Zmiany by Mrufon

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 29 stycznia 2011, 17:19

Mechanika KC nie wymaga wymiany a tylko dokończenia.
Rzeczywistość jest taka, że nie ma prawdy objawionej w takiej materii jak mechanika. Każdy ceni co innego w niej, każdy inaczej postrzega rolę. Jedni chcą ultradokładnie inni szybko bez dbałości o realizm, jeszcze inni szukają czegoj(ś) pomiędzy :)
Uważam, że mecha jest zbyt skomplikowana i odświeżenie, nawet dość radykalna zmiana KC-tom tylko posłuży.

Dziś w pracy wpadłem na koncepcję mechy. Wkrótce szkic tu wrzucę by wszyscy mogli sobie poużywać :)
Ostatnio zmieniony 29 stycznia 2011, 17:24 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 31 stycznia 2011, 09:48

Oj poużywam ja sobie bo sam (jak pewnie większość KC-towych liberałów) mam plany związane z poprawieniem mechaniki. Jednak nie chcę psuć serca systemu by nie stracić całej tej otoczki, ale chętnie przypatrzę się pracy kolegi. Jeżeli okaże się to spójne to może dorzucę coś od siebie. W każdym razie zapomnij już o SWEPL. Wystarczy, że mnie ludzie proszą bym pomógł im w konwersjach ich pomysłów
Obrazek
Obrazek

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 31 stycznia 2011, 13:27

Z 10 cech zrobiłeś 8. Całkiem nieźle. Sam podobnie myślałem, z tym, że dla mnie INT łączy się z UM a MD z WI. Jednak tak też może być. Jednak mam pytanie odnośnie UM, za co będą odpowiadać? Bo przejęcie starego schematu, w którym UM dla większości postaci było tylko poślednim składnikiem innych współczynników raczej odpada. Może zarezerwować ta cechę tylko dla profesji magicznych, albo rozciągnąć ją na opieranie się zaklęciom? W takim razie, jak zapatrujesz się na sprawę Odporności?
Wpis Jagmina z innego tematu. Kontynuujemy tu by nie siać spamu gdzie indziej.
Ok.
UM sprzężone z odpowiednią umiejętnością (np. rzucanie czarów maga) to szansa na udane rzucenie czaru. Z UM będzie też liczona moc czarów (antyodporność). Według innego schematu niż dotychczas bo i wartości będą inne.
Męczy mnie mnogość odporności - zostawię tylko fizyczną i psychiczną. Po co mnożyć byty ponad miarę, nawet jeśli są uzasadnione? Chcę uprościć tworzenie postaci ale jednocześnie dać większe możliwości - poprzez wybór umiejek, przydział punktów do cech (koniec z losowaniem) etc.

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 31 stycznia 2011, 13:36

Ale wtedy nadal UM będzie tylko dla czarusiów, a jest przecież jako cecha ogólna. Może nieco ją zmodyfikować i rozciągnąć znaczeniowo także na odporność na czary? Jeżeli redukujesz odporności do dwóch to może zastanów się by je dodać do tych 8 cech co da nam magiczne 10, tak charakterystyczne dla KC.
Ostatnio zmieniony 31 stycznia 2011, 13:37 przez Jagmin, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 02 lutego 2011, 23:57

jak wnioskuję z tematu są to zmiany według Mrufona i chyba takich stosuje u siebie, więc po co wytykać mu błędy jakiekolwiek skoro coś wprowadził i może mu się to sprawdza a może nie, ale nie w tym rzecz, człowiek coś robi stara się bo według niego podstawka do KC nie jest dostatecznie wymagająca dla niego i zmienił coś, może wraz ze swoją drużyną a może sam, ale cokolwiek zrobił!
A czasem Wasze komentarze dobijają twórczość danego forumowicza, nie rozumiem tego.
To są jego poglądy w jego dziale więc o co komukolwiek tu chodzi.
Skoro jemu/im się tak dobrze gra i wszyscy tam są zadowoleni to po co te dzikie i bezsensowne jazdy? I tak twórca tego tematu będzie robił co chce i według niego będzie to ok a Wy SZANOWNI FORUMOWICZE potraficie zgnoić każdą nowinkę w tym świecie bo nie zgadza się z ogólnie przyjętą zasadą, a dlaczego bo kolegi wizja jest inna i nie zgadza się z waszą? Nie rozumiem tego. I nigdy tego nie zrozumiem jak polak polakowi potrafi być wilkiem i solą w oku.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 03 lutego 2011, 02:43

Mordimerze, zamiast denerwować się niepotrzebnie w każdym poście, zapodaj lepiej w "Nowych profesjach" własną wizję awansu z POZ na POZ, bo obiecałeś, a mnie ankieta stygnie (czyt. paskudaśny Treant blokuje)!

