Reedycja kryształów dla fanów

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 07 marca 2014, 09:55

Jedynym sensownym rozwiązaniem jest wydawanie gier rpg po angielsku. Wraz z różnymi upiększaczami w postaci kart, książek itp..
I to od razu.

No chyba, że satysfakcjonuje cię sprzedaż w postaci 200-300 sztuk na polskim rynku.

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 07 marca 2014, 12:05

To prawda, ale jak to my krajanie w myśl słów Mikołaja Reja nie gęsi, lubimy czytać w swoim języku. Sam się zastanawiam nad tłumaczeniem Królestw na angielski.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 07 marca 2014, 13:24

No wszyscy wiemy, iż Artur wie jak wydawać gry. Nie darmo siedzi w GW tyle lat, chyba już grubo ponad 15. Pytanie tylko, czy chce przenieść swoje doświadczenia z pracy na nasz grunt i jak chce to uczynić? Wizje ma, ja tylko zastanawiam się na ile da się je przenieść do nas. Dla mnie niektóre pomysły dalej brzmią jak Matrix, ale ja jestem tylko żuczkiem. Zawsze zastanawiam się nad złotym środkiem tz. mieć wystarczająco dużo pieniędzy żeby móc robić to z pasją, a nie dla kasy. Niestety w Polsce to prawie utopijne podejście.
Ostatnio zmieniony 07 marca 2014, 14:50 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 07 marca 2014, 17:28

Czegoju - da się i w Polsce.
Z 'naszego podwórka rpgowego' spójrz np. na Trzewika. Startował z takiego samego poziomu jak Ty czy Ja - czytając MiM-y i grając w rpgi. W pewnym momencie uznał, że może robić gry zawodowo. I udało mu się.
Potrzeba szczypty szczęścia i gros samozaparcia. Na tysiące próbujących jednemu się powiedzie.

Koniec offtopa :D

Arturze - fajnie, że jedziesz z ożywianiem KC ostro do przodu. Życzę wspomnianego szczęścia i gros samozaparcia podczas realizacji planów.

Może rzeczywiście dzięki temu KC wyjdzie z cienia...

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 11 marca 2014, 23:17

Jakieś newsy Panowie?

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 11 marca 2014, 23:58

No idzie powoli. Na razie podzieliliśmy pracę i wiemy jaki mamy cel. Jak go osiągniemy damy znać i jeśli dalej będą chęci wyznaczymy kolejne. Jeśli zaś idzie o Artura to zbyt dużo się dzieje, żeby o wszystkim pisać. Jak będą konkrety to wtedy pewnie sam pochwali się.
Ostatnio zmieniony 12 marca 2014, 08:50 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 12 marca 2014, 07:21

Prace nad podręcznikiem nie skończą się szybko, gdyż nie wiemy nawet jaka będzie objętość wszystkich przekazanych przez ASa materiałów. Może trochę przesadzam, ale kompletny owoc wspólnej pracy może zawierać nawet ponad 1000 stron.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 12 marca 2014, 10:17

Zatem do zobaczenia za ile lat? ;)
Trzymam kciuki i czekam na pierwsze publikacje.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 12 marca 2014, 12:36

Ile lat to będzie dużo, gdy podręcznika z prawdziwego zdarzenia nie ma ich już 20? ;)

Niewykluczone, że materiał trzeba będzie podzielić w taki sposób, aby nie obciążać gracza wiedzą przydatną praktycznie tylko MG. Ale to moje prywatne zdanie.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 12 marca 2014, 12:47

Nie wiem gdzie znajdziesz graczy nie czytających części tylko dla MG.
Jednak 1tys stronicowe tomiszcze to rzeczywiście przesada i warto całość podzielić na jakieś sensowne, tematyczne, podręczniki.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 12 marca 2014, 13:26

