Nowe profesje

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 27 stycznia 2011, 10:04

Tak tylko to może doprowadzić do tego że każdy wojownik i łowca będą mieli np furię.
Tak lub nie. Dobra wola MG oraz chęci nauczyciela który będzie szkolił.
Właściwie to w tej sytuacji tylko MG :)

Takie zdobywanie zdolności profesjonalnych co poziom nadałoby większy sens konieczności szkolenia.
Ostatnio zmieniony 27 stycznia 2011, 10:05 przez venar, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 27 stycznia 2011, 10:15

Co wy w tej furii wasi gracze widzą? Jest wiele ciekawszych umiejętności. A jeśli ma się mało 'rozwojowych' graczy i jeszcze dodatkowo schematycznych to już nie wina MG.

A pomysł z dzieleniem umiejek na własnej kasty /ogólne/innej kasty / niedostępne uważam za b. dobry.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 27 stycznia 2011, 11:11

Furia była przykładem, jako umiejętność wyjątkowa dla konkretnej profesji.
Tak na marginesie przypomniałem sobie że kiedyś zacząłem opracowywać rozbudowę zawodów z konkretnym opracowaniem specjalizacji i mistrzostwa, gdzie wysokie specjalizacje pozwalały używać jakiejś umiejętności profesjonalnej. Może do niego jeszcze wrócę. Ale to inna sprawa, choć podobna.

Ad meritum.
W takim razie mając pule różnych umiejek do pobrania, po co komu profesje? Nie starczy kasta? Nie będzie wtedy szkolenia konkretnej profesji a zlepek z umiejek tych które spasują. Nie wiem czy to mi się podoba. Tworząc pulę umiejętności do pobrania, troszkę jakby idea profesji jako takiej schodzi na dalszy plan, prawda. Tworzymy rycerza który za 5 poziomów ma po dwie umiejki paladyna i dwie czryca. Kim on jest? Rycerz? Dobry? Zły? Neutralny :D ?
Dalej możemy dojść do alchemika potrafiącego operować martwiakami i znającego się na iluzji. Albo jeszcze lepiej. Astrologa rzucającego przeminy. Jak jeszcze się dopuści do przemieszania i możliwości czerpania umiejętności z innych kast to dostaniemy tropiącego barbarzyńcę z gniewem rycerskim odpuszczającego grzechy który świetnie obrabia kieszenie i używa trucizny, wyciera pentagramy, targa pergaminy i wysysa PM z materii aby niszczyć magiczne przedmioty.
Wyolbrzymiam aby zobrazować sytuację. Argument że ustali się ograniczenia czy MG jest od tego aby nie dopuścić, do mnie nie przemów. Bo albo otwieramy drogę i luzujmeny meritum założeń KC (profesje jakby nie było należą do takiego meritum) albo nie.

Straszne macie ciągoty do zmian, ok - każdemu może nie pasować dane rozwiązanie, nie przeczę, ale już któryś raz rozpatrujecie swoje poprawki bez oglądu na całość systemu. Powtarzam - bardzo spójnego, bądź co bądź, systemu.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 27 stycznia 2011, 11:16

Postaram się wkleić z mojego pliku z poprawkami moje rozwiązania tego problemu. A furia to jedna z ostatnich, atrakcyjnych dla mnie umiejek.
Jeśli nawet nie zwiększać liczby profesji to można wprowadzić specjalizacje, czy też subprofesje. Jak to sobie wyobrażam? Ot tak:
Kasta złodziejska
-profesja złodziej (specjalizacje: oprych, rabuś grobów, włamywacz, reketer, włamywacz, szpieg, szuler, etc.)
Wybierasz profesję - dobierasz sobie umiejętności i na tej podstawie wyłania się twój rzeczywisty profil. Być tylko złodziejem to mało, mi nie wystarcza.
za 5 poziomów ma po dwie umiejki paladyna i dwie czryca. Kim on jest? Rycerz? Dobry? Zły? Neutralny
Od gracza trzeba oczekiwać też rozsądku...
Wreszcie jest i MG, który głupoty może przystopować. Więcej swobody i wiary w ludzi, mniej lęku.
Ostatnio zmieniony 27 stycznia 2011, 11:17 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 27 stycznia 2011, 11:22

A co jakby ze zdolności danej profesji zrobić pulę i postać otrzymywała by jedną z nich co poziom? Nie ma wtedy potrzeby przewracać całego systemu profesji a tylko zmienić dostępność co poziom do Zdolności. Co więcej nie trzeba by określać, na którym poziomie dostajemy jaką zdolność bo to już jest. Od POZ 0 mamy kilka zdolności, potem od 1 POZ i od 10 POZ. Gracz po prostu wybiera z puli jedną zdolność na każdy zdobyty POZ. Unikniemy tworzenia wspólnych list kast i przy okazji postacie wcześniej zaczną się specjalizować. Gdy dołożymy do tego drugą profesje dostaniemy zasób kolejnych zdolności do puli. Nie trzeba rewolucji, wystarczy pogłówkować.
Obrazek
Obrazek

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 27 stycznia 2011, 11:38

To nie zmieni obrazu profesji, tylko lekko zretuszuje sposób nabywania umiejek. To nie rewolucja, która jest IMO potrzebna skostniałemu sposobowi tworzenia bohaterów.
Trzeba otworzyć okna i przewietrzyć stęchłe kryształy.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 27 stycznia 2011, 11:45

Więcej swobody i wiary w ludzi, mniej lęku.
Toż to ja cały czas postuluje tu i tam, większość zmian które proponujecie, nie tylko tu, można dużo lepiej rozwiązać fabularnie, więcej wiary w ludzi.

