Bogowie w KC
Witam serdecznie.
Tutaj daje materiały do Bogów w KC na Arch. Centralnym. Uzupełnienie, jakie MiM powinien dać, a nie dał.
BOGOWIE:
1. Bogowie PRAWORZĄDNI DOBRZY. Ich największa moc objawia się w pierwszym miesiącu roku (Dagin-ran) :
DAGONIN BIAŁY
BÓG magii, jej zasad i potęgi ,
ASTERIUSZ WIELKI
(rasy-L., pE., E., pOL., K., Re.; charaktery-P.D., P.N., N.D., N.N., CH.D.;
funkcje każda z wyjątkiem CZ.R., Cz., Al.)
BÓG dobra, energii gwiazd, światłości, przeznaczenia, walki orężem w dobrej sprawie,
*b. +1%/50 Wiary do aktualnej szansy na TR krytyczne ;
*b. wykrycie zagrożenia- automatycznie wykrywa zbliżające się niebezpieczeństwo (które jest w stanie zagrozić jego życiu, choć nie wie co to będzie) i dokładny okres jego nadejścia o ile nie jest dłuższy niż r. + r./p postaci; uwaga: zdolność ta nie dotyczy jeszcze nie podjętych decyzji, oraz w wielu wypadkach zdrady, tchórzostwa, itp. zależnie ściśle od mg, a także sytuacji, gdy niebezpieczeństwo jeszcze nie zaistniało, pochodzi z własnej głupoty, nieuwagi, zaniedbania, pomyłki, itd. ;
* pozwala tak rzucać czary, że ich teoretyczny czas trwania jest dwukrotnie dłuższy, a w przypadku czarów astrologicznych, aż dziesięciokrotnie dłuższy; uwaga: dotyczy to tylko czarów, których czas trwania jest dłuższy od jednej r., oraz jeśli ich działanie nie zostanie tym samym zmienione (np. nie dotyczy czarów, których czas trwania lub efekt jest stały, itp.) ponadto dokładnie jaki czar ulega wydłużeniu decyduje MG (w oparciu niby o wolę i przychylność tego Bóstwa);
GORLAM WALECZNY
( rasy-L., pE., E., pOL., K., G., Re.; charaktery – P.D, P.N., N.D., N.N.; funkcje- W., B., P., R., Ku., K., As., D. kręgu równowagi, M., Il.)
BÓG szlachetności, odwagi, pomocy i nadziei, bezwzględnej walki ze wszelkimi przejawami zła i chaosu.
*w trakcie walki z siłami zła i chaosu, raz dziennie pozwala śpiewać świętą pieśń (aż do przerwania), która daje na zasięg głosu b. +10 do TR, OB i ODP., oraz b. +10 do zadawanych i 10mniej do otrzymywanych ran, przyczym efekt ten jest zwielokrotniony na każde 50 WIARY.
*odporność na strach (dodatkowy rzut jeżeli pierwszy był nieudany) jeżeli postać ma już takową, to jest całkowicie nań niewrażliwa, a wszyscy, którzy znajdują się w pobliżu (2m wokół/50 wiary), dysponują na ten czas odpornością na strach;
*wykrycie zachwiania równowagi (analogicznie jak np. u paladyna), jeżeli postać już tym dysponuje, to wykrywa automatycznie , przyczym od razu rozpoznaje ten typ ewidentności (ewidentne zło, dobro, neutralność).
