Zmiany by Mrufon
Mam wrażenie, że nie ma sensu jakkolwiek ingerować w mechanikę KC. No chyba, że ktoś te zmiany zapakuje do szuflady. Przypomina to jednak szarpaninę z autorką. Nigdy nie rozpęta się duża dyskusja nad zmianami autorskimi, bo wiąże się to z przeczytaniem dwudziestu paru stron tekstu. Sami widzicie.
Nawet jeśli ktoś przez to przebrnie to głowę daję, że nie da się dobrać wspólnego mianownika, bo każdy inaczej to widzi. Dlatego chyba najlepiej jest akceptować prawdy narzucone z góry, tzw. "objawione", czyli materiały oryginalne, które mamy z MiMów. Ot taka refleksja po zastanowieniu mnie naszła...
Nawet jeśli ktoś przez to przebrnie to głowę daję, że nie da się dobrać wspólnego mianownika, bo każdy inaczej to widzi. Dlatego chyba najlepiej jest akceptować prawdy narzucone z góry, tzw. "objawione", czyli materiały oryginalne, które mamy z MiMów. Ot taka refleksja po zastanowieniu mnie naszła...
Ostatnio zmieniony 16 października 2010, 20:37 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale to Twoja wina Avnar.
Gdybyś mieszkał gdzieś bliżej to byśmy w trymiga coś zmontowali
Gdybyś mieszkał gdzieś bliżej to byśmy w trymiga coś zmontowali
Ostatnio zmieniony 16 października 2010, 20:46 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.
Poddaję pod waszą rozwagę następującą kwestię:
-ostatnio bardzo dużą karierę robi mechanika Savage Worlds. Taśmowo różne systemy przyjmują tę jakże wygodną mechę. Co byście powiedzieli na próbę recepcji mechaniki SW do KC? Uniknęlibyśmy wszelkich autorskich dywagacji a mechanikę dostalibyśmy w komplecie, bez konieczności dłubania. Moglibyśmy się wtedy autentycznie tylko na budowie świata. Moim zdaniem o tym warto rozmawiać (jak mawia "obiektywny dziennikarz" Pospieszalski).
-ostatnio bardzo dużą karierę robi mechanika Savage Worlds. Taśmowo różne systemy przyjmują tę jakże wygodną mechę. Co byście powiedzieli na próbę recepcji mechaniki SW do KC? Uniknęlibyśmy wszelkich autorskich dywagacji a mechanikę dostalibyśmy w komplecie, bez konieczności dłubania. Moglibyśmy się wtedy autentycznie tylko na budowie świata. Moim zdaniem o tym warto rozmawiać (jak mawia "obiektywny dziennikarz" Pospieszalski).
OMG! Tylko nie to. Wybacz Mrufon, ale dobrze się czujesz? Powiedziałem kumplom, że jak tylko zobaczę SWEPL KC to kończę z tym forum. Myślałem, że jednak do tego nie dojdzie, że SWEPL jest zbyt radykalną zmianą dla stałych bywalców.
Znam SWEPL dostatecznie by wprost już rzygać każdą kolejną konwersją (podobnie było z d20 któremu do KC nieco bliżej). Robię karty do każdego oficjalnie wydanego podręcznika SWEPL, ale do KC nie chce robić. Błagam, nie idźcie tą drogą.
Znam SWEPL dostatecznie by wprost już rzygać każdą kolejną konwersją (podobnie było z d20 któremu do KC nieco bliżej). Robię karty do każdego oficjalnie wydanego podręcznika SWEPL, ale do KC nie chce robić. Błagam, nie idźcie tą drogą.
Spokojnie, bo pęknie Ci żyłkaTylko nie to. Wybacz Mrufon, ale dobrze się czujesz? Powiedziałem kumplom, że jak tylko zobaczę SWEPL KC to kończę z tym forum
A może tak racjonalnie, nie emocjonalnie? Dlaczego? Prosta i szybka mechanika rozwiązałaby wiele problemów. Zamknęłaby dyskusję i grzebanie w zasadach, dałaby kopa do rozbudowywania świata.Błagam, nie idźcie tą drogą.
