu kowala rok, a nie dwa po udanym rzucie na INT).
-
- Reactions:
- Posty: 392
- Rejestracja: 06 lipca 2013, 21:40
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 3 times
Popieram koncepcję. Jak i przedłużenie tematu by uczyć się nowych zawodów w trakcie zyskiwanie slotów z wzrostu Mądrości. Bo dlaczego nie ?
EDIT: Aczkolwiek troszkę pozmieniałem, gdy ja MG-owałem, progi cech. Znaczy się extra wzrost Żywotności i Siły przy podwójkach, nie potrojeniach bazówki.
Czyli ponad 200, podwójnie nadmiary.
Gdy przekraczamy 400, potrójnie nadwyżki.
Potem jak dopełzamy do 800 to liczymy nadrosty poczwórnie.
Przy 1600 chowałem się pod stołem i błagałem by mnie nie bili kartą postaci bo za delikatny jestem, ale liczylibyśmy wszystkie nadmiary pięciokrotnie.
EDIT: Aczkolwiek troszkę pozmieniałem, gdy ja MG-owałem, progi cech. Znaczy się extra wzrost Żywotności i Siły przy podwójkach, nie potrojeniach bazówki.
Czyli ponad 200, podwójnie nadmiary.
Gdy przekraczamy 400, potrójnie nadwyżki.
Potem jak dopełzamy do 800 to liczymy nadrosty poczwórnie.
Przy 1600 chowałem się pod stołem i błagałem by mnie nie bili kartą postaci bo za delikatny jestem, ale liczylibyśmy wszystkie nadmiary pięciokrotnie.