Strona 1 z 1

: 20 lipca 2017, 22:24
autor: Nanatar
Pozostało kilka jeszcze spostrzeżeń, które odkryłem studiując profesję barda. Po pierwsze, w opisie pieśni heroicznych barda [Wielkie dzięki Ci za nie autorze], brakuje jeszcze fragmentu, który znalazłem na starym, cieńszym niż pergaminowa skóra cmentara manuskrypcie.

"Istnieje 5 klas trudności Pieśni Heroicznych. Pieśni z pierwszej klasy trudności może nauczyć się każdy bard, elf, lub osoba posiadająca zdolność nadnaturalną orator, lub elokwentny. Za każde pełne 50pkt. INT, CH i UM, bard może nauczyć się pieśni z kolejnej klasy trudności (np. mając 150 INT, CH i UM, bard może opanować pieśni czwartej klasy trudności). Bard- Elf, lub dysponujący którąś z wymienionych wyżej zdolności nadnaturalnych może nauczyć się pieśni z wyższej klasy trudności (jeżeli spełnia wszystkie trzy warunki, może nauczyć się pieśni nawet o trzy klasy wyższej."

To dosyć istotne i widać że by móc wykonać heroikę V klasy trzeba mieć po 200 INT, CH i UM. Bardzo wysoki próg. Może jeśli bard jest jednocześnie magiem, ma szanse osiągnąć tą wysokość cech około 12-14poz. Jeśli nie, to ballada zapomnienia jest naprawdę pieśnią bogów.
I nieprawdą jest że każdy bard może nauczyć się I klasy pieśni heroicznych, bo trzeba mieć pierwszy poziom. To daje do myślenia odnośnie nienaruszalności zdolności profesjonalnych od 1-9 (lub czasem 8, bo są takie wyjątki).
Uważam że bard powinien mieć heroiki od 0p. jak czarusy czary!
Pomijając już zdolności nn, napisane jest, że pierwszą klasę pieśni heroicznych może wykonać każdy elf. Czyli grając elfem rycerzem/czarnoksiężnikiem, mam dostęp do pierwszej klasy pieśni heroicznych. Nieźle. Elfy wyjątkowo wychodzą na nad rasę.
Należałoby też zastrzec heroiki, jako zdolność nie do zapożyczenia przez złodzieja, jeśli zostaną od 1p.

Do pełnego opisu barda na stronie brakuje też premii współczynników podstawowych i odporności. A jak bez nich robić postać? Można je odnaleźć w generatorze Ghasty. Ukłon wielki. Ale te tu też zamieszczam, pochodzą z tych samych starych zwojów.
ŻYW + SF + ZR 10+ SZ + INT 10+ MD 10+ UM 10+ CH 10+ PR 20+ W + ZW -
biegłość minimalna 30 bonus do każdej +5pkt.
ODPORNOŚCI:
1. 10+ 2. 20+ 3. 10+ 4. 10+ 6. 10+
Wzrost współczynników przy podnoszeniu na poziom:
ŻYW 2 SF 1 ZR 3 SZ 3 INT 3 MD 3 UM 3 CH 3+ PR 3+ W 1 ZW 0 (1) Bieg 2
ilość startowa biegłości 3 +1/3p.
Przy zauważeniu dopisałem w nawiasie 1, gdyż bard który zamierza się szkolić u druidów i poświęcać magii natury, powinien w mym mniemaniu mieć ten malutki bonus do zauważenia, (przynajmniej od tegoż 10 poziomu). Poza tym jest kilka pieśni heroicznych, gdzie bard testuje zauważenie! Na bogów, dałbym mu to od początku. Moje wątpliwości budzi też niski przyrost charyzmy na początku. Ta postać winna się opierać na charyzmie bardziej niż rycerz, a na pewno druid. Dajmy mu 20+ zaklinam Was, wzrost z poziomu to potwierdza!!!
[Dopisane statystyki pochodzą z jakiegoś mima, ale nie pomnę numeru, bo są to już luźne kartki]

Jeśli to możliwe bardzo proszę, o zamieszczenie przyrostów barda tak, by były dostępne przy tworzeniu postaci. I jeszcze raz bardzo proszę o uwzględnienie moich uwag, bo są zasadne!