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Gdyby mi kiedyś ktoś powiedział, że będę zajmował konserwatywne stanowisko w kwestii Kryształów Czasu, to bym go wyśmiał (ewentualnie wyzwał od Hauerinów, wybaczenia upraszam), ale tym razem nie potrafię się powstrzymać od pełnego smutku pytania: "Czy po konwersji na SWEPL to wciąż jeszcze będą te same Kryształy?". I od razu sam sobie odpowiem: "Nie, to nie będą te Kryształy, które mnie urzekły w chwili, kiedy otworzyłem w 1993 kupiony w kiosku Ruchu MiM nr 4".
Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić KC-tów bez tej całej szyndlerowskiej mechaniki, wsadzonych na zupełnie odmienny engine i mających z oryginałem jedynie wspólny świat, przepraszam. Może nie jestem dość nowatorski, żeby iść za postępem w dziedzinie RPG, sam nie wiem. Osobiście nadal żywię przekonanie, że wystarczającym rozwiązaniem może być solidny (najlepiej opracowany w ścisłej współpracy z Autorem) patch do pierwotnego systemu, ale widząc żywiołową inicjatywę ASA (zamierzony sarkazm) i czytając deklaracje Nevera twardo wiążące reedycję z engine made in 1993 obawiam się autentycznie rezultatu...
Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić KC-tów bez tej całej szyndlerowskiej mechaniki, wsadzonych na zupełnie odmienny engine i mających z oryginałem jedynie wspólny świat, przepraszam. Może nie jestem dość nowatorski, żeby iść za postępem w dziedzinie RPG, sam nie wiem. Osobiście nadal żywię przekonanie, że wystarczającym rozwiązaniem może być solidny (najlepiej opracowany w ścisłej współpracy z Autorem) patch do pierwotnego systemu, ale widząc żywiołową inicjatywę ASA (zamierzony sarkazm) i czytając deklaracje Nevera twardo wiążące reedycję z engine made in 1993 obawiam się autentycznie rezultatu...
Moja reakcja była celowo przesadzona. Jeżeli kogoś znów uraziłem, to przepraszam. Po prostu już nie mogę patrzeć jak każdy znany mi system próbuje się przeistoczyć w SWEPLową marionetkę.
Podczas jednej z rozmów z Piotrem Korysiem (aktualnym wydawcą i współtwórcą marki Savage Worlds) powiedziałem mu wprost, że dla mnie SWEPL nie jest tak uniwersalny jak Shane Hensley (autor oryginału) zakładał. To po prostu mechanika awanturnicza, dobra do systemów pulpowych, wartkich, taktycznych. KC to jednak coś więcej.
Mrufon zastanów się czy KC są podobne do choćby Evernighta? Popatrz po innych przeróbkach takich jak Brawurowy Wolsung. Nie dość, że to typowa "pulpa" to jeszcze autor wcale nie ukrywał inspiracji Savage Worlds. Do tej pory ubolewam, że mój ulubiony świat Iron Kingdoms opatrzono etykietką d20. Mechanika KC nie wymaga wymiany a tylko dokończenia.
Podczas jednej z rozmów z Piotrem Korysiem (aktualnym wydawcą i współtwórcą marki Savage Worlds) powiedziałem mu wprost, że dla mnie SWEPL nie jest tak uniwersalny jak Shane Hensley (autor oryginału) zakładał. To po prostu mechanika awanturnicza, dobra do systemów pulpowych, wartkich, taktycznych. KC to jednak coś więcej.
Mrufon zastanów się czy KC są podobne do choćby Evernighta? Popatrz po innych przeróbkach takich jak Brawurowy Wolsung. Nie dość, że to typowa "pulpa" to jeszcze autor wcale nie ukrywał inspiracji Savage Worlds. Do tej pory ubolewam, że mój ulubiony świat Iron Kingdoms opatrzono etykietką d20. Mechanika KC nie wymaga wymiany a tylko dokończenia.