Dyskusja o nowej profesji CHRONOMANTA

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 09 stycznia 2009, 22:53

Zakładam ten wątek po to, aby każdy miał szansę wypowiedzi na temat tej profesji. Czary dla Chronomanty będą pojawiały się sukcesywnie w miarę postępujących prac autora i administratora redagującego te czary.
Link do profesji - http://www.krysztalyczasu.pl/articles.php?article_id=58
Ostatnio zmieniony 09 stycznia 2009, 23:03 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

leobardis
Reactions:
Posty: 451
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:02

Post autor: leobardis » 10 stycznia 2009, 08:45

Po bliższym zapoznaniu się z profesją chronomanty muszę przyznać , że w połączeniu z profesją maga lub iluzjonisty można stworzyć naprawdę potężnego bohatera :) . Wyobraźmy sobie maga który w rundzie rzuca np. nie dwa czary a cztery (firebale - hihi) i w dodatku ten pierszy zanim przeciwnik zdąży się zorientować .
Wyrazy uznania dla Treanta :) szacun.
[center]Nie dostaniesz drugiej szansy, by zrobi? dobre pierwsze wra?enie.[/center]
[center]Obrazek[/center]

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 10 stycznia 2009, 16:48

Dzięki. Proszę pamiętać, że chronomanta nie powstał jako "wspomagacz" innych profesji - jego czary także wiele potrafią, o czym stopniowo będziecie się dowiadywać.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 11 stycznia 2009, 19:19

A ja napiszę to co już pisałem przy komentarzu, czyli:

1. Skoro chronomanta to strażnik czasu to czemu dostępne są charaktery chaotyczne i złe do tej profesji? Bez komentarza
2. Punkt wyżej tyczy się również bogów. Nie można być wyznawcą Arianny i Gotam-Gora (dlaczego?) ale Hasar-Grun i Nata-Kranta tak?
3. Zdolność profesjonalna nr 18 jest mocno "przegięta" jeśli dobrze ją zrozumiałem to daje olbrzymie możliwości i to nawet większe niż czar Przyspieszenie lub nawet Arcyprzyspieszenie a użycie jej nic nie kosztuje i jest dostępne już na 1 POZ.

Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

nospe
Reactions:
Posty: 189
Rejestracja: 20 listopada 2008, 15:08
Kontakt:

Post autor: nospe » 11 stycznia 2009, 21:11

Zgadzam się z Venarem, profesje powinny się równoważyć, a nie być ponad wszystkie. Każda profesja powinna mieć swoje wady i zalety, nie może być tak, ze jedna profesja powali wszystkie inne - w tym przypadku w kaście czarodziejskiej.
Mój browar - SPECJAL, mój linuks - PLD, moje RPG - KC.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 11 stycznia 2009, 21:14

venar napisał/a:
1. Skoro chronomanta to strażnik czasu to czemu dostępne są charaktery chaotyczne i złe do tej profesji? Bez komentarza
Chronomanta może być strażnikiem czasu, jeśli prowadzący go gracz wybierze sobie taki etos. Ten sam zarzut mógłbyś wysunąć w kierunku astrologa, który na analogicznym poziomie jest strażnikiem przeznaczenia, a charakter może mieć zupełnie dowolny.
Ponadto dla chronomanty dostępne są tylko charaktery zawierające neutralność.
2. Punkt wyżej tyczy się również bogów. Nie można być wyznawcą Arianny i Gotam-Gora (dlaczego?) ale Hasar-Grun i Nata-Kranta tak?
Na to pytanie odpowiedziałem powyżej: chronomanta to czarodziej zgłębiający magię rządzącą upływem czasu i jego postrzeganiem przez inne istoty.
3. Zdolność profesjonalna nr 18 jest mocno "przegięta" jeśli dobrze ją zrozumiałem to daje olbrzymie możliwości i to nawet większe niż czar Przyspieszenie lub nawet Arcyprzyspieszenie a użycie jej nic nie kosztuje i jest dostępne już na 1 POZ.
Zakrzywienie czasu "kosztuje" udany % rzut na 1/2 UM, dostępne jest raz dziennie, trwa 1 rundę/POZ i ma pewne ograniczenie (nie można przekładać opóźnienia do tej nadmiarowej rundy, więc nie wszystkie czynności da się w jego ramach wykonać, np. zaklęcia z wyższych kręgów odpadają, bo ich rzucenie + uspokojenie umysłu nie mieści się w SZ).
Dzięki za uwagi, z przyjemnością ustosunkuję się do kolejnych pytań. Tymczasem z opisami jestem już w 5 kręgu.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 11 stycznia 2009, 21:28

