Zmiany by Mrufon

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 10 października 2010, 19:03

Zamieszczam 22 strony zmiany mechaniki KC by Mrufon przysłanych przez niego. Miłej lektury.
http://www.krysztalyczasu.pl/download/temp/Mrufon.rar

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 16 października 2010, 20:36

Mam wrażenie, że nie ma sensu jakkolwiek ingerować w mechanikę KC. No chyba, że ktoś te zmiany zapakuje do szuflady. Przypomina to jednak szarpaninę z autorką. Nigdy nie rozpęta się duża dyskusja nad zmianami autorskimi, bo wiąże się to z przeczytaniem dwudziestu paru stron tekstu. Sami widzicie.
Nawet jeśli ktoś przez to przebrnie to głowę daję, że nie da się dobrać wspólnego mianownika, bo każdy inaczej to widzi. Dlatego chyba najlepiej jest akceptować prawdy narzucone z góry, tzw. "objawione", czyli materiały oryginalne, które mamy z MiMów. Ot taka refleksja po zastanowieniu mnie naszła...
Ostatnio zmieniony 16 października 2010, 20:37 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 16 października 2010, 20:43

Amen:( Smutne ale prawdziwe.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 16 października 2010, 20:46

Ale to Twoja wina Avnar.

Gdybyś mieszkał gdzieś bliżej to byśmy w trymiga coś zmontowali :)
Ostatnio zmieniony 16 października 2010, 20:46 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 16 października 2010, 21:37

Pewnie tak, nawet nie wiesz jak żałuję że nie mogę sobie pograć :|

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 16 października 2010, 21:42

Nie wracasz? Zostajesz tam na stałe? Przecież nie samym chlebem się żyje - granie na drugim miejscu :)

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 17 października 2010, 19:23

Mój powrót przesunął się o co najmniej 5 lat :( Ciężko jednak było podjąć tę decyzję.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 28 stycznia 2011, 19:14

Poddaję pod waszą rozwagę następującą kwestię:
-ostatnio bardzo dużą karierę robi mechanika Savage Worlds. Taśmowo różne systemy przyjmują tę jakże wygodną mechę. Co byście powiedzieli na próbę recepcji mechaniki SW do KC? Uniknęlibyśmy wszelkich autorskich dywagacji a mechanikę dostalibyśmy w komplecie, bez konieczności dłubania. Moglibyśmy się wtedy autentycznie tylko na budowie świata. Moim zdaniem o tym warto rozmawiać ;) (jak mawia "obiektywny dziennikarz" Pospieszalski).

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 28 stycznia 2011, 19:22

Nie znam więc się nie chcę wypowiadać
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 28 stycznia 2011, 19:54

Ostatnio zmieniony 28 stycznia 2011, 19:55 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 28 stycznia 2011, 20:38

OMG! Tylko nie to. Wybacz Mrufon, ale dobrze się czujesz? Powiedziałem kumplom, że jak tylko zobaczę SWEPL KC to kończę z tym forum. Myślałem, że jednak do tego nie dojdzie, że SWEPL jest zbyt radykalną zmianą dla stałych bywalców.

Znam SWEPL dostatecznie by wprost już rzygać każdą kolejną konwersją (podobnie było z d20 któremu do KC nieco bliżej). Robię karty do każdego oficjalnie wydanego podręcznika SWEPL, ale do KC nie chce robić. Błagam, nie idźcie tą drogą.
Obrazek
Obrazek

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 28 stycznia 2011, 23:11

Tylko nie to. Wybacz Mrufon, ale dobrze się czujesz? Powiedziałem kumplom, że jak tylko zobaczę SWEPL KC to kończę z tym forum
Spokojnie, bo pęknie Ci żyłka :)
Błagam, nie idźcie tą drogą.
A może tak racjonalnie, nie emocjonalnie? Dlaczego? Prosta i szybka mechanika rozwiązałaby wiele problemów. Zamknęłaby dyskusję i grzebanie w zasadach, dałaby kopa do rozbudowywania świata.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 28 stycznia 2011, 23:19

Gdyby mi kiedyś ktoś powiedział, że będę zajmował konserwatywne stanowisko w kwestii Kryształów Czasu, to bym go wyśmiał (ewentualnie wyzwał od Hauerinów, wybaczenia upraszam), ale tym razem nie potrafię się powstrzymać od pełnego smutku pytania: "Czy po konwersji na SWEPL to wciąż jeszcze będą te same Kryształy?". I od razu sam sobie odpowiem: "Nie, to nie będą te Kryształy, które mnie urzekły w chwili, kiedy otworzyłem w 1993 kupiony w kiosku Ruchu MiM nr 4".

Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić KC-tów bez tej całej szyndlerowskiej mechaniki, wsadzonych na zupełnie odmienny engine i mających z oryginałem jedynie wspólny świat, przepraszam. Może nie jestem dość nowatorski, żeby iść za postępem w dziedzinie RPG, sam nie wiem. Osobiście nadal żywię przekonanie, że wystarczającym rozwiązaniem może być solidny (najlepiej opracowany w ścisłej współpracy z Autorem) patch do pierwotnego systemu, ale widząc żywiołową inicjatywę ASA (zamierzony sarkazm) i czytając deklaracje Nevera twardo wiążące reedycję z engine made in 1993 obawiam się autentycznie rezultatu...

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 29 stycznia 2011, 07:50

Twoje obawy są, podobnie jak moje, uzasadnione. Czego Jaś kiedyś nie zrobił tego Jan dziś na pewno już nie zrobi ;)

Nie widzę entuzjazmu dla SWEPLa :)

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 29 stycznia 2011, 17:08

Moja reakcja była celowo przesadzona. Jeżeli kogoś znów uraziłem, to przepraszam. Po prostu już nie mogę patrzeć jak każdy znany mi system próbuje się przeistoczyć w SWEPLową marionetkę.

Podczas jednej z rozmów z Piotrem Korysiem (aktualnym wydawcą i współtwórcą marki Savage Worlds) powiedziałem mu wprost, że dla mnie SWEPL nie jest tak uniwersalny jak Shane Hensley (autor oryginału) zakładał. To po prostu mechanika awanturnicza, dobra do systemów pulpowych, wartkich, taktycznych. KC to jednak coś więcej.

Mrufon zastanów się czy KC są podobne do choćby Evernighta? Popatrz po innych przeróbkach takich jak Brawurowy Wolsung. Nie dość, że to typowa "pulpa" to jeszcze autor wcale nie ukrywał inspiracji Savage Worlds. Do tej pory ubolewam, że mój ulubiony świat Iron Kingdoms opatrzono etykietką d20. Mechanika KC nie wymaga wymiany a tylko dokończenia.
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