Wasze scenariusze

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Polajkowany: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 27 lipca 2016, 09:17

Przerzuciłem go tu:[center]

Sarpan
[/center]

Ale znalezienie pliku - wiedząc że go dodałem - zajęło z 5 min ;].

User friendly k...

Nie wiem jako dodać przygodę do Księgozbioru Orchaińskiego (bosz co za straszna i wiele mówiąca nazwa), który spadł z głównego menu do Pozostałe Menu.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2576
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 27 lipca 2016, 09:55

Czegoj w szałcie dał linkę, nietrudno znaleźć.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Polajkowany: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 28 lipca 2016, 09:27

:) Za dwa - trzy dni wpis w shoucie spadnie w głębiny shouta i nikt o nim nie będzie pamiętał. ;-)
W sumie - z braku laku- można by newsa wrzucić na główną ...

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3834
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Polajkował: 5 times
Polajkowany: 9 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 28 lipca 2016, 11:11

Poszło na FB jest w downloadzie i dałem na mojego chomika. Według mnie ci co zechcą sięgną po to. Wystarczy.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2576
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 28 lipca 2016, 15:50

... o ile ktoś jeszcze poza mną gra w Kryształy :)

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3719
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Polajkował: 71 times
Polajkowany: 131 times

Post autor: Suriel » 28 lipca 2016, 16:01

Bez obawy jak nie gra to przynajmniej śledzi i czyta. ;)
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Mrufon
Reactions:
Posty: 2576
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 28 lipca 2016, 17:26

Dla mnie reaktywacja systemu to prywatna misja, choć tylko i wyłącznie na obcej mechanice.

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1546
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Polajkował: 6 times
Polajkowany: 5 times

Post autor: mastug » 28 lipca 2016, 22:55

Niestety nie gra :| ale śledzi wszystko co do KC powstaje. Tak więc mam też na oku Twój nowy scenariusz i jak będę miał chwilę to chętnie poczytam.
Ostatnio zmieniony 29 lipca 2016, 01:31 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2576
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 29 lipca 2016, 09:54

Zawaliłem korektę... Statek Albara raz jest przedstawiony jako "Tryton" a drugi raz jako "Chyży". Nie zauważyłem tego, może dlatego, że drugą część pisałem niedawno a pierwszą chyba ze 2-3 lata temu. Mea culpa.

Połączony z 30.07.2016 09:26:36:
W dziale download znajdziecie krótki opis mechaniki HOW. To ułatwi odczytywanie statsów w scenariuszu.
http://heroworlds.blogspot.com/ Ściągać Cauldron 0
Ostatnio zmieniony 30 lipca 2016, 11:29 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3834
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Polajkował: 5 times
Polajkowany: 9 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 30 lipca 2016, 11:38

Tłumaczenie byś zrobił leniuchu.:o

Mrufon
Reactions:
Posty: 2576
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 30 lipca 2016, 11:45

Czasu ni ma, muszę pisać kolejne scenary bo moja ekipa mnie pogania :)

Połączony z 04.08.2016 14:36:10:
No drodzy parafianie - wrzucam kolejny scenariusz, ma ze 20 lat, to najstarszy jaki u mnie się zachował na kompie. Troszkę go podrasowałem.
Enjoy!!

https://app.box.com/s/y5gw3b0jycshxzg1thria920zxdcb6ev
Ostatnio zmieniony 04 sierpnia 2016, 14:36 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3834
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Polajkował: 5 times
Polajkowany: 9 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 05 sierpnia 2016, 15:22

Zrobiłem dziś w pracy dwóch NPC. Jak się podobają to od poniedziałku powalczę z resztą, jak będzie czas w robocie). Trochę ubarwiłem tego pierwszego Setowca, bo fajne zawody i druga ułomność wyszły mu podczas rzutów. Mam na nadzieję, że się nie obrazisz. Zmniejszyłem mu też wagę w porównaniu do tego co widać, bo za ciężki jak na chudzielca (69 kg).
Ostatnio zmieniony 05 sierpnia 2016, 15:33 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1546
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Polajkował: 6 times
Polajkowany: 5 times

Post autor: mastug » 07 sierpnia 2016, 01:55

Przeczytałem wszystkie cztery. Jestem pod wrażeniem tego jak dobrze opisane i przemyślane są lokalizacje. Kto tam jest , dlaczego , jakie są zależności pomiędzy BNami a nawet nastrój/klimat jaki powinien MG oddać opowiadając o lokalizacji. Mapy i szczegółowe opisy są nieocenione dla MG. Ogólnie wszystkie przygody są uniwersalne w tym sensie, że każdego gracza można w nie wkręcić. Przejrzyście napisane. Naprawdę świetna robota.

