Rycerstwo

Mrufon
Reactions:
Posty: 2576
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 30 września 2011, 22:53

Mam z nim problem - z rycerstwem. Wiecie co to za warstwa - nie tylko wojownicy o szlachetnym urodzeniu ale i właściciele nadań ziemskich, dzięki którym i za które muszą służyć zbrojnie podczas wojen. Na Orkusie Wielkim opisanych jest tak mało wiosek, że nie potrafię sobie wyobrazić jaki jest fundament socjalny egzystencji rycerzy, baronów, diuków, książąt. Gdzie te dziesiątki wsi, zamków, które dają im furaż, zbrojnych i pieniądze na wystawne życie i oręże, konie?
Czy nie uważacie, że ten aspekt systemu też ma dziurę, a może nie ogarniam tego?

Awatar użytkownika
deliad
Reactions:
Posty: 3615
Rejestracja: 28 marca 2010, 10:24
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/deliad
Has thanked: 5 times
Been thanked: 52 times

Post autor: deliad » 03 października 2011, 16:46

Myślę, że winę za taką sytuację ponosi mała dokładność mapy Orkusa. Przedstawiono na niej tylko wioski o znaczeniu ekonomicznym, strategicznym, handlowym itd. Gdyby na mapę naniesiono wszystkie wioski, osady, małe miasta, zamki, fortyfikacje i inne budowle straciła by ona przejrzystość. To wersja oficjalna.
Nieoficjalnie uważam, że to kolejna niedoróbka w systemie KC i nie ma co się nad tym zbytnio rozwodzić. Każdy szanujący się mistrz gry tworzy, na swoje i graczy potrzeby, tysiące wiosek i wioseczek.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2576
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 14 października 2011, 13:09

No nie wiem czy to kwestia skali - w opisie wyspy nie widać innych wiosek. Te, które są podane są według jakiegoś klucza? Liczą po kilkadziesiąt nierzadko osób, myslę więc, że przyczyna jest inna... Fuszerka?

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 14 października 2011, 13:36

Nie można przecież opisać 100% świata - to przecież nierealne.
Tak trochę to szukasz dziury w całym...

Mrufon
Reactions:
Posty: 2576
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 14 października 2011, 14:06

Nie szukam dziury, ona jest. Nie ma żadnej wzmianki o strukturze społecznej. Nigdzie. Wszędzie masa pustek, to gdzie te wioski??

Shadowrunner
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27

Post autor: Shadowrunner » 31 października 2011, 00:38

Jakto gdzie? Za portalem prowadzącym do magicznej krainy - każdy rycerz razem z ziemią dostaje portal, który prowadzi na Toril, Terrę czy Ardę bądź inny świat - i on sobie tam jeździ i podbija wioski narzucając im haracz, daninę w dzieciach które wciela do swej armii niczym turcy formujący janczarów. Na kodeks nie zwarza naonczas - gdyż to świat inny, Orchiańskie zasady honoru go tam nie obowiązują więc pali gwałci i rabuje ile wlezie.

Jest to całkowicie racjonalne wytłumaczenie w świecie takim jak i nie można mu niczego zarzucić niczego od strony logicznej Orchia :D
"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch."
[sic!]

Mrufon
Reactions:
Posty: 2576
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 05 kwietnia 2012, 08:48

To takie same portale jak te, którymi dostarcza się do stolicy furaż? ;)

vampire1308
Reactions:
Posty: 435
Rejestracja: 30 listopada 2008, 21:34

Post autor: vampire1308 » 05 kwietnia 2012, 12:03

pewnie tak jest. ale jeżeli chodzi o wioski to tez raczej sugerowałbym się wymyślaniem przez mistrzów gry. natomiast struktura powinna być podana jak najbardziej...no ale nikt nie jest doskonały.

