Haran-Gar

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 02 kwietnia 2012, 16:57

Poniżej chciałbym Wam przedstawić swoją wizję nowej lokalizacji, którą wymyśliłem na potrzeby scenariusza konkursowego. Sam scenariusz, może być stworzony niezależnie więc nic nie stoi na przeszkodzie aby przedstawić Wam moją wizję Orchijskiego miasta.
Na początek krótka zajawka historyczna. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi lub własne pomysły ubarwiające ten element. Na podstawie tych uwag naniosę drugą część jaką jest mapa oraz opis miasta, który przedstawię w drugiej części.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 02 kwietnia 2012, 16:57

Haran-gar

Historia






Jako początek istnienia miasta historycy wyznaczają rok 9098, czyli czas panowania Baskaby Wielkiego. Latem wspomnianego roku, niewielki oddział Tana Korbana Szlachetnego, wylądował na północnym brzegu Orcusa Świętego by założyć przyczółek dla działań Bractwa Białych Mieczy w tym regionie. Powstał wtedy niewielki fort warowny otoczony palisadą, skąd Bractwo wysyłało patrole mające za zadanie sprawdzać ewentualne zagrożenie ze strony tutejszych czarnych rycerzy i ich martwiaczych armii. Początkowe starania Korbana o utrzymanie fortu było wyzwaniem niezwykle trudnym. Nowy, nieznany teren z na którym następowały częste spotkania z wszelkiego typu martwakami obniżały stopniowo morale rycerzy. Tylko autorytet Korbana utrzymywał w ryzach dyscyplinę i zaangażowanie podwładnych w tej niebezpiecznej misji, dzięki czemu wyprawa nie skończyła się szybciej niż zaczęła.

Kilka lat później, w wyniku stałych potyczek z martwiakami oraz ciągle przybywających osadników z Orcusa Wielkiego oraz innych wysp Archipelagu Centralnego, Bractwo zdecydowało się na zawiązanie bliższej współpracy z Gildią Białych Magów. Silny przyczółek tych dwóch organizacji spowodował ustabilizowanie sytuacji w całym regionie co spowodowało kolejne napływy osadników oraz awanturniczych grup szukających skarbów pośród grobowców Orcusa Świętego. Tym samym, garnizon przerodził się w dużą osadę pełną różnej maści i ras mieszkańców.

W roku 9178 miały miejsce dwa istotne wydarzenia, które zmieniły całkowicie obraz miasta. Jedno z nich to najazd martwiaczych hord, które prawie doprowadziło do całkowitego wybicia wszystkich mieszkańców zarówno ludności cywilnej jak i militarnej. Nikt nie wie kto stał za tym atakiem jednak pewne jest iż tak zorganizowana napaść nie mogła być dziełem przypadku. Z około dwóch tysięcy mieszkańców cywilnych, przeżyła raptem ćwiartka, która zdążyła schronić się za palisadą osady. Jednakże napór martwiaczych hord trwający nieprzerwanie przez sześć dni był tak silny, że kwestią czasu był upadek obrońców. Ale wtedy właśnie na pomoc przybył oddział Świetlistych. Była to pomoc o jaką poprosiło Bractwo swych przełożonych na Orcusie Wielkim. Przy pomocy Archonów udało się rozpędzić atakujących a osada przetrwała niewątpliwą klęskę. Do dziś na wpływających do portu witają dwa posągi Świetlistych jako pamiątka dla uczczenia tamtego wydarzenia.