Bogowie BOGOWIE PRAWORZĄDNI NEUTRALNI. Ich największa moc objawia się w drugim miesiącu roku (ORAKT-RAN) :
REPTILION WIELKI
(rasy-L., pE., E., K., G., H., Re. ; charaktery- każdy nie chaotyczny ; funkcje- W., G., P., R., Cz.R., Ku., K., As., M., Al. )
BÓG władzy, rządów, spokoju, tradycji i historii; opiekun trwałości królestw i rodów; bóg smoków i inteligentnych gadów (np. Reptilionów, tzn. ludzi-jaszczurów) ;
*charyzma takiej postaci wzrasta o b.+50% (tym samym głos jej staje się wyniosły, szlachetny, tubalny., itp.) ;
*postać ma szansę (jedną na każde 50 Wiary) otrzymać na stałe dla siebie i swej rodziny tzn. potomków (nie dotyczy dzieci z nieprawego łoża) i współmałżonek, jakąś (losową) zdolność nadnaturalną; uwaga : w wypadku zmienienia wiary zdolność taka (Ew wszystkie inne które się posiadło w ten sposób ) w momencie zauważenia przez tego Boga może zostać zastąpiona zdolnością nienaturalną (losową), ale tylko u tej postaci ;
*postać nigdy nie jest atakowana jako pierwsza przez jakiekolwiek gady i gadokształtne stworzenia (np. smoki, bazyliszki, węże morskie), aż do momentu wykonania przez nią jakiegokolwiek agresywnego kroku, itp. ;
ASKABADAN
BÓG siły, trwałości, poświęcenia, niezłomności, szlachetności i pokoju
3. Bogowie PRAWORZĄDNI ŹLI. Ich największa moc objawia się w trzecim miesiącu (KOSAR-RAN) ;
KATAN
(rasy-L., pE., pOL., pOr. ; charaktery- P.N., P.Z., N.Z . ; funkcje –W., Ł., G., R., Cz.R., Za., Ku., As., M., Cz., Il.)
BÓG potęgi złych królestw i złych praw ;
*b. +10% do zauważenia postaci modlącej się do niego ;
*postać ma szansę (jedną/50 Wiary), jeśli się o to pomodli (szansa przepada bez względu, czy pomyślnie postać została zauważona), że może nabyć dodatkowo cech półboskich (traktuje się to jak nowa funkcję, tzn. postać staje się odtąd dwuklasowcem, przyczym półbogiem jest z zerowego poziomu) ; uwaga: jest to jedyny sposób połączenia innej funkcji z funkcją półboską, ponadto etos takiego półboga opiera się na twierdzeniu, że jest on cząstką samego Katana, która ma przestrzegać kontynuacji wiary w niego, itp. ;
*w momencie zagrożenia wiary , religii, Ew życia ze strony innowierców, postać jest w stanie (jednorazowo/50 Wiary) pokazując symbol wiary (zwinięta pięść na czole) i wykrzykując imię Katana (jeśli zostanie zauważona - % rzut na Zauważenie przez Katana) sprowadzić na obszar wokół siebie Gniew Boży (patrz przemiana Pb. ) ; uwaga : niezauważenie przez to Bóstwo też anuluje posiadaną szansę na wywołanie tej przemiany ;
ORGANITION
BÓG niezniszczalnych sił i zmagań, władca bitew, rzezi i mordu
SET
(rasy-L., pE., E., pOr., Re. ; charaktery- każdy nie dobry ; funkcje-W., Ł., G., R., Cz.R., Z., Za., Ku., K., As., M., Cz., Il. )
BÓG potęgi sił zła i ciemności ; władca potęg i stworów zła; opiekun gorliwych szerzycieli zła
*w momencie zagrożenia życia ze strony zła (istot lub magii) postać taka jeśli nie wykona pozytywnego rzutu , który może ją przed tym uchronić (nie dotyczy sytuacji przypadkowych, samobójczych, itp.) to ma moc na powtórzenie jeszcze raz tej szansy np. obrona przed wyciem upiora, dwukrotny rzut na ZR przy obronie przed zamaszystym cięciem Czarnego Rycerza, itp. (zależy ściśle od MG) ;
*w momencie spotkania pojedynczej złej żywej istoty (której nigdy wcześniej nie widział ) jest w stanie tak umiejętnie do niej podejść (%rzut na 1/10 IQ, CH. i M. i trwa to nieprzerwanie i-10r.), że jeśli ona nie odeprze tej formy sugestii, to stoi zaciekawiona (o ile nie wykonuje się agresywnych gestów) , tak, że można ją ominąć, albo obłaskawiać (analogicznie jak u łowcy z tym, że dotyczy istot złych z charakteru, a nie zwierząt ) ;
*śmiertelny dotyk- raz w roku/50 Wiary, ew. po bardzo krwawym obrządku (rytuale)postać jest w stanie zgromadzić w swej dłoni negatywna siłę pochodzącą z czystej energii zła, która w momencie dotknięcia (do gołej skóry) jest w stanie śmiertelnie porazić każdą istotę, która nie odeprze tej formy zaklęcia. Posiadana siła ulega rozproszeniu dopiero w momencie udanego uśmiercenia jakiejś istoty, oraz nie działa na właściciela (za to działa przez przypadkowe dotknięcie obcych).
