KC TP - portal dla MG

nospe
Reactions:
Posty: 189
Rejestracja: 20 listopada 2008, 15:08
Kontakt:

Post autor: nospe » 14 maja 2016, 07:43

Witam,

nie wiem czy w dobrym miejscu zakładam temat, ale jak by co niech moderatorzy przeniosą.

Kiedyś zacząłem tworzyć Kryształy Czasu Tworzenie Postaci jako aplikację PHP serwującą stronę. Założenia aplikacji:
- tworzenie postaci oraz ich uaktualnianie, podnoszenie poziomu, liczenie wszystkich modyfikatorów,
- wszystkie postacie były by zapisywane w bazie danych aplikacji,
- konta byłyby przeznaczone dla MG, ale postacie można było by upublicznić dla BG (do odczytu tylko) poprzez wygenerowanie odpowiednich linków,
- walka z BNami,
- walka z innymi postaciami stworzonymi w owej aplikacji,
- oddziaływanie czarów i klątw na postacie.

Generalnie aplikacja miała ułatwić prowadzenie postacie, aby odciążyć MG.

Projekt dawno temu porzuciłem, mam gdzieś jego źródła, ale to raczej i tak do przepisania byłoby od nowa. Zastanawiam się nad powrotem do tych prac, ale w pojedynkę nie wiem czy to nie za dużo - o ile samym programowaniem mógłbym się zająć to wizja jak by miało to wyglądać od strony prezentacji trochę mnie przerasta. Tzn marzy mi się, aby była grafika czarno/biała + ew odcienie + grafiki Musiała:)

Ktoś by się pisał na pomoc? Umiejętności wymagane to : HTML/CSS, jak by ktoś umiał PHP'a to też było by super - ja umiem coś tam napisać w PHPie, ale nie nazwał bym się programistą PHP'a:)
Ostatnio zmieniony 14 maja 2016, 15:21 przez nospe, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój browar - SPECJAL, mój linuks - PLD, moje RPG - KC.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 14 maja 2016, 12:31

Ja twierdzę, że gra nie warta świeczki. Dlaczego?
1. Jeśli zrobicie taki generator to skorzysta z tego, daj Katanie, 100 osób. Według mnie szkoda zachodu.
2. Takich rzeczy jest już kilka w sieci i może szkoda wywarzać już otwarte drzwi. Są generatory ghasty w javie, generator mastuga, generator salama, ręka mistrza gry i wiele innych. Może warto posprawdzać te dostępne i np. udoskonalić. Zupełnie też nie rozumiem niektórych propozycji. Czemu miałoby służyć zostawianie postaci na serwerze. Równie dobrze można zrobić postać innym generatorem, np. ghasty i wysłać w postaci obrazka. O generatorach salama, czy mastuga już nawet nie będę wspominał. Taka opcja służyłaby tylko zapychaniu serwera. Kolejna sprawa to walka. W KC podczas jednej rundy masz kilkanaście możliwości zmiany akcji podczas walki. Jak zamierzałbyś rozgrywać taką potyczkę komputerowo, kiedy każdy czar, każde użycie zdolności, nie mówiąc już o modyfikatorach może wpłynąć na walkę. Tego nie da się rozegrać komputerowo, no chyba że założysz, że będzie to Młotek i wtedy będzie, jak go walę a ja mu oddaję.
3. Kolejna sprawa to programowanie. Nie znajdziesz tu wykwalifikowanych programistów, którzy będę chcieli poświęcić swój czas i umiejętności za darmo. Znam kilka osób, które owszem mają zdolności i nawet bardzo lubią KC, ale są zapracowanie, właśnie dlatego, że są specjalistami w swoich dziedzinach. A tutaj nie skorzystają na tym zupełnie.
4. Czemu staracie się odbierać chleb Arturowi? Skoro już wrócił do KC i coś tam robi to pozwólcie mu na to, albo współpracujcie z nim (ciężka sprawa). Jeśli zrobicie taki generator a Artur wpadnie na to, że chce nową edycję to co z tym generatorem zrobicie? Inna spraw, że jeśli zrobicie taki generator za darmo, a potem Artur wpadnie (bo jak wiemy zagląda tu ze zmiennym szczęściem), że chciałby taki generator zrobić komercyjnie to jak według Was wypadnie?

