Bolączki mechaniki

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 18 marca 2014, 15:59

Najwięcej rozmawialiśmy o MW, ponieważ to miałem w pełni wydrukowane i Artur już gruntownie się z tym zapoznał. Jeśli chodzi o sam system walki to z tego co zrozumiałem to mają powstać trzy rodzaje walki. tzw. basic, medium i advance (czy jakoś tak). W każdym razie założenia mają być takie, że dla tych co potrzebują wyjaśnić starcie bez szczegółów, będzie podstawowa, dla tych którzy chcą mieć wpływ na walkę, trochę bardziej zaawansowana i dla fanatyków bitewnika wersja Hard gdzie walka będzie trwała nawet kilka godzin. To wstępne założenia A.S.a - nie widziałem, nie znam się, przekazuję teorię. Nawet nie wiem do którego wydania miałaby te mechaniki wejść, ale chyba raczej do drugiego. W pierwszym nie przewiduję aż tak radykalnych zmian no chyba, że pomysł powali mnie na kolana. Jeśli chodzi o Małą Wojnę to Artur powiedział, że całkiem mu się podoba, ale chyba większego zainteresowania względem wykorzystania nie wyraził. Wszystko się jednak jeszcze może zmienić, bo widzę pewną elastyczność pojawiającą się u Autora.

Na zupełny koniec dodam, że widziałem już kawałki powieści i materiału do wykorzystania w RPG będzie całkiem sporo. Zwłaszcza jeśli chodzi o zasiedlanie kontynentów i ras. Proponowałbym teraz nad tym w ogóle nie skupiać się, bo kompatybilności na pewno nie będzie. Zwyczajnie jest tego sporo.
Ostatnio zmieniony 18 marca 2014, 18:18 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 18 marca 2014, 16:22

Z doświadczenia powiem że łapanie trzech srok za ogon to droga donikąd. Jeśli już się jest za takim rozwarstwieniem to proponuje w podstawce wstawić tylko wersję prostą. A jak KC chwyci, co do czego mam nie najlepsze przeczucia, wtedy się zastanowić nad dodatkiem typu anatomia walki - ze szkoleniami i z wersją hard mechaniki, drugi typu Wojna i tam wparować zasady bitewne z czego można iść ścieżką typowego rozwoju bitewnego ale co to za bitewniak bez figurek...

Ale wszystko poprzedzone żelazną prostą zasadą - rób jedno a dobrze.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 18 marca 2014, 17:00

Też uważam, że wersja prosta zasad walki to powinien być obecny priorytet, w najbliższym wydaniu, bo jak ona nie chwyci to zaawansowane niekoniecznie będą potrzebne.

Bez odkładania tego na nie wiadomo jak odległą przyszłość.
(Szybki system walk zbiorowych można zrobić i teraz, albo z użyciem MW, albo bez jej używania. W oparciu o obecne współczynniki).

Osobiście poczekam, na to co Autor zaproponuje.

Połączony z 18.03.2014 19:58:34:
Inna opcja to wydanie KC np. na mechanice Savage Worlds to mogłoby być to. Z "Gramelem" znaczy Piotrem Korysiem, można się raczej dogadać.
B&B na mechanice SW zgarnęło blisko 20.000 na Polak potrafi, czy jak się ten portal nazywa.
Mechanika Savage Worlds rządzi w Polsce na rynku RPG.

Ja bym wolał KC na Fate Core (jest darmowa o ile się nie mylę).
Pomarzyć zawsze można. :P
Ostatnio zmieniony 19 marca 2014, 16:23 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

maciej
Reactions:
Posty: 1374
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:53

Post autor: maciej » 20 marca 2014, 12:25

Pozwoliłem sobie zacytować Twoją wypowiedz Piotrowi,odpisał ze jak najbardziej z nim się idzie dogadać,za to z Asem nie. Widać chłopaki z Fajnych RPG są zorientowani w temacie
"Mieli do wyboru wojn? lub ha?b?, wybrali ha?b?, a wojn? b?d? mieli tak?e"

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 20 marca 2014, 12:35

Wierzę, Piotra Korysia spotkałem dwukrotnie, w tym raz na zjeździe RPG-owym. Tak spokojnie się można z nim dogadać, to rozsądny i wyważony człowiek.
Coś gdzieś czytałem, ze próbował się dogadać z Autorem KC, ale nie wiedziałem czy to była prawda.
A Ty Macieju, co sądzisz o mechanice KC ?, bo tu mało Kto się wypowiada, boją się czy co? Mamy blisko 500 użytkowników, a poza kilkoma Nikt się nie wypowiada, czy w temacie o reedycji, czy też o bolączkach mechaniki.
Nadzieja jaką widzę w wydaniu KC na Savage Worlds, pewnie sczeźnie na niczym. Na reformy Autora w mechanice KC patrzę bardzo sceptycznie, ale może się zdziwię, poczekam na efekty zmian jakie być może Autor zaprezentuje...

