Pewnych testów się nie wykonuje, jak Ktoś jest 2 razy silniejszy to się nie rzuca, wygrywa ten 2 razy silniejszy. Proste wszędzie poza KC.
No nie zgodzę się
Jak mam 100 SF a przeciwnik 200 S to moje szanse na wygranie pojedynku siłowego istnieją zawsze (mizerne ale ...!). To te KC-towe 5%.
Stwierdzenie, że 2x silniejszy zawsze wygra jest nadużyciem. Poza tym posłużę się tabelą, którą sam dałeś jako remedium:
według niej i mojego przykładu 100 SF kontra 200 SF , czyli 100 pkt różnicy słabszy ma 35%(!) szansy na powodzenie swojej akcji a siłacz 15%(!) na całkowite jej spartolenie. Nie ma tu opcji
wygrywa ten 2 razy silniejszy
i tak idąc ad opisu pod tabelką
Ad. 1 - i co z tego? Jesteś dobry - masz 100% szanse na powodzenie czynności, jesteś leszczem masz 5%. Dostałeś potężny modyfikator trudności? To masz 5% szans..
I ponownie wróciłbym do Twojego kategorycznego stwierdzenia, ale już nie będę się nad nim znęcał.
Ad. 2 - Gracz z magicznym mieczem o trafieniu 245 jest super wymiataczem i śmiesznych wrogów z żałosną OB powinien kosić jak zboże. Bo to jest heroic fantasy. Zaś Żałosny ork rzucający się na wroga uzbrojonego w magiczny miecz i magiczną zbroję powinien, przed przystąpieniem do tej samobójczej akcji, przygotować testament.
Ad. 3 - W KC nie ma stopniowania - to wymysł mechaniki Fate, więc tu zamilknę
Ad. 4 - Jak ktoś chce kogoś złapać to najpierw musi go dogonić. Osoba o SZ 63 nie ma szans dogonić osoby o SZ 85. Chyba, że ten szybszy, wywróci się.
Ad. 5 - Nie miałem nigdy problemu z tym elementem i dorzutami.
Ad. Uwagi : Tabel nic nie cywilizuje tylko wprowadza jeszcze sztuczniejsze rozwiązania. i jest jeszcze bardziej z czapy niż mechanika z KC.
Poza tym nie wiem jak tam tworzy się NPC-ów w Fate, ale muszą byś strasznymi patałachami, że nie są w stanie pokonać graczy. W KC 0 POZ ork z bestiariusza możesz sobie poradzić w 50% przypadków z 0POZ graczem, a taki 0POZ troll wklepie kilkuosobową drużynę z jednym palcem w d.... wiec nie rozumiem dlaczego się tak ciskasz.