Mapy
Poczytałem trochę zakładkę"Opis świata". Przypełzła w związku z tym pewne refleksja, która gdzieś tam i owam była roztrząsana, ale teraz chciałbym to zebrać w jednym miejscu.
MAPY
Zastanawiam się czy wy przypadkiem nie macie jakiejś awersji do graficznego prezentowania opisywanych lokacji? E, panowie. To nie grzech namalować jakąś mapkę. Wiem - ktoś powie "to nas ogranicza w tworzeniu scenariusza, i tak wszystko się odbywa w wyobraźni". I tak inie. Równie dobrze można powiedzieć:
-gramy
-ale w co?
-nie ważne, po co opisy jak to i tak wyobraźnia?
-ale...
-rzucaj!
-na co?
Itd. Trochę przerysowany przykład, ale wiadomo o co gehen. Jakaś baza ma być, jakieś ramy trzeba nakreślić, na podstawie których można dalej budować. Te ramy to nie tylko tekst, ale i rysunki. Tak źle się ogląda podręczniki z mapami i grafikami?
MAPY
Zastanawiam się czy wy przypadkiem nie macie jakiejś awersji do graficznego prezentowania opisywanych lokacji? E, panowie. To nie grzech namalować jakąś mapkę. Wiem - ktoś powie "to nas ogranicza w tworzeniu scenariusza, i tak wszystko się odbywa w wyobraźni". I tak inie. Równie dobrze można powiedzieć:
-gramy
-ale w co?
-nie ważne, po co opisy jak to i tak wyobraźnia?
-ale...
-rzucaj!
-na co?
Itd. Trochę przerysowany przykład, ale wiadomo o co gehen. Jakaś baza ma być, jakieś ramy trzeba nakreślić, na podstawie których można dalej budować. Te ramy to nie tylko tekst, ale i rysunki. Tak źle się ogląda podręczniki z mapami i grafikami?
Jest pewnie kilka takich programów, ale ja znam taki do robienia wizualizacji terenu. Program to Terragen - pozwala b. dokładnie wymodelować teren. Poza tym - edytor map/poziomów do gry CHROM ! tam jest generator terenów (w opisie używania edytora poziomów dokładnie jest napisane co, jak i skąd) i można wygenerować dowolną mapę. Nawet w czasie sesji można po niej się poruszać żeby pokazać graczom np. wąwóz czy las czy wybrzeże. Użycie wymaga wprawy ale efekty są imponujące.
Terragena w wersji light można pobrać ze strony producenta
http://www.planetside.co.uk/content/view/21/36/
ew.
http://www.dobreprogramy.pl/Terragen,Pr ... 12717.html
co do chroma - to musisz sobie grę kupic - edytor jest razem z grą dostępny
jest jeszcze coś takiego jak vue infinite
http://vue-6-infinite.en.softonic.com/
http://www.planetside.co.uk/content/view/21/36/
ew.
http://www.dobreprogramy.pl/Terragen,Pr ... 12717.html
co do chroma - to musisz sobie grę kupic - edytor jest razem z grą dostępny
jest jeszcze coś takiego jak vue infinite
http://vue-6-infinite.en.softonic.com/
-
- Reactions:
- Posty: 1137
- Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Ja przy tworzeniu map używam edytora do gry Age of Wanders II: Shadow magic. Jest szybki, bardzo fajny. Niestety nadaje się tylko do małych map, takich co się mieszczą na jednym ekranie. Bo aby móc taką mapę sprezentować jako .jpg to trzeba zrobić screena. Nie próbowałem zrobić większej i sklejać bo to chyba trochę za dużo zabawy. Zrobiłem za to przy pomocy tego programu kilka plansz do walki.
Możecie sobie ściągnąć jeśli kogoś to interesuje:
http://www.sendspace.pl/file/4132159cde50c695edda81e
Możecie sobie ściągnąć jeśli kogoś to interesuje:
http://www.sendspace.pl/file/4132159cde50c695edda81e
Thx
Dość skomplikowany ten Terragen. Trzeba do niego solidnie przysiąść. Mi takiego złożonego progsa nie trzeba do tworzenia prostych dwupłaszczyznowych mapek - ot jakieś górki, kolorowa ziemia, trawka, parę punktów, krzyżyków, jakieś wstążki rzeczek, napisy - wszystko to daje kartograf.
Kolejną zaleta tej prostoty jest szybkie przygotowanie map do scenariusza.
Dość skomplikowany ten Terragen. Trzeba do niego solidnie przysiąść. Mi takiego złożonego progsa nie trzeba do tworzenia prostych dwupłaszczyznowych mapek - ot jakieś górki, kolorowa ziemia, trawka, parę punktów, krzyżyków, jakieś wstążki rzeczek, napisy - wszystko to daje kartograf.
Kolejną zaleta tej prostoty jest szybkie przygotowanie map do scenariusza.
Znalazłem coś fajnego - generator map opartych o hexy.
Program ciekawy i warto się nim zainteresować, jeśli chcecie zrobić szczegółową mapkę okolic które mają zwiedzać gracze (podziemi, terenów wokół miasta itp).
[center]
http://www.hexographer.com/free-version/[/center]
Program ciekawy i warto się nim zainteresować, jeśli chcecie zrobić szczegółową mapkę okolic które mają zwiedzać gracze (podziemi, terenów wokół miasta itp).
[center]
http://www.hexographer.com/free-version/[/center]
Kolejna rzecz dotycząca map.
[center][/center]
Poniższy link prowadzi do programu napisanego we Flashu i generującego mapy wysp (głównie). Użycie jest proste jak drut - wchodzimy na stronę, naciskamy klawisz Random i mapa gotowa. Można pobawić się opcjami, podejrzeć mapę wysokości, nawodnienia i inne. Świetnie działa i generuje fajne, kolorowe, mapki.
[center]
Generator map[/center]
Sam sposób generowania map także jest dostępny i można o nim przeczytać na blogu autora: Jak działa generator map
[center][/center]
Poniższy link prowadzi do programu napisanego we Flashu i generującego mapy wysp (głównie). Użycie jest proste jak drut - wchodzimy na stronę, naciskamy klawisz Random i mapa gotowa. Można pobawić się opcjami, podejrzeć mapę wysokości, nawodnienia i inne. Świetnie działa i generuje fajne, kolorowe, mapki.
[center]
Generator map[/center]
Sam sposób generowania map także jest dostępny i można o nim przeczytać na blogu autora: Jak działa generator map