Miasto Ag-Coto-Gar

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 08 grudnia 2009, 20:15

Mapka to zbedne ograniczenie. Nie jest potrzebna. miasto bez mapy jest bardziej rozciągliwe dla MG, który moze je troche zwiekszyć, zmniejszyc itd.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 08 grudnia 2009, 20:23

A po co je zwiększać/zmniejszać? Wystarczy wpasować scenariusz w istniejące granice. Miasto nie powinno fluktuować jak ameba. Poza tym dokładny opis lokacji z ich prezentacją to niejednokrotnie pomysł na przygodę. Rysunki umożliwiają nawigowanie graczom.
Moim zdaniem same plusy.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 08 grudnia 2009, 20:33

Ale mapka też nie zaszkodzi. Jeśli ktoś będzie chciał to może swobodnie jej użyć. Mamy mapę do Ostrogaru i jakoś nikomu nie przeszkadza. A zmiany można wprowadzać mimo mapy, wystarczy tylko skalę pozmieniać i już.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 08 grudnia 2009, 20:46

...ew. w pustych miejscach uplasować "swoje" lokacje ze scenariusza, i wszystko gra.

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 08 grudnia 2009, 20:51

Mrufon:
Wystarczy wpasować scenariusz w istniejące granice.
Mozna.
Miasto nie powinno fluktuować jak ameba.
A kto tak mówi? Moze po prostu Mg wygodniej by było miec inne odległosci czy sasiedztwo miedzy lokacjami :) ?

avnar:
Mamy mapę do Ostrogaru i jakoś nikomu nie przeszkadza.
Fakt. nie przeszkadzało nawet tym kretynom robiącym podręcznik zamieścic ja przy innym opisie miasta :D


Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 08 grudnia 2009, 20:57

Moze po prostu Mg wygodniej by było miec inne odległosci czy sasiedztwo miedzy lokacjami
Nie widzę sensu takiego "upłynniania" granic miasta. To może być przyczyną nieporozumień - ktoś komuś zarzuci, że "tydzień temu tu była wieża". Przykład trywialny ale wiada o co chodzi.

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 08 grudnia 2009, 21:02

To może być przyczyną nieporozumień - ktoś komuś zarzuci, że "tydzień temu tu była wieża".
Dobry MG nie robi takich błędów. A zły zrobi nawet z mapą.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 08 grudnia 2009, 21:10

To idąc tym tokiem "rozumowania" może zrezygnować z mapy świata, jasnej mechaniki, i wszystko "rozmyć" po konturach.

Mapa miasta może przedstawiać kluczowe lokacje - jak garnizon, wieża maga, biblioteka, ratusz. Resztę zawsze można dowolnie ulokować. Precyzja zmieszana z elastycznością.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 08 grudnia 2009, 21:43

Według mnie dobra mapa jest jak najbardziej przydatna. To co mi przysłałeś to ładny kawałek roboty. Niestety chyba dla mnie nieosiągalny. Nie znam się na mapach, a na grafice równie mało. Mapę miasta, jako takiego stworzyłem, niestety podział na dzielnice to już zupełnie inny poziom abstrakcji. Najważniejsze punkty w mieście są opisane i zaznaczone, więc dobry MG sobie poradzi. Jeśli ktoś kiedyś miałby ochotę zrobić bardziej szczegółową mapę niech robi. Z chęcią rzucę okiem i jak będzie pasować to przygarnę do tekstu i autora i mapę. Jeśli chodzi o nazwę miasta to wzięta w całości ze słownika orkowego. W tym ustępie raczej już nie przewiduję zmian.

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 08 grudnia 2009, 21:59

czegoj:
Według mnie dobra mapa jest jak najbardziej przydatna.
Jest przydtna, ale nie róbmy z tego konieczności.


Mrufon:
To idąc tym tokiem "rozumowania" może zrezygnować z mapy świata, jasnej mechaniki, i wszystko "rozmyć" po konturach.
Patrząc na forum to w sprawie mechaniki i tak kazdy jest najmadrzejszy i wszystko by zmienił. Co do świata to zbyt dokładny opis może zostawić niezbyt wiele miejsca dla pomysłów MG.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 09 grudnia 2009, 05:39

Co do świata to zbyt dokładny opis może zostawić niezbyt wiele miejsca dla pomysłów MG.
Chyba nie ma czegoś takiego jak zbyt dokładny opis, są systemy które są rozwijane nieprzerwanie przez lata, a ciągle można tam jeszcze dorzucać. Chyba nie ma się co martwić że KCety staną się nagle jedynym który został tak opisany że igły się nie da wcisnąć:) No chyba że AS rzeczywiście ma te tysiące stron, pochowane w szufladach:), mam nadzieję że dowiemy się tego na święta.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 09 grudnia 2009, 07:56

Nadzieję mam, ale coś mi to szwindlem pachnie. Dlaczego tyle lat tego nie publikował? Przecież chciałby się choćby pochwalić, przeciekłoby do netu przez kolegów...

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 09 grudnia 2009, 07:59

Chyba nie ma czegoś takiego jak zbyt dokładny opis, są systemy które są rozwijane nieprzerwanie przez lata, a ciągle można tam jeszcze dorzucać
Podobno "młotek" zdradza objawy "zbyt dokładnie opisanego". Tutaj raczej chodziło mi o "swiat" w kontekscie opisania realiów miasta.

Mrufon:
Dlaczego tyle lat tego nie publikował?
Gady potrafia sie długo i dobrze ukrywać :P

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 09 grudnia 2009, 08:57

AS przypomina mi też nieco cykady. 17 lat siedzi w ziemi, potem na chwilę wychodzi, pffft i tyle z tego jest...

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 07 października 2010, 14:27

Czegoj - aktualizowałeś opis tego miasta czy przepadł gdzieś w głębi twego kompa ?

ODPOWIEDZ