nospe napisał/a:
Każda profesja powinna mieć swoje wady i zalety, nie może być tak, ze jedna profesja powali wszystkie inne - w tym przypadku w kaście czarodziejskiej.
Czy to znaczy, że określasz jakość danej profesji po tym, czy w starciu z inną zostanie przy życiu? Cień zemsty Athlara czy Sfera Niewrażliwości to przykłady bardzo kłopotliwych dla przeciwnika zaklęć.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 12 stycznia 2009, 12:13

No cóż, nie przekonałeś mnie co do charakteru ani bóstwa biorąc pod uwagę logiczne myślenie. Przecież taki wyznawca Hasar-Gruna będąc chronomantą może wyrządzić potworne szkody zwłaszcza przy char. cht-zły. A zdaje się że przed takimi osobami należy chronić dostępu do czasu jeśli zrozumiałem dobrze kodeks postępowania chronomanty.
Zakrzywienie czasu "kosztuje" udany % rzut na 1/2 UM, dostępne jest raz dziennie, trwa 1 rundę/POZ i ma pewne ograniczenie (nie można przekładać opóźnienia do tej nadmiarowej rundy, więc nie wszystkie czynności da się w jego ramach wykonać, np. zaklęcia z wyższych kręgów odpadają, bo ich rzucenie + uspokojenie umysłu nie mieści się w SZ).
Chciałbym zobaczyć to w praktyce. Dlaczego? Załóżmy chronomantę na POZ 10 i UM ponad 200 (żaden problem przy człowieku), więc rzut na 1/2 UM to żaden "koszt". Czary z niskich kręgów to 1-3 seg. I jeśli dodatkowe rundy nie są traktowane jako jedna wciąż (czyli ograniczenie rzucania czarów na rundę zależne od UM) to można złożyć naprawdę mocnego przeciwnika lub nawet kilku.
Cień zemsty Athlara czy Sfera Niewrażliwości to przykłady bardzo kłopotliwych dla przeciwnika zaklęć.
Jasne, ale kosztuje to PM, doświadczenie na wyższych kręgach i jest to czar, który trzeba zdobyć i nauczyć się. to oznacza duży wkład postaci w możliwości zastosowania w praktyce.

I na koniec co do równości profesji. Kasty czarodziejskie i kleryczne z zasady są mocniejsze od "osiłków". Choć tylko w pewnych okolicznośćiach. Przygotowany czarodziej jest w stanie pokonać przeciwnika "fizycznego" nawet wyższego poziomem. I na odwrót niskopoziomowy osiłek potrafi złożyć czarodzieja jeśli zrobi to odpowiednio szybko i nie da tamtemu czasu na reakcję.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 12 stycznia 2009, 14:12

venar napisał/a:
[..] A zdaje się że przed takimi osobami należy chronić dostępu do czasu jeśli zrozumiałem dobrze kodeks postępowania chronomanty.
Każdy czarodziej ma w swoim kodeksie obronę tajemnic własnej profesji (to jest w opisach). Nie wiem, czego oczekujesz po bardziej skomplikowanych czarach chronomanty, ale naprawdę nie jest to gość czyniący nie wiadomo jakie cuda. Władający magią przeznaczenia astrolog jakoś nie budzi Twoich oporów jako cht zły. A może zabraniasz swoim graczom takiej postaci? Neutralność charakteru chronomanty wynika z samej charakterystyki czasu. I nie zapominaj, że na postacie mieszające w sprawach, które bogowie uznają za swoje domeny, ci ostatni patrzą złowrogim okiem.
Chciałbym zobaczyć to w praktyce.
Jeszcze dzisiaj pokażę to na konkretnych przykładach.
I na koniec co do równości profesji. Kasty czarodziejskie i kleryczne z zasady są mocniejsze od "osiłków". Choć tylko w pewnych okolicznośćiach.
Dyskutowaliśmy jednak o rywalizacji wewnątrz kasty czarodziejskiej - czy któraś z profesji nie jest zdecydowanie mocniejsza od innych.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 12 stycznia 2009, 15:34

