Rantlowie
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Inspiracja rastiariusz Salama, koncept art: własny
Nazwa rasy:
Rantlowie
Pochodzenie:
Gildia Szatkownica
Wzrost/Waga
Wzrost max: 180, min.120cm/ waga max: 100, min.60 kg.
Budowa:
Szczupła, bardzo długie umięśnione ręce, dość krótkie nogi, czasem posiadają ogony
Długość życia:
Wiek max: 12, wiek starczy: 6, wiek dojrzały: po roku
Naturalny teren:
Jaskinie, niewysokie góry
Odżywianie:
Wszystkożercy, przy czym raczej nie są kanibalami
Płeć:
Dwie płcie
Rozmnażanie:
Żyworodne, Samce mogą kopulować z samicami innych gatunków pod warunkiem podobnych rozmiarów. Samice bardzo podobnie.
Ciało:
Bardzo sprężyste, miejscami bardzo żylaste, nienaturalnie długie ręce
Głowa:
Przypomina szczura przy czym w okolicach pyska występują (zwłaszcza u samców) długie kły podobne do słoni (zakrzywione, bardzo twarde).
Zmiany i cechy specjalne:
Głowa szczurza ze słoniowymi kłami, długie ręce, dość krótkie nogi, delikatne owłosienie na całym ciele łącznie z głową, u niektórych osobników występują ogony, które są ruchome, u innych nie występują wcale lub są bezwładne.
Charakter:
Raczej zły, chociaż występują osobniki neutralne bądź dobre. Od prawa raczej stronią, chociaż przyuczone potrafią przestrzegać określonych zasad.
Technika:
Prymitywna, chociaż bardzo pomocne przy pracach wymagających wysiłku fizycznego. Potrafią bez problemu przenieść ciężary o 2-3 krotnej większej wadze niż ich własna. Umysłowo dość sprawne, zwłaszcza przy zapamiętywaniu. Doskonale poruszają się w podziemiach, dość dobrze widzą w ciemności. Bardzo szybko się uczą zwłaszcza niezbyt skomplikowanych rzeczy, które trzeba zapamiętywać. Manualnie całkiem zręczne.
Umiejętności:
Dobrze posługują się nieskomplikowaną bronią. Dobrze poruszają się w ciemnościach lub w ograniczonej widoczności. Potrafią atakować ogonem (jeśli jest sprawny) jak również często atakują kłami, nabijając przeciwnika na nie (w ten sposób atakują raczej istoty mniejsze od siebie). Posiadają dobry węch jak również zadziwiającą zdolność wychodzenia z różnego rodzaju labiryntów. Potrafią to robić dzięki doskonałej pamięci.
Ulubiona broń:
Nie mają takiej, walczą tym co mają pod ręką. W ostateczności walczą wręcz lub używają kłów.
Podejście do magii:
Lubią ją (powstały dzięki niej), chociaż muszą być przyuczone. Ze względu na braki w sprawnym aparacie mowy, raczej nie rzucają czarów, chociaż potrafią nauczyć się nieskomplikowanych komend.
RELIGIJNOŚĆ:
Bardzo mała. Raczej nie wierzą w bogów, ze względu na ograniczenia umysłowe. Potrafią czcić demony lub istoty, które zapewniają im przeżycie. Jeśli mają protektora potrafią być bardzo oddani.
TRUDNOŚĆ JĘZYKA:
Porozumiewają się dość skomplikowanymi odgłosami, zwłaszcza dla istot, które chcą je powtórzyć. W rzeczywistości nie wykształciły języka jako takiego, chociaż są w stanie zapamiętywać określone sygnały. Mają problem ze skomplikowanymi wyrazami i nie potrafią ich powtórzyć. Bez problemu są w stanie zapamiętać obrazki i symbole i w niektórych społecznościach właśnie w ten sposób porozumiewają się.