Uważam, że żadna powieść czy kilka, ani rozbudowany opis świata nie wystarczą, ani nie zastąpią zmiany i to radykalnej mechaniki KC.
Ostatnio zmieniony 20 marca 2014, 12:41 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 20 marca 2014, 12:41

Nie ładnie Macieju :( - z A.S.em też idzie się dogadać. Masz konkretny pomysł oprócz gadaniny to zapewniam, że jest taka możliwość.

Pomysł Aravena może i jest ciekawy, żeby stworzyć KC na Fate Core, czy Savage Worlds, problem z tym, kto miałby robić konwersję i jak się później podzielić ewentualnym zyskiem. Nie zapominajcie, że Artur chciałby, żeby KC przyniosło mu korzyści finansowe, jak ma to zrobić skoro wszyscy chcieliby, żeby było za darmo. Za darmo to On tworzył jak miał 30 lat teraz już ma troszkę inne priorytety.

I co do samych fajnych RPG - lecą na fali i dobrze. Chcą powrócić do korzeni i do wydawania MiM w wersji papierowej - też dobrze. Temat już nadałem A.S.owi i mam nadzieję, że na Pyrkonie się z Nimi spotka, a przynajmniej spróbuje. Co z tego wyjdzie - Katan raczy wiedzieć, ale proszę Cię przestań gadać, że z A.S.em nie można się dogadać. Gdyby Ciebie wyciulali tak jak Jego dawno temu, też byś się dwa razy zastanowił za nim zacząłbyś rozmawiać z kolejnym wydawnictwem. Czasy zmieniły się, pytanie czy czas zgoił rany. Dla mnie z Arturem idzie się dogadać i to całkiem łatwo.:/cyk

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 20 marca 2014, 12:51

Strona mechaniczna w Savage Worlds jest prosta. Dostosowanie do realiów KC, nie byłoby tytanicznym wysiłkiem. Wszystko co jest w SW 2.0 nadaje się w 99% do KC. Dorzucamy Evernight z rasami fantasy, dorabiamy kilka typowo KC towych ras i potworów i można grać. Dwa tygodnie maks i wszystko gotowe.

Podobnie z Fate Core, dałoby radę. Ale tu byłoby więcej roboty, ale do wykonania w 3 do 4 tygodni. Jeśli chodzi o mechanikę.

W Polsce jednak Savage Worlds ma dużo większe szanse, zarobić. Nie łudzę się co do tego. Fate Core to dla mnie nr 1, ale dopóki nie będzie PDF po polsku, to Fate z SW nie ma szans.

Cóż, zawsze można zawrzeć umowę, o takiej treści by tym razem i Autor i Piotr Koryś, mieli zabezpieczone swoje interesy. A na obecnej mechanice to KC, zarobi co najwyżej falę miażdżącej krytyki i hejtu na forach, a nie kasę. Ale co ja tam wiem. :/uklon

My z Dobro działamy pomału nad przeróbką KC na Fate Core. Skończymy niedługo przeróbkę Conana na Fate Core i zabierzemy się raczej, ponownie za KC na Fate. Część konwersji mam zrobione, sporo więcej niż ta marna próbka na Forum.
Ostatnio zmieniony 20 marca 2014, 12:57 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 20 marca 2014, 12:57

Araven - KC i SW mają wyrobioną markę, problem w tym czy byliby w stanie się dogadać Autorzy - tego nie wiem. Jednak nie wszystkie połączenia mają sens - przykład z innego podwórka - Nokia i Android. Czasami zwyczajnie jedno do drugiego nie pasuje i tyle.

maciej
Reactions:
Posty: 1374
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:53