Drugim istotnym wydarzeniem było odkrycie jakiego dokonała grupa krasnoludzkich górników pod wodzą El Thardeka. Mianowicie podczas poszukiwań złóż na tutejszych terenach natknęli się na Diamentowego Żuka. Walka z nim okupiona życiem kilku z nich przyniosła efekt w postaci odkrycia złóż diamentów. El Thardek zdawał sobie sprawę, że nie będzie w stanie utrzymać tego w tajemnicy, a tym samym obronić kopalni przed ewentualnymi atakami martwaków czy chciwej konkurencji dążącej do położenia ręki na tym odkryciu. Sam tez nie dysponował odpowiednimi środkami finansowymi czy tez militarnymi aby odpowiednio zabezpieczyć swoje odkrycie. Doszedł wtedy do porozumienia z Gildią oraz Bractwem dzieląc się z nimi zyskami w zamian za ochronę i pomoc w utrzymaniu tajemnicy. Obie organizacje nie zastanawiały się długo i przyjęły propozycję.
W świetle ostatnich wydarzeń, mając na uwadze zyski z kopalni podjęto decyzję o rozbudowie miasta. Sprowadzono w tym celu architektów z Ostro-garu, którzy wyznaczyli stosowne miejsce oraz nakreślili plany dzisiejszego Haran-garu. Miasto zbudowano od podstaw, kilka kilometrów dalej, otaczając go potężnym kamiennym murem obronnym. Połączono również podziemnym tunelem kopalnię diamentów z siedzibą nowo powstałej Kompanii Kupieckiej założonej wtedy przez El Thardeka, którego niedługo później wyniesiono do stanu szlacheckiego nadając tytuł tana i oferując miejsce w Radzie Miasta.

Sama budowa miasta, z pomocą krasnoludzkich inżynierów i budowniczych trwała dwanaście lat i w roku 9190 oficjalnie powstało miasto Haran-gar w formie jaka jest do dziś. Oczywiście powstanie warownej fortecy na Orcusie Świętym nie uszło uwadze lokalnych włodarzy, kontrolujących te ziemie jednak ich protesty kierowane również na dwór katański nie przynosiły żadnych rezultatów. Dodatkowe źródło dochodów katańskiego skarbca oraz możliwość większej kontroli martwiaczych ziem skutecznie zatkały uszy Kartana na postulaty czarnych rycerzy Orcusa Świętego. Co więcej w roku 9245 powołany został namiestnik z rasy Uruk-hai, którego funkcja miała oficjalnie namaścić patronat Imperium Katańskiego nad miastem. Pomimo pośredniego zwierzchnictwa orków nad Orcusem Świętym wiadomym było że panujący Kartan nie sprawuje absolutnie żadnej władzy nad tą wyspą będącej pod panowaniem gantarów i ich martwiaczych armii. Tym ruchem zapewnił sobie posiadanie przyczółka na tej niebezpiecznej wyspie licząc na wpływy ze skarbów jakie niewątpliwie znajdowały się w starych kurhanach czy też zapomnianych świątyniach Orcusa Świętego.

Posunięcia te nie mogły pozostać bez odpowiedzi i w roku 9247 nastąpił pierwszy zorganizowany atak martwiaczych armii na miasto. Panujący namiestnik książę Gorhar bez trudu odparł napaść na ufortyfikowany i silnie broniony Haran-gar. Miasto bronione przez garnizon orków oraz rycerzy Bractwa i czarodziei Gildii Białych Magów bez trudu odpierały coraz to nowe fale martwiaczych armii. Dodatkowym atutem był sojusz z Archonami zawarty w roku 9178. Była to tak naprawdę pierwsza i jedyna frontalna próba zdobycia miasta. Czarni rycerze dowodzący martwakami zdali sobie sprawę, że wobec powyższego nie ma sensu tracić wojsk, czasu i cennego potencjału magicznego. Zmienili taktykę i od tamtej pory jakiekolwiek próby ekspansji Orcusa Świętego przez Bractwo i Gildię nie przynosiły żadnych efektów. Wcześniej, chronieni murami rycerze i magowie radzili sobie bez trudu, teraz na otwartej i niegościnnej przestrzeni już nie było tak łatwo. Do miasta wciąż napływają awanturnicy z innych wysp chcący zdobyć skarby jakie niewątpliwie znajdują się w grobowcach i kurhanach Orcusa jednak nielicznym się to udaje.