4. Bogowie NEUTRALNI DOBRZY. Ich największa moc objawia się w czwartym miesiącu (GABSE-RAN) :
GRAAM
BÓG życiodajnej energii ; opiekun praw do wiecznego życia, wskrzeszeń i leczeń
ARIANNA
BOGINI miłości, obfitości, płodności, dobroci, piękna, sztuki, doskonałości ; opiekunka bogactwa roślin i zwierząt :
BORII
BÓG sztuki, piękna, równowagi, doskonałości i przestrzeni ; pan smoków :
5. Bogowie NEUTRALNI – NEUTRALNI. Ich największa moc objawia się w piątym miesiącu (S-GUN-RAN) :
SHARAMI
BOGINI energii, ruchu, wiatru i ognia : bogini żywiołu powietrza i ognia.
Tfam Bezimienny
BÓG równowagi, przyrody, ciekawości, tajemnic ; pan gór, lasów i zwierząt :
GOTAM-GOR
BÓG ziemi, minerałów, meteorów, gwiazd, żywotności; władca trwałości i spójności materii; opiekun bogactw natury i równowagi w przyrodzie :
6. Bogowie NEUTRALNI-ŹLI. Ich największa moc objawia się w szóstym miesiącu (BGMAA-RAN) :
BELL
BÓG rabunku, oszustwa, kradzieży; opiekun złodziei i kupców: bóg duchów i wiatrów.
GOTHMED
BÓG kataklizmów, eliminacji,
MORGHLITH
BÓG umarłych, śmierci, martwiaków; władca umarłych dusz i strachu
7. Bogowie CHAOTYCZNI-DOBRZY. Ich największa moc objawia się w siódmym miesiącu (KEPON-RAN)
KASHANDIL
BÓG szczęścia, cudów, natchnień, poezji i ciekawości
EL-AMARNA
BOGINI burz, sztormów, wody i rzek; opiekunka szalonych
PIAN
BÓG przyjemności, seksu, pijaństwa, głupich kawałów i bezmyślności; opiekun niewiernych małżonków i ladacznic :
8. Bogowie CHAOTYCZNI-NEUTRALNI. Ich największa moc objawia się w ósmym miesiącu (BAKIS-RAN) :
BORGON CIEMNY
BÓG zapomnienia, czasu, teraźniejszości i chaosu; władca dziwactw:
ARANTA
BOGINI zmienności, iluzji, oczarowań, widziadeł, snów i zwodniczego piękna (szczególnie kobiecego) :
KASANKAL
BÓG przepowiedni, hazardu, szaleństwa; władca transów, wizji i wieszczeń:
9. Bogowie CHAOTYCZNI-ŹLI. Ich największa moc objawia się w dziewiątym miesiącu (SHNYK-RAN)
SARASCHANDA
BÓG zniszczenia, destrukcji i demonologii; władca stworów chaosu :
HASAR-GRUN
BÓG zaborczości, przemocy i grabieży: władca chytrości i przewrotności ;
NATA-KRANTA
BOGINI obłędu, zdrady, szaleństwa, chaosu i jego magii ; władczyni wynaturzeń, okropieństw i strachu :
10. W tym ostatnim dziesiątym miesiącu moc znanych BOGÓW prawie nie sięga ORCHII (w praktyce oznacza to b. -10% do ZAUWAŻENIA). Z tego też powodu miesiąc ten zwany jest świątecznym miesiącem (KART-RAN), miesiącem pojednania, albo z rzadka miesiącem zapomnianych (fałszywych) BOGÓW. W tym też miesiącu (m. in. i z tego powodu) większość cywilizowanych narodów ustanawia zawieszenie broni, choć dotyczy to tylko przede wszystkim większych starć, itp.
Pozdrawiam Never;].
