Światotworzenie - Orkus Mały
-
- Reactions:
- Posty: 75
- Rejestracja: 15 października 2018, 14:27
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 41 times
Jak w temacie - zbieramy informacje na temat Orkusa Małego (zajął trzecie miejsce w Ankiecie), aby narysować mapę. Nie planuję bawić się w wymyślanie historii i otoczki fabularnej.
Co wiemy:
- w centrum wyspy znajdują się wapienne Tryglodycie Góry o oblodzonych szczytach (zatem około 3000 m n.p.m - sugeruję się wysokością Olimpu w Grecji)
- na południe od nich znajdują się Duże Wzgórza, które sięgają morza
- północny wschód to rozległe stepy
- zachód i południowy wschód to lasy i jeziora oraz najbardziej cywilizowana część wyspy, gdzie jest najwięcej miast
- główne miasta: Ogina, Orwin-gar, Taram-dur, Gotam-dur, Alwidon, Halandia
Wydaje się logicznym, że miasta krasnoludów: Taram i Gotam powinny być gdziesik w Górach. Gnomie Alwidon też. Efia Ogina - gdzieś w lasach, zaś orczy Orwin-gar powinien być głównym portem. Jest to w lekkiej sprzeczności z tym, co zaproponował Bazyl (w temacie Ujednolicony Atlas Archipelagu) umieszczając Taram-dur na północnym wybrzeżu (chyba, że są to morskie krasnale ze swoim portem .
Linkujcie i cytujcie proszę wszystkie znane Wam źródła oficjalne i nieoficjalne, a coś z tego ulepimy
Co wiemy:
- w centrum wyspy znajdują się wapienne Tryglodycie Góry o oblodzonych szczytach (zatem około 3000 m n.p.m - sugeruję się wysokością Olimpu w Grecji)
- na południe od nich znajdują się Duże Wzgórza, które sięgają morza
- północny wschód to rozległe stepy
- zachód i południowy wschód to lasy i jeziora oraz najbardziej cywilizowana część wyspy, gdzie jest najwięcej miast
- główne miasta: Ogina, Orwin-gar, Taram-dur, Gotam-dur, Alwidon, Halandia
Wydaje się logicznym, że miasta krasnoludów: Taram i Gotam powinny być gdziesik w Górach. Gnomie Alwidon też. Efia Ogina - gdzieś w lasach, zaś orczy Orwin-gar powinien być głównym portem. Jest to w lekkiej sprzeczności z tym, co zaproponował Bazyl (w temacie Ujednolicony Atlas Archipelagu) umieszczając Taram-dur na północnym wybrzeżu (chyba, że są to morskie krasnale ze swoim portem .
Linkujcie i cytujcie proszę wszystkie znane Wam źródła oficjalne i nieoficjalne, a coś z tego ulepimy
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 473
- Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
- Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 58 times
- Kontakt:
-
- Reactions:
- Posty: 75
- Rejestracja: 15 października 2018, 14:27
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 41 times
No i zasadniczy problem z głowy
Rzućcie tylko garścią elfich, hobbicich, gnomich i krasnoludzkich nazw wiosek, co bym ożywił mapę detalami.
Połączony z 28.11.2018 14:25:38:
Tymczasem robię wstępny szkic, więc rzucę tu parę kwestii, które chciałbym uporządkować, zanim zabiorę się za właściwe rysowanie:
Obszary:
Elfie - od zachodu po kres Żywej Puszczy za wyjątkiem Orwin-Garu, czyli orkowego miasta garnizonowego, które powstało później i ma za zadanie pacyfikować wyspę i podsycać nieustającą wierność do Katanów.
Hobbici - niezbyt duża enklawa wokół Halandii. W każdym razie kolonizacja hobbicka nie sięga dalej niż po Srebrną Łzę na północy i rzekę Isathia (bo to rzeka jest?) na południu.
Krasnoludy - północno-wschodnia część wyspy
Równiny wokół rzeki(?) Dagoria - dzikie stepy, gdzie pasą się opasy i hobgoblinią się prymitywne szczepy goblinie, ogrze i tym podobne.
Bazylu - na wrzuconej przez Ciebie mapie nie ma gnomiego miasta Alwidon (12.000 mieszkańców, więc nie w kij dmuchał), o którym wspomina "Atlas" (Labirynt, nr 2/1995). Umieściłbym te miasto na południe od Gotam-Gor gdzieś na skraju Długiego Lasu lub nad Rzeką Isatia.
Do tego trochę ludzkich osad na południowym zachodzie wyspy.
Linie Komunikacyjne
Wyspa jest zdecydowanie mało komunikacyjna Dzielą ją Tryglodycie Góry oraz Żywa Puszcza i Duże Wzgórza.
Powinna być dobra krasnoludzka droga między Taram-Dur a Gotam-Gor, przedłużona traktem do Alwidonu, skąd już mniej uczęszczany szlak wiedzie do Halandiii.