Żeby podejmować się takiego dzieła trzeba mieć jasny koncept - po co? Dla kogo? i czy przypadkiem nie wchodzę komuś w paradę. Także pomysł szlachetny i jeszcze kilka miesięcy temu przyklasnąłbym mu. Natomiast mając dużo czasu pewne rzeczy przemyślałem i tutaj dziele się tymi przemyśleniami. Oczywiście jeśli zechcecie jednak to zrobić, to z pewnością pomogę, bo zwyczajnie trochę lubię ten system. Oczywiście w miarę mych skromnych możliwości.

A teraz trochę offtopu, bo nie chce mi się otwierać nowego tematu i mam nadzieję, że mi nospe wybaczy.
1. Czy byliby zainteresowani ewentualnym pokazem przedpremierowym planszówki A.S.a w mojej bibliotece na Pradze? Tak się składa, że niedługo zamierzam wrócić do pracy, a Arturowie wykańczają swój projekt. Jeśli znaleźliby się chętni to może udałoby się zrobić taki przedpremierowy pokaz gry. Myślę, że z Arturami dałoby się dogadać, a im dodatkowa promocja nie zaszkodzi. Z drugiej strony do takiego pokazu potrzeba uczestników i tu już nie przeskoczę tego, ani ja, ani nikt inny. Także zastanówcie się. Myślę, że mogłaby to być któraś sobota.

2. Czy chcielibyście taką efektowną księgę czarów, jak są publikację Gawędziarzy w wersji PBF? Teraz kiedy KC-pedia ma się prawie ku końcowi, mielibyśmy kompletną księgę czarów w miarę kanoniczną. Gawędziarze zrobiliby redakcję i skład (mam nadzieję, że uda mi się ich na to namówić) i wtedy można byłoby się pokusić o taką publikację. Do tej pory czary są porozrzucane i w różnych miejscach niekompletne. Jeśli KC-pedia zakończy swoją część z czarami (została chyba jedna szkoła) to mielibyśmy silny fundament i od razu wiedzieli co znajdzie się w tej publikacji. Także dajcie znać to poproszę gawędziarzy o pomoc.

A i ostatnia prośba do nospe - zmień nazwę tematu, bo niewiele ona mówi.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2016, 12:40 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 14 maja 2016, 13:43

Kilka rzeczy.

Jak rozumiem imputujesz Czegoju byśmy najlepiej niczego nie robili tylko czekali spokojnie na złotą edycję bo tam wszystko będzie. A co jeśli nigdy nie wyjdzie?

Jakiś czas temu stwierdziłem, że moje życie składa się właściwie ze wspinaczki i ciężkiej pracy. Potrzebuję relaksu i hobby i tym są właśnie erpegi. Dlatego właśnie wróciłem po ośmiu latach do gry. Sam oceń jak w tym kontekście może wyglądać moje podejście. To tak jakbym miał czekać kolejne pięć–dziesięć lat żeby zagrać w tenisa tylko po to by ktoś mógł sobie zarobić na piłce do gry.

Natomiast wydaje mi się, że faktycznie są pewne dobre generatory, z których być może można skorzystać. Na pewno było by łatwiej niż dziergać takowy od zera. Kwestia tylko czy twórca generatora wyrazi zgodę i jak miałby on wyglądać.
Na pewno wszystko co pozwoli szybko generować NPCów zasługuje na docenienie, to jest jedna z większych bolączek KC.

Co do czarów to do piątego kręgu Magów będą jeszcze poprawki w czarach. I zostaje faktycznie Alchemik by zakończyć.

Żeby tu o tym nie spamować zapraszam tutaj

krysztalyczasu.pl/forum/viewthread.php? ... owstart=60
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

nospe
Reactions:
Posty: 189
Rejestracja: 20 listopada 2008, 15:08
Kontakt:

Post autor: nospe » 14 maja 2016, 15:19

Czegoj sporo w Twoim poście sprzeczności. Co do programów poprzedników to różnią się właśnie one tym, że są to programy okienkowe, a nie jako "strona" internetowa. Nie widzisz w tym pomyśle potencjału, a szkoda bo jak by wypaliła strona z w/w funkcjonalnościami to można by było dorobić do tego jakiś kreator przygód, itp. Nie napisałem powyżej, ale stronkę oparł bym na wersji MiMowej.
Mój browar - SPECJAL, mój linuks - PLD, moje RPG - KC.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 14 maja 2016, 16:53

Trochę wyjaśnień. Ja nie chcę, żebyście nic nie robili tylko byście nie podążali drogą, którą my szliśmy, bo to droga donikąd. W naszych założeniach była właśnie KC-pedia, a co z tego wyszło to widzicie aktualnie. Muszę powiedzieć, że KC-pedia jest czymś o czym właśnie marzyłem przy zakładaniu tej strony. Dlatego jeszcze raz chylę czoła.

