Zawartość podziemnych lokacji

Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 05 listopada 2013, 21:22

nie, nie. Chodzi o to, że na przykład dziura w ziemi jest bardziej widoczna od zamaskowanej pod wygląd podłogi zapadni.
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 06 listopada 2013, 06:29

Czytam sobie Wasze pomysły i zauważyłem jedną rzecz. Mianowicie zapominacie o pułapkach naturalnych, najbardziej logicznych i możliwych do zastosowania wszędzie. Czym one są? Podam kilka przykładów i wydaje mi się że warto byłoby je rozwinąć:
- osuwisko, rzut na ZR albo spadają na Twoją postać kamienie, jak masz pecha to polecisz w dół razem z nimi
- spróchniałe podpory, głośniejszy hałas, otarcie się o nie itd może spowodować że cała sekcja korytarza może się zawalić
- pęknięta płyta, przy odsuwaniu płyty sarkofagu może przytszasnąć stopy albo upaść na jakąś postać
- zniszczona kolumna, tak jak osuwisko, dotknięcie może spowodować jej upadek
- podmyty grunt, nieostrożne stąpnięcie może spowodować upadek.
- ciasnota, brak przejścia bez pozytywnego rzutu na ZR oraz grozi utknięciem
itd..
Bytów można mnożyć do woli a zastosowanie szerokie, bo pasuje wszędzie, czy to do tych lokacji stworzonych przez istoty myślące, czy też tych naturalnych. Osobiście nie jestem zwolennikiem pułapek mechanicznych bo wymagają logiki. A z lokacjami mającymi kilkaset lat, ta logika się rozmywa.

Innym typem pułapek które moim zdaniem są łatwe do założenia i mają dłuższy czas użyteczności są pułapki magiczne. A to można stworzyć jakiś symbol który wybucha, teleportuje czy przywołuje. Albo można wykorzystać jakieś przedmioty czy przekleństwa. Albo stworzyć odpowiednich strażników, czyli golemy i martwiaki, ewentualnie demony.

Co do testów to ja bym nie sugerował stałych modyfikatorów, jedynie podałbym propozycje korzystania z nich przez MG, w sytuacji gdy będzie ich potrzebował. Jak już ktoś napisał i tak trzeba dostosować lokację do postaci, więc po co jeszcze dodatkowo komplikować sprawę?

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 06 listopada 2013, 11:17

W pdf-ie, który podesłałem wyżej, zastosowana jest dobra zasada oznaczająca zabójczość pułapki. Nie są podane abstrakcyjne obrażenia tylko czaszki - im ich więcej tym pułapka ma większą szansę na zabicie ofiary. Na bazie tego oznaczenia MG powinien dostosować możliwe do zadania obrażenia do prowadzonego systemu. Proste i bardzo łatwe w użyciu.

Dodatkowo, jeśli zajrzeliście do niego, warto zwrócić uwagę na jedną rzecz: wydawnictwo jest z początku lat 80-tych.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 06 listopada 2013, 12:45

Bardzo ciekawy ten PDF Ghasty, ja wykorzystam niektóre pułapki w Fate.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 22 sierpnia 2014, 14:36

[gravedigger mode on]

Kiedyś zebrałem moje powyższe uwagi dot podziemi do pliku, jakoś przelatywałem przez dysk i się natknąłem, sobie myślę "niech się nie kurzy", toteż proszę:

https://drive.google.com/file/d/0B1qo12 ... sp=sharing

Krótko na temat, może pomoże.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 22 sierpnia 2014, 15:32

Dziękuję, mi się na pewno przyda. A samo opracowanie dobre, zwięzłe i konkretne. Jest moja okejka ;)
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

ODPOWIEDZ