Bestiariusz
Czy ktoś wpadł na pomysł by zrobić do bestiara gigantyczną mrówkę, zwaną np. Formidem (od formica - mrówka)? Taka mrówka miałaby ogromną szybkość, duże wyparowania, aczkolwiek w przeciwieństwie do małych kuzynów - zyłaby w niedużych grupach. Zasiedlałaby np. dzikie wyspy ciągu Arianom. Groźna bestia wypadałaby nagle z krzaków na eksplorujących wyspę bohaterów...
Mrufon napisał(a):
Czy ktoś wpadł na pomysł by zrobić do bestiara gigantyczną mrówkę, zwaną np. Formidem (od formica - mrówka)? Taka mrówka miałaby ogromną szybkość, duże wyparowania, aczkolwiek w przeciwieństwie do małych kuzynów - zyłaby w niedużych grupach. Zasiedlałaby np. dzikie wyspy ciągu Arianom. Groźna bestia wypadałaby nagle z krzaków na eksplorujących wyspę bohaterów...
Miałem kiedyś coś takiego opracowanego - z pewną zasadą, że im większy rój (ilość osobników) tym większa końcowa IQ zebranych mrówek, coś w postaci super-mózgu, po przekroczeniu granicznej ilości owadów zachowującego się jak myślący organizm. Ale opis znikł w pomrokach dziejów
RASA: Andocyklop CHAR. NN, NZ, CHD,CHN, CHZ(5-7m.wys. 1500-2500kg)
ŻYW.; SF; ZR; SZ; INT; MD; UM; CH; PR.; OB/WYP. SKŁRY;
2400..; 1400; 20; 40; 30; 30; 20; 20; 30 ; -30% 150/150/150
B.BIEGŁ.:b.+20% pięści op 6, obraż. 300ob, x5, +20 at-1
b. +10 głazy.
B. do ODP.: 1- 20; 2-20 ; 4- 20;
SPEC. CECHY.
- paraliżujące spojrzenie - % na 1/2 odp nr 4 ew. paraliż na 1h.
- odporność na strach, iluzje, hipnoze.
- wspinaczka
- doskonały wzrok
brak opisu
ŻYW.; SF; ZR; SZ; INT; MD; UM; CH; PR.; OB/WYP. SKŁRY;
2400..; 1400; 20; 40; 30; 30; 20; 20; 30 ; -30% 150/150/150
B.BIEGŁ.:b.+20% pięści op 6, obraż. 300ob, x5, +20 at-1
b. +10 głazy.
B. do ODP.: 1- 20; 2-20 ; 4- 20;
SPEC. CECHY.
- paraliżujące spojrzenie - % na 1/2 odp nr 4 ew. paraliż na 1h.
- odporność na strach, iluzje, hipnoze.
- wspinaczka
- doskonały wzrok
brak opisu
RASA: Gargant CHAR. NN, NZ, CHN, CHZ(5-6m.wys. 1500-2000kg)
ŻYW.; SF; ZR; SZ; INT; MD; UM; CH; PR.; OB/WYP. SKŁRY;
2400..; 1450; 10; 30; 10; 10; -; 50*; 30 ; -30% 150/150/150
B.BIEGŁ.:b.+10% pazury op 5, obraż. 300ob, x5, +40 at-2
B. do ODP.: 2-20 ; 4- 20; 6-10; 10-10
SPEC. CECHY.
- paraliżujące ślina - po zranieniu % na 6 -2/poz lub paraliż 1h
-oburęczność -atakuje obiema łapami
To jest kanibalistyczna wersja giganta - nie mam jednaj jego opisu.
ŻYW.; SF; ZR; SZ; INT; MD; UM; CH; PR.; OB/WYP. SKŁRY;
2400..; 1450; 10; 30; 10; 10; -; 50*; 30 ; -30% 150/150/150
B.BIEGŁ.:b.+10% pazury op 5, obraż. 300ob, x5, +40 at-2
B. do ODP.: 2-20 ; 4- 20; 6-10; 10-10
SPEC. CECHY.
- paraliżujące ślina - po zranieniu % na 6 -2/poz lub paraliż 1h
-oburęczność -atakuje obiema łapami
To jest kanibalistyczna wersja giganta - nie mam jednaj jego opisu.
RASA: Gigant lodowy CHAR. każdy (4-5m.wys. 800-1800kg)
ŻYW.; SF; ZR; SZ; INT; MD; UM; CH; PR.; OB/WYP. SKŁRY;
1600; 800; 20; 60; 20; 50; 30; 100; 70 ; -30% 150/150/150
B.BIEGŁ.:b.+10% pięści op 4, obraż. 200ob, x4, +20 at-1
b.+5% maczuga op 7, obraż. 350ob, x15, +15 at-1
b.+5% miecz op 5, obraż. 250kł, 350tn, x10, +15 at-1
b.+5% młot op 10, obraż. 500ob, x20, +15 at-1
B. do ODP.: 1- 20; 2-20 ; 4- 20; <-- wziąłem od andocyklopa
SPEC. CECHY.