Ludzie prawda jest tego typu, że jest sporo materiałów i ogrom chęci, gorzej bo właściwie wszystko trzeba od nowa redagować, w wielu miejscach od nowa dopisywać. Nie da się tego upublicznić, bo jest miejscami potwornie słabe. Właściwie żeby dostosować to do aktualnej zjadliwej formy trzeba spędzić nad tym masę czasu. Problem jest w wielu miejscach z kompatybilnością, jednak według mnie są to problemy do przeskoczenia. Cieszę się, że sam Artur przebudził się ze śpiączki i przestał gniewać się na swoje "dziecko". Teraz to trzeba jakoś uczłowieczyć i działać. Najważniejsze, że są chęci i dość dobry kontakt z autorem. Lepszej koniunktury KC już chyba nie będzie miało, niestety najlepsza została zaprzepaszczona lata temu. Gdyby założyć optymistycznie, że uda się w wersji podręcznikowej zrobić to co jest w spisie treści, jaki jest w zamysłach to może się okazać, jak mówił Treant, że na 1000 stronach się nie skończy. Nie ma jednak co podgrzewać atmosfery. Na razie grupa, która się zebrała chce "wyprostować" mechanikę i pokazać, że działa. Jeśli wyłożymy się na tym, to nie ma co brać się za świat. Ja rozumiem, że świat jest najważniejszy, ale jeśli wywalimy się na fundamencie to chyba nie ma sensu budować dalej. Zwłaszcza, że jeśli dobrze zrozumiałem, mechanika ma być podstawą obu edycji. To czy otrzymamy 15 nowych ras, 12 nowych bogów, 10 nowych profesji, opisy 8 archipelagów itd. (liczby są wzięte z sufitu) niczego nie zmieni. Jeśli mechanika w oczach fanów będzie nie do przełknięcia to właściwie nie ma co mówić o dalszej pracy. Dlatego trzeba uzbroić się w cierpliwość. Jak mówiłem - najpierw powieść. Ona mam nadzieję pobudzi dawne wspomnienia i trochę rozszerzy świat. Potem, albo równolegle (zależy ile to potrwa) wydanie I edycyjne - niekomercyjne, a przynajmniej nie koniecznie komercyjne (ja np. zamierzam sobie ładnie wydrukować, jak nam się uda). A dopiero potem część dalsza. Plany i nadzieje są olbrzymie a rzeczywistość i tak je zweryfikuje.
Ostatnio zmieniony 12 marca 2014, 13:33 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 12 marca 2014, 13:47

Ja się zastanawiam czy zrobić konwersję mechaniki na Fate Core. Z zachowaniem Cech z KC i większości Umiejętności. Ale na razie to tylko plany, bo fani k100 i tak nie zaakceptują o nie bo szybszych, prostszych i mniej chaotycznych mechanik. Dlatego też się waham czy w ogóle zaczynać. Wyjściowe cechy z KC zostałyby skonwertowane na Fate Core. Program Ghasty by się przydał do tworzenia Postaci i NPC-ów.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 12 marca 2014, 14:00

Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam. Jeśli KC udałoby się wrócić do popularności to pewnie i Twoją mechanikę wiele osób wzięłoby pod uwagę. Tutaj chodzi o to żeby KC znów zagościło w świadomości publicznej. Twoja praca o tyle może mieć marny sens, bo jeśli KC nie wróci, albo co gorsze zostanie potwornie skrytykowane (trzeba wziąć pod uwagę również najgorsze scenariusze), to nikt nawet na Twoją pracę nie splunie. Starzy KC-ciarze i tak będą grali na swojej meszce, a nowi poparzeni niegrywalną mechą odrzucą wszystko co związane z KC. Araven masz naprawdę nietuzinkowe pomysły (dalej jestem pod wrażeniem Małej Wojny), ale zastanów się, czy jeśli nikt nie zechce Twojej propozycji to będziesz grał na niej mimo wszystko. Jeśli odpowiedź brzmi - TAK to rób ją - będzie ona potrzebna dla grupy z którą będziesz grał.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 12 marca 2014, 14:12

Dla mnie odpowiedź to tak. Bo ja gram teraz głównie na Fate Core. Ale problem z konwersją KC wynika z ogromnej ilości czarów itd. Podstawowe cechy, walkę, tworzenie postaci można zrobić szybko. Ale konwersja magii to już grubsza sprawa.

Co do Małej Wojny za jakiś czas będzie wersja ostateczna, obecnie trwa skład i ostateczna korekta.

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 12 marca 2014, 17:55

Co znaczy wyprostować mechanikę? Zamierzacie skorygować drobne błędy, czy może idziecie w większe uproszczenie.

Swoją drogą to spróbuję przypomnieć sobie jak to się grało i może podrzucę wam kąsek.

ODPOWIEDZ