Poniżej fragment WYŁĄCZNIE DLA MG, kórzy może go wykorzystają (taki mały dżołk)
Na poczatku zaznaczę, że w naszej grupie zwykle graliśmy w jakis autorskich miastach, zdala od Orcusa, do Ostrogaru wybierajac się jeno od czasu do czasu na zasadzie zakupów i zwiedzania w stolicy. Załóżmy zatem, ze mamy takie duże miasto, w którym jakis podły dran postanowił dokonac zamachu, jakie byly jego motywy to mniejsza z tym. Moze żądał okupu od lokalnych władz ale go nie dostał? Może dostał, ale i tak zrobił swoje, a moze po prostu chciał zrobic coś bardzo chaotycznego i złego. I zrobił. Pewnej nocy, w przeddzień dnia targowego przeszedł się po mieście rzucają po dwa czary w różnych miejscach (bramy, główne place i ulice). Te czary to Opóźnienie i Eksplozja. Następnie opuścił miasto. To co zrobił oczywiscie doprowadziło do tragedii, w tym śmierci wielu osób, może nawet bliskich kogoś znacznego. Nasi bohaterowie znają to zdarzenie wyłącnzie z opowieści bowiem nigdy nie byli w tym mieście. Mineło kilka miesięcy, moze rok, moze kilka lat od tego zdarzenia gdy ktos zwraca się do nich z nietypowa prośbą. Chodzi o cofnięcię się w czasie przy pomocy astrologicznego czaru specjalnego Przejście Do Przeszłości by zapobiec zamachowi. Wspomniany "ktoś znaczny" przez ostatnie miesiące / lata pozyskał przychylnośc potęznego astrologa i zapewnił odpowiednia ilośc PM (dla 4 osobowej grupy to będzie nieco ponad 40000). ponieważ bohaterowie nigdy nie byli w tym miescie, czy w ogóle pochodza gdzieś z daleka to eliminuje ryzyko napotkania samych siebie. Przed podróżą w czasie zapoznają się z topografią miasta, starymi mapami, miejscami gdzie zostały podłożone "bomby" oraz z datą zamachu. Wyprawa jest niebezpieczna. Po pierwsze bohaterowie moga zginąc w czasie przeniesienia, po drugie przenosza się nago (bez cudownego ekwipunku), a na domiar złego zostana rozdzieleni w czasie (dokałdność przeniesienia jest do k100 dni, czyli będa pojawiac się w mieście w kilkudziesieciodniowych odstępach (moga np. ustalić, ze kazdego dnia o ustalonej porze będą przychodzic pod studnie i czekac na kolejnego - przecież nie wiedzą, kto przezył podróż, ani kiedy się pojawi!)) Co gorsza będa mieli kilkadziesiat dni, zeby zaczynajac niemal od zera (bez PM i ekwipunku) przygotowac się do starcia z potęznym, groźnym, a moze i szalonym przeciwnikiem - tu pełne pole do popisu dla MG w tworzeniu miasta, w kreacji sytuacji po pojawieniu sie naszych nagich bohaterów (terminator, a jak ) czy w ustaleni kim jest i czego chce ten niedobry
I tu otwiera się kwestia jak traktowac podróz w czasie i timeline w KC. Co gorsza wspomniany czar ma okreslony "czas działania" - rok na POZ. Czy to znaczy, ze w przeszlosci bohater bedize przebywał np. 20 lat, a póxniej zostanie rpzeniesiony do "swojego czasu" ? Czy wróci wtedy do momentu z którego był wysłany, czy do momentu wysłania + 20 lat ? Powazne komplikacje moze to spowodowac w momencie gdy bohater cofa się powiedzmy o 5 lat, a przebywac w przeszości może 20. Co stanie się po tych 20 latach ? Przeskoczy 5 do przodu czy cofnie sie o 15 ? Pod tym względem, w mojej opinii najlepiej byłoby skreslić "czas trwania" i sprawic by wyprawa w przesżłośc była z biletem w jedna stronę (jak w orginalnym Terminatorze) bez mozliwości powrotu.
Co jednak z Timeline? Powiedzmy, ze bohaterowie udaremnili zamach, syn/córka/żona/brat potężnego maga/ksiecia/kapłana/kupca żyje i cieszy się dobrym zdrowiem, zatem nie ma zadnego powodu do wydawania ponad 40000 PM na wysyłanie naszych bohaterów w przeszłośc. Czy wyprawa i zmiana historii tworzy alternatywny timeline (Back to the future, Efekt motyla?) a po ewentualnym powrocie (o ile tkai uznamy z amozliwy w zgodzie z orginalnym opisem czaru) gracze zobaczą co narozrabiali (znowu odniesieie do tych kultowych filmów).
Czy może to jest tak, że podróż w czasie juz jest wpisana w historię i nic nie da sie zmienić ? Moze nawet któryś z graczy okaże się tajemniczym zamachowcem (perfidny spisek MG i gracza przy tworzeniu scenariusza?) Na pewno pamiętacie orginalnego Terminatora, a jeszcze wyraźniej ten motyw pokazany był w 12 Małp, gdzie bohaterowie uczestniczą w historii, która probowali zmienić. I to oni sprawiaja, ze jest taka, a nie inna. Timeline nie ulega zadnej zmianie.
Jak wy byście podeszli do sprawy podrózy w czasie w KC ?