I zachęcam do prześledzenia uwag karigana, (pod artykułem z pieśniami) bo nie były bezzasadne. oczywiście świetnie że opracowanie powstało, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by je polepszyć. Uważam że nazwy stylów wykonania brzmią źle. {doniosły, patetyczny, szybki, etc]

Jeszcze na koniec
Odwaga Tarczowników [sugestia poz II]
zasięg: daleki
czas: 2 rundy
obszar: sprzymierzeni z bardem i spec.
Jest to ulubiona pieśń piechoty walczącej w szyku. Rytmika skłania do uderzania bronią o tarcze. Wszyscy sojusznicy dostają bonus +10+1/p. barda do odporności (1),(2),(4), oraz dodatkowy rzut na strach, a przeciwnicy w zasięgu muszą odpierać strach, inaczej rzucają się po rundzie do ucieczki-mają prawo do kolejnego testu co 6rund. Jeśli sojusznicy barda tarczownikują, to mogą dodać do swojej obrony jeszcze raz wartość obrony tarczy, jeśli nie to tylko +1/p barda.

Jeszcze raz odsyłam do materiału o heroikach i dziękuję za jego zamieszczenie.

: 20 lipca 2017, 23:10
autor: dretch
Czytałem wszystko co zebrałeś nt. barda. W zasadzie wcześniej, mijałem artykuł o nim w Mimach które miałem w ręce jednak jednak nigdy mu się tak nie przyglądałem. Bardzo się cieszę, że się tym zająłeś. Według mnie postać barda powinna mieć najwyższy współczynnik CH i PR. Jeżeli jego pieśni wymagają ZW wg. mnie nic nie stoi na przeszkodzie aby dostał 1 pkt co POZ. Jest jakaś nieścisłość, to że elfy mają melodyjny głos nie znaczy że mogą już Heroiki śpiewać, no kaman!

: 20 lipca 2017, 23:24
autor: Suriel
Ale się wgryzles w temat. Fiu, fiu...
Gratuluję wytrwałości. Przyznam szczerze ze nogdy az tak się nie interesowałem bardem. Moje zainteresowania zawsze krecily się wokół nekromancji. Az mistrzowie gry pozmieniali mi zaklęcia z profesji i zamiast KC towych miałem ich okrojone wersje. Zmierzam do tego że każdy ma jakiegoś konika w KC i fajnie jest te wszystkie rozkminy poczytać.

Ale wracając do tematu barda to czy my tutaj zmierzamy do stworzenia jedynej i idealnejprofesji czy co?

: 21 lipca 2017, 09:04
autor: dretch
Wydaje mi się, że bard jest ciekawą postacią. Którą moglibyśmy przetestować w grze. Nanantar podjąłbys się tego?

: 21 lipca 2017, 16:59
autor: Nanatar
Nie planowałem i nie planuję, stworzenia homo superior. Tym bardziej, że jak ktoś napisał ani nim walczyć, ani czarować. Cóż zatem zostaje? Śpiewać.
Chciałem opisać pieśń animacyjną, bo pomysł z filmu bardzo mi się spodobał i poleciało. Żeby nie narobić byków musiałem temat zgłębić, a wierzcie że kasta łotrzyków jest mi najdalsza. A teraz kobyłka u płota.
A na poważnie. Nie wiem kto stworzył profesje, ale fajnie że powstała. I ta lista heroik pięciu klas [super], pokusiłbym się o szóstą.
Ale będę bronił swych poprawek. Oto funkcje mające dodatek 10+ do Charyzmy: Łowca, Gwardzista, kapłan, czarny rycerz, astrolog mag i nawet alchemik. A 20+ rycerz, paladyn, kupiec, druid i półbóg. Cóż uważam że bard powinien być w drugiej grupie. Kwestia przyrostu zauważenia jest nieco trudniejsza, bo niewiele jest postaci, którym zauważalnie przyrasta zauważenie. Znalazłem jednak kilka heroik gdzie testuje się zauważenie: OKRUCH LODU, OSTATNI Z WALECZNYCH, HYMN ŚWIATŁA. I co jak ma k5, max 5, bliskość kapłanów i ołtarzy, podniesie mu do 15%. Marna to szansa.

