Organizacje, stowarzyszenia, loże, bractwa, etc.

kymil
Reactions:
Posty: 52
Rejestracja: 09 września 2014, 17:54

Post autor: kymil » 28 września 2014, 10:45

Na stronie KC-tów zamieszczone są tylko trzy bractwa, które istnieją na Orchii. W mej ocenie dotyczą ruchów religijnych, fanatycznych i bardziej się nadają na adwersarzy BG, niż jako docelowa grupa, do której BG chcieli by dołączyć.

- Bractwo Białych Mieczy - ujdzie w tłoku w mojej wizji świata, ale nie daje fabularnych zahaczek,
- Bractwo Klingi Duszy - kult Katana, nie dla dobrych BG,
- Bractwo Pieczęci Mroku - słabe zastosowanie dla słabszych postaci jako BG nawet jako przeciwnik,

Wprowadziliście w swej Orchii ciekawsze organizacje, np. na wzór Hanzy, kompanie najemnicze, stowarzyszenia nastawione na zarobek, czy nawet koterie polityczne, które naprawdę rządzą Kartarią.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 28 września 2014, 13:03

Kymil, a masz czas je opisywać, bo my nie. Przez kilka lat był przestój, teraz się ponownie wzięliśmy za pisanie. Myślisz że uda się zapełnić wszelkie dziury jakie istnieją w systemie? Masz kilka opisanych bogów, w nich po kilka organizacji w postaci szkiców, opisanych kilkoma zdaniami. Masz chęć się wziąć za najemników, droga wolna. Pisz a na pewno znajdzie się grono osób które te opisy skomentuje lub rzuci jakieś sensowne pomysły.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 28 września 2014, 13:21

Tutaj masz jakieś bractwo, którym pisał ghasta wieki temu http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... rowstart=0

Tutaj masz bractwo kastratów, sporo osób mieszało w tym garnku, zebrał to deliad http://www.krysztalyczasu.pl/articles.p ... cle_id=406

Jeszcze są REZHAROWIE Ketha - http://www.krysztalyczasu.pl/articles.p ... cle_id=360

To wszystko nie jest jakoś super uporządkowane, ale już sporo tego u nas się pojawiło.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 28 września 2014, 13:25

W pierwszych numerach MiM było Bractwo najemników opisane, nazwa mi umknęła. II części opisu chyba były. Karak sur bodajże, Twierdza Czarnego smoka to była siedziba bractwa.
Ostatnio zmieniony 28 września 2014, 13:31 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 28 września 2014, 15:20

Takie bractwo było opisane w którychś z późniejszych MiMów jeśli mnie pamięć nie myli.
już mam - dwie części 12/98 i 01/99.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 28 września 2014, 15:34

Opis był fajny, jak się to bractwo nazywało? Opis mógłby być bazą dla kompanii najemnych.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 28 września 2014, 16:33

Tak jak pisałeś właśnie.

kymil
Reactions:
Posty: 52
Rejestracja: 09 września 2014, 17:54

Post autor: kymil » 28 września 2014, 17:12

avnar napisał(a):

Kymil, a masz czas je opisywać, bo my nie. Przez kilka lat był przestój, teraz się ponownie wzięliśmy za pisanie. Myślisz że uda się zapełnić wszelkie dziury jakie istnieją w systemie? Masz kilka opisanych bogów, w nich po kilka organizacji w postaci szkiców, opisanych kilkoma zdaniami. Masz chęć się wziąć za najemników, droga wolna. Pisz a na pewno znajdzie się grono osób które te opisy skomentuje lub rzuci jakieś sensowne pomysły.
Venar, to nie jest zarzut, że są tylko 3 organizacje :). Ciekawy jestem koncepcji organizacji jakie stosowaliście na sesjach :).
Kompania Czarnego Smoka, czytałem ten numer. To było spójne i do wykorzystania. Nawet profesja najemnika była wraz z ty modułem.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 28 września 2014, 21:31

Tak Venar, nie krytykuj chłopaka ;)

Co do koncepcji. To ja dość mocno korzystałem z Bractwa Białych Mieczy, Gildii Wężowych Cieni, arbitrów katańskich (coś ala marszali z Dzikiego Zachodu) oraz elfich tongów (gildii zabójców). Sądzę że każdy z nas miał kilka organizacji które gdzieś tam w tle cały czas żyły. Kwestia dopasowania ich do swojej rzeczywistości gry.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 29 września 2014, 08:10

A znacie elfią partię RFABP? Radykalna Frakcja Antyorkowych Bojówek Paramilitarnych? :D

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 29 września 2014, 10:17

Patent z organizacjami jest dobre, może Kymil po akcji z OQ2 coś naskrobiesz o jakiejś organizacji?

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 29 września 2014, 11:34

"Venar, to nie jest zarzut, że są tylko 3 organizacje"

"Tak Venar, nie krytykuj chłopaka"

Eeeee, proszę mnie tu nie wywoływać do tablicy bo zbanuję ;)

A tak w ogóle, to istnieje coś takiego jak "Księga Mistrza Gry", w której znajduję się krótki opis kilku Organizacji/Gildii występujących na Orchii.

Wstęp
Gildie to organizacje zajmujące się promocją rozkwitu danej profesji lub zawodu. Najbardziej znane z nich to stowarzyszenia złodziejskie i czarodziejskie. W zasadzie Gildia w swych szeregach skupia przede wszystkim tylko osoby z jednej profesji. Od tej zasady istnieją jednak wyjątki, aczkolwiek prawo to rozróżnia w zasadzie gildie od bractw. Przykładem takiego wyjątku jest Gildia Białych Magów skupiająca wszystkich czarodziei i kleryków służących magii przynoszącej pokój i szeroko rozumiane dobro. Z drugiej strony także Gildia morska reprezentuje interesy profesji i zwykłych zawodów związanych z morzem. Do cech wspólnych dla każdej Gildii należy jej struktura wewnętrzna i zewnętrzna.
Struktura wewnętrzna tej organizacji w zasadzie jest dwustopniowa (choć trafniej by było powiedzieć 2,5 stopniowa). Na czele
każdej gildii stoi Wielki Mistrz. Ma on kompletną władzę w tej organizacji, reprezentuje na zewnątrz jej interesy i na nim spoczywają wszelkie problemy związane z przyszłością gildii. Raz wybrany Mistrz Gildii pełni tą rolę dożywotnio. W gildii znajduje się dowolna liczba jej członków. Tworzą oni coś w rodzaju jednej rodziny, w której naczelnym interesem jest interes gildii. Jednostka w tym przypadku może zaspokoić swoje pragnienia tylko, jeżeli nie jest aktualnie potrzebna interesowi gildii. W praktyce ostatnią strukturę gildii tworzą kandydaci na członków. Najczęściej są to osoby, które jeszcze nie spełniły wygórowanych warunków przyjęcia.
Struktura zewnętrzna gildii polega na tym, że organizacja taka stara się mieć swą siedzibę praktycznie w każdym mieście. W praktyce
filie danej gildii są sobie równorzędne. W każdym takim mieście jest także mianowany mistrz gildii danego miasta, z tym, że podlega
on naczelnemu mistrzowi (a więc z miasta macierzystego gildii). Warunki przyjęcia do danej gildii, jakie korzyści ona przynosi,
miasta–filie danej gildii, oraz historia poszczególnych gildii opowiedziane zostało szczegółowo przy każdym opisie danej gildii."
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

ODPOWIEDZ