Dziś miasto początkową chwałę ma już za sobą. Kopalnia diamentów przestała ich wydobycie lata temu odcinając główne źródło dochodu. Miasto wciąż utrzymuje się morskich połowów oraz wysokich podatków od skarbów zdobytych przez grupy awanturników, którzy muszą skrupulatnie się z nich rozliczać. Haran-gar pogrążone jest dziś w lekkim kryzysie choć za sprawą bohaterów ta sytuacja może się zmienić…
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 02 kwietnia 2012, 19:10

Proponowałbym położyć w początkowym etapie istnienia miasta większy nacisk na wsparcie konkretnych organizacji religijnych, z odniesieniami czy to do dagonitów czy asterian - taka akcja kolonizacyjna powinna być objęta patronatem dużych dobrych kultów. Brakuje informacji o tym, kim był założyciel, zdałoby się nakreślić jego sylwetkę w kilku słowach.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 03 kwietnia 2012, 11:30

Proponowałbym położyć w początkowym etapie istnienia miasta większy nacisk na wsparcie konkretnych organizacji religijnych, z odniesieniami czy to do dagonitów czy asterian - taka akcja kolonizacyjna powinna być objęta patronatem dużych dobrych kultów.
Jest informacja o wsparciu Bractwa Białych Mieczy, które to wysłało pierwszą ekspedycję. Wprawdzie nie mamy informacji o tym jaka organizacja religijna wspiera to bractwo ale z racji jej działań zakładam że to w głównej mierze wyznawcy Asteriusza i Gorlama.
Późniejszym czasie nawiązana została współpraca z GBM a więc wchodzi tu Dagonin. Obie religie będą miały kluczową decyzyjność w funkcjonowaniu miasta ale to będzie zawarte już w opisie.
Brakuje informacji o tym, kim był założyciel, zdałoby się nakreślić jego sylwetkę w kilku słowach.
Chodzi Ci o sylwetkę Korbana?
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 03 kwietnia 2012, 12:29

Bardzo ciekawa lokacja na niebezpiecznym Orkusie Świętym. Sensownie uzasadnione jej powstanie i rozwój w takim miejscu. Fajny motyw z tym status quo. Dobrzy kontrolują miasto ale niewiele moga zdobyć poza nim. Dla mnie super.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 03 kwietnia 2012, 15:09

Kopalnia diamentów przestała ich wydobycie lata temu
Tomek powiedz co znaczy to zdanie? :D
Ostro-gar
A po co myślnik?

Brakująca lokacja na Orcusach, dająca szansę na osadzenie scenariusza. Bez takiej bazy wypadowej byłoby ciężko nawet wynająć statek z transportem. Port i obwarowane miasto daje taką szansę. Podoba mi się.

Dobrze by było pójść za ciosem i rozwinąć ten opis - ulokować miasto na mapce, opisać dzielnice, władze i to wszystko by miasto było użyteczne w grze.
Ostatnio zmieniony 03 kwietnia 2012, 16:59 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Tan Darugar Gladiator
Reactions:
Posty: 42
Rejestracja: 27 kwietnia 2015, 07:39

Post autor: Tan Darugar Gladiator » 12 maja 2015, 09:27

Również uważam, że dobry pomysł z tym miastem. Jeśli zachcesz poś więcić temu miastu nieco więcej czasu dodaj trochę mięska. Jakie oddzialy stacjonują. Conieco o radzie miasta. Ile mieszkańców i jakieś postacie np z rady miasta. Chętnie wstawię to miasto do scenariuszy :)

Awatar użytkownika
Kargan
Reactions:
Posty: 1420
Rejestracja: 22 listopada 2012, 13:44
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Post autor: Kargan » 12 maja 2015, 11:30

Tan Darugar ale zdajesz sobie sprawę, że odpowiadasz na posty z 2012 roku ? ;)
]|[ Innocence Proves Nothing ]|[

Medea Trix: WS 28, BS 44, S 32, T 29, AG 41, INT 29, PER 40, WP 32, FEL 33 (12 wounds, 2 fate points)
Erias Kantar (Black Templar Marine): WS 53, BS 37, S 40, T 42, AG 51, INT 45, PER 45, WP 46, FEL 40 (23 wounds,4 fate points)

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 12 maja 2015, 13:06

Kargan ma rację. Venar na portalu ostatnio dość rzadko się udziela. Chcesz miasta do scenariusza to zobacz to : http://krysztalyczasu.pl/forum/viewthre ... ead_id=100
Masz pełen opis, dodatkowo powstał już nawet scenariusz w oparciu o to miasto, zdaje się Mrufona. podobnie opisał avnar swoje lokacje, tylko to wszystko jest bardzo rozproszone.