Budownictwo:
Raczej korzystają z naturalnych jaskiń i grot, chociaż bez problemu radzą sobie z budowaniem nieskomplikowanych konstrukcji. Lubią schronienia praktyczne i często korzystają z dóbr innych ras. Ze względu na dużo odporność na temperaturę potrafią zamieszkiwać mroźne obszary, tworząc naturalne groty z lodu i śniegu na podobieństwo iglo.
Zdobienia:
Lubią wisiorki, kolczyki, pierścionki, wszelkiego rodzaju biżuterię. Są gotowe za nie płacić, a w ostateczności nawet o nie walczyć. Nie znają tatuaży, ale jeśli ktoś pomaluje ich ciała będą bardzo zadowolone. W schronieniach, często trzymają różnego rodzaju bibeloty, zwłaszcza jeśli są one związane z nimi emocjonalnie. Potrafią docenić rzeczy ładne, ale mają bardzo specyficzny gust (musi im to przypaść do tego gustu). Niestety poszczególne osobniki często bardzo od siebie się różnią w związku z tym ciężko trafić w te gusta. Brzydzą się kradzieżą zwłaszcza w obrębie własnej społeczności, chociaż nie mają problemów z kradzieżą przedmiotów komuś spoza ich grupy.
Coś dodać, coś ująć i poproszę o ewentualne dopieszczenie to może zrobimy z tego arta na portal do KC.
Nazwa rasy:
Rantlowie
Pochodzenie:
Gildia Szatkownica
Wzrost/Waga
Wzrost max: 180, min.120cm/ waga max: 100, min.60 kg.
Budowa:
Szczupła, bardzo długie umięśnione ręce, dość krótkie nogi, czasem posiadają ogony
Długość życia:
Wiek max: 12, wiek starczy: 6, wiek dojrzały: po roku
Naturalny teren:
Jaskinie, niewysokie góry
Odżywianie:
Wszystkożercy, przy czym raczej nie są kanibalami
Płeć:
Dwie płcie
Rozmnażanie:
Żyworodne, Samce mogą kopulować z samicami innych gatunków pod warunkiem podobnych rozmiarów. Samice bardzo podobnie.
Ciało:
Bardzo sprężyste, miejscami bardzo żylaste, nienaturalnie długie ręce
Głowa:
Przypomina szczura przy czym w okolicach pyska występują (zwłaszcza u samców) długie kły podobne do słoni (zakrzywione, bardzo twarde).
Zmiany i cechy specjalne:
Głowa szczurza ze słoniowymi kłami, długie ręce, dość krótkie nogi, delikatne owłosienie na całym ciele łącznie z głową, u niektórych osobników występują ogony, które są ruchome, u innych nie występują wcale lub są bezwładne.
Charakter:
Raczej zły, chociaż występują osobniki neutralne bądź dobre. Od prawa raczej stronią, chociaż przyuczone potrafią przestrzegać określonych zasad.
Technika:
Prymitywna, chociaż bardzo pomocne przy pracach wymagających wysiłku fizycznego. Potrafią bez problemu przenieść ciężary o 2-3 krotnej większej wadze niż ich własna. Umysłowo dość sprawne, zwłaszcza przy zapamiętywaniu. Doskonale poruszają się w podziemiach, dość dobrze widzą w ciemności. Bardzo szybko się uczą zwłaszcza niezbyt skomplikowanych rzeczy, które trzeba zapamiętywać. Manualnie całkiem zręczne.
Umiejętności:
Dobrze posługują się nieskomplikowaną bronią. Dobrze poruszają się w ciemnościach lub w ograniczonej widoczności. Potrafią atakować ogonem (jeśli jest sprawny) jak również często atakują kłami, nabijając przeciwnika na nie (w ten sposób atakują raczej istoty mniejsze od siebie). Posiadają dobry węch jak również zadziwiającą zdolność wychodzenia z różnego rodzaju labiryntów. Potrafią to robić dzięki doskonałej pamięci.
