Progi cech

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 02 lipca 2013, 08:09

Ja liczę tak samo jak mastug, nie ma wtedy problemu 199 +6 =200 +5*2 =210.

Wzmianka o progach jest w MiMie 2/93 pod przyrostami z poziomu, nie ma zaś żadnego opisu podczas tworzenia postaci, widać to dopiero w bestiariuszu.

Zawsze tak liczyliśmy w grupie.

Jestem też za tym aby kumulowały się bonusy z zawodów. Taki wojownik spotka mistrza kowalstwa i pozna co to uścisk dłoni, pomimo, że tamten jest tylko kowalem. To zaś, że gracz będzie bardziej przypakowany, mało to stworów które będą dużo silniejsze?

Co do zdolności nadnaturalnych to owszem, max dla danej rasy to max rzut(50/100) z bonusem 20+, do tego zaś dodajemy profesje, nad/niedowagę itd.

Również jestem za uściśleniem tego aby wszystko było jasne. ja jestem za aktywowaniem progów już na etapie tworzenia.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 02 lipca 2013, 10:02

Z rozmowy wynika kilka wniosków:

1. większość z nas jest za tym aby uwzględniać progi podczas tworzenia postaci,
2. przekroczenie progu uwzględniane jest zaraz przy sumowaniu tak jak napisał mastug oraz salam, czyli

199 + 10 (próg na 200) = 199 +1 + (9*2) = 218

zamiast
199 +10 => 209 i dopiero od tej chwili uwzględnienie przekroczenia progu

Dzięki czemu nie ma problemu z kombinowaniem co dodać pierwsze jeśli posiadamy kilka bonusów.

3. Raczej większość zgadza się co do tego, aby przyrosty cech uzyskiwane z zawodów były modyfikowane przez stopień tej specjalizacji -> czyli 2x specjalista , 3x mistrz itp.

4. Wartość maks. dla rasy oznacza maksymalny wynik na kościach k50 / k100.

Never
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:07

Post autor: Never » 02 lipca 2013, 10:22

2. Mastug i Salam dobrze powiedzieli, przekroczenie progu jest uwzględnione zaraz przy sumowaniu. Tak zawsze robił mój ojciec. Tak powinno to wyglądać
199 + 10 (próg na 200) = 199 +1 + (9*2) = 218

3. O ile dobrze zrozumiełem, jeśli ktoś wylosuje kowala mistrza to będzie miał bonus do siły 3x (20 +k10) na starcie? A dana specjalizacja nie daje bonusu tylko raz? Może mi się myli z nowymi KC. Nie pamiętam już jak to było rozwiązane w pierwotnej wersji.

4. Dokładnie tak.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 02 lipca 2013, 11:14

mastug napisał(a):
Zresztą losowanie biegłości w KC bardzo mi się nie podoba - szansa na wylosowanie 1, 50 i 100 jest identyczna


Jeśli wolisz rozkład normalny a nie jednostajny to zamiast k100 wystarczy użyć 10k10 :)
Taką opcję niegdyś tu proponowałem, gdyż i tak minimalna biegłość wynosi 20, jednak nieprzejednani rycerze skierowali w moją stronę szarżę motywując ją tym, że nie będą rzucać kostkami kilkadziesiąt razy ;)
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 02 lipca 2013, 11:27

2. Ja ze swoją ekipą zawsze stosowałem zasadę, nawet przy tworzeniu postaci, gdy przekraczasz próg 200 pkt to od razu wszystko razy dwa czyli:
199 + 10 (próg na 200) = 199 +1 + (9*2) = 218
3. Kumulacja tego samego zawodu kumuluje bonusy idące z jego posiadania.
4.Dokładnie wartość maksymalna to max na k50=50 a na k100=100.

Co do fechmistrza czy innych zdolności nadnaturalnych to stosowaliśmy zasadę z pkt.4. i potem dodawanie bonusów wynikających ze zdolności.
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Awatar użytkownika
Oggy
Reactions:
Posty: 766
Rejestracja: 13 lipca 2009, 15:05
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Oggy
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Post autor: Oggy » 02 lipca 2013, 12:55

To może Never wyklarujesz punkt 3?
astrolog/alchemik 10/10 POZ

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 02 lipca 2013, 20:15

Po co? Przecież musiałby zdradzić nowości ze Świata KC! Nie liczmy na AS'ów błagam Was, bez nich wszystko idzie zajebiście!
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Never
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:07

Post autor: Never » 02 lipca 2013, 22:04

nie za bardzo rozumiem o co Ci Oggy chodzi. Nie wiem jak to jest w wersji podstawowej KC. Czy bonusy się mnożą w nieskończoność, bo ktoś ma mistrza na kowalu. I nie chcę mieszać w tym względzie. Za to wiem jak jest w nowszej wersji. Z resztą jak Czegoj dokopie się do odpowiedniego rozdziału w naszym oryginale to wszystko powinno być już jasne pod tym względem.

Specjalizacja 1 stopnia daje normalne bonusy do parametrów (każdy zawód coś daje) chyba zmniejszyliśmy bonusy z zawódów powszechnie chcianych takich jak kowal lub górnik aby była większa równość i aby nikt nie czuł się gorszy.

Specjalizacja 2 stopnia daje przede wszystkim przychody (jednorazowe na pewno, czy na stałe zależy od zawodu). W niektóre zawody dają unikalne zdolności oraz specjalizacja 2 stopnia dopełnia do pełnej 10 rzut na parametry, które były rzucone na stopniu 1.

Specjalizacja 3 stopnia: Daje duży zastrzyk gotówki z mistrza.