Awatar użytkownika
Oggy
Reactions:
Posty: 766
Rejestracja: 13 lipca 2009, 15:05
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Oggy
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Post autor: Oggy » 12 maja 2015, 14:03

Scenariusz byl ghasty. Nie ma go w wersji zapisanej bo rozegralismy go przez skype.
astrolog/alchemik 10/10 POZ

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 12 maja 2015, 14:32

Jest Mrufona i jestem tego pewny tylko musiałbym poszukać. U ghasty graliście bo ghasta pomagał mi przy pisaniu i miałem wrażenie, że jemu to miasto w miarę przypadło do gustu. Z tego wynika, że przynajmniej 3 drużyny miasto poznały (ja też swojej prowadziłem) co bardzo mnie cieszy i liczę na to, że może jeszcze jacyś awanturnicy do niego zajrzą.

Tan Darugar Gladiator
Reactions:
Posty: 42
Rejestracja: 27 kwietnia 2015, 07:39

Post autor: Tan Darugar Gladiator » 12 maja 2015, 20:39

Panowie, przeglądam forum i czasem odpowiadam na tematy, które już dawno nie były odwiedzane. Obserwuję tematy i widzę, że często zmarły one śmiercią naturalną ( lub z powodu spadku zapału tudzież zainteresowania przez innych tematem) Dzięki temu niektóre tematy ożywają w umysłach i może powstać z tego coś dobrego. To że temat nie jest już aktualizowany z różnych powodów nie oznacza, że nie można z nim już nic robić. Mam parę pomysłów, i gdy przypadkiem natrafiam na forum temat, który mnie interesuje poruszam go z nadzieją, że może ktoś ma jeszcze zapał tworzenia w KC i ma jakieś pomysły które warto kontynuować. KC też są niedokończone i gdyby nie to, że ktoś postanowił odgrzebać stare materiały nie powstałby pewnie ten portal. Nie interesuje mnie zagranie starego scenariusza tylko zrobienie nowych opartych na danym materiale. Interesuje mnie rozbudowa świata KC w oparciu o świetne pomysły w/g mnie. Gdyby na portalu nie było takiego chaosu nie szukałbym w tematach z przed kilku lat. Jest menu do KC ale nikt się nim specjalnie nie przejmuje aby je uzupełnić więc skąd do licha mam wiedzieć,że coś jest opisane ? Szperam, szperam, szperam...jak archeolog :) A wystarczyłyby odnośniki do menu :P Zatem reasumując pewnie jeszcze nieraz poruszę stary temat i przypadkiem jak teraz dowiem się, że coś jest opisane i jest w tym lub tamtym miejscu. Zawsze można mnie olać i zniechęcić do poznawania zakamarków portalu ale póki mam nieco zapału to proszę o wyrozumiałość. Szczypta zaangażowania również nie zaszkodzi (a z pewnością zmotywuje) Nie wiem kto się jeszcze udziela a kto już nie więc jeśli piszę do autora postu który już się KC nie interesuje to najwyżej nikt mi nie odpisze :) Tyle z mojej strony w sprawie starych tematów :/uklon

P.S. Dziękuję za odpowiedzi na moje posty i za cenne linki , doceniam to :)

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 17 maja 2016, 08:27

Jeśli kogoś jeszcze interesuje ten temat to wróciłem do niego i znów tworzę opis miasta. Mogę częściowo dzielić się nim tutaj lub poczekacie aż skończę całość. Choć uprzedzam, że to jeszcze trochę potrwa
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 17 maja 2016, 09:00