Ulubiona broń:
Nie mają takiej, walczą tym co mają pod ręką. W ostateczności walczą wręcz lub używają kłów.
Podejście do magii:
Lubią ją (powstały dzięki niej), chociaż muszą być przyuczone. Ze względu na braki w sprawnym aparacie mowy, raczej nie rzucają czarów, chociaż potrafią nauczyć się nieskomplikowanych komend.
RELIGIJNOŚĆ:
Bardzo mała. Raczej nie wierzą w bogów, ze względu na ograniczenia umysłowe. Potrafią czcić demony lub istoty, które zapewniają im przeżycie. Jeśli mają protektora potrafią być bardzo oddani.
TRUDNOŚĆ JĘZYKA:
Porozumiewają się dość skomplikowanymi odgłosami, zwłaszcza dla istot, które chcą je powtórzyć. W rzeczywistości nie wykształciły języka jako takiego, chociaż są w stanie zapamiętywać określone sygnały. Mają problem ze skomplikowanymi wyrazami i nie potrafią ich powtórzyć. Bez problemu są w stanie zapamiętać obrazki i symbole i w niektórych społecznościach właśnie w ten sposób porozumiewają się.
Budownictwo:
Raczej korzystają z naturalnych jaskiń i grot, chociaż bez problemu radzą sobie z budowaniem nieskomplikowanych konstrukcji. Lubią schronienia praktyczne i często korzystają z dóbr innych ras. Ze względu na dużo odporność na temperaturę potrafią zamieszkiwać mroźne obszary, tworząc naturalne groty z lodu i śniegu na podobieństwo iglo.
Zdobienia:
Lubią wisiorki, kolczyki, pierścionki, wszelkiego rodzaju biżuterię. Są gotowe za nie płacić, a w ostateczności nawet o nie walczyć. Nie znają tatuaży, ale jeśli ktoś pomaluje ich ciała będą bardzo zadowolone. W schronieniach, często trzymają różnego rodzaju bibeloty, zwłaszcza jeśli są one związane z nimi emocjonalnie. Potrafią docenić rzeczy ładne, ale mają bardzo specyficzny gust (musi im to przypaść do tego gustu). Niestety poszczególne osobniki często bardzo od siebie się różnią w związku z tym ciężko trafić w te gusta. Brzydzą się kradzieżą zwłaszcza w obrębie własnej społeczności, chociaż nie mają problemów z kradzieżą przedmiotów komuś spoza ich grupy.
Coś dodać, coś ująć i poproszę o ewentualne dopieszczenie to może zrobimy z tego arta na portal do KC.
Ostatnio zmieniony 09 stycznia 2015, 00:50 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Zastanawiałem się nad tym, ale mam pewną sprzeczność. Głównie pochodzą od szczura, więc długość życia krótka, jednak mają elementy słonia więc czas życia powinien się wydłużyć. Nie bardzo potrafię to skalkulować - tutaj zupełnie strzelałem. Jednak bardziej bliżej mu do szczura i stąd ta długość życia.
Tak jeszcze mi przyszło jako pomysł. Rozmnażanie podobne do szczura więc dość często i krótka ciąża, zwłaszcza, że żyją krótko. Rasy rozumne mogłaby polować na nie dla "kości słoniowych" albo dla rozrywki wpuszczając je np. do labiryntu. Często można też ich byłoby wynajmować jako przewodników do eksploracji podziemi.
Tak jeszcze mi przyszło jako pomysł. Rozmnażanie podobne do szczura więc dość często i krótka ciąża, zwłaszcza, że żyją krótko. Rasy rozumne mogłaby polować na nie dla "kości słoniowych" albo dla rozrywki wpuszczając je np. do labiryntu. Często można też ich byłoby wynajmować jako przewodników do eksploracji podziemi.
