Karcianka Kryształy Czasu.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 26 maja 2009, 09:37

Chciałbym Wam przybliżyć karciankę, która chodzi mi po głowie. Stworzyłem ją do Kryształów Czasu 7-8 lat temu. Najpierw pisana ręcznie i kserowana, później zrobiona w wordzie. Obecnie podrasowałem ją trochę graficznie, pozmieniałem trochę zasady, przerobiłem trochę kart. Myślę o wydaniu jej w formie karcianej gry planszowej. A to dlatego że chyba nie byłbym w stanie przeskoczyć kosztów ilustracji 200 wzorów kart. W formie planszówki będę mógł się ograniczyć tylko do zilustrowania około 20-30. No ale zobaczymy jak to się rozwinie. Gra ta ma zawierać w sobie dwa główne elementy. Pierwszym jest czysty bitewniak, który może być bez przeszkód rozgrywany samodzielnie, np. jako przerywnik sesji, albo dodatek do niej. Drugi element jest strategiczno ekonomiczny, gdzie zarządzamy naszym imperium i staramy się utrudniać sprawę innym. W tej wersji element bitewny jest znacznie uproszczony, aby ograniczyć do minimum czas potrzebny do rozgrywania walk, bo mogłoby by to niepotrzebnie spowalniać rozgrywkę. Zasady mają być w zamierzeniu podzielone na kilka stopni trudności, jako podstawowe, zaawansowane oraz dodatkowe. W zależności od chęci, czasu i stopnia zaangażowania w tą karciankę, osoby grające będą mogły sobie wybrać, co im najbardziej pasuje.
W pierwotnym zamierzeniu gra ta opierała się na uniwersum Kryształów Czasu, ale w alternatywnej rzeczywistości przesuniętej do przodu w czasie. Działo się to mianowicie podczas upadku imperium katańskiego. Dochodzi wtedy do walki między głównymi frakcjami, Krasnoludami, Reptillionami, Ludźmi, Elfami i Orkami, choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby dołączyć jakieś inne np. malauków. Rozgrywka toczy się na Orkusie Wielkim i gracze walczą o miasta i wioski tej wyspy. Obecnie myśląc o komercyjnym wydaniu, dostosowuję tę karciankę do swojego uniwersum, nad którym od pewnego czasu pracuję. Wielki sentyment do Kryształów czasu jednak mi pozostał, postanowiłem więc udostępnić ją Wam, do testowania, w wersji zbliżonej do pierwotnej. Na razie przedstawiam Wam propozycję oddziałów, a wkrótce zamieszczę instrukcję oraz gotowe projekty kart. Później postaram się opisać pokrótce inne elementy gry, takie jak: miasta, wioski, budowle, bohaterów, smoki, najemników, oddziały specjalne, czary, ekwipunek, relikwie, czary, nekromancję i demonologię.
Uwaga, karty należy wydrukować i albo sobie zalaminowac i wyciąć, albo wyciąć je i włożyć razem z prawdziwymi kartami do plastikowych ochronek.

ODDZIAŁY WOJSKOWE

REPTILLIONI posiadają Hołotę, Lekką Piechotę, Ciężką Piechotę, Lekką Jazdę, Ciężką Jazdę, Kuszników, Młociarzy, Jeźdźców Wywernów oraz Kamienną Jazdę. Słów kilka o tej ostatniej. Wymyślając ją oparłem się o rysunek JMa, na którym pokazał jak kilkoro jaszczurów z bronią drzewcową siedzi na antarze. Dodałem im kusze i ochronę w postaci palankinów, co dało w efekcie jednostkę strzelecko zaczepno obronną. Czemu tak a nie inaczej, ktoś zapyta? Ano, dlatego że była jeszcze w planach kawaleria Reptexów na młodych antarach (albo może innej ich odmianie). Które miały być szybsze, mniejsze i bardziej pasujące na jazdę szturmową. Jednak będzie to oddział elitarny, trudno dostępny, ponieważ antarów pod wierzch jest bardzo mało.
Cechą wyróżniającą Reptilionów jest ich żywotność, co przekłada się mechanicznie na wysoki współczynnik obrony. Z doświadczenia grania wiem że byli ciężcy do pokonania, jeśli bronili miast i wiosek. Mój kolega grający nimi, lubił bunkrować i czekać na odpowiedni moment do ataku.

LUDZIE - posiadają Lekką Piechotę, Cieżką Piechotę, Pikinierów, Kuszników, Konnych łuczników, Lansjerów, Husarię, Ciężkie rycerstwo oraz Jeźdźców Pegazów. Ja osobiście grałem tą frakcją i wiem, że nie miała sobie równych w walce w polu, natomiast ciężko nią było szturmować miasta.