I teraz co do Waszych postów:
Suriel ja nie mówię, że Ty stracisz jak coś zrobisz, bo ktoś inny na tym zarobi. Ja mówię, że jeśli Ty dasz coś za darmo, to osoba, która chciałaby na tym zarobić nie osiągnie tego. Myślę, że obaj dobrze życzymy ASowi, więc jeśli już chce ktoś coś takiego zrobić to niech zapyta Artura, czy przypadkiem on tego nie ma w planach (a ma na pewno :)

nospe widzę potencjał i to olbrzymi, problem w tym co napisałem wcześniej.
po co? Dla kogo? i czy przypadkiem nie wchodzę komuś w paradę.
Generator ghast jest przez stronę:
http://www.krysztalyczasu.pl/download/g ... /index.htm
wersja z minimalną ilością modyfikacji
http://www.krysztalyczasu.pl/download/g ... /index.htm
wersja już z poprawkami autorskimi.

I według mnie jedyne czego brakuję to możliwości dodania własnej postaci, tak żeby policzył automatycznie awans na poziomy. Jeśli poprosić o to ghastę to pewnie byłby skłonny dorobić formularz do wprowadzania własnych danych. Według mnie to w zupełności wystarczy, zwłaszcza, że przechowywanie postaci nikomu się nie przyda, bo raczej nikt nie będzie chciał korzystać z postaci innych MG jak można w 3 min. wygenerować swój unikat.

Innym przykładem jest salama generator:
https://docs.google.com/file/d/0By8WVOb ... ef=2&pli=1
Tutaj jeśli poprosić salama to może pokusiłby się o zrobienie wersji onlinowej w google docku. W sumie pewnie działa to podobnie. Ten generator maiłaby o tyle przewagę, że nawet można byłoby go rozwijać.

Także zastanawiam się, czy jest sens robić coś od zera. Wydaje mi się, że oba generatory powinniście podpiąć pod KC-pedię w linku - Programy wspomagające/bazujące na KC. Tutaj raczej o prawa autorskie nie musicie się obawiać, ale zawsze możecie zapytać. Także ja bym szedł raczej (jeśli mogę coś podpowiadać) w stronę korzystania z tego co już jest i przedstawiania tego w znacznie strawniejszej formie niż jest to u nas.

Swoją drogą to nospe możesz utworzyć mi tam konto to postaram się czasem coś dodać, zachowując oczywiście czystość materiałów pochodzenia A.S.owskiego.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 15 maja 2016, 10:19

Co do generatora brakuje mi takiej opcji, w której mógłbym wrzucić postać o jakichś statystykach już gotowych będącej na poziomie X i kliknąć opcję "ta sama postać na poziomie Y"". Inaczej mówiąc coś co pozwoliłoby awansować postaci już zrobione (nie tylko BG ale i NPC) na nowe poziomy. Korzystałbym z tego. Jednocześnie w pracach nad KC związanych z narzędziami dla MG i Graczy widzę szansę na skierowanie jakiejś tam (może nie szalonej, ale zawsze) uwagi w stronę KC właśnie, czy to przez sentyment czy z ciekawości. Co jakiś czas tu i tam pojawiają się zapytania młodszego pokolenia o system i padają wówczas odpowiedzi pełne narzekania na górę obliczeń. Nie znam się i nie bladego pojęcia jak Wy to robicie Komputerowi Czarnoksiężnicy z tymi stronami, linkami itp ale ze swojej strony, gdyby w wyniku takich działań zainteresowanie światem wzrosło z k4 do 2k4+1 to bardzo chętnie wspomogę taką inicjatywę tekstami autorskimi. I tutaj pytanie - o co chodzi z tą całą czystością tekstów ASowskich. O ile rozumiem niejasne prawa z twórcami tekstów z MiMa, o tyle mamy sporo tekstów tutaj, które i tak zostały zamieszczone fanowsko. Dlaczego nie miałyby uzupełnić KC- pedii? Więcej tego trzy razy niż na dyskietkach i z reguły dobrej jakości.