Ostatnio zmieniony 09 stycznia 2015, 00:59 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 1697
- Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 12 times
W jaskiniach mogli by toczyć odwieczne wojny z koboldami. Mogą tworzyć liczne ukryte przed światem społeczności ale nie agresywne w przeciwieństwie do skavenów.
edit:
edit:
Wypędzeni ze społeczności (renegaci) którzy odważyli się osiedlić pośród wysokich ras mogli by się tym zajmować.Często można też ich byłoby wynajmować jako przewodników do eksploracji podziemi.
Ostatnio zmieniony 09 stycznia 2015, 01:12 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.
Taka uwaga:
Po co im ogony? No i albo ma się ogon albo nie . Sytuacja pośrednia jest niemożliwa. Ew. trzeba napisać dlaczego niektóre osobniki zostają obdarzone ogonem. a dlaczego niektóre tych ogonów nie mają.
Jeśli potrafią atakować ogonem to ten musi być b. silny.
Nie klei mi się też ograniczenie umysłowe (RELIGIJNOŚĆ) z Umysłowo dość sprawne (Technika)
Po co im ogony? No i albo ma się ogon albo nie . Sytuacja pośrednia jest niemożliwa. Ew. trzeba napisać dlaczego niektóre osobniki zostają obdarzone ogonem. a dlaczego niektóre tych ogonów nie mają.
Jeśli potrafią atakować ogonem to ten musi być b. silny.
Nie klei mi się też ograniczenie umysłowe (RELIGIJNOŚĆ) z Umysłowo dość sprawne (Technika)
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Spoko postaram się poprawić, chociaż własnie ogon zrobiłbym jako część, która wymyka się naszej logice (element magiczny) i nigdy nie wiadomo czy mają ten narząd czy też nie.
Zaś jeśli chodzi o ograniczenia i sprawność umysłową to chodziło mi o to, że psychika tych stworzeń nie obejmuje czegoś takiego jak byt boski, co nie przeszkadza im mieć np. protektora. Natomiast jeśli chodzi o technikę to widziałbym ich jako takie istoty, które mają olbrzymie pokłady pamięci, ponieważ mózg wykorzystują w niewielkim stopniu w związku z tym maja sporo wolnej przestrzeni. Chciałbym, żeby były obdarzone taką zdolnością jak np. dzieci autystyczne, bardzo zdolne z matematyki a nie potrafią się załatwić. Taki rodzaj niepełnosprawności umysłowej z cząstką geniuszu nie dostępną dla normalnych.
W ogóle zastanawiam się, czy ich np. nie wznieść to poziomu powiedźmy prymitywnych Indian tz. rzadko odzywają się, ale za to są dobrymi obserwatorami, zdobią ekwipunek piórami ptaków lub dzikich zwierząt (cenią dodatki ), posługują się pismem obrazkowym, są dobrymi handlowcami (dobrze zapamiętują ceny), chociaż mogą mieć zaburzoną wartość początkową itp.
To takie pomysły, które zrodziły mi się wczoraj już po stworzeniu tej rasy. Muszę przyznać, że kreator mega inspirujący chociaż to rasa, która wylosowałem za 7 czy 8 razem.
Zresztą zastanawiam się, czy tę rasę wykorzystać w KC, czy dać gotowiec do wykorzystania, w którymś z systemów.
Połączony z 27.01.2015 22:07:31:
Dziś w ramach zabawy zrobiłem sobie sztandar Rantlów. Nie wiem tylko, czy nie za bardzo skomplikowałem jak na tak skromne osóbki.
Zaś jeśli chodzi o ograniczenia i sprawność umysłową to chodziło mi o to, że psychika tych stworzeń nie obejmuje czegoś takiego jak byt boski, co nie przeszkadza im mieć np. protektora. Natomiast jeśli chodzi o technikę to widziałbym ich jako takie istoty, które mają olbrzymie pokłady pamięci, ponieważ mózg wykorzystują w niewielkim stopniu w związku z tym maja sporo wolnej przestrzeni. Chciałbym, żeby były obdarzone taką zdolnością jak np. dzieci autystyczne, bardzo zdolne z matematyki a nie potrafią się załatwić. Taki rodzaj niepełnosprawności umysłowej z cząstką geniuszu nie dostępną dla normalnych.