KRASNOLUDY - opierają się na Lekkiej i Ciężkiej Piechocie, Topornikach, Młociarzach, Kusznikach, Halabardnikach, Jeźdźcach Gryfów, Rydwanach Bojowych oraz Saperach. Jako frakcja była niezrównana, jeśli chodzi o szturmowania miast, głównie za sprawą wsparcia Saperów. W polu wypadała słabo, ze względu na mały odsetek jazdy w ich armii.

ELFY - posiadają Lekką i Ciężką Piechotę, Łuczników, Mistrzów włóczni, Leśne Duchy, Golemy Szturmowe, Biały Wiatr, Czarodziei oraz Gwardię Elmanalską. Pierwotnie elfy miały trochę inne oddziały, więc ciężko mi teraz wyrokować jak będą się sprawdzać w grze. Niewątpliwie ich dużym atutem jest duży odsetek strzelców i czarodziei (ponieważ zarówno jazda Biały Wiatr jak i Gwardia Elmanalska w ograniczonym zakresie za nich uchodzą).

Orkowie - są najbardziej wszechstronni, opierając się na Hordzie, Lekkiej i Cieżkiej Piechocie, Jeźdźcach Wargów, Konnych łucznikach, Elefarach, Archonach oraz Usatuu – Latającym mieście. Wcześniej Latające miasto było u elfów, ale tu chyba jest bardziej logicznie.

Oprócz tego jest kilka oddziałów dostępnych dla wszystkich, takich jak - Czarodzieje, Straż Miejska, Wieże Oblężnicze, Karawana.


Jeśli ktoś miałby jakieś inne propozycje, to jestem skłonny wysłuchać.
Pozdrawiam avnar.

nospe
Reactions:
Posty: 189
Rejestracja: 20 listopada 2008, 15:08
Kontakt:

Post autor: nospe » 26 maja 2009, 10:03

Wow fajny pomysł:)
Mój browar - SPECJAL, mój linuks - PLD, moje RPG - KC.

Shadowrunner
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27

Post autor: Shadowrunner » 26 maja 2009, 12:31

Zawsze uważałem że świat KC to świetne miejsce dla stworzenia bitewniaka. :D Avnar - w jakim wydawnictwie planujesz wydać swoją planszówkę? Czy może masz zamiar robić to swoimi siłami, żeby nie karmić tych wyzyskiwaczy-pośredników ;)

Rozumiem że jako planszówka, bitewniak będzie żetonowy. Ja też kiedyś marzyłem o opracowaniu bitewniaka w realiach KC, ale takiego jak WFB czy LoTR - z plastikowymi/metalowymi figsami do malowania ale to pewnie było by strasznie kosztowne przedsięwzięcie - dlatego jestem bardzo ciekawy tej wersji planszowo-karcianej. A czy w karcienakę będzie można łupać bez bitewniaka (jak w takich karciankach kolekcjonerskich), czy też te karty są po prostu takim dodatkiem - w stylu jakiś random eventsów - jak to w dzisiejszych plansówkach bywa?
"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch."
[sic!]

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 26 maja 2009, 17:51

Zawsze uważałem że świat KC to świetne miejsce dla stworzenia bitewniaka. Grin
Też tak zawsze uważałem i wkurzało mnie że rzadko kto ten potencjał widział, tylko malkontenci skupiali się na niedopowiedzeniach czy niedopracowanych opisach.
Avnar - w jakim wydawnictwie planujesz wydać swoją planszówkę? Czy może masz zamiar robić to swoimi siłami, żeby nie karmić tych wyzyskiwaczy-pośredników Wink
Planuję wydać sam, jeśli tylko uda mi się znaleźć grafika. Myślę tutaj o panu JM, ale nie doszło jeszcze do kontaktów między nami, więc nie wiem jak zareaguje na ten pomysł. Jeśli wydanie samodzielne będzie poza moim zasięgiem to wtedy będę myślał o jakimś wydawnictwie, ewentualnie będzie to freeware:). No ale to jeszcze zobaczymy.
Rozumiem że jako planszówka, bitewniak będzie żetonowy.
No nie całkiem. W pierwotnej wersji była to typowo karcianka, a w tej wersji co planuję też będzie karcianką ale taką półkolekcjonerską. Coś jak Dungeneer (czy jak mu tam). Tą planszówką to chyba trochę namieszałem. Po prostu wyobrażam to sobie jako wydanie pudełkowe, karty mają mieć ograniczoną ilość wzorów (chyba że będzie mnie stać na grafy), żetonów nie będzie. Karty będą podzielone na 4 stosy: różniące się kolorem rewersu, a w każdym stosie będą inne typy kart, np. w jednym będą wojska i bohaterowie, a w drugim miasta, wioski i misje itd. Każdy będzie dobierał do standardowych 7 ciągnąc z wybranej kupki, albo z różnych.
A czy w karcienakę będzie można łupać bez bitewniaka (jak w takich karciankach kolekcjonerskich), czy też te karty są po prostu takim dodatkiem - w stylu jakiś random eventsów - jak to w dzisiejszych plansówkach bywa?
Bitewniak jest częścią karcianki i też jest karciany:). Random eventsy są zwane przeze mnie efektami natychmiastowymi lub trwałymi i są one niezbędne w mojej grze:). Jedyna różnica między moją karcianką a karcianką kolekcjonerską jest taka że będziesz mógł grać z przyjaciółmi jedną "talią" albo jak się uprzesz to będziesz mógł skonstruować swoją własną, choć nie będzie to imperatywem.