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Post autor: mastug » 16 maja 2016, 12:58

Nospe, uważam że każde nowe narzędzie do KC to dobra inicjatywa.
Jedynie co mnie martwi w twoich założeniach to ... rozmach projektu, a dokładniej ilość roboczogodzin którą chcesz wziąć na siebie. Nie chcę cię zniechęcać ale chcę pokazać skalę problemu. Opowiem po krótce z jakimi problemami będziesz musiał się zmierzyć a raczej jakie mnie udało się zidentyfikować.
O ile dobry generator postaci jesteś w stanie zrobić w przeciągu kilku miesięcy o tyle generator bestii i moduł związany z walką to już zupełnie inna skala problemu.
Jeśli chcesz mieć zintegrowane generator z modułem walki to musisz stworzyć generator istot (a nie generator postaci) i uwzględnić w nim "dowolne" schematy generowania/rozwoju.
Gdy popatrzysz w bestiariusz to jedyne co jest wspólne dla rozwoju grup takich jak humanoidy/smoki/golemy/martwiaki/demony jest zestaw współczynników podstawowych a cała reszta jest "dowolna" (schematy rozwoju różnią się dramatycznie pomiędzy sobą). Najlepiej gdyby generator istot pozwalał na dodawanie schematów generowania/rozwoju bez konieczności kodowania - czyli powinien być parametryzowalny przez użytkownika.
Jeśli już masz istotę to dobrze było by móc zdefiniować jak wygląda - a ścisle rzecz ujmując jakie ma elementy ciała i jakie te elementy mogą mieć na walkę (np. malauk ma 4 ręce i w każdej może trzymać broń/tarczę a smok na cieńszą skórę na brzuchu a demon ma kolczasty ogon itd...).
Na to trzeba nałożyć zasady noszenia zbrój i innych elementów ochronnych (pewnie nie robi się zbrój na smoczy ogon ale na podbrzusze pewnie już tak) i tabelę trafień krytycznych dla każdej z takich istot (ciężko przebić płuco istotom które nie oddychają itp.)
Każda istota którą wymyślił MG może mieć jakieś szczególne zdolności/umiejętności (typu bariera obrażeń/ niewidzialność /eteryczność itp..) które trzeba móc zdefiniować na tyle precyzyjnie i formalnie (czytaj: zaprogramować) aby moduł walki mógł z niego skorzystać.
Do tego trzeba dodać możliwość określenia ekwipunku danej istoty i to w sposób który będzie użyteczny w module walki (tzn. oprócz wagi i zużycia dobrze było by zdefiniować że wypicie fiolki z miksturą regeneracji przywraca wszystkie kończyny i usuwa wszystkie obrażenia)
Zakładając że mamy już świetnie zdefiniowaną istotę ze wszystkimi jej zdolnościami to musimy ją jeszcze oddać MG we władanie w sposób na tyle przystępny (ergonomiczny) aby cała zabawa z komputerowym wspomaganiem miała sens.
I tu przechodzimy do głównego modułu systemu który chcesz stworzyć czyli interfejsu pomiędzy istotami a MG czyli moduł walki. Będziesz musiał stanąć przed wyborem czy chcesz to zrobić "prosto" czy "fajnie". Ja wybrałem opcję "prosto" czyli moduł walki ograniczył się do okienkowego programu który:
-pilnuje harmonogramu działań (oblicza opóźnienia i wyznacza kolejność działania postaci w tym obsługuje ataki przed-rundowe)
-umożliwia wskazanie atakowanej istoty
-oblicza trafienie i sprawdza rzuty na trafienie (wpisywane z klawiatury)
-oblicza skuteczność ciosów (sprawdza w jaki stan po ciosie przeszła postać - ranna, ciężko ranna, agonia)
-ewidencjonuje krwawienie
-ewidencjonuje zużycie ekwipunku
-umożliwia uwzględnienie dodatkowych warunków (walka w tłoku , ciemność, trudne warunki ...)