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 03 lutego 2011, 06:49

ja się wcale nie denerwuję, obiecałem ale mam urwanie głowy praca, dom, remont, praca, dom, remont i tak w kółko:-))

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 03 lutego 2011, 07:33

Ech nic nie mów. Ja się 1 III wprowadzam do domku i też mnie czeka wykończenie łazienki... :( Na razie ja jestem wykończony po dyżurze.

Jagmin - dlaczego tylko dla magów UM? Niekoniecznie - każdy może ten parametr rozwinąć i będzie mógł wówczas miotać spelle z pergaminów. Tylko czy to się opłaca zabójcy? Raczej nie.

Ja się krytyką Mordimerze nie przejmuję, bo mam dość radykalne poglądy na mechanikę i wiem, że łaskawych ich odbiorców będzie malutko. :)


Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 03 lutego 2011, 08:24

Mordimer, ty chyba mnie nie posądzasz za tą miażdżącą krytykę? Umówiliśmy się z Mrufonem, że omówimy jego zmiany w tym temacie i tyle. Najczęściej zadaje tylko pytania lub składam nieśmiałe propozycje. Niczego nie narzucam, wiec krytyką tego nie można nazwać.

Mrufon, w takim razie po co postaciom nie czarującym UM? Uważam, że jak już skracasz listę Odporności to możesz gdzieś w to zawieruszyć własnie UM. Na razie UM w takiej postaci są mało funkcjonalne wg mnie. A w ogóle twoje dwie Odporności też będą zlepkiem ułamków cech podstawowych?
Obrazek
Obrazek

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 03 lutego 2011, 08:37

Tak chciałem - by odporności były zlepkiem. A czemu nie? Przynajmniej gracze będą mieli mniej problemów przy dystrybucji punktów na cechy (o ile tak kiedyś zagram).

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 03 lutego 2011, 09:22

Czyli nie będzie przyrostu osobnego co poziom do tych odporności? Tyko przyrost z cech składowych? A możesz zdradzić jak będą wyglądały te obliczenia?
Ostatnio zmieniony 03 lutego 2011, 09:22 przez Jagmin, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 03 lutego 2011, 09:37

Chcę wywalić mechę do góry nogami. Będzie na silniku k30. Każdy test będzie składał się z dwóch komponent: cechy i sprzężonej z nią umiejki. Cechy przyjmują wartości 1-15, umiejki 1-15, co daje razem test k30.
OP - IQ + OS, OF - SF + ŻYW. To wersja robocza, choć jeśli będzie to uzasadnione nie wykluczam osobnych odporności, w randze cech.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 03 lutego 2011, 11:05

Mrufon napisał/a:
Ja się krytyką Mordimerze nie przejmuję, bo mam dość radykalne poglądy na mechanikę i wiem, że łaskawych ich odbiorców będzie malutko. :)
:D Taaaa skąd ja to znam, krytyka systemu na portalu jemu poświęconym jest niemile widziana ;p

Co do zaproponowanych zmian - mordercze zwinięcie cech tutaj widzę. Trzeba by to sprawdzić w praktyce.
Ostatnio zmieniony 03 lutego 2011, 11:07 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 03 lutego 2011, 11:17

No to pojechałeś. K30??? Wiem, że to fajna kostka i aż się chce zrobić jakąś mechanikę, ale KC? Dla mnie jednak KC będą się kojarzyły z ułamkami i k100. Aż takim zmianom nie będę kibicował, ale szczerzę życzę powodzenia. Każdy ma prawo do szczęścia. :)
Obrazek
Obrazek

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 03 lutego 2011, 11:45

Wiem, że robię to do szuflady... W ten sposób choć wyrażę swój sprzeciw.

Wiadomość doklejona:
Powiedz Jagmin dlaczego nie chcesz KC wciągnąć do Brawurowych Światów? Wszak działasz w Gramelu, czyli Sewedże są Ci bliskie. Prosta mecha rozwiązałaby wiele problemów. Im bardziej wgryzam się w podręcznik tym bardziej mi się podoba.
Ostatnio zmieniony 05 lutego 2011, 13:16 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