Zawartość podziemnych lokacji
-
- Reactions:
- Posty: 1137
- Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Czytam sobie Wasze pomysły i zauważyłem jedną rzecz. Mianowicie zapominacie o pułapkach naturalnych, najbardziej logicznych i możliwych do zastosowania wszędzie. Czym one są? Podam kilka przykładów i wydaje mi się że warto byłoby je rozwinąć:
- osuwisko, rzut na ZR albo spadają na Twoją postać kamienie, jak masz pecha to polecisz w dół razem z nimi
- spróchniałe podpory, głośniejszy hałas, otarcie się o nie itd może spowodować że cała sekcja korytarza może się zawalić
- pęknięta płyta, przy odsuwaniu płyty sarkofagu może przytszasnąć stopy albo upaść na jakąś postać
- zniszczona kolumna, tak jak osuwisko, dotknięcie może spowodować jej upadek
- podmyty grunt, nieostrożne stąpnięcie może spowodować upadek.
- ciasnota, brak przejścia bez pozytywnego rzutu na ZR oraz grozi utknięciem
itd..
Bytów można mnożyć do woli a zastosowanie szerokie, bo pasuje wszędzie, czy to do tych lokacji stworzonych przez istoty myślące, czy też tych naturalnych. Osobiście nie jestem zwolennikiem pułapek mechanicznych bo wymagają logiki. A z lokacjami mającymi kilkaset lat, ta logika się rozmywa.
Innym typem pułapek które moim zdaniem są łatwe do założenia i mają dłuższy czas użyteczności są pułapki magiczne. A to można stworzyć jakiś symbol który wybucha, teleportuje czy przywołuje. Albo można wykorzystać jakieś przedmioty czy przekleństwa. Albo stworzyć odpowiednich strażników, czyli golemy i martwiaki, ewentualnie demony.
Co do testów to ja bym nie sugerował stałych modyfikatorów, jedynie podałbym propozycje korzystania z nich przez MG, w sytuacji gdy będzie ich potrzebował. Jak już ktoś napisał i tak trzeba dostosować lokację do postaci, więc po co jeszcze dodatkowo komplikować sprawę?
- osuwisko, rzut na ZR albo spadają na Twoją postać kamienie, jak masz pecha to polecisz w dół razem z nimi
- spróchniałe podpory, głośniejszy hałas, otarcie się o nie itd może spowodować że cała sekcja korytarza może się zawalić
- pęknięta płyta, przy odsuwaniu płyty sarkofagu może przytszasnąć stopy albo upaść na jakąś postać
- zniszczona kolumna, tak jak osuwisko, dotknięcie może spowodować jej upadek
- podmyty grunt, nieostrożne stąpnięcie może spowodować upadek.
- ciasnota, brak przejścia bez pozytywnego rzutu na ZR oraz grozi utknięciem
itd..
Bytów można mnożyć do woli a zastosowanie szerokie, bo pasuje wszędzie, czy to do tych lokacji stworzonych przez istoty myślące, czy też tych naturalnych. Osobiście nie jestem zwolennikiem pułapek mechanicznych bo wymagają logiki. A z lokacjami mającymi kilkaset lat, ta logika się rozmywa.
Innym typem pułapek które moim zdaniem są łatwe do założenia i mają dłuższy czas użyteczności są pułapki magiczne. A to można stworzyć jakiś symbol który wybucha, teleportuje czy przywołuje. Albo można wykorzystać jakieś przedmioty czy przekleństwa. Albo stworzyć odpowiednich strażników, czyli golemy i martwiaki, ewentualnie demony.
Co do testów to ja bym nie sugerował stałych modyfikatorów, jedynie podałbym propozycje korzystania z nich przez MG, w sytuacji gdy będzie ich potrzebował. Jak już ktoś napisał i tak trzeba dostosować lokację do postaci, więc po co jeszcze dodatkowo komplikować sprawę?
W pdf-ie, który podesłałem wyżej, zastosowana jest dobra zasada oznaczająca zabójczość pułapki. Nie są podane abstrakcyjne obrażenia tylko czaszki - im ich więcej tym pułapka ma większą szansę na zabicie ofiary. Na bazie tego oznaczenia MG powinien dostosować możliwe do zadania obrażenia do prowadzonego systemu. Proste i bardzo łatwe w użyciu.
Dodatkowo, jeśli zajrzeliście do niego, warto zwrócić uwagę na jedną rzecz: wydawnictwo jest z początku lat 80-tych.
Dodatkowo, jeśli zajrzeliście do niego, warto zwrócić uwagę na jedną rzecz: wydawnictwo jest z początku lat 80-tych.
-
- Reactions:
- Posty: 743
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
[gravedigger mode on]
Kiedyś zebrałem moje powyższe uwagi dot podziemi do pliku, jakoś przelatywałem przez dysk i się natknąłem, sobie myślę "niech się nie kurzy", toteż proszę:
https://drive.google.com/file/d/0B1qo12 ... sp=sharing
Krótko na temat, może pomoże.
Kiedyś zebrałem moje powyższe uwagi dot podziemi do pliku, jakoś przelatywałem przez dysk i się natknąłem, sobie myślę "niech się nie kurzy", toteż proszę:
https://drive.google.com/file/d/0B1qo12 ... sp=sharing
Krótko na temat, może pomoże.
Dziękuję, mi się na pewno przyda. A samo opracowanie dobre, zwięzłe i konkretne. Jest moja okejka
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)