Na próbę poprowadziłem ze dwie sesje na takim szkielecie i okazało się że ... był praktycznie bezużyteczny. Przyczyn było kilka pierwsze były natury technicznej:
- nie przewidziałem "cofania czasu" i czarów typu "faza" które zaburzają całkowicie chronologię walki
- ponieważ nie zdefiniowałem (oprogramowałem) żadnego czaru - wpisywanie do systemu z palca obrażeń dla grup istot zajmowało dużą część sesji

Druga przyczyna jest znacznie poważniejsza bo związana z klimatem sesji.
Zamiast grać i opisywać graczom to co ich rzeczywiście interesuje - wprowadzasz do systemu rzuty, próbujesz ustalić który z pionków na prowizorycznej mapce to który obiekt w systemie.
O ile gracze decydują tylko o swoich postaciach MG musi precyzyjnie wskazać co robi przeciwnik , kogo atakuje, jakim rodzajem ataku (to co załatwia się dwoma słowami w systemie zamienia się w klikologię i wprowadzanie danych)
Żeby zobaczyć cały obraz sytuacji musisz przeklikać się przez klika kilkanaście pozycji na liście.
Gra zamieniła się w zabawę we wklepywanie rzutów i analizę wyników "przeliczeń". Można wyciągnąć z tego dwa zupełnie odmienne wnioski :
* Wniosek 1: problem był w tym że system nie był zupełny - tzn. nie wszystko było oprogramowane , a dodatkowo nie zawierał zintegrowanej mapy taktycznej . Czyli oprogramować wszstkie czary (czy się da???), dołączyć mapę, zmienić system tak aby można było modyfikować czas (cofać, zatrzymywać i rozciągać) i zmienić na znacznie bardziej ergonomiczny sposób sterowania postaciami (np. wirtualne rzuty kośćmi, porządna graficzna reprezentacja stanu istot, intuicyjne wskaźniki graficzne kogo i w jaki sposób atakuje itp..)
* Wniosek 2: system komputerowy do wspomagania MG nie sprawdza się. Nie zależnie od tego jak bardzo go rozbudujesz - zamienisz sesję we wprowadzanie danych lub w najlepszym przypadku grę komputerową.

Ostatecznie zrobiłem tak:
* napisałem w excelu prosty programik do harmonogramowania działań graczy (z tym miałem zawsze największy problem) cała reszta jest na kartach graczy i w głowie MG a przede wszystkim w ich wyobraźni.
* moduł do prowadzenia walk planowałem przekształcić w system bitewny (planowałem zrobić to jako grę czasu rzeczywistego dla graczy - silnik który chciałem wykożystać nazywał się "spring") - ale nie starczyło już czasu.

Większość pomysłów dotyczących "parametryzacji" istot, czarów i zdolności zaprogramowane jest w moim generatorze postaci - możesz się temu przyjrzeć aby zobaczyć jaka jest skala problemu i ocenić czasochłonność całego projektu modułu walki (ile czasu zajęło by uwzględnienie i oprogramowanie tych wszystkich parametrów)+ oprogramowanie efektów czarów nietypowych (czytaj nie raniących) + pełna możliwość modyfikacji każdego elementu rozgrywki przez MG.

nospe
Reactions:
Posty: 189
Rejestracja: 20 listopada 2008, 15:08
Kontakt:

Post autor: nospe » 16 maja 2016, 13:39

Mastug dzięki za ten wpis, faktycznie z wielu spraw sobie nie zdawałem, ale... raczej chodziło mi o prosty system walk. Jak kiedyś prowadziłem przygody KC to przyznaję się bez bicia, że nie brałem wielu czynników podczas prowadzenia walk np czy dana istota ma cienki pancerz w danym miejscu czy też innym. Co do bestiariusza to faktycznie, jeden wielki rozpiździej :)
Mój browar - SPECJAL, mój linuks - PLD, moje RPG - KC.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 16 maja 2016, 13:58

Jest tu trochę mózgów jakbym należał do kasty informatykow i mial odpowiedni poziom podniesiony po rzez szkokenia jak w, to hym połączył sily i machnął jeden na poczatku prosty system do podnoszenia poziomów. Ze swej strony mogę tylko podpytać jutro ASa czy nie fajnie chciał by aby ten prigram byl już progranem alfa docelowego.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 16 maja 2016, 16:45

Moj generator bez klopotu da sie zmodyfikowac tak aby podnosil poziomy wklejonych postaci. Szkoda marnowac energii na pisanie kolejnej maszynki w php. Co do przenoszenia zasad walki. Z punktu widzenia programisty byloby to ciekawe wyzwanie koncepcyjne i projektowe. :-)


Ehh...
I placek. Zepsulem swoja idealna ilosc postow rowna 2k.