Zamieściłem temat by być w zgodzie z sumieniem i przypomnieć że istotne informacje nie są umieszczone na stronie.
Raz jeszcze proszę admini: Czy można gdzieś zamieścić informacje o dostępności klas heroik ze względu na wysokość cech, oraz wysokości przyrostów początkowych i z poziomów.

Chętnie podyskutowałbym jeszcze o długości śpiewania różnych pieśni, ale boję się że zarżnę temat
Dretch, barda zrobiłem i jest gotowy do gry, trzeba go nieco jeszcze wygładzić.

: 21 lipca 2017, 21:48
autor: Suriel
Czemu " zarzne temat' od razu. Wszak ti miejsce o bardzlach. Osobiście nigdy nie potrafiłem w zgodzie z sumieniem uznać w ktorym momencie pieśń zaczyna wywoływać efekt.

: 21 lipca 2017, 22:58
autor: Nanatar
Według zasad jest:

Jeśli chodzi o czas trwania wykonywanej heroiki, to o tym decyduje sam bard (dopóki mu tchu w płucach starczy) stąd w nawiasach nie znajdują się żadne wartości. Czas rzucania heroiki oznacza czas, jaki musi spędzić jej ofiara na słuchaniu pieśni heroicznej, aby odczuć jej efekty (czyli: przez min. tyle czasu musi znajdować się w zasięgu głosu barda).

Dlatego zastanawiają mnie takie czasy wykonywania jak:

DYTYRAMB DZIEDZICTWA (Zaklęcie, III K. Trudności)
CZAS: 15 minut [-]
ZASIĘG: (bliski)
OBSZAR: istoty inteligentne, nie nastawione do barda w sposób negatywny
OPIS: Ta starożytna pieśń heroiczna o bogatej tradycji jest ulubioną pieśnią rzemieślników (kmieci oraz osób posiadających 5 PU w jakiejś umiejętności zawodowej). Mówi się, że ma ona cudownie inspirujący wpływ na osoby, które słuchają jej podczas swej pracy, gdyż pobudza ich ona do wzmożonych wysiłków, napełniając wielką radością z wykonywanej czynności (o ile jest ona dobrowolna). Takie osoby traktuje się jakby miały 1 PU (dotyczy tych umiejętności, które wykorzystują w czasie tej pracy) więcej niż w rzeczywistości, w dodatku MG może zarządzić zwiększenie szansy na krytycznie udany efekt pracy – i zmniejszyć szansę na pechowy. Osoby, których suma INT i MD wynosi min. 175 potrafią tak zsynchronizować się z melodią, że znacznie wolniej się męczą (np. dwukrotnie wolniej).

15 minut to 90 rund, kto może wykonywać heroikę tak długo? El Eszar może około 20rund, pod warunkiem że jest nago. Nie wiem czy tego chcecie?

Nie wiem też jak wplatać PM w heroiki i co to czyni? Oraz co oznaczają +1PU (punkty umiejętności jak rozumiem) Proszę autora tekstu o wyjaśnienia.

: 23 lipca 2017, 11:32
autor: dretch
Autorem tekstu jest? AS?

: 24 lipca 2017, 00:50
autor: Oggy
I zachęcam do prześledzenia uwag karigana,
Karigan...(a) była kobietą.

: 24 lipca 2017, 06:53
autor: Nanatar
To przepraszam. Karigan. Dzięki Oggy.

: 24 lipca 2017, 07:50
autor: Suriel
Pozwoliłem sobie przypomnieć ten wątek ponieważ znalazłem ciekawą grafikę obrazująca działanie mocy barda.

Obrazek

: 10 sierpnia 2017, 01:14
autor: Nanatar
Dziękuje! znakomite, tak to sobie wyobrażałem. I wszyscy powinni go chronić jak niosącego insygnia legionu.
Chciałbym wzmiankowane wcześniej teksty przenieść do właściwych wątków w komentarzach. Proszę tylko o zielone światło w przyznaniu bardowi 20+ do CH co jest naturalnie niezgodne z jego opisem w MiMie. Taka mała herezja, chyba że sobór uzna.