- odporność na zimno - nie doznaje obrażeń od lodu ani nie odczuwa jego skutków działania (mag zimno 1/2 ran).
- zamrażający dotyk - k10 ran /r
brak opisu.
Ps. Wkrótce podam pozostałe nieopisane giganty (ogniowy, sztormowy, wzgórzowy)
ŻYW.; SF; ZR; SZ; INT; MD; UM; CH; PR.; OB/WYP. SKŁRY;
1600; 800; 20; 60; 20; 50; 30; 100; 70 ; -30% 150/150/150
B.BIEGŁ.:b.+10% pięści op 4, obraż. 200ob, x4, +20 at-1
b.+5% maczuga op 7, obraż. 350ob, x15, +15 at-1
b.+5% miecz op 5, obraż. 250kł, 350tn, x10, +15 at-1
b.+5% młot op 10, obraż. 500ob, x20, +15 at-1
B. do ODP.: 1- 20; 2-20 ; 4- 20; <-- wziąłem od andocyklopa
SPEC. CECHY.
- odporność na zimno - nie doznaje obrażeń od lodu ani nie odczuwa jego skutków działania (mag zimno 1/2 ran).
- zamrażający dotyk - k10 ran /r
brak opisu.
Ps. Wkrótce podam pozostałe nieopisane giganty (ogniowy, sztormowy, wzgórzowy)
Rasa: Dzik Leśny
Charakter: neutr.neutr.
Wzrost: 1,4–1,9 m.dł.
Waga: 35–350 kg
ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR Obrona skóry Wyparowania skóry
180 40 15 30 10 10 0 15 5 + 5 20/25/30
Bonusy do biegłości:
➢ + 10% do pysk (40 kł [ew. tn w wypadku szarży]; 10 OBR; opóź. 3 sg.;uszk. x2)
Bonusy do odporności:1 (10), 2 (10), 4 (10), 8 (20), 9 (10)
Wygląd:
Ciało mają masywne, kończyny krótkie, czteropalczaste. Głowa wydłużona w
charakterystyczny ryj. Górne i dolne kły dobrze rozwinięte. Ubarwienie brunatne, latem
ciemniejsze. Sierść składa się z włosów wełnistych i z ostrych szczeciniastych.
Tryb Życia:
Dzień spędza w legowisku zwanym barłogiem. Często żeruje ryjąc w ściółce leśnej. Jest
wszystkożerny, jednak najczęściej pożywia się wszelkimi bulwami i innymi miękkimi częściami
roślin. W stosunku do większych istot raczej płochliwy, jednakże zraniony staje się agresywny
do wszystkiego co się rusza. Stare osobniki często szarżują na pojedyncze istoty o podobnych rozmiarach.
Występowanie:
Zamieszkują najczęściej lasy liściaste i mieszane, szczególnie te podmokłe. Spotykane są równie często pojedynczo (2–6p.), co i
rodzinami (1–10 z 0p., 1–5 z 2p. i 1–2 z 4–6p.).
Specjalne zdolności:
✔ doskonały słuch – zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).
✔ doskonały węch – wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
✔ szarżowanie – jeżeli jest do rozpędzenia przestrzeń równa SZ zwierzęcia, to w przypadku zetknięcia się z kłami dzika zadają
✔ one podwójną ilość ran. Uwaga: można ewentualnie bronić się stosując unik.
Charakter: neutr.neutr.
Wzrost: 1,4–1,9 m.dł.
Waga: 35–350 kg
ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR Obrona skóry Wyparowania skóry
180 40 15 30 10 10 0 15 5 + 5 20/25/30
Bonusy do biegłości:
➢ + 10% do pysk (40 kł [ew. tn w wypadku szarży]; 10 OBR; opóź. 3 sg.;uszk. x2)
Bonusy do odporności:1 (10), 2 (10), 4 (10), 8 (20), 9 (10)
Wygląd:
Ciało mają masywne, kończyny krótkie, czteropalczaste. Głowa wydłużona w
charakterystyczny ryj. Górne i dolne kły dobrze rozwinięte. Ubarwienie brunatne, latem
ciemniejsze. Sierść składa się z włosów wełnistych i z ostrych szczeciniastych.
Tryb Życia:
Dzień spędza w legowisku zwanym barłogiem. Często żeruje ryjąc w ściółce leśnej. Jest
wszystkożerny, jednak najczęściej pożywia się wszelkimi bulwami i innymi miękkimi częściami
roślin. W stosunku do większych istot raczej płochliwy, jednakże zraniony staje się agresywny
do wszystkiego co się rusza. Stare osobniki często szarżują na pojedyncze istoty o podobnych rozmiarach.
Występowanie:
Zamieszkują najczęściej lasy liściaste i mieszane, szczególnie te podmokłe. Spotykane są równie często pojedynczo (2–6p.), co i
rodzinami (1–10 z 0p., 1–5 z 2p. i 1–2 z 4–6p.).
Specjalne zdolności:
✔ doskonały słuch – zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).