Tutaj daje materiały do Bogów w KC na Arch. Centralnym. Uzupełnienie, jakie MiM powinien dać, a nie dał.
BOGOWIE:
1. Bogowie PRAWORZĄDNI DOBRZY. Ich największa moc objawia się w pierwszym miesiącu roku (Dagin-ran) :
DAGONIN BIAŁY
BÓG magii, jej zasad i potęgi ,
ASTERIUSZ WIELKI
(rasy-L., pE., E., pOL., K., Re.; charaktery-P.D., P.N., N.D., N.N., CH.D.;
funkcje każda z wyjątkiem CZ.R., Cz., Al.)
BÓG dobra, energii gwiazd, światłości, przeznaczenia, walki orężem w dobrej sprawie,
*b. +1%/50 Wiary do aktualnej szansy na TR krytyczne ;
*b. wykrycie zagrożenia- automatycznie wykrywa zbliżające się niebezpieczeństwo (które jest w stanie zagrozić jego życiu, choć nie wie co to będzie) i dokładny okres jego nadejścia o ile nie jest dłuższy niż r. + r./p postaci; uwaga: zdolność ta nie dotyczy jeszcze nie podjętych decyzji, oraz w wielu wypadkach zdrady, tchórzostwa, itp. zależnie ściśle od mg, a także sytuacji, gdy niebezpieczeństwo jeszcze nie zaistniało, pochodzi z własnej głupoty, nieuwagi, zaniedbania, pomyłki, itd. ;
* pozwala tak rzucać czary, że ich teoretyczny czas trwania jest dwukrotnie dłuższy, a w przypadku czarów astrologicznych, aż dziesięciokrotnie dłuższy; uwaga: dotyczy to tylko czarów, których czas trwania jest dłuższy od jednej r., oraz jeśli ich działanie nie zostanie tym samym zmienione (np. nie dotyczy czarów, których czas trwania lub efekt jest stały, itp.) ponadto dokładnie jaki czar ulega wydłużeniu decyduje MG (w oparciu niby o wolę i przychylność tego Bóstwa);
GORLAM WALECZNY
( rasy-L., pE., E., pOL., K., G., Re.; charaktery – P.D, P.N., N.D., N.N.; funkcje- W., B., P., R., Ku., K., As., D. kręgu równowagi, M., Il.)
BÓG szlachetności, odwagi, pomocy i nadziei, bezwzględnej walki ze wszelkimi przejawami zła i chaosu.
*w trakcie walki z siłami zła i chaosu, raz dziennie pozwala śpiewać świętą pieśń (aż do przerwania), która daje na zasięg głosu b. +10 do TR, OB i ODP., oraz b. +10 do zadawanych i 10mniej do otrzymywanych ran, przyczym efekt ten jest zwielokrotniony na każde 50 WIARY.
*odporność na strach (dodatkowy rzut jeżeli pierwszy był nieudany) jeżeli postać ma już takową, to jest całkowicie nań niewrażliwa, a wszyscy, którzy znajdują się w pobliżu (2m wokół/50 wiary), dysponują na ten czas odpornością na strach;
*wykrycie zachwiania równowagi (analogicznie jak np. u paladyna), jeżeli postać już tym dysponuje, to wykrywa automatycznie , przyczym od razu rozpoznaje ten typ ewidentności (ewidentne zło, dobro, neutralność).