Dziel się na bieżąco jeśli łaska. Będzie pole do ciekawej dyskusji.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 17 maja 2016, 09:51

Haran-Gar

Miasto położone jest na północnym brzegu Orcusa Świętego na planie heksagonalnym. Grube mury, wysokie na 12 metrów z potężnymi sześcioma basztami okalają całe miasto. Do miasta prowadzą dwie bramy: Północna – prowadząca do portu oraz Południowa, przez którą udają się patrole oraz grupy awanturników pragnący zdobyć skarby Orcusa Świętego. Obie bramy to solidnie zrobione odrzwia wzmacniane stalą oraz magią. Potężne runy naniesione przez czarodziei Gildii Białych Magów oraz uświęcone przez kapłanów mają za zadanie powstrzymywać ewentualne ataki ze strony martwiczych armii. Brama południowa dodatkowo wyposażona jest w most zwodzony który opuszczany jest na potrzeby przebycia fosy okalającej miasto. Bliskość morza stanowi gwarancję, iż fosa zawsze zapełniona jest wodą a Krasnoludzka Gilia Rzemieślników opracowała odpowiednie zapory aby nawet podczas odpływu utrzymać odpowiedni stan wody w fosie.
Haran-Gar administracyjnie podzielony został na 6 dzielnic: Centralna, Portowa, Wojskowa, Rzemieślnicza, Świątynna i Kupiecka. Za wyjątkiem dzielnicy Centralnej i Portowej, granice
poszczególnych dzielnic wyznaczają 5 głównych ulic odchodzących od murów okalających dzielnicę Centralną do zewnętrznych murów miasta.


Dzielnica Centralna

Dzielnica Centralna usytuowana jest na środku miasta i otoczona jest dodatkowym murem o wysokości 15 metrów, dzięki czemu patrolujący go gwardziści mają widok na całe miasto a także poza nie.
Wewnątrz murów znajdują się tylko cztery, jednak bardzo ważne budowle. Pałac Namiestnika, Bractwo Białych Mieczy, Gildia Białych Magów oraz garnizon Gwardii Hyrtańskiej. Do samej dzielnicy można się dostać poprzez dwie, podwójnie zabezpieczone bramy. Oprócz solidnych okutych stalą bram w zewnętrznej części murów przejścia do dzielnicy chronione są stalowymi kratami opuszczanymi na kołowrocie. Grube na kilka metrów mury stanowią praktycznie zaporę nie do przebycia przez co szczególną uwagę zwrócono na zabezpieczenie bram na wypadek gdyby ewentualny wróg przedarł się przez bramy zewnętrzne.

Pałac Namiestnika podobnie jak Garnizon Gwardii usytuowany jest pomiędzy BBM a GBM i stanowi niewielką piętrową budowlę. Kiedy budowano miasto nie było w planach Pałacu więc późniejszy budowniczowie musieli wykorzystać na ten cel dostępne, wolne miejsce jakie nie zostało wcześniej zaplanowane. Pałac to surowa, dwukondygnacyjna budowla postawiona na planie kwadratu otoczona metrowym żywopłotem. Proste budownictwo bez zbędnych zdobień czy ornamentów pokryte spadzistym dachem nie wzbudza zaufania. Część parterowa to głównie pomieszczenia służby, do której prowadzi boczne wejście. Poza salonem w którym Hyrtan przyjmuje gości dolne pomieszczenia zajmuje kuchnia, spiżarnia, jadalnia służby oraz pokoje noclegowe służby. Na piętrze do którego można się dostać schodami z salonu znajduje się jadalnia, niewielka biblioteka, pokój pracy hyrtana oraz cztery pokoje mieszkalne. Jeden należy do hyrtana, drugi do jego córki, trzeci zajmuje osobisty sekretarz namiestnika a czwarty pozostaje pusty dla ewentualnych gości. Wnętrze budynku jest bogato udekorowane obrazami, sprowadzanymi z różnych części Orchii. Misternie zdobione meble, tkaniny najwyższej jakości, złocone kandelabry, zastawy, sztućce mają pokazywać przepych i przywiązanie hyrtana do bogactwa. Wszystko to ma być rekompensatą za niewielki budynek jaki zajmuje, który w jego mniemaniu delikatnie mówiąc uwłacza jego pozycji.
Na tyłach Pałacu zbudowany został niewielki, parterowy budynek w którym stacjonuje Gwardia Hyrtańska. Mieści się w nim również zbrojownia oraz stajnia.