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 24 czerwca 2013, 20:20

Tak sobie patrzę na opis wioski, już najmniejsza, czyli osada daje rocznie 400 zł dochodu. Zatem można za to zakupić podstawową płytówkę z tarcza mieczem i konia z rzędem.

Rycerz w KC moim zdaniem dopiero za zasługi tzn. po przekroczeniu 10 poz stanie się posiadaczem ziemskim. Wszyscy niżej choć z profesji rycerze powinni być traktowani jako giermkowie z własnym ogródkiem jako ziemią.

Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 24 czerwca 2013, 21:34

ale 10 POZ to wymóg na posiadanie bodajże struktury warownej, a nie byle wioski. A dochód klasy wyższej, to niby skąd ma się brać?
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 24 czerwca 2013, 22:10

Roczne podatki z osady to 400 złt.
Ubogi szlachcic maksymalnie z dzierżawy może wyciągnąć 100 złt .Średnia szlachta 200, arystokracja 500, książe 1000.

Biorąc pod uwagę fakt, że młody szlachcic jest zaledwie współwłaścicielem i ojcowiznę ma podzieloną pomiędzy rodzeństwo, bądź wogóle tylko część ziemi do niego należy. Ale również to, że może równie dobrze mieć 1 złt (k100) to można domniemać, że jego udziałem jest tylko część wioski. Sprzedając zaś swą część będzie wykupiony przez rodzeństwo. A raczej zrzecze się swej części za marne grosze, gdyż wioska która generuje 400 złota rocznie ma wartość 115 tyś. Oczywiście nowa, taka 50 letnia to raczej 20-30 tyś.

Konkludując, wioskę ew. wioskę z kasztelem ma senior rodu, rycerz dziadunio, bądź lepiej papcio rycerz. Ma on 4 synów z czego każdy z nich jest rycerzem. Udział z wioski podzielił po równo, on 60% (240 złt rocznie), synowie po 10% czyli 40 zł rocznie. Nasz bohater jest jednym z czterech synów i na k100 wypadło własnie 40 :)... rzecz jasna taki przykład.

avnar
Reactions:
Posty: 1131
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Post autor: avnar » 24 czerwca 2013, 22:47

A teraz spójrz sobie Salam na koszt wybudowania takiej małej wioski albo kasztelu i zastanów się kogo na to stać jeśli książe wyciąga tylko 1000 sztuk złota.

Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 25 czerwca 2013, 06:20

a dziadek rycerz to może mieć 4 synów, ale szlachciców, niekoniecznie rycerzy...
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 25 czerwca 2013, 06:49

Tak jak pisałem, wioska nowa kosztuje 115 tyś. lecz taka która ma już 50 lat nie będzie tyle kosztowała, chaty są stare, niektóre bardzo, są oczywiście nowe budynki jeśli wieś się rozwija, lecz koszt wogóle może być diametralnie niższy. Ale nie o tym chciałem. Dziadunio dostał wioskę za zasługi od Rady najbliższego miasta / ogólne władzy (uruków) / bądź ją wybudował (korzystając ze zniżek). Ma ją od 50 lat, w tym czasie miał syna papcia oraz dwie córki. Córki wyposażył w posag i dobrze wydał, został mu syn, papcio ;)

Historii można mnożyć wiele, każda może wytłumaczyć wejście w posiadanie wioski. Takich osad jest mnóstwo, a skoro jest ich tak dużo i każda może (choć nie musi) wydać kilku rycerzy, to ich też trochę będzie.

Denver, syn rycerza najpewniej zostanie też rycerzem, wszak tytuł ozobowiązuje i raczej nie będzie kupcem czy gwardzistą (chyba, że sprzeciwi się ojcu i zostanie mimo to, jakiś awanturnikiem, czarne owce zawsze się zdarzają)

Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 08 lipca 2013, 22:43

Są gdzieś opisane zasady pojedynku rycerskiego? Interesuje mnie wszystko łącznie z przepadkiem mienia pokonanego.
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

ODPOWIEDZ