Bogowie BOGOWIE PRAWORZĄDNI NEUTRALNI. Ich największa moc objawia się w drugim miesiącu roku (ORAKT-RAN) :
REPTILION WIELKI
(rasy-L., pE., E., K., G., H., Re. ; charaktery- każdy nie chaotyczny ; funkcje- W., G., P., R., Cz.R., Ku., K., As., M., Al. )
BÓG władzy, rządów, spokoju, tradycji i historii; opiekun trwałości królestw i rodów; bóg smoków i inteligentnych gadów (np. Reptilionów, tzn. ludzi-jaszczurów) ;
*charyzma takiej postaci wzrasta o b.+50% (tym samym głos jej staje się wyniosły, szlachetny, tubalny., itp.) ;
*postać ma szansę (jedną na każde 50 Wiary) otrzymać na stałe dla siebie i swej rodziny tzn. potomków (nie dotyczy dzieci z nieprawego łoża) i współmałżonek, jakąś (losową) zdolność nadnaturalną; uwaga : w wypadku zmienienia wiary zdolność taka (Ew wszystkie inne które się posiadło w ten sposób ) w momencie zauważenia przez tego Boga może zostać zastąpiona zdolnością nienaturalną (losową), ale tylko u tej postaci ;
*postać nigdy nie jest atakowana jako pierwsza przez jakiekolwiek gady i gadokształtne stworzenia (np. smoki, bazyliszki, węże morskie), aż do momentu wykonania przez nią jakiegokolwiek agresywnego kroku, itp. ;
ASKABADAN
BÓG siły, trwałości, poświęcenia, niezłomności, szlachetności i pokoju
3. Bogowie PRAWORZĄDNI ŹLI. Ich największa moc objawia się w trzecim miesiącu (KOSAR-RAN) ;
KATAN
(rasy-L., pE., pOL., pOr. ; charaktery- P.N., P.Z., N.Z . ; funkcje –W., Ł., G., R., Cz.R., Za., Ku., As., M., Cz., Il.)
BÓG potęgi złych królestw i złych praw ;
*b. +10% do zauważenia postaci modlącej się do niego ;
*postać ma szansę (jedną/50 Wiary), jeśli się o to pomodli (szansa przepada bez względu, czy pomyślnie postać została zauważona), że może nabyć dodatkowo cech półboskich (traktuje się to jak nowa funkcję, tzn. postać staje się odtąd dwuklasowcem, przyczym półbogiem jest z zerowego poziomu) ; uwaga: jest to jedyny sposób połączenia innej funkcji z funkcją półboską, ponadto etos takiego półboga opiera się na twierdzeniu, że jest on cząstką samego Katana, która ma przestrzegać kontynuacji wiary w niego, itp. ;
*w momencie zagrożenia wiary , religii, Ew życia ze strony innowierców, postać jest w stanie (jednorazowo/50 Wiary) pokazując symbol wiary (zwinięta pięść na czole) i wykrzykując imię Katana (jeśli zostanie zauważona - % rzut na Zauważenie przez Katana) sprowadzić na obszar wokół siebie Gniew Boży (patrz przemiana Pb. ) ; uwaga : niezauważenie przez to Bóstwo też anuluje posiadaną szansę na wywołanie tej przemiany ;
ORGANITION
BÓG niezniszczalnych sił i zmagań, władca bitew, rzezi i mordu
SET
(rasy-L., pE., E., pOr., Re. ; charaktery- każdy nie dobry ; funkcje-W., Ł., G., R., Cz.R., Z., Za., Ku., K., As., M., Cz., Il. )
BÓG potęgi sił zła i ciemności ; władca potęg i stworów zła; opiekun gorliwych szerzycieli zła
*w momencie zagrożenia życia ze strony zła (istot lub magii) postać taka jeśli nie wykona pozytywnego rzutu , który może ją przed tym uchronić (nie dotyczy sytuacji przypadkowych, samobójczych, itp.) to ma moc na powtórzenie jeszcze raz tej szansy np. obrona przed wyciem upiora, dwukrotny rzut na ZR przy obronie przed zamaszystym cięciem Czarnego Rycerza, itp. (zależy ściśle od MG) ;
*w momencie spotkania pojedynczej złej żywej istoty (której nigdy wcześniej nie widział ) jest w stanie tak umiejętnie do niej podejść (%rzut na 1/10 IQ, CH. i M. i trwa to nieprzerwanie i-10r.), że jeśli ona nie odeprze tej formy sugestii, to stoi zaciekawiona (o ile nie wykonuje się agresywnych gestów) , tak, że można ją ominąć, albo obłaskawiać (analogicznie jak u łowcy z tym, że dotyczy istot złych z charakteru, a nie zwierząt ) ;
*śmiertelny dotyk- raz w roku/50 Wiary, ew. po bardzo krwawym obrządku (rytuale)postać jest w stanie zgromadzić w swej dłoni negatywna siłę pochodzącą z czystej energii zła, która w momencie dotknięcia (do gołej skóry) jest w stanie śmiertelnie porazić każdą istotę, która nie odeprze tej formy zaklęcia. Posiadana siła ulega rozproszeniu dopiero w momencie udanego uśmiercenia jakiejś istoty, oraz nie działa na właściciela (za to działa przez przypadkowe dotknięcie obcych).