Shadowrunner
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27

Post autor: Shadowrunner » 27 maja 2009, 01:41

Myślę tutaj o panu JM
Wow - nieźle mierzysz :) Też jestem ciekaw jak zareaguje na ten pomysł - obecnie to on pracuje chyba w wydawnictwie Fabryka Słów gdzie odstawia chałtury ilustrujące ta pulpę co oni tam publikują ;) Mógłby tak coś zrobić dla starych fanów swojej twórczości.

Najlepiej half-non-profit (za ew. % od zysków ze sprzedaży) - to byś oszczędził na kosztach początkowych.

Tak powiem szczerze że ja nie wyobrażam sobie jakiejkolwiek gry w realiach KC bez grafik tego genialnego polskiego figuratywisty. Wiecz uderzaj, avnar, do JM, uderzaj - i przekonaj go :)
"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch."
[sic!]

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 27 maja 2009, 05:29

Najlepiej half-non-profit (za ew. % od zysków ze sprzedaży) - to byś oszczędził na kosztach początkowych.

Tak powiem szczerze że ja nie wyobrażam sobie jakiejkolwiek gry w realiach KC bez grafik tego genialnego polskiego figuratywisty. Wiecz uderzaj, avnar, do JM, uderzaj - i przekonaj go Smile
Właśnie o czymś takim myślałem. Zobaczymy tylko czy się zgodzi. Dzięki za namiar na niego, bo ja myślałem że on dalej w magu. Zaraz skoczę na stronkę Fabryki Słów i poszukam czy nie ma tam do niego jakiegoś kontaktu.

Shadowrunner
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27

Post autor: Shadowrunner » 27 maja 2009, 10:02

To znaczy mnie się wydaje że on pracuje w Fabryce bo jak patrzyłem w empiku to parę książek tam wydanych ma jego ilustracje mi. wznowiony cykl o Egaheer F.W. Kresa. Więc nie jestem na 100% pewien czy pracuje czy po prostu może ma zlecenia od Fabryki. No wiesz - artyści - oni raczej rzadko pracują na etacie - raczej na zlecenia.
"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch."
[sic!]

tzeentch
Reactions:
Posty: 466
Rejestracja: 05 czerwca 2009, 12:51

Post autor: tzeentch » 05 czerwca 2009, 18:39

Mogę spróbować spiknąć cię z moim znajomym, który swego czasu zajmował się właśnie wydawaniem planszówek. Dawno z nim nie gadałem, ale może jeszcze siedzi w biznesie. Daj znać, czy cię to interesuje.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 09 lipca 2009, 18:23

No avnar temat puściłeś około 1,5 miesiąca temu i dalej nic. Teraz jestem na przymusowym zwolnieniu, sesji nie będzie, bo chłopaki chcą odpoczywać przez wakacje i robić nie ma co. Może uchyliłbyś kolejnego rąbka tajemnicy, bo z chęcią popykałbym w jakąś dobrą karciankę. Jest kilka w realiach fantasy na sieci ale nie wiem czy się za nie brać.

