Zmiany, zmiany...

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 25 stycznia 2009, 23:12

Jaką metodę awansu postaci dwuprofesyjnych na POZ stosujecie? O wyższy u obu profesji przyrost danego współczynnika, ich sumę, czy jeszcze inaczej?
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 26 stycznia 2009, 00:13

U nas można podnosić druga profesję max do poziomu połowy, zaokrąglając w dół, pierwszej profesji. Czyli np 15/7. Stosujemy oba rozwoje postaci, nie tylko wyższy współczynnik. Postacie są dość mocne, ale nie powoduje to bardzo szybkiego awansu (na wyższych poziomach), a jednocześnie kładzie nacisk na pierwszą obraną profesję.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 stycznia 2009, 08:53

W rozwoju każda profesja dostaje przy awansie swoje przyrosty. Suma to przegięcie, dawanie wyższych również. Niby dlaczego wojownik-kapłan awansując kapłana ma dostawać przyrosty do SF wojownika? Analogicznie (bez urazy ;)) wojownik rozwijając się dostaje swoje punkty do MD, nie owe +5 z kapłana.
Natomiast przy tworzeniu postaci wybieram wyższe dodatki.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 26 stycznia 2009, 09:28

Z dawaniem wyższych przyrostów miałem na myśli to, że jak taki wojownik/kapłan awansuje na POZ w pierwszej profesji, to jego np. ŻYW i MD wzrosną odpowiednio o 4 i 2, natomiast po wyrównaniu POZ przez drugą profesję ŻYW już się nie zmieni, natomiast MD podskoczy o 3 (bo tyle brakuje do 5, którą ma kapłan). Aczkolwiek nie powiem, że ten sposób mi się podoba, gdyż faworyzuje postacie o 2 bardzo odmiennych profesjach.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 stycznia 2009, 10:55

Moim zdaniem modus, który my stosowaliśmy jest najbardziej racjonalny. Czytasz książki, nawracasz, modlisz się - rośnie ci MD, IQ, WI. Bijesz, strzelasz - SF, ZR, SZ.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 26 stycznia 2009, 10:59

Powiedzmy, że to o czym piszesz można rozwiązać poprzez przyznawanie pewnych ilości PD dla poszczególnych profesji.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 stycznia 2009, 11:07

Też tak można, ale efekt będzie jednakowy - rozwijasz konkretną profesję za jej PD i według jej przyrostów.
Rozdzielanie PD na obie profesje nie jest konieczne, choć mogłoby spolaryzować nieco przyrosty - jeśli gracz naciska bardziej na kapłana, to ten szybciej rośnie. Eliminuje się w ten sposób widzimisię gracza.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 26 stycznia 2009, 11:19

Tylko odchodzimy od zasadniczej kwestii: czy postacie zyskujące w ramach obu profesji np. taką samą ilość MD uczą się dokładnie tego samego? Sądzę, że nie, bo trudno, by wojownik oraz iluzjonista poznawali te same tajniki.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 stycznia 2009, 11:32

Nie uczą się tego samego, bo każdy z nich gromadzi w ramach swojej profesji inną wiedzę. Cóż jednak z tego? Nie widzę sensu w próbach rozdzielania tego w mechanice, czy jakiegoś innego podkreślania. Mechanika to uproszczenie, czasem karkołomne innym razem drobne, rzeczywistości, ale konieczne.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 26 stycznia 2009, 11:50

Niemniej taki wojownik-iluzjonista posiada wiedzę o szerszym zakresie niż jego dwaj koledzy, którzy poświęcili się tylko jednej z tych profesji. Jeśli wzrasta ona jednakowo dla wszystkich (w ujęciu współczynnikowym), to jest coś nie tak.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 26 stycznia 2009, 12:38

Jaką metodę awansu postaci dwuprofesyjnych na POZ stosujecie?
Zwykle braliśmy sumę poziomów obu postaci jako wyznacznik. Czyli gość na poziomie 3/1 był traktowany jako postać na 4 poziomie i aby podnieść którąkolwiek z profesji musiał osiągnać ilość xp dla 5tego poziomu. wtedy wybierał sobie którą profesję chce podnieść i ta profesja dawała mu pełne pprzyrosty jakie oferuje. Podobnie suma poziomów była brana do wszystkich modyfikatów tylu 2k100/3poz.
Podobny system jest chyba w 3ed D'n'D.
Daje to tą fajną rzecz że daje odczuć naprawdę że dwuprofesyjna postać to cięższe wyzwanie niż jednoprofesyjna lecz nie kaleczy zadnej z profesji cząstkowych składających się na postać.
Wybór która profesja awansuje zostaje po stronie gracza, gdyż postać uczy się jako jednostka i nie traktujemy jej jako sumy dwóch pul xp dla poszczególnych profesji.
Dwuprofezyjność to bardziej wyzwanie niż załatanie niedoborów umiejętności jednych profesji przez inne.
Ostatnio zmieniony 26 stycznia 2009, 12:45 przez wasut, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 stycznia 2009, 13:00