4. Bogowie NEUTRALNI DOBRZY. Ich największa moc objawia się w czwartym miesiącu (GABSE-RAN) :
GRAAM
BÓG życiodajnej energii ; opiekun praw do wiecznego życia, wskrzeszeń i leczeń
ARIANNA
BOGINI miłości, obfitości, płodności, dobroci, piękna, sztuki, doskonałości ; opiekunka bogactwa roślin i zwierząt :
BORII
BÓG sztuki, piękna, równowagi, doskonałości i przestrzeni ; pan smoków :
5. Bogowie NEUTRALNI – NEUTRALNI. Ich największa moc objawia się w piątym miesiącu (S-GUN-RAN) :
SHARAMI
BOGINI energii, ruchu, wiatru i ognia : bogini żywiołu powietrza i ognia.
Tfam Bezimienny
BÓG równowagi, przyrody, ciekawości, tajemnic ; pan gór, lasów i zwierząt :
GOTAM-GOR
BÓG ziemi, minerałów, meteorów, gwiazd, żywotności; władca trwałości i spójności materii; opiekun bogactw natury i równowagi w przyrodzie :
6. Bogowie NEUTRALNI-ŹLI. Ich największa moc objawia się w szóstym miesiącu (BGMAA-RAN) :
BELL
BÓG rabunku, oszustwa, kradzieży; opiekun złodziei i kupców: bóg duchów i wiatrów.
GOTHMED
BÓG kataklizmów, eliminacji,
MORGHLITH
BÓG umarłych, śmierci, martwiaków; władca umarłych dusz i strachu
7. Bogowie CHAOTYCZNI-DOBRZY. Ich największa moc objawia się w siódmym miesiącu (KEPON-RAN)
KASHANDIL
BÓG szczęścia, cudów, natchnień, poezji i ciekawości
EL-AMARNA
BOGINI burz, sztormów, wody i rzek; opiekunka szalonych
PIAN
BÓG przyjemności, seksu, pijaństwa, głupich kawałów i bezmyślności; opiekun niewiernych małżonków i ladacznic :
8. Bogowie CHAOTYCZNI-NEUTRALNI. Ich największa moc objawia się w ósmym miesiącu (BAKIS-RAN) :
BORGON CIEMNY
BÓG zapomnienia, czasu, teraźniejszości i chaosu; władca dziwactw:
ARANTA
BOGINI zmienności, iluzji, oczarowań, widziadeł, snów i zwodniczego piękna (szczególnie kobiecego) :
KASANKAL
BÓG przepowiedni, hazardu, szaleństwa; władca transów, wizji i wieszczeń:
9. Bogowie CHAOTYCZNI-ŹLI. Ich największa moc objawia się w dziewiątym miesiącu (SHNYK-RAN)
SARASCHANDA
BÓG zniszczenia, destrukcji i demonologii; władca stworów chaosu :
HASAR-GRUN
BÓG zaborczości, przemocy i grabieży: władca chytrości i przewrotności ;
NATA-KRANTA
BOGINI obłędu, zdrady, szaleństwa, chaosu i jego magii ; władczyni wynaturzeń, okropieństw i strachu :
10. W tym ostatnim dziesiątym miesiącu moc znanych BOGÓW prawie nie sięga ORCHII (w praktyce oznacza to b. -10% do ZAUWAŻENIA). Z tego też powodu miesiąc ten zwany jest świątecznym miesiącem (KART-RAN), miesiącem pojednania, albo z rzadka miesiącem zapomnianych (fałszywych) BOGÓW. W tym też miesiącu (m. in. i z tego powodu) większość cywilizowanych narodów ustanawia zawieszenie broni, choć dotyczy to tylko przede wszystkim większych starć, itp.
Pozdrawiam Never;].