Druga sprawa z tym otwieraniem okien. Jak już robić przeciąg to na całego, tylko czy kryształów przy okazji nie wywieje? Nawet przy niewielkim sprzątaniu mogą się potłuc nieopatrznie szturchnięte łokciem.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 27 stycznia 2011, 11:50

?? Świat rozwija się pięknie, nie wiem c tu by mogło wywiać. Najwyżej część mechaniki. No i może wlecieć nietoperz...

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 27 stycznia 2011, 11:55

Jak sobie chcecie. Moim zdaniem wywalanie profesji i zastępowanie ich substytutem w postaci dowolnie wybranych zdolności jest bez jakiegokolwiek sensu w systemie poziomowym. Powstaną tzw. mordercze kombinacje i tyle z tego będzie pożytku. Gracze nie są głupi, ale właśnie dlatego powinno się uważać na takie pomysły. Nadal sądzę, że da się usprawnić mechanikę KC bez drastycznych zmian, tak by nowi ludzie poczuli to czym zachwycaliśmy się na początku. Ostrzegałem, że nie jestem radykałem w tej kwestii.
Obrazek
Obrazek

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 27 stycznia 2011, 12:03

Moim zdaniem wywalanie profesji i zastępowanie ich substytutem w postaci dowolnie wybranych zdolności jest bez jakiegokolwiek sensu w systemie poziomowym.
Nie ma mowy o wywalaniu profesji. Tylko o dużym stopniu dowolności przy dobrze umiejek i precyzyjnym dookreśleniu bohatera (poprzez subprofesje).

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 27 stycznia 2011, 12:44

Skoro sens szkolenia na POZ ma być uargumentowany nauką nowych zdolności, to co w sytuacji, gdy nauczyciel nie dysponuje takową? A to będzie bardzo prawdopodobne, gdy dopuszczacie do transferu zdolności pomiędzy profesjami. Reformatorzy, Sabo - nie idźcie tą drogą!
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 27 stycznia 2011, 12:58

To w takim razie co będą oferowały konkretne profesje? Zbiór specjalizacji? Bo te kilka modyfikatorów cech to zbyt mało by nazwać je profesjami. Do tej pory to zdolności odróżniały jedną profesje od drugiej a specjalizacje załatwiało się łącząc profesje z inną. Chyba nie będą tylko zbiorem ograniczeń i wymagań?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 27 stycznia 2011, 13:45

Zamiana siekierki na kijek moim zdaniem, takie zmiany nie prowadzą do zrobienia lepiej tylko inaczej.
KC to system profesyjny, oparty na poziomach, profesje mają zamkniętą pulę zdolności, którą można rozszerzyć poprzez dwuprofezyjność (kataniści nawet przez trójprofesyjność). Do tego postacie mają zawody dodające pewne umiejętności, są szkolenia także rozbudowujące postać. Gdzie tutaj jest tak krytykowana sztampowość? Warto przypomnieć może że zdolności w KC nie są porównywalne do takich np z młotka, bo są skalowalne, potrafisz coś robić ale z doświadczeniem robisz to lepiej - więc to też nie jest że tak powiem constans. Tak przebiega nauka, człowiek się uczy z reguły konkretnego fachu, konkretnej puli umiejętności, czasem dwóch fachów, ale ci co rzucają się na wszystko i wiedzą wszystko z reguły g. wiedzą i g. potrafią (wyjątki potwierdzają regułę, ale ja takich nie zauważyłem dotąd).
Wydaje mi się że wprowadzenie puli umiejętności nie jest tak naprawdę poprawą a zrobieniem po swojemu.
Bo czymże mają być subprofesje, że nie mogą być li tylko szkoleniami? Bo mam nadzieję że nie chodzi tylko o brak wielu fajniutkich określeń? Jakie to specjalne umiejętności będzie musiał mieć taki reketer aby być reketerem, a nie może nim być ktokolwiek? Przecież to że jest się reketerem świadczy tylko za co bierzesz pieniądze. To już profesja, subprofesja, zawód, specjalne szkolenie, boskie namaszczenie? Czy koniecznie oprych i reketer to kasta złodziejska? Może wojownicy z żołnierskiej? Czy subprofesje będą tworzyły swoje gildie czy inne zrzeszenia? Będą subprofesje Kupca na pakiego bankiera, oszusta, wyrwigrosza, ciułacza, cińkciarza czy konika (pojawiają się powoli waluty w końcu, nie?) A rycerz jakie dostanie subrofesje? A Paladyn? a (tfu.) Bard? Barbarzyńca, Gwardzista, Iluzjonista, Alchemik?

Rozwalanie imo trochę podstaw KC. delikatnie tego się nie da przeprowadzić. Robiąc to dobrze i jak trzeba dostaniecie nową mechanikę już nie KCtową (być może lepszą, nie przeczę i nie podważam umiejętności). Wszystko pomiędzy o kant kuli, bo będzie albo niespójne albo niedopracowane.
Ostatnio zmieniony 27 stycznia 2011, 14:47 przez wasut, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 27 stycznia 2011, 14:01

Mamy widzę krańcowo odmienne zdanie. No na siłę niczego nie będę forsował. Wolę mapę mastużka pooglądać jeszcze raz :) Bo daje radę.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 27 stycznia 2011, 14:44

Forsuj, skoro uważasz, że robisz dobrze, masz swoje racje, ja mam swoje, dlatego je przedstawiam, nie ma co się boczyć.

ODPOWIEDZ