Teraz żeby nie było, że tylko chwalę a jak wiadomo z pochwał nic konstruktywnego nie wynika, kilka (bardzo subiektywnych) słów krytyki:

1. Dwie z czterech przygód są śmiertelnie niebezpieczne dla graczy a trzecia w dużej mierze polega na torturowaniu graczy - to zbyt duże prawdopodobieństwo śmierci BG. Nawet nie sam fakt zagrożenia śmiercią jest (w mojej opinii) błędem a to, że są na nie skazani przez scenariusz a nie własny wybór takiego ryzyka. To trochę tak że mistrz gry pod pozorem zlecenia na wybranie miodu z ula wrzuca BG do gniazda szerszeni i mówi "poradźcie sobie". W tych dwóch śmiertelnie niebezpiecznych przygodach gracze nawet nie są bezpośrednio poinformowani jakie niebezpieczeństwo im grozi (sami muszą to ustalić) a walka z demonami i armią szaranów to oczywisty koniec życia graczy.

2. Druga uwaga jaka się mnie nasunęła to, że pomijasz w scenariuszach pojęcie równowagi świata. Stałe otwarcie szczeliny pomiędzy planami egzystencji jest na tyle dużym zaburzeniem w magicznej równowadze świata że (nawet bez żadnych nieproszonych gości) powinno być wykryte (a nawet z dużym wyprzedzeniem przewidziane) przez strażników planów. Tu mamy przypadek że otwarcie bramy sprowadza armię demonów które zagładzą na całą krainę. O takim zachwianiu równowagi wiedzieć powinni strażnicy równowagi , astrologowie powinni wieszczyć to na wiele lat wstecz. Armie paladynów powinny zadeptać ten teren kopytami swoich świętych wierzchowców. Jeśli tak się nie dzieje to musisz wyjaśnić MG dlaczego - co jest przyczyną że takie zachwianie równowagi będzie przeoczone przez wszystkich jej strażników.
Podobnie moim zdaniem sprawa ma się z posągiem, który bez ograniczeń może wskrzeszać i to bez konsekwencji. Ewidentnie w magiczny sposób zaburza to równowagę świata.

3. Była jeszcze trzecia uwaga ale już nie pamiętam ... jak sobie przypomnę to dopiszę:)
Ostatnio zmieniony 07 sierpnia 2016, 02:03 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2576
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 07 sierpnia 2016, 09:46

ad.1.
Nie ma ryzyka śmierci, ja nie zabijam drużyn raczej, chyba, że na skutek ekstremalnej głupoty. Tortury to też smaczek, sposób wyciśnięcia z graczy emocji w późniejszej części przygody, zwłaszcza w końcówce - dogadają się z Ragonem czy zabiją go w obliczu zagrożenia? To eksperyment socjologiczny a nie chęć umęczenia czy zabicia BG.
Informować o niebezpieczeństwie nie mogę bo cała intryga straciłaby na atrakcyjności. O to chodzi - pozornie zlecenie zdobycia fantu jest kluczowe, okazuje się jednak, że w tle sączy się prawdziwe zło.
Drużynom w krytycznej sytuacji można nieco pomóc by nie zginęli. Ja tak robię, tak by tego nie zauważyli.
ad.2.
Równowaga świata? Ja ten świat widzę nieco inaczej, zawsze widziałem. Dla mnie Imperium chyli się ku upadkowi, nia ma wszechpotężnej policji magicznej, która wszystko zawczasu odkryje. Taki świat nie miałby sensu, nic by niemiało sensu skoro każde działanie możnaby wcześniej przewidzieć. Mnie to nie bawi.
A posąg? To bóg lizardmenów a nie artefakt do wskrzeszania, który gracze wezmą do ekwipunku. W tym kontekście nie zakłóca równowagi gry. Trzeba go zniszczyć a nie zabrać.

Połączony z 08.08.2016 10:50:19:
Na ukończeniu jest scenariusz "Tiara 9 żyć", jeszcze muszę rozrysować i opisać spore podziemia nekromanty. 1-2 dni potrzebuję na wykończenia.
A potem wrzutka tutaj.

Następnie krótki scenariusz "Krypta" (gotowy jest) i do ukończenia duże scenary "Zielony Sztorm", "Buława Eleriona" i "Amin-can".
Będziecie mieli grania na rok bo i jeszcze mam stare inne scenary do obróbki, co daje kolejne 2-3.
:D
Ostatnio zmieniony 08 sierpnia 2016, 10:50 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