[KETH] Mogę Ci go skasować dla poprawy samopoczucia!
Ostatnio zmieniony 16 maja 2016, 17:06 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 16 maja 2016, 19:29

Tak jak zaznaczyłem wcześniej jako gracz, a bardziej MG za użyteczny uważam program do podnoszenia poziomów i swobodnego nimi manewrowania.

System walki uważam za zbędny. Rzuty, opisy i odnotowywanie na karcie ma swój rpgowy urok i psuć to jakąkolwiek maszynką...?

Sądzę, że istotne są te narzędzia, które pomogą MG i graczom pomiędzy sesjami- by wtedy nie tracić czasu na liczenie odporności i wysokości cech po awansie, obciążenia i takich tam..

P.S. Ghasta- oprócz wspomnianych rzeczy w Twoim generatorze brakuje mi zdolności profesyjnych- byłoby świetnie, gdyby i te wartości były policzone (zwłaszcza zdolności bitewne). Druga sprawa przydałaby się opcja z magicznymi przedmiotami (tutaj wystarczyłaby jakaś ich skrótowa lista, losowana automatycznie, lub do wklepania ręcznego, bo rzadko która postać na 6-7 poziomie jest goła od magii.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2016, 19:54 przez koszal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 16 maja 2016, 20:57

Zdolności tak ake nie czary i nie magiczne przedmioty. Za dużo zmiennych. A co jak nie będzie takiego przedmiotu jaki akurat wymyślil sobie MG?
Zróbcie coś prostego co dobrze działa i jest przyjemne dla oka graficznie na początek. A potem te wszystkie cuda niewidy.

I pamietajcie; jak połączycie siły to obniży to czas tworzenia o k5 miesięcy. Jeśli do tego zatrudnicie martwiaki to dodatkowo przyspieszy..... aaa nie sorry zapedzilem się nieco :P
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 17 maja 2016, 09:12

W tej całej zabawie największy problem to przygotowanie danych. Takie przeniesienie zdolności profesyjnych do odpowiedniego szablonu to z hmmm.. pół dnia mrówczej roboty.

A magiczne przedmioty to już w ogóle odpadają. Da się je przenieść i uwzględnić cechy, ale stworzenie bazy danych, którą można łatwo obsłużyć w kodzie byłoby dosyć uciążliwe. To generator postaci, a nie gra rogue-like.

To co widzicie jako generator postaci bazuje na plikach tekstowych i wszystkie elementu są hard-codowane w javiescript. Zero możliwości łatwej edycji danych bez interwencji na serwerze, no chyba że ściągniecie sobie pliki generatora na swojego kompa i sami poprawicie kod.


off :-)
Swego czasu napisałem parser, który przetwarzał listę czarów na wersję zrozumiałą dla zaprojektowanego kodu, ale odechciało mi się po przerobieniu czarów kapłana czy tam maga i nie skończyłem przerabiać całości.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 17 maja 2016, 11:34

Suriel napisał(a):

Zdolności tak ake nie czary i nie magiczne przedmioty. Za dużo zmiennych. A co jak nie będzie takiego przedmiotu jaki akurat wymyślil sobie MG?
Czary to za dużo roboty. Co do przedmiotów magicznych to nie znam się jak to zrobić, ale myślę, że da się.
Otóż byłyby to rzeczy wpisywane ręcznie przez osobę korzystającą z kreatora, zaś sam system już by to za niego policzył, jak i zamieścił ewentualny opis. I mam tu na myśli tylko przedmioty, które modyfikują staty, a nie dają jakieś dziwne zdolności. Przykładowo: Naszyjnik zwiększający odporność numer 2 o +10- wpisuję *[sekretne znaki informatyków]odporność numer 2 magia[/sekretne znaki informatyków] i pojawia się to przy określonej odporności w podsumowaniu.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 17 maja 2016, 11:48

Takie przedmioty to banalna sprawa. Tutaj wystarczyło by dodatkowe pole przy konkretnym parametrze np. Modyfikator własny. Po co dodatkowe generowanie bazy o przedmioty magiczne.

ODPOWIEDZ