✔ doskonały węch – wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
✔ szarżowanie – jeżeli jest do rozpędzenia przestrzeń równa SZ zwierzęcia, to w przypadku zetknięcia się z kłami dzika zadają
✔ one podwójną ilość ran. Uwaga: można ewentualnie bronić się stosując unik.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia
Rasa: Dzik Wielki – Pradzik (zwierzę magiczne)
Charakter: neutr.neutr. lub neutr.zły
Wzrost: 2–3 m.dł.
Waga: 200–500 kg)
ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR Obrona skóry Wyparowania skóry
800 200 15 30 10 10 0 10 5 + 20 80/100/120
Bonusy do biegłości:
➢ + 10% do pysk (120 tn; 15 OBR; opóź. 4 sg.; uszk. x2)
Bonusy do odporności: 1 (10), 2 (10), 4 (10), 8 (20), 9 (10)
Wygląd:
Ciało mają masywne, kończyny krótkie, czteropalczaste. Głowa wydłużona w charakterystyczny ryj. Górne i dolne kły dobrze
rozwinięte. Ubarwienie złocisto–brunatne, latem ciemniejsze. Sierść składa się z włosów wełnistych i z ostrych szczeciniastych.
Tryb Życia:
Dzień spędza w legowisku zwanym barłogiem. Często żeruje ryjąc w ściółce leśnej. Jest wszystkożerny, jednak najczęściej
pożywia się wszelkimi bulwami i innymi miękkimi częściami roślin. W stosunku do większych istot raczej płochliwy, jednakże
niezmiernie agresywny do słabszych od siebie. Zraniony staje się agresywny do wszystkiego co się rusza. Stare osobniki często
szarżują na pojedyncze istoty nawet o większych rozmiarach.
Występowanie:
Zamieszkują najczęściej lasy liściaste i mieszane, szczególnie te podmokłe. Często widuje się je na śródleśnych drogach.
Spotykane są równie często pojedynczo (2–8p.), co i rodzinami (1–5 z 0p., 1–5 z 2p., 1–2 z 4p. i 1 z 6–8p.).
Specjalne zdolności:
✔ doskonały słuch – zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).
✔ doskonały węch – wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
✔ szarżowanie – jeżeli jest do rozpędzenia przestrzeń równa SZ zwierzęcia, to w przypadku zetknięcia się z kłami dzika zadają
✔ one podwójną ilość ran. Uwaga: można ewentualnie bronić się stosując unik.
Charakter: neutr.neutr. lub neutr.zły
Wzrost: 2–3 m.dł.
Waga: 200–500 kg)
ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR Obrona skóry Wyparowania skóry
800 200 15 30 10 10 0 10 5 + 20 80/100/120
Bonusy do biegłości:
➢ + 10% do pysk (120 tn; 15 OBR; opóź. 4 sg.; uszk. x2)
Bonusy do odporności: 1 (10), 2 (10), 4 (10), 8 (20), 9 (10)
Wygląd:
Ciało mają masywne, kończyny krótkie, czteropalczaste. Głowa wydłużona w charakterystyczny ryj. Górne i dolne kły dobrze
rozwinięte. Ubarwienie złocisto–brunatne, latem ciemniejsze. Sierść składa się z włosów wełnistych i z ostrych szczeciniastych.
Tryb Życia:
Dzień spędza w legowisku zwanym barłogiem. Często żeruje ryjąc w ściółce leśnej. Jest wszystkożerny, jednak najczęściej
pożywia się wszelkimi bulwami i innymi miękkimi częściami roślin. W stosunku do większych istot raczej płochliwy, jednakże
niezmiernie agresywny do słabszych od siebie. Zraniony staje się agresywny do wszystkiego co się rusza. Stare osobniki często
szarżują na pojedyncze istoty nawet o większych rozmiarach.
Występowanie:
Zamieszkują najczęściej lasy liściaste i mieszane, szczególnie te podmokłe. Często widuje się je na śródleśnych drogach.
Spotykane są równie często pojedynczo (2–8p.), co i rodzinami (1–5 z 0p., 1–5 z 2p., 1–2 z 4p. i 1 z 6–8p.).
Specjalne zdolności:
✔ doskonały słuch – zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).
✔ doskonały węch – wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
✔ szarżowanie – jeżeli jest do rozpędzenia przestrzeń równa SZ zwierzęcia, to w przypadku zetknięcia się z kłami dzika zadają
✔ one podwójną ilość ran. Uwaga: można ewentualnie bronić się stosując unik.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia
No właśnie...
Poza tym nie mam już MiMów, gdzieś mi brachol posiał.
Tomek daj cechy konkretnego dzika, nie wyjściowe. Wklej dzika z 4 lub 6 POZ.
Nie sposób znaleźć KRAKENA. Ktoś ma?
Poza tym nie mam już MiMów, gdzieś mi brachol posiał.
Tomek daj cechy konkretnego dzika, nie wyjściowe. Wklej dzika z 4 lub 6 POZ.
Nie sposób znaleźć KRAKENA. Ktoś ma?
Ostatnio zmieniony 07 października 2011, 21:57 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.