Ostatnio zmieniony 25 czerwca 2011, 15:39 przez Never, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Arghhh... Avnarze, El-Amarna! Nieoczekiwane objawienie tego bóstwa niejako rozwaliło nam koncepcję Gothmeda! Nie widzę wyjścia innego jak ponowne rozpisanie materiałów na jego temat z uwzględnieniem konkurentki w wyścigu o dusze marynarzy
Ja wiem, w KC nie ma wojen religijnych i w ogóle wszystkie kulty się kochają, ale podejrzewam, że Gothmed chętnie by podłożył El-Amarnie fokę pod nogi albo i odwrotnie...
Ja wiem, w KC nie ma wojen religijnych i w ogóle wszystkie kulty się kochają, ale podejrzewam, że Gothmed chętnie by podłożył El-Amarnie fokę pod nogi albo i odwrotnie...
półprodukcja :/
wiem, wiem, powinienem się cieszyć, że są, ale same takie opisy.....nic mi nie dają
tak czy inaczej - dzięki Never
czekam na uzupełnienie
wiem, wiem, powinienem się cieszyć, że są, ale same takie opisy.....nic mi nie dają
tak czy inaczej - dzięki Never
czekam na uzupełnienie
Ostatnio zmieniony 27 lutego 2011, 12:18 przez Denver, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy
Pobieżna lektura pozwala mi stwierdzić, że w MiM posklejano opisy niektórych bóstw (np. Asteriusz z Gorlamem, Borgon z Arantą). Gothmed trafił na inną półkę. W efekcie opis świątyń np. w Ostrogarze wymaga co najmniej uzupełnienia.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
To naturalnie jedynie spekulacje, ale wydaje mi się, że redakcja MiMa w obliczu takiego mnóstwa bóstw dokonała z marszu selekcji, scalając niektóre z nich razem dla zaoszczędzenia miejsca - stąd Gorlam podciągnięty jako jedność z Asteriuszem, Hasar-grun zawłaszczający domenę Saraschandy, Arianna skrywająca w swym cieniu Boriego czy Tfam, który stał się w tym przypadku prawdziwie bezimienny
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Słabiuto i to bardzo. Rozwala ten opis zupełnie poprzedni porządek bogów. Moim zdaniem w takiej formie są nie do zaakceptowania. Kupuję ORGANITION jako kogoś, kogo w zupełności brakowało. Ewentualnie od biedy BORII i Tfama bezimiennego, jako bóstwa nie niszczące poprzednich wierzeń. Reszta trzeba byłoby mocno wkomponowywać zmieniając ich domeny. Nie wiem, czy taka forma mnie bardziej ucieszyła, czy zmartwiła. Szkoda mi tylko rozwalenia etosu mojego ulubieńca Gothmeda. EL-AMARNA sprzątnęła mu najciekawszy kawałek etosu.
A mi szkoda Hasar-gruna. Lubiłem tę jego bezrozumną chęć niszczenia ;)
Dobrze, że czegoj tak zaczął, bo na niego spadnie odium złego i krytykanta. W cieniu ZUA czegoja ukryję się ja pisząc: LIPA! Mało i LIPA. Tym samym wracam do tezy lansowanej przez wielu kontestatorów: "czego (j) sami nie zrobimy tego mieć nie będziemy".
Dobrze, że czegoj tak zaczął, bo na niego spadnie odium złego i krytykanta. W cieniu ZUA czegoja ukryję się ja pisząc: LIPA! Mało i LIPA. Tym samym wracam do tezy lansowanej przez wielu kontestatorów: "czego (j) sami nie zrobimy tego mieć nie będziemy".
Ostatnio zmieniony 27 lutego 2011, 12:50 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Spokojnie wydaje mi się, że materiał bogów, jak najbardziej do wykorzystania, chociażby imiona i charaktery. Jednak taka forma po raz kolejny rozwala mi wizję KC-tów w które grałem tyle lat. Grywam kapłanami i lubiłem ich etosy, ich domeny. Teraz właściwie musiałbym jakby od nowa budować wizję religii w świecie KC. Bogowie na siebie zachodzą i nie widzę możliwości ich współistnienia w takiej formie. Przecież to pachnie wojnami religijnymi na odległość, zwłaszcza u tych którzy zachodzą na siebie etosami, jak i tymi którzy mają skrajne domeny np. wojna i pokój.