Budynek Gildii Białych Magów nie zajmuje dużo większej powierzchni niż Pałac Namiestnika. Budowla wygląda jak strzelista biała wieża zbudowana z białego marmuru wznosząca się wysoko ponad murami miasta. Dopiero w środku odwiedzający Gildię mogą się przekonać jak jest naprawdę. Budynek wzniesiony dzięki magii w magiczny sposób powiększa swoją objętość w środku dzięki czemu może pomieścić dość liczną rzeszę członków gildii poczynając od nowicjuszy uczących się tajników magii jak i pełnoprawnych członków kończąc na Mistrzu Gildii. Odwiedzający tak naprawdę nie są w stanie bez zgody członków gildii opuścić wieży, gdyż ta w magiczny sposób cały czas będzie zmieniała rozkłady pomieszczeń tak aby nikt jej nie opuścił.

Bractwo Białych Mieczy zajmuje największą powierzchnię na tym terenie. Wysoka, surowa budowla sięgająca nieco powyżej murów stanowi schronienie dla rycerstwa BBM. Budynek zbudowany jest z czerwonej cegły. Do środka prowadzą dwuskrzydłowe stalowe drzwi przez które może wjechać rycerz w pełnej zbroi na bojowym rumaku trzymając w ręku proporzec. Przed wejściem przybywających witają dwa posągi. Młodego rycerza z odsłoniętą przyłbicą, zakutego w zbroję w jednym ręku trzymającego miecz a w drugim tarczę z pięcioramienną promieniującą gwiazdą. Posąg ten symbolizuje Gorlama Walecznego, patrona rycerstwa i walki ze złem. Drugi z posągów przedstawia również mężczyznę w pełnej zbroi opierającego się na dwuręcznym mieczu. Krótkie włosy, sumiaste wąsy i surowe spojrzenie skierowane na wchodzącego do budynku. Na piersi wyrzeźbiono jednorożca będący symbolem rod Tana Korbana, założyciela Bractwa na Orcusie Świętym.
Centralną część budowli stanowi olbrzymia sala, w której odbywają się audiencje u Wielkiego Mistrza a także posiedzenia Rady Miejskiej. W Sali odbywają się również ważne uroczystości jak przyjęcie nowych członków czy nadania tytułów oraz nagradzanie za zasługi dla Bractwa. Na wprost od wejścia na niewielkim podwyższeniu znajduje się kamienny fotel na którym zasiada Wielki Mistrz. Na czas zgromadzeń narad miejsce to zajmuje Hyrtan. Strop budowli podparty jest grubymi kolumnami, które jednocześnie wydzielają dwie boczne nawy. Pomiędzy kolumnami stoją posągi rycerzy przyozdobione sztandarami poprzednich Mistrzów Bractwa z Haran-Garu. Przy każdym z posągów wartę trzymają najmłodsi rangą członkowie Bractwa.
Na tyłach budowli znajdują się pomieszczenia mieszkalne zajmowane przez najwyższych rangą rycerzy i członków. W głównej mierze są to surowo wyposażone cele i tylko Wielkiemu Mistrzowi przysługuje odrobina luksusu, z której jednak nie korzysta.
Sporą część powierzchni dzielnicy zajmuje również stajnia, zbrojownia a także warsztat płatnerski.
Na terenie znajduję się dodatkowo spichlerz oraz magazyn z rezerwami żywności.


Połączony z 17.05.2016 09:52:59:
Na początek wstęp oraz opis pierwszej z dzielnic
Ostatnio zmieniony 17 maja 2016, 09:52 przez venar, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

ODPOWIEDZ