A może ktoś zna jakieś dobre planszówki lub karcianki najlepiej w wersji do wydruku, ale mogą być również do kupienia (byle nie za drogo):D

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 11 lipca 2009, 06:01

Tak długo cisza bo mam problemy z tymi prawami autorskimi. Ogólnie kicha i kaszana :) Sprawy z nimi związane są tak zamieszane że chyba najstarsi górale nie będą wiedzieć jak do tego podejść. Żadna z osób do których się zgłaszałem z pytaniami, nie potrafiła mi odpowiedzieć konkretnie jak rozwiązać moje problemy.
Inną rzeczą jest że zająłem się też trochę innymi sprawami, co doprowadziło do tego że mam kilka projektów rozgrzebanych i każdy czeka na zakończenie :)
Dzięki za zainteresowanie Czegoj, jak widać zainteresowanie tym tematem jest dość nikłe :( Ostatni da się zauważyć spadek ruchu na stronie jak i na eRPG forum. Chyba wakacje i każdy myśli o wypoczynku.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 11 lipca 2009, 11:13

No owszem spadek jest. Chociaż w statystykach dalej nie jest bardzo źle. Rzeczywiście większość planów związanych ze stroną należy przenieść na wrzesień. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Shadowrunner
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27

Post autor: Shadowrunner » 16 lipca 2009, 10:55

W wakacje zawsze osób mniej - ale ważne też żeby to autor podtrzymywał dyskusję jak już temat założy, bo inaczej trudno oczekiwać żebyśmy dyskutowali o pustce i abstrakcji - skoro nie widzieliśmy nawet żadnych koncept-artów ;-)

A może gadałeś z niewłaściwymi osobami lub z użyciem nie właściwych argumentów? Może my mamy z nimi "porozmawiać"? ;) Tak trochę bardziej po staropolsku :D
"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch."
[sic!]

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 22 lipca 2009, 11:24

Trochę się w temacie ruszyło bo udało mi się wreszcie skontaktować z panem J.M.Musiałem. Właśnie czekam na odpowiedź od niego czy będzie chciał zaangażować się w zilustrowanie mojej gry. Zobaczymy.
W wakacje zawsze osób mniej - ale ważne też żeby to autor podtrzymywał dyskusję jak już temat założy, bo inaczej trudno oczekiwać żebyśmy dyskutowali o pustce i abstrakcji - skoro nie widzieliśmy nawet żadnych koncept-artów ;-)
Masz trochę racji, postaram się w najbliższej przyszłości coś więcej zamieścić. Byłem trochę zajęty bo zbierałem materiały do opracowań o bogach oraz opisu malauków. Oprócz tego opracowuję też karcianą wersję walki do KC, ale w jej przypadku to jeszcze bardzo daleka droga do końca.
Z drugiej strony ciężko jest polemizować z samym sobą a Ty i Mrufon coś ostatnio bardziej zajęci jesteście Conanem niż KC. Na eRPG tematy do których coś napisałem stoją, a szkoda. Tak jak napisał Treant w komentarzu do newsa ostatniego, wielu ludzi czyta ale chyba zachowuje swoje opinie dla siebie i tak naprawdę nie wiadomo czy to co się napisało komuś się podoba czy nie.

szyryn
Reactions:
Posty: 3
Rejestracja: 23 lipca 2009, 04:30
Kontakt:

Post autor: szyryn » 24 lipca 2009, 15:50

Aktualnie tworzę szkice i grafiki do swojej gry przeglądarkowej. Jeżeli byłbyś zainteresowany, mógłbym udostępnić ci grafiki broni oraz wyposażenia. Myślę że w twojej grze będą karty z przedmiotami. Napisz coś więcej o mechanice gry, bo bardzo ciekawy projekt tworzysz. Znasz może przybliżony czas wydania gry? Z przyjemnością bym zakupił i zagrał. Pozdrawiam.
Krasnoludki wam jeszcze pokarz? ?rodkowy palec.
[Ruch Wyzwolenia Krasnoludków]

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 24 lipca 2009, 20:50

Szyryn bardzo się cieszę, że dołączyłeś do naszego zacnego grona i to w miarę aktywnie. Mam prośbę, abyś Ty również podzielił się (przynajmniej przybliżył) swój projekt na łamach portalu (np. nowy temat na forum). Nasi użytkownicy, to potencjalni gracze, więc pewnie z chęcią znajdzie się wśród nich kilku testerów Twojego projektu. Może również dzięki "uwagą z boku" będziesz mógł go udoskonalić. Mówiąc o grafice (zwłaszcza broni) też mógłbyś coś zamieścić na stronie (z chęcią bym pooglądał). Portal i ludzie wokół ma kilka projektów więc pewnie kogoś zainteresują. No chyba, że już na te grafiki pełna rezerwacja ;-D Tak czy inaczej pochwal się talentem.

ODPOWIEDZ