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Mruf, choć byś się ciągle skrywał w cieniu zła Czegoja, i tak nie pozbędziesz się metki malkontenta-dywersanta
A tak serio - chcieliśmy rozszerzenia oryginalnych materiałów, to dostaliśmy. Mnie też trochę się one gryzą z wizją całościową, ale nic, trzeba będzie elastycznie podejść do sprawy i jakoś te nowinki wkomponować w uniwersum KC. Gorlam Waleczny jako osobne bóstwo chyba nikomu nie sprawi kłopotu. Askabadana zepchnąłbym najchętniej do drugiej ligi jako lokalnie czczone kuriozum - pokój na Orchii to koncept dość odległy w realizacji. Organition pasuje na bóstwo żołnierskie, również jako patron najemników. Borii jako bóg smoków? Hmm, chcąc uniknąć wpychania go w aktualny panteon możemy na przykład przyjąć, że czczą go smoki, te spod równika (i kłopot z głowy) - dzięki temu byłby w obrębie Orkusów sporą rzadkością. Tfam pasuje na patrona puszczańskich społeczności, bóstwa myśliwych i innych osobników wiążących życie z dziczą, stąd jego drugorzędna rola w panteonie społeczności cywilizowanych.
Aranta i Kasankal z racji specyficznego etosu z marszu zepchnięci są w cień ważniejszych bogów, wkomponowanie w pomniejsze dzielnice miast ich sporadycznie spotykanych świątynek nie będzie żadnym kłopotem (co najwyżej BG odgrywający rolę astrologów winni od teraz myśleć o kulcie Kasankala jako bóstwa patronackiego).
Najwięcej zamieszania wprowadza El-Amarna, bo od razu gryzie się strasznie z Gothmedem, tutaj trzeba się będzie najbardziej nagłówkować.
I zwróćcie uwagę na pierwsze zdanie Nevera w topiku: "Tutaj daje materiały do Bogów w KC na Arch. Centralnym" - czyżby należało się spodziewać na innych archipelagach innych panteonów?
A tak serio - chcieliśmy rozszerzenia oryginalnych materiałów, to dostaliśmy. Mnie też trochę się one gryzą z wizją całościową, ale nic, trzeba będzie elastycznie podejść do sprawy i jakoś te nowinki wkomponować w uniwersum KC. Gorlam Waleczny jako osobne bóstwo chyba nikomu nie sprawi kłopotu. Askabadana zepchnąłbym najchętniej do drugiej ligi jako lokalnie czczone kuriozum - pokój na Orchii to koncept dość odległy w realizacji. Organition pasuje na bóstwo żołnierskie, również jako patron najemników. Borii jako bóg smoków? Hmm, chcąc uniknąć wpychania go w aktualny panteon możemy na przykład przyjąć, że czczą go smoki, te spod równika (i kłopot z głowy) - dzięki temu byłby w obrębie Orkusów sporą rzadkością. Tfam pasuje na patrona puszczańskich społeczności, bóstwa myśliwych i innych osobników wiążących życie z dziczą, stąd jego drugorzędna rola w panteonie społeczności cywilizowanych.
Aranta i Kasankal z racji specyficznego etosu z marszu zepchnięci są w cień ważniejszych bogów, wkomponowanie w pomniejsze dzielnice miast ich sporadycznie spotykanych świątynek nie będzie żadnym kłopotem (co najwyżej BG odgrywający rolę astrologów winni od teraz myśleć o kulcie Kasankala jako bóstwa patronackiego).
Najwięcej zamieszania wprowadza El-Amarna, bo od razu gryzie się strasznie z Gothmedem, tutaj trzeba się będzie najbardziej nagłówkować.
I zwróćcie uwagę na pierwsze zdanie Nevera w topiku: "Tutaj daje materiały do Bogów w KC na Arch. Centralnym" - czyżby należało się spodziewać na innych archipelagach innych panteonów?
Ostatnio zmieniony 27 lutego 2011, 14:24 przez Keth, łącznie zmieniany 1 raz.