Niemniej taki wojownik-iluzjonista posiada wiedzę o szerszym zakresie niż jego dwaj koledzy, którzy poświęcili się tylko jednej z tych profesji.
Byłoby tak może gdyby te dwie dziedziny sztuki jakoś się nie przenikały - IMO jednak nie ma tu żadnych zbiorów wspólnych i taki system awansu jest uprawniony i uzasadniony.

Przy systemie awansu nie dodałem, że gdy jedna z profesji dobija do drugiej (np. z 2/1 awansuje na 2/2) to dodawana jest tylko różnica między przyrostem tej profesji z 1-go i 2-go poziomu. Tzn. jeśli wojownik-kapłan 2/1 awansuje na 2 poziom kapłana to dostaje nie 5 do MD, ale róznicę między przyrostem kapłana i woja, czyli 2 pkt.

...z innej beczki:

Propozycje zmian:

Zmiany w mechanice, które postulowałem byłyby dla obrazu systemu zbyt radykalne. Po namyśle postanowiłem zaproponować więc ledwie skromny retusz. Niemniej pozwoliłby on nieco więcej przyjemności czerpać (moim skromnym zdaniem) ze złożonej mechaniki KC.

1. Spowolnienie awansów z tytułu wzrostu POZ: zamiast tych z tabelki pula 10 punktów do rozdziału na cechy i 1-3 na biegłości, k5 do bazówek PS i FIZ. Dodatkowe ograniczenia: z tych 10 punktów nie można więcej dołożyć do jednej cechy niż 4 punkty ( i też tylko do cech premiowanych, profesyjnych; np. wojownik do SF, zabójca do ZR, do pozostałych cech nie więcej niż 3 punkty jednorazowo).
2. Zmiana współczynników pancerzy po ich umagicznieniu: dotąd rosły obrona i wyparowania dwukrotnie, co jest kompletnym absurdem. Chciałbym tę zmianę uzależnić od poziomu umagicznienia pancerza/tarczy: 1pum. wzrost o 40% (nie mniej jednak niż obrona o 10 i wyparowania o 10) , 2pum. o 50%, 3pum. o 60%, 4 pum. 70%, 5pum. 100%. Przykład: kolczuga typowa OBR +20, wyparowania 40/120/40. Na pierwszym poziomie umagicznienia: OBR +30, 56/168/56.
3. Remanent w dziale martwiaki: spowolnienie wzrostu cech z tytułu awansu sprawi, że np. strzyga ze swym 3N w ZR nigdy nie będzie osiągalna. Tu trzeba będzie zrobić cięcia po cechach: np. strzyga ZR 2N, zombie ŻYW 6N (za mało w oryginale, zdecydowanie za mało).
Ostatnio zmieniony 26 stycznia 2009, 13:33 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 26 stycznia 2009, 13:48

wasut napisał/a:
Zwykle braliśmy sumę poziomów obu postaci jako wyznacznik.
Metoda ciekawa, choć mordercza dla postaci zajmujących się magią. W zasadzie w ich wypadku opłacalne by było połączenie profesji z jakąś z innej kasty i awansowanie tej drugiej profesji na 1 POZ dla dostępu do 8 zdolności.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 26 stycznia 2009, 13:52

Mrufon napisał/a:
Byłoby tak może gdyby te dwie dziedziny sztuki jakoś się nie przenikały - IMO jednak nie ma tu żadnych zbiorów wspólnych i taki system awansu jest uprawniony i uzasadniony.
Dla mnie ten system jest niesprawiedliwy. Uważam, że gdy postać posiada 2 profesje i dana cecha wzrasta u każdej z nich wraz ze zdobyciem nowego POZ o odpowiednio 4 i 4, to po tym awansie bohater powinien zyskiwać więcej niż taki, u którego te przyrosty wynoszą 4 i 0.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 stycznia 2009, 14:34

Sprawiedliwy to jest marksizm ;)

Trzeba by było stworzyć algorytm przy awansie uwzględniający takie czynniki. Nie za dużo tego?

ODPOWIEDZ