Drugi główny trakt wiedzie z Oginy do Orwin-garu, przedłużony niebezpieczną i zaniedbaną drogą przez Duże Wzgórza do Alwidonu (raczej prawie samym wybrzeżem).
Sporo rzek, kilka pewnie spławnych, więc chyba główne osady bym umieszczał wzdłuż ich biegów.
Tryglodyci
"Atlas" podaje, że jest to takie brakujące ogniwo w łańcuchu ewolucji między goblinami a ludźmi. Cuś takie Homo neanderthalensis, albo nawet Homo heidelbergensis, co żyje w jaskiniach i łupie kamienie. Z drugiej jednak strony tenże "Atlas" informuje, że spora ich grupa żyje w elfiej Oginie. Czyli że co? Elfi gatunek służebny do zamiatania ulic i wywożenia kompostu?
Wspólna Mowa
Wspólną Mową posługują się Hobbici i ludzie. Na chłopski rozum powinna to być polszczyzna. Tak myślę, żeby toponimię osad i wiosek ludzkich i hobbicich po prostu wymyślić w naszym języku (ot, np. Miedziana Woda, Czarnobrzegi, etc.), zamiast tych wszystkich orkowych garo-kiro-morkirów.
I to by było na tyle.
Rzućcie tylko garścią elfich, hobbicich, gnomich i krasnoludzkich nazw wiosek, co bym ożywił mapę detalami.
Połączony z 28.11.2018 14:25:38:
Tymczasem robię wstępny szkic, więc rzucę tu parę kwestii, które chciałbym uporządkować, zanim zabiorę się za właściwe rysowanie:
Obszary:
Elfie - od zachodu po kres Żywej Puszczy za wyjątkiem Orwin-Garu, czyli orkowego miasta garnizonowego, które powstało później i ma za zadanie pacyfikować wyspę i podsycać nieustającą wierność do Katanów.
Hobbici - niezbyt duża enklawa wokół Halandii. W każdym razie kolonizacja hobbicka nie sięga dalej niż po Srebrną Łzę na północy i rzekę Isathia (bo to rzeka jest?) na południu.
Krasnoludy - północno-wschodnia część wyspy
Równiny wokół rzeki(?) Dagoria - dzikie stepy, gdzie pasą się opasy i hobgoblinią się prymitywne szczepy goblinie, ogrze i tym podobne.
Bazylu - na wrzuconej przez Ciebie mapie nie ma gnomiego miasta Alwidon (12.000 mieszkańców, więc nie w kij dmuchał), o którym wspomina "Atlas" (Labirynt, nr 2/1995). Umieściłbym te miasto na południe od Gotam-Gor gdzieś na skraju Długiego Lasu lub nad Rzeką Isatia.
Do tego trochę ludzkich osad na południowym zachodzie wyspy.
Linie Komunikacyjne
Wyspa jest zdecydowanie mało komunikacyjna Dzielą ją Tryglodycie Góry oraz Żywa Puszcza i Duże Wzgórza.
Powinna być dobra krasnoludzka droga między Taram-Dur a Gotam-Gor, przedłużona traktem do Alwidonu, skąd już mniej uczęszczany szlak wiedzie do Halandiii.
Drugi główny trakt wiedzie z Oginy do Orwin-garu, przedłużony niebezpieczną i zaniedbaną drogą przez Duże Wzgórza do Alwidonu (raczej prawie samym wybrzeżem).
Sporo rzek, kilka pewnie spławnych, więc chyba główne osady bym umieszczał wzdłuż ich biegów.
Tryglodyci
"Atlas" podaje, że jest to takie brakujące ogniwo w łańcuchu ewolucji między goblinami a ludźmi. Cuś takie Homo neanderthalensis, albo nawet Homo heidelbergensis, co żyje w jaskiniach i łupie kamienie. Z drugiej jednak strony tenże "Atlas" informuje, że spora ich grupa żyje w elfiej Oginie. Czyli że co? Elfi gatunek służebny do zamiatania ulic i wywożenia kompostu?
Wspólna Mowa
Wspólną Mową posługują się Hobbici i ludzie. Na chłopski rozum powinna to być polszczyzna. Tak myślę, żeby toponimię osad i wiosek ludzkich i hobbicich po prostu wymyślić w naszym języku (ot, np. Miedziana Woda, Czarnobrzegi, etc.), zamiast tych wszystkich orkowych garo-kiro-morkirów.
I to by było na tyle.