Co do astrologa, no cóż tylko raz prowadziłem gracza z profesją astrologa i nie dlatego, że komukolwiek broniłem. Swoim graczom zawsze mówię "Zrób postać, którą dobrze Ci się będzie grało a nie żeby grupa była uzupełniona" nawet jeśli oznacza to dwóch magów czy wspomnianych astrologów.
Co do samego chronomanty. No dobra, nie dyskutuję bo masz rację a ja nie doczytałem jednej rzeczy, a Ty nie raczyłeś zwrócić na to mojej uwagi tylko dałeś się wciągnąć w dyskusję :) Cytat z opisu profesji "W zależności od etosu..." - i to zamyka dyskusję
No ale czekam na wyjaśnienie dokładnie zasady działania zd.prof.18
Co do tego, czy jakaś profesja jest mocniejsza od innych wśród czarodziei. Nie, każda ma swoje mocne strony i nie ma tu lepszej lub gorszej
Ostatnio zmieniony 12 stycznia 2009, 15:36 przez venar, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 12 stycznia 2009, 20:42

Trochę tego będzie, ale cóż - Zakrzywienie czasu trzeba poddać analizie.

Przykład 1:

UM < 200; POZ 6; SZ 88 (zmieści się w niej czar o opóźnieniu <= 4 sg)

Chronomanta rzuca czar Psychiczna Tarcza (3 sg) i Wykrycie Niewidzialności (2 sg).

I "podrunda":

Czar zostaje rzucony w 73 momencie rundy (opóźnienie 3/2 sg), a umysł uspokojony w 58.

II "podrunda" (zaczyna się od 44 momentu rundy):

Czar zostaje rzucony w 34 momencie (1 sg), a umysł uspokojony w 24.

Przykład 2:

UM < 200; POZ 6; SZ 88 (zmieści się w niej czar o opóźnieniu <= 4 sg)

Chronomanta rzuca czar Bariera Mocy (1 r).

I "podrunda":

Czar zostaje rzucony w 44 momencie rundy.

II "podrunda" (zaczyna się od 44 momentu rundy):

Umysł zostaje uspokojony na koniec rundy.

Przykład 3:

UM < 200; POZ 6; SZ 88 (zmieści się w niej czar o opóźnieniu <= 4 sg)

Chronomanta rzuca czar Widmo Starości (5 sg). Opóźnienie przekracza 4 sg, więc musi odwlec trochę ten proces, by rozpocząć II podrundę od uspokajania umysłu - jak w poprzednim przykładzie.

I "podrunda":

Czar zostaje rzucony w 44 momencie rundy (choć jego rzucanie zaczyna się w 69)

II "podrunda":

Umysł zostaje uspokojony w 19 momencie rundy.

Przykład 4:

UM < 200; POZ 6; SZ 88 (zmieści się w niej czar o opóźnieniu <= 4 sg)

Rzucanie czaru trwa powyżej jednej rundy lub 8 sg - II "podrunda" jest tracona, zdolność efektywnie skraca się o conajmniej 4 rundy "od przodu", dopóki nie zostanie rzucony ten długi czar i uspokojony umysł.

Przykład 5:

UM < 300; POZ 14; SZ 104 (zmieszczą się w niej czary o łącznym opóźnieniu <= 5 sg)

Chronomanta rzuca czary Wizja Śmierci (1 sg), Niewidzialność (3 sg), Ochrona przed Nienaturalnym Starzeniem (3 sg) i Opóźnienie Śmierci (2 sg)

I "podrunda":

Pierwszy czar zostaje rzucony w 99 momencie rundy, umysł uspokojony w 94, drugi czar w 79, umysł po nim w 64.