Uznaliśmy, że osoba zajmująca się kowalstwem przez 2 lata będzie miała podobnę siłę do mistrza kowalstwa. Bonus do parametrów doliczany jest raz (po za dopełnieniem do pełnej 10 na 2 stopniu).

Dodatkowo: Zabraliśmy zawody związane z morzem (w zamian są osobne szkolenia), i daliśmy inne.

Na razie to wszystko, co pamiętam.
Ostatnio zmieniony 02 lipca 2013, 22:23 przez Never, łącznie zmieniany 1 raz.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 02 lipca 2013, 23:58

Jest jeszcze drobny niuans dotyczący zawodów - w niektórych jest opcja poświęcenia dłuższego niż standardowe 2 lata czasu na jego opanowanie (bez specjalisty czy mistrza), co daje dodatkowe profity.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Never
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:07

Post autor: Never » 03 lipca 2013, 09:57

Tak powinno być. Są zawody, których nauczenie się oraz przyswojenie sobie zajmuje więcej czasu (dają za to dodatkowe profity). Tak, też jest w nowszej wersji. Co do szybkości uczenia się są zmiany, że krócej żyjące rasy po udanym rzucie na INT uczą się go 2 razy szybciej (np. ludzie, uczą się zawodu kowala rok, a nie dwa po udanym rzucie na INT). Zastanawialiśmy się, czy zrobić adekwatnie rasy, które uczą się wszystkiego 2 razy wolniej, dłużej żyjące lub te o wolniejszych procesach myślowych, ale z tego zrezygnowaliśmy.
Dodatkowo postać, która wylosowała flegmatyka przyswaja sobie wszystko 2 razy wolniej.
Ostatnio zmieniony 03 lipca 2013, 11:14 przez Never, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 03 lipca 2013, 10:13

A ja głupi tyle lat myślałem, że nauka jednego zawodu trwa dwa lata, a tu byle kto może młotkiem pomachać i już ma kowala, niesamowite.
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 11 lipca 2013, 16:40

"...to każdy przyrost z poziomu (dotyczy to też przyrostów z Ksiąg Wiedzy i czarów typu Życzenie..."

Ja to zawsze rozumiałem po prostu, tak jak jest napisane. Nie piszę tu o przyrostach z zawodów ani losowania postaci tylko każdy przyrost z poziomu oraz ew. takie wyjątki jak przyrosty z ksiąg wiedzy i czary życzenie. Przy losowaniu postaci nigdy nie liczyłem nic podwójnie po przekroczeniu progów.
W wypadku nadnaturalki dającej maxy na daną cechę przyjmowaliśmy że gracz dostawał maxa z kości (tam gdzie trzeba rzucić) czyli k100=100 a k10=10 bez dorzutów. I to dotyczyło wszystkiego w trakcie losowania postaci (bonusów z zawodów także) ale już nie z przyrostów poziomów (oczywiście w takim przypadku przyrosty były podówójne bo nie zdarzało się żeby z nadnaturalką nie przekroczyć progu).

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 11 lipca 2013, 17:09

Co do szybkości uczenia się są zmiany, że krócej żyjące rasy po udanym rzucie na INT uczą się go 2 razy szybciej (np. ludzie, uczą się zawodu kowala rok, a nie dwa po udanym rzucie na INT).
To wcale nie jest głupi koncept, takie zróżnicowanie czasu nauki w oparciu o Inteligencję. Rok nauki w porównaniu z dwoma też jest dość sporym okresem, przynajmniej w przypadku niektórych zawodów - czy taki na przykład drwal musi uczyć się rąbać drzewa DWA lata? Dużej filozofii w tym fachu raczej nie ma, zwłaszcza na Orchii (tak mi się przynajmniej zdaje). W wielu przypadkach pewnie wystarczyłby jeden sezon w takiej robocie, by załapać podstawy. Ewentualnie można by jeszcze przemyśleć temat profitów czerpanych z racji praktykowania zawodu - dla przykładowego drwala zwiększenie SF czy biegłości w siekierach w pełnym wymiarze po dwuletniej nauce, w przypadku jednego roku tylko połowa należnego bonusu...

Awatar użytkownika
Rikandur
Reactions:
Posty: 392
Rejestracja: 06 lipca 2013, 21:40
Has thanked: 36 times
Been thanked: 3 times

Post autor: Rikandur » 11 lipca 2013, 22:42

Popieram koncepcję. Jak i przedłużenie tematu by uczyć się nowych zawodów w trakcie zyskiwanie slotów z wzrostu Mądrości. Bo dlaczego nie ?

EDIT: Aczkolwiek troszkę pozmieniałem, gdy ja MG-owałem, progi cech. Znaczy się extra wzrost Żywotności i Siły przy podwójkach, nie potrojeniach bazówki.

Czyli ponad 200, podwójnie nadmiary.
Gdy przekraczamy 400, potrójnie nadwyżki.
Potem jak dopełzamy do 800 to liczymy nadrosty poczwórnie.
Przy 1600 chowałem się pod stołem i błagałem by mnie nie bili kartą postaci bo za delikatny jestem, ale liczylibyśmy wszystkie nadmiary pięciokrotnie.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 12 lipca 2013, 09:34

Pomysły może i niegłupie (ad test INT czy możliwość zdobycia extra zawodu jeśli mocno podniesie się MD), ale wprowadzają straszne zamieszanie.

Wymagają, aby pamiętać o kilku dodatkowych zasadach, co powoduje, że zamiast ułatwić proces tworzenia postaci to go komplikują.

ODPOWIEDZ