Ostatnio zmieniony 28 listopada 2018, 14:27 przez kartograf, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 473
- Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
- Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 58 times
- Kontakt:
To nie jest moja mapa, po prostu miałem to wrzuciłem. Zauważyłem brak Alwidonu przy okazji mapy Archipelagu - tam zaproponowałem położenie miasta w podobnym miejscu, więc chyba pomysł jest niezły
Podoba mi się także idea polskich nazw, można je pozgapiać z gry komputerowej Wiedźmin, bardzo fajnie je tam ponawymyslali: Podgaje, Wrońce, Konary, Zalipie, Płochaczowa Rębnia, Stare Pupy. Przy okazji te nazwy jednym słowem opisują specyfikę lub położenie takiego miejsca.
Podoba mi się także idea polskich nazw, można je pozgapiać z gry komputerowej Wiedźmin, bardzo fajnie je tam ponawymyslali: Podgaje, Wrońce, Konary, Zalipie, Płochaczowa Rębnia, Stare Pupy. Przy okazji te nazwy jednym słowem opisują specyfikę lub położenie takiego miejsca.
-
- Reactions:
- Posty: 75
- Rejestracja: 15 października 2018, 14:27
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 41 times
[offtopic]W Wieśku nie wymyślili chyba żadnej nazwy wsi, bo zda się, że wszystkie nazwy z Velen można znaleźć w Słowniku geograficzno-historycznym Królestwa Polskiego Btw. zawsze, jak jadę przez Stegny, patrzę czy mi jakiś ghoul czy inksza ekimma nie wyskoczy [/offtopic]
Tymczasem luźne propozycje nazw:
Krasnoludzkie twierdze i kopalnie
Dhurn Ladur
Khorkihm
Hen Turuhm
Thimgran
Gor Garom
Voghrahm
Thol Ulum
Efie osady
Unellenor
Inmluna
Nill Aethel
E'eth Ancalen
Selalune
Efana Aethel
Onlethalas
Hobbickie wioski
Brzeziny
Zagórze
Jeziorna
Łabędy
Dąbrowa
Barciany
Przywodzie
Zamoście
Ludzkie osady
Alwernia
Gołogóry
Moczara
Niżnów
Podkamień
Czarnaruda
Waręż
Kopanica
Orla
Kowale
Gliniany
Połączony z 29.11.2018 09:08:29:
Tymczasem: powolutku się rysuje.
Bawię się promarkerami, aby lekko ją podkolorować. Szczęsciem to wyspa elfów, hobbitów & krasnali, więc nie muszę się martwić o mhroczność
Tymczasem luźne propozycje nazw:
Krasnoludzkie twierdze i kopalnie
Dhurn Ladur
Khorkihm
Hen Turuhm
Thimgran
Gor Garom
Voghrahm
Thol Ulum
Efie osady
Unellenor
Inmluna
Nill Aethel
E'eth Ancalen
Selalune
Efana Aethel
Onlethalas
Hobbickie wioski
Brzeziny
Zagórze
Jeziorna
Łabędy
Dąbrowa
Barciany
Przywodzie
Zamoście
Ludzkie osady
Alwernia
Gołogóry
Moczara
Niżnów
Podkamień
Czarnaruda
Waręż
Kopanica
Orla
Kowale
Gliniany
Połączony z 29.11.2018 09:08:29:
Tymczasem: powolutku się rysuje.
Bawię się promarkerami, aby lekko ją podkolorować. Szczęsciem to wyspa elfów, hobbitów & krasnali, więc nie muszę się martwić o mhroczność
Ostatnio zmieniony 29 listopada 2018, 09:08 przez kartograf, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Mnie osobiście przypadła do gustu pomysł Tryglodytów jako takich "zwierząt domowych". Elfy mogą traktować je dobrze, jako takie maskotki rodzinne. Mogą być czymś pośrednim między niewolnikiem a pupilem, w zależności do jakiej rodziny elfickiej trafią. Jedni wychowują ich na ochroniarzy, tragarzy, czy do innych prac fizycznych, a inni zwyczajnie jako niewolne stworzenie służące zachcianką swego pana. Tak czy inaczej porywani tylko za młodu i pozostający w społeczności elfów zazwyczaj do końca swoich dni, nie znając naturalnego swojego środowiska. Według mnie bardzo ciekawy i nośny temat.
-
- Reactions:
- Posty: 766
- Rejestracja: 13 lipca 2009, 15:05
- Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Oggy
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 10 times
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 473
- Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
- Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 58 times
- Kontakt:
To samo na sesji mówiłeś o goblinach ;Pczegoj napisał(a):
Mnie osobiście przypadła do gustu pomysł Tryglodytów jako takich "zwierząt domowych".
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Bo generalnie lubię takie motywy. Po co od razu zabijać lub zniewalać - takie rasy mogą być fajnie. Wszędzie gobliny i Tryglodyci to potwory. Odejdźmy od stereotypu i pozwólmy zaprzyjaźnić się z tymi rasami.BAZYL napisał(a):
To samo na sesji mówiłeś o goblinach ;Pczegoj napisał(a):
Mnie osobiście przypadła do gustu pomysł Tryglodytów jako takich "zwierząt domowych".