Post autor: maciej » 20 marca 2014, 13:18

Przede wszystkim,Czegoj-odniosłem się tylko do wypowiedzi Piotra Korysia. Zatem nie osądzaj mnie.
Aravenie-mechanika KC,jak sam dobrze wiesz jest ogromnie upierdliwa i czasochłonna,jednak swego czasu dało się grać regularnie gdy Kryształy były w MiMach. I naród mechanikę przyswoił. Z biegiem czasu poznalismy inne rpg,dużo prostsze w obsłudze i powiem szczerze że nie wiem czy chciałoby sie wracać do czegoś co pochłania ogrom czasu na rozliczenie jakiejś potyczki. Prowadząc wam pierwszą sesje na forum przypomnialem sobie jak to bylo za dawnych czasów kiedy na sesję targało się kalkulator. Nie mnie opiniować czy KC się sprzeda. Szczerze wątpię bo rodzime rpg mocno kuleje,przypuszczam że nakłady są niskie i sam zysk ze sprzedaży znikomy. Dwie dekady temu lud się na to rzucił bo bylo to cos nowego i fajnego. Potem pokazały się zagraniczne i Kc gdzieś wsiąkły.
"Mieli do wyboru wojn? lub ha?b?, wybrali ha?b?, a wojn? b?d? mieli tak?e"

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 20 marca 2014, 13:22

Tylko KC obecnie, jest na samym dole stawki (bazuje na marce z dawnych czasów) a SW na samej górze.

KC ma markę, ale na niej samej się nie przebije. Są konwersje wielu systemów na SW. Także z d20, ale i innych. Osobiście nie bardzo widzę inne opcje niż zmiana mechaniki na inną.
Ostatnio zmieniony 20 marca 2014, 13:26 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 20 marca 2014, 13:25

Tu jest własnie pies pogrzebany. Dwie dekady temu trzeba było kalkulator na sesję targać. Teraz każdy ma przy sobie komórkę (a w niej kalkulator), sesja często toczy się przy użyciu laptopa a tworzenie bohatera przy użyciu generatora trwa 3 kliknięcia. Widać różnicę? Może zwyczajnie wtedy na KC nie byliśmy gotowi. Fakt w KC jest liczenia i to sporo, jednak obecnie to nie problem, kiedy każdy ma przy sobie komórkę (jeśli oczywiście nie jest w stanie czegoś policzyć w pamięci). Jedyną bolączką aktualnie jest walka, bo ona jest nie do przeskoczenia. Jeśli dałoby się coś zrobić z tą opcją to uwierz mi, że granie w KC na starej meszce jest łatwe, miłe i przyjemne, chociaż dalej uważam podobnie jak Wy, że są mechaniki łatwiejsze.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 20 marca 2014, 13:30

Araven i Dobro, sami zastrzeżcie sobie prawa do konwersji mechaniki;) Zreszta co stoi na przeszkodzie, żeby zaprezentować takową konwersję ASowi. Kto wie, co by mogło z tego wyjść. FATE'owe KC kolorwy druk, twarda oprawa... ach zbyt, piękne, żeby było prawdziwe

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 20 marca 2014, 13:31

@Czegoj
Ja uważam absolutnie przeciwnie. Co za różnica, czy ja mam kalkulator w telefonie, czy jako osobny sprzęt?. Wolę ten osobny, bo jest większy i wygodniejszy, niż ten w telefonie.

Sęk w tym by kalkulator, nie był w ogóle potrzebny do gry w KC.

Losowanie postaci BG na laptopie na generatorze Ghasty (super sprawa), ale nie rozwiązuje problemu. Często trzeba to będzie zrobić ręcznie.

@8art
Nie wiem czy nam zapału starczy, w Conana gramy PBF-y, a w KC ostatnio nie gramy w żadnego. Ale ciągnie mnie do jakiegoś PBF-a na Orchii, więc może dokończymy robienie KC na Fate Core. :/dymek
Konwersja to niemal jak misja samobójcza, więc jak pisałeś kilka razy robimy od zera, KC na Fate Core.
Ostatnio zmieniony 20 marca 2014, 13:47 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

maciej
Reactions:
Posty: 1374
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:53

Post autor: maciej » 20 marca 2014, 13:33

A czas najwidoczniej ran nie zaleczyl skoro ktoś uważa ze z ASem nie da się dogadać. Zatem KaCety raczej zostaną przy pierwotnym wzorcu i stanie się tak ze o ile ujrzą światło dzienne to spełni się przepowiednia Aravena o krytyce i hejcie
"Mieli do wyboru wojn? lub ha?b?, wybrali ha?b?, a wojn? b?d? mieli tak?e"

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 20 marca 2014, 13:49

Sam może spróbuje jakiegoś pbfa KCtowego na okrojonym FATE zmontować, a już napewno poprowadze live, jak tylko bede mial mozliwosc.

Jedno wiem raczej napewno, KC na orginalnym silniku nie pociągne, no chyba że dostanę napadu sadomaso;)

ODPOWIEDZ