W ogóle zastanawiam się, czy ich np. nie wznieść to poziomu powiedźmy prymitywnych Indian tz. rzadko odzywają się, ale za to są dobrymi obserwatorami, zdobią ekwipunek piórami ptaków lub dzikich zwierząt (cenią dodatki ), posługują się pismem obrazkowym, są dobrymi handlowcami (dobrze zapamiętują ceny), chociaż mogą mieć zaburzoną wartość początkową itp.
To takie pomysły, które zrodziły mi się wczoraj już po stworzeniu tej rasy. Muszę przyznać, że kreator mega inspirujący chociaż to rasa, która wylosowałem za 7 czy 8 razem.
Zresztą zastanawiam się, czy tę rasę wykorzystać w KC, czy dać gotowiec do wykorzystania, w którymś z systemów.
Połączony z 27.01.2015 22:07:31:
Dziś w ramach zabawy zrobiłem sobie sztandar Rantlów. Nie wiem tylko, czy nie za bardzo skomplikowałem jak na tak skromne osóbki.
Ostatnio zmieniony 27 stycznia 2015, 22:07 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Wiesz, że masz rację, troszkę podobne. Jeśli o głupkowatość idzie to ja bym bardziej nazwał to ograniczeniami rasowymi, ale rzeczywiście dla ras rozwiniętych mogą wydawać się głupkowate.
Dodać im kły jak u słoni i trochę wyciągnąć ręce i byłyby całkiem podobne. Jeszcze ich nawet na dodatkowe rasy (klany lub odmiany) dałoby się podzielić według rysunku. hehe:D
Dodać im kły jak u słoni i trochę wyciągnąć ręce i byłyby całkiem podobne. Jeszcze ich nawet na dodatkowe rasy (klany lub odmiany) dałoby się podzielić według rysunku. hehe:D
Ostatnio zmieniony 28 stycznia 2015, 18:34 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 392
- Rejestracja: 06 lipca 2013, 21:40
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 3 times
A propo ogonów, może daj im fabularne wytłumaczenie ? Bo z pokoleniem wymienialnym w rok czy dwa to w czasie gdy ludziom minie tysiąc lat oraz pięćdziesiąt pokoleń. Tym małym skurczybykom minie tysiąc pokoleń. "Błyskawiczna" ewolucja dostosowywawcza do warunków zastanych. To mogłoby tłumaczyć zróżnicowanie ogoniaste ... albo wpływ demonów czy innych pomiotów chaosu.
Z opisu wynika że ich umiejętności "językowe" są na poziomie Wargów, z klasycznych stworów, czyli mają maksimum +5 rasowych bonusów do Inteligencji i Mądrości. By takie średnie wyszło 30 czyli jak co bystrzejsze Wargi, przerośnięte wilczyska goblinów, co również uczą się języka tylko w formie rozumienia słów.
A za porównywanie do Minionów, wybacz. Ale jak widzę głuptasy takie to zaraz mam chętkę by Armię Czarnej Gwiazdy robić. I z mojego Labiryntu wysyłać w morderczych hordach po bułki i masełko.
Z opisu wynika że ich umiejętności "językowe" są na poziomie Wargów, z klasycznych stworów, czyli mają maksimum +5 rasowych bonusów do Inteligencji i Mądrości. By takie średnie wyszło 30 czyli jak co bystrzejsze Wargi, przerośnięte wilczyska goblinów, co również uczą się języka tylko w formie rozumienia słów.
A za porównywanie do Minionów, wybacz. Ale jak widzę głuptasy takie to zaraz mam chętkę by Armię Czarnej Gwiazdy robić. I z mojego Labiryntu wysyłać w morderczych hordach po bułki i masełko.