II "podrunda" (zaczyna się w 52 momencie rundy):

Pierwszy czar - 37 moment, uspokojenie - 22 moment, drugi czar - 12 moment, uspokojenie 2 moment.

Przykład 6:

UM < 300; POZ 14; SZ 104 (zmieszczą się w niej czary o łącznym opóźnieniu <= 5 sg)

Chronomanta rzuca czar Bariera Mocy (1 r) - nie rzuci już nic więcej w tej rundzie.

I "podrunda":

Czar zostaje rzucony w 52 momencie rundy.

II "podrunda" (zaczyna się od 52 momentu rundy):

Umysł zostaje uspokojony na koniec rundy.

Przykład 7:

UM < 300; POZ 14; SZ 104 (zmieszczą się w niej czary o łącznym opóźnieniu <= 5 sg)

Chronomanta rzuca Widzenie Niewidzialności (2 sg), Widmo Starości (5 sg) i Psychiczna Tarcza (3 sg). Opóźnienie 2 pierwszych czarów przekracza 5 sg, więc musi postąpić analogicznie jak w przykładzie 3 i rozpocząć podrundę od uspokajania umysłu.

I "podrunda":

Pierwszy czar - 94 moment rundy, uspokojenie - 84 moment, rozpoczęcie drugiego - 77 moment.

II "podrunda" (zaczyna się od 52 momentu rundy):

Uspokojenie umysłu - 27 moment i okazuje się, że trzeci czar już się nie zmieści, więc zaczyna go rzucać w 15 momencie rundy, a uspokajanie umysłu przekłada do kolejnej.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 12 stycznia 2009, 20:51

venar napisał/a:
Co do samego chronomanty. No dobra, nie dyskutuję bo masz rację a ja nie doczytałem jednej rzeczy, a Ty nie raczyłeś zwrócić na to mojej uwagi tylko dałeś się wciągnąć w dyskusję :) Cytat z opisu profesji "W
zależności od etosu..." - i to zamyka dyskusję
Napisałem to we wczorajszym poście z 21:14. Myślałem, że chcesz koniecznie dowiedzieć się, dlaczego zabroniłem mu tych konkretnych religii - opierałem się na tym, że oba bóstwa nie są wyznawane przez 2 z 4 czarodziejów.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 12 stycznia 2009, 22:07

Eeeeee, skucha
UM < 200; POZ 6; SZ 88 (zmieści się w niej czar o opóźnieniu <= 4 sg)

Chronomanta rzuca czar Psychiczna Tarcza (3 sg) i Wykrycie Niewidzialności (2 sg).
Przy UM<200 wolno rzucić tylko 1 czar na rundę/
Dalsze omawianie przykładów mija się z celem :)
Ale generalnie zrozumiałem o co chodzi i zmieniam zdanie. Nie jest to nadmiernie przepakowana zdolność.
Ale jeśli dobrze zrozumiałem jest to dodatkowa runda a nie przedłużenie a więc wolno rzucić w niej kolejny czar. I tu faktycznie jest to pomocne bo pomija to właśnie zasadę ilości czarów na rundę zależną od UM.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 12 stycznia 2009, 23:34

venar napisał/a:
Eeeeee, skucha
Wcale nie! Napisałem o 2 czarach, bo rozważam Zakrzywienie czasu już po jego uaktywnieniu. Zresztą zdolności można też użyć do ataków bronią, szczególnie w połączeniu z profesją zorientowaną bojowo.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 15 stycznia 2009, 19:53

A w takiej sytuacji to na pewno ale trzeba wziąć drobną poprawkę na to iż drugi czar może być rzucany dopiero w tej "podrundzie" jak ją nazywasz. Tak czy inaczej dyskusja była potrzebna i już wiem "z czym się je" tą zdolność i nie mam do niej zastrzeżeń. Jest do zaakceptowania przeze mnie jako